De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Vlogcamera DSC ZV-1 II op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,1

Magdalenale 02-08-2023

Aangenaam verrast :-)

Geschreven voor: Sony Vlogcamera DSC ZV-1 II

Ik ben oprecht positief verrast. De functies en mogelijkheden zijn enorm en de kwaliteit is super!
Van timelaps tot beeldstabilisatie, er is alles wat je je maar zou kunnen wensen en er is overal aan gedacht. Alleen een "minpuntje" is volgens mij dat de camera geen flits heeft. Omdat je niet alleen mooie vlogs met top kwaliteit kunt opnemen, maar ook mooie foto’s met of zonder verschillende functies en instellingen (zoals achtergrond scherp of fade, belichting, warmte enz.), zou ik het wel leuk vinden om er nog een flits bij te hebben. Maar het is zeker niet noodzakelijk om veel plezier en goede resultaten te kunnen hebben met de Sony ZV-1 M2.
De vlogcamera is een aanrader voor iedereen die net is begonnen met vloggen en aanvullend fotograferen, of nog een super handige kleine camera erbij wilt hebben. De camera is een combinatie van top kwaliteit van Sony met lenzen van het topmerk Zeiss -- kwaliteit die je kunt zien en ervaren. Geluid word goed opgenomen zonder ruis door het meegeleverde windscherm.
Wat mij heeft verrast is hoe klein de camera is. Je kunt hem overal mee naartoe nemen, hij past in elk tasje en is heel licht, echt ideaal.
Wat ik verder handig en prettig vind is het display - zeker fel genoeg en je kunt het 179 graden draaien om altijd makkelijk te kunnen zien wat je opnemt. Bovendien is het een touch-display waarmee je verschillende functies direct via het display in en uit kunt schakelen. Als je je foto’s of video’s wilt bekijken, wordt zoomen daardoor heel makkelijk. Het werkt net als een smartphone.
Voor iemand die al meer ervaring heeft met camera’s en daardoor ook geheugenkaarten voor professionele camera’s heeft, kan met dezelfde geheugenkaarten werken. Ik zou een geheugenkaart met een gemiddelde capaciteit advisieren, maar wel de pro-variant, dan werkt alles soepel en snel.
Overall is de Sony ZV-1 M2 mooi, handig en van goede kwaliteit (zoals je verwacht van Sony en Zeiss) - een leuke toevoeging voor iedereen die van vloggen (en fotograferen) houdt, voor zowel beginners als experts.
Wat ik nog aan zou raden iedereen die de Sony ZV-1 M2 overweegt aan te schaffen, is het bijbehoorende statief mee te kopen. Zonder het statief heb ik het iets lastig ervaren de camera goed en stabiel te kunnen richten.
Een punt die ik persoonlijk belangrijk vind is de duurzamheid in de ontwikkeling en productie van Sony. Meervoudig gerecycled plastic, kunstofvrije buitenverpakking – top.
Deze camera hou ik zeker en ga er veel gebruik van maken.

Pluspunten

• klein
  • licht
  • goede geluidskwaliteit
  • goede beeldkwaliteit
  • makkelijk te bedienen

Minpunten

• geen flits

f*********@g******** 28-07-2023

Aanrader super vlogcamera

Geschreven voor: Sony Vlogcamera DSC ZV-1 II

Super in gebruik! Goede kwaliteit en beschikt over veel opties en mogelijkheden. Fijn in gebruik en makkelijk mee te nemen! Ook maakt de camera mooie foto’s en bied verschillende opties om de perfecte foto te maken! Ik ben fan ;)

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Uiterlijk
  • Resultaat

MHJansen 26-07-2023

Ideale vlog/reis camera

Geschreven voor: Sony Vlogcamera DSC ZV-1 II

Ik heb de camera nu twee weken in gebruik; wat een geweldige camera!

Hij is erg fijn van formaat die heel goed in de hand ligt. Omdat hij maar 292 gram weegt is hij ideaal om mee te nemen op reis of een dagje uit. Met het kantelbare scherm kun je in de selfie stand heel goed zien wat je opneemt. Daar zie je ook dat de Active Stabilization zijn werk echt goed doet geen schokkerige beelden als je loopt met de camera. Door de wide-angel kun je jezelf goed opnemen en zie je ook nog genoeg van de achtergrond zonder dat je je arm hoeft te overstrekken. De Eye autofocus is een perfecte tool. Daardoor ben je altijd scherp in beeld. Daarnaast is er een product-showcase modus die echt heel handig is als je een product scherp in beeld wil laten zien.
Als je filmt in de selfie stand is het touchscreen heel fijn om mee te werken. Daar kun je de instellingen wijzigen en natuurlijk starten en stoppen.

De microfoon (met waanzinnige funky kuif) is in te stellen er geluid van voor of achter de camera moet worden opgenomen, ook allround of de auto stand is hier beschikbaar. Door de "kuif" werk de microfoon ook erg goed als het waait!

Met de ingebouwde ND-filters kun je in alle weersomstandigheden filmen zoals in de felle zon. Ook heeft de camera een erg goed werkende witbalans. De automatische witbalans stand zorgt ervoor dat er duidelijke beelden ook al verandert het weer van licht naar donker.

De camera is niet alleen een goede filmcamera maar deze veelzijdige camera maakt ook nog hele scherpe foto's. Je kunt kiezen voor JPEG, RAW of beide.

Het film en foto gedeelte zijn naast dat je ze via het scherm bedient ook te bedienden via de Sony creator app. Zodra je de camera koppelt met deze app op je telefoon is hij via de app te bedienen. Via deze app haal je gemakkelijk je gemaakte beelden binnen op je telefoon.

Ik heb één klein minpunt, de batterij gaat niet lang mee. Maar dat los je zo weer op door wat extra batterijen te kopen.

Al met al een ideale vlog/reis camera.

Pluspunten

• Compact
  • Kantelbaar scherm
  • Active Stabilization
  • Microfoon

Minpunten

• Batterijduur

i***********@t********* 26-07-2023

Vlogging like a pro!

Geschreven voor: Sony Vlogcamera DSC ZV-1 II

Mooie kwaliteit. Het is soms wel wat wennen dat hij standaard op filmmodus springt.
Hij heeft een instant connectie met de smartphone waarmee je zonder moeite de camera meteen kan gebruiken om op een professionele manier live te gaan.

Pluspunten

• Super kwaliteit

Minpunten

• Geen houder

s**********@t********* 25-07-2023

Top

Geschreven voor: Sony Vlogcamera DSC ZV-1 II

Reeds een paar weken in mn bezit. Zeer tevreden, handig in gebruik, maakt mooie foto's en filmpjes.
Ik ben fan!

Lies Decoutere 25-07-2023

Gemakkelijk om overal mee te nemen

Geschreven voor: Sony Vlogcamera DSC ZV-1 II

Deze camera is heel compact en gemakkelijk mee te nemen. De bediening gaat vlot. Je kan zowel fotograferen als filmen. Voorlopig blijkbaar gefilmd zonder stabilisatie, waardoor alles schokkerig is. Dit is een functie die je moet aanzetten.

Pluspunten

• Compact
  • Goed in donkere lichtomstandigheden
  • Vlotte bediening
  • Handig scherm dat kan draaien voor selfies
  • Zowel JPG als RAW formaat bij foto's

Minpunten

• Stablisatie moet aangezet worden
  • Batterij bij filmen snel leeg

Krisvv 25-07-2023

DE vlog camera

Geschreven voor: Sony Vlogcamera DSC ZV-1 II

De Sony ZV1ii is een camera is een nieuwe camera in de vlog reeks van het merk. Bij het uitpakken van de camera valt op dat er geen laadkabel, laadstekker en zelfs een hot shoe cover meegeleverd wordt. Je hebt dus enkel de camera, batterij, een fluffy wind muff en de handleidingen. Gelukkig kan de camera met USB-C opgeladen worden en heb je wel zo’n kabel in je huis liggen.
De setup van de camera is heel eenvoudig. Dankzij het intuïtief touch screen heb je hem in enkele seconden ingesteld en kan je beginnen filmen. De filmkwaliteit is erg goed, zelfs in automatische stand. Dankzij een nieuwe microfoon is het geluid dat intern wordt opgenomen ook erg goed. Naast de automatische stand kan je erg veel instellen op deze camera. Er is een beauty modus, die standaard aan staat, tot ingebouwde ND filters. Sony staat bekend om zijn goede autofocus dit is bij de ZV1ii niet anders. Wat is het leuk om met deze kleine camera te filmen. Bij de eerste generatie van de ZV1 was de lens niet wijd genoeg om comfortabel te kunnen vloggen. Dit is met deze 2de generatie opgelost aangezien deze wijder is.
Ik kan deze camera aanraden, al mocht er voor de prijs toch een laadkabel bij zitten.

Pluspunten

• Goed beeld
  • Goed geluid
  • Stabilisatie

Minpunten

• Prijs
  • Geen lader meegeleverd