Samsung WB WB550, Gray grijs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung WB WB550, Gray grijs op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

WB 550 08-12-2011
Geschreven voor: Samsung WB WB550, Gray grijs

Enige maanden terug een review geschreven en nu de volgende over de WB 550: er is een goed beeld ontstaan over de kwaliteiten van deze camera. Die ervaar ik als zeer goed. Al aangegeven dat ik een tweede camera heb aangeschaft. Ik draag 'm zeer vaak mee in de binnenzak, dan is die altijd aanwezig en gebruiksklaar. Bijvoorbeeld beelden van familie. Vaak in close-up. De zoomlens is zeer goed. Bediening reageert zeer soepel. De lichtsterkte ervaar ik als een x-factor voor dit toestel. Uiteindelijk komt het aan op de creativiteit van de gebruiker. De beelden die het oplevert zijn een plezier voor altijd. Daar neem ik geen woord van terug. Mensen die dierbaar zijn, omgevingen in de herfst, landschappen, binnen- en buitenland. Mooie fotografie van mensen op elk moment van de dag. Wat wil je nog meer? En on top of the pudding; met deze camera kan je uitstekend filmen en mooie dingen vastleggen. De laatste weken van oma. Met alle respect. Maar door die beelden die mooi scherp worden weegegeven heb je wel een blijvende herinnering. Deze camera is een persoonlijkheid. Met een Hasselblad gevoel. Dat kunnen slechts weinig camera's waarmaken. De Samsung WB 550 wel.
Samsung Thank you!!

schuber1 02-01-2012

Als erg kritische consument kan ik het hier alleen maar volledig mee eens zijn!
Gezien eerdere reviews hoop ik wel dat ik er nog langere tijd zoveel plezier van zal mogen hebben.

WB550 15-08-2011
Geschreven voor: Samsung WB WB550, Gray grijs

De WB 550 ruim anderhalf jaar in bezit. Beviel zo goed dat ik een tweede camera heb aangeschaft. Gebruiksgemak is groot. Mogelijkheden ruim voldoende. Vele situaties waarin foto's zijn gemaakt. Portretten (collega's, landschappen, Oostenrijk, bosgebieden, steden, rivierlandschappen). Zeer lichtsterke lens. Filmmogelijkheden zijn ook voldoende. Fragmenten zijn achteraf goed te rangschikken. Combinatie foto en film is prettig. Fotografeer meestal met automatische instelling. Camera en 'gevoel voor vormgeving' inschakelen en de camera doet de rest.

Adrie53 16-04-2011
Geschreven voor: Samsung WB WB550, Gray grijs

Camera goed, eenvoudig en compact.
Levert goed foto's em filmpjes. Heb camera altijd bij.....Af en toe sluit de lens niet. Batterij eruit even wachten en het ging weer. Terug gegaan naar de leverancier en opgestuurd naar de fabriek. Camera was nog net geen jaar oud. Nu blijkt er door zandschade het objectief defect te zijn. Vervanging kost 160 Euro. Ik kan de camera defect terug krijgen bij betaling onderzoekskosten a 57,50 Euo.
Een nieuwe WB550 kost momenteel ca 160 Euro. De camera is normaal gebruikt. Je mag tog verwachten dat de camera afdoende beschermd is bij normaal gebruik. Volgens mij is deze camera onvoldoende beschermd tegen vuil bij normaal gebruik.

paulus1976 13-09-2010
Geschreven voor: Samsung WB WB550, Gray grijs

ik heb deze camera nu een half jaar in bezit , wat betreft foto's is deze geweldig , maar wil je deze langer als een half jaar gebruiken dan zou ik een andere aanraden .
de mijne is na een vakantie in Thailand stuk gegaan , vocht in de camera , samsung geeft de schuld aan het klimaat verandering ( hoge luchtvochtigheid ) erg vreemd want volgens mij komt deze camera toch uit deze landen !
en het ergste van alles vochtschade valt niet onder de samsung garantie voorwaarden en ze laten je ook nog eens €42.- onderzoekskosten betalen . de info en de klachten afdeling van samsung kunnen alleen ja ik weet wat u bedoeld en we geven je ook wel gelijk maar we kunnen helaas niks voor u betekenen ? dus ik zou dit toestel NOOIT meer kopen en er zal bij mij niks meer van Samsung in huis komen want de service is drie keer niks !

marcellux 12-07-2010
Geschreven voor: Samsung WB WB550, Gray grijs

Ik heb deze camera nu een tijdje en ben er tevreden mee. Helaas heb ik nu ook het probleem van de niet reagerende camera die alleen de lens uitschuift en 3 piepjes geeft waarna er niks meer mee te beginnen is. Ik heb hem inmiddels ter reparatie aangeboden bij digicamshop

V.Beijk 17-12-2009

WB-550
Samsung, you make me happy!

In de loop van November deze camera aangeschaft. Voldeed volledig aan de verwachtingen en zelfs meer. In de tussentijd ongeveer 600 opnames bij allerlei lichtomstandigheden gemaakt. Het ordenen van de beelden is een zeer goede voorziening die direct de beelden die men wil zien, tevoorschijn kan toveren. Opnames bijvoorbeeld tijdens tentoonstellingen, bij het maken van een afscheidsboek voor een collega. Opnames van landschappen. Bijvoorbeeld in en rond een uiterwaarde in de buurt van de Nederrijn. Ook kleinschalig bij macro-opnames. Maar ook portretten. In de smart-stand wordt heel veel automatisch geregeld. De niet flitsen functie is handig wanneer een overdosis licht niet gewenst is. Er valt veel te fotograferen. De camera neemt de gebruiker veel uit handen. Ook het gewicht en de omvang. Iemand die gewoon mooie foto’s wil maken zal van deze prijswinnende camera veel profijt hebben. Het is een camera met een Hasselblad-gevoel. Extra’s heb ik extra niet genoemd. Die kan de gebruiker zelf ontdekken. De ‘clip’functie is er maar een van. Goede wijn behoeft geen krans.

Samsung thank you!

RobVerhoog 28-10-2009
Geschreven voor: Samsung WB WB550, Gray grijs

De foto camera nu 2 maanden in mij bezit . De camera is gekocht voor mijn hobby filmen en als tweede foto 's .Filmen doet deze camera perfect super goed beeld is beter dan mijn digitale fimltoestel van 1,5 jaar oud.
Dit komt door de HD kwaliteit van de camera. Bij begin was ik er niet zo happy mee. dit kwam doordat de film niet goed kon verwerken via Studio 12 de beelden waren soms schokkerig.Nu met sudio 14 is dit probleem opgelost de kwaliteit is erg goed.Bij aanschaf moet je wel een snelle SD kaart kopen ik heb gekocht een Sandisk video HD kaart 8 GB dat is ruim voldoende kan je 120 min film op kwijt en verwerkt de overdracht van filmen goed.Je computer moet minimaal 2 gb geheugen hebben en de processor is ook erg belangrijk ik heb 1,5 Ghz moet minimaal 1,8 GHz het lukt allemaal wel met 1,5 maar geluid begint bij verwerking soms te kraken dit hoor je niet op de dvd.
1 min puntje is de speaker zit boven op waardoor je bij veel wind geruis hoort. Deze microfoon had men beter aan de voorzijde kunnen plaatsen. De groot hoek lens werkt ook goed . De foto's heb ik nog niet voldoende uitgeprobeerd maar zagen er zeker goed uit . De instel mogelijk heden zijn groot.
Nogmaals een super alles kunner,klein en handzaam.
Voor filmen zou ik een 10 geven ivm dat dubbele beoordeling is geef ik een 9
groet
rob

kasper12 28-08-2009
Geschreven voor: Samsung WB WB550, Gray grijs

Camera 8 weken in bezit. Perfect ding, alleen qua degelijkheid heb ik mijn vraagtekens. De lens van de camera bleef open staan. Alle knoppen deden het niet meer terwijl accu vol was. Accu verwijderd en opnieuw geprobeerd, helaas einde oefening. Camera ligt nu al weer twee weken bij Samsung met de mededeling het is electronisch en dat kan kapot gaan. Afwachten maar, wel voor de toekomst er meteen vijf jaar garantie bij genomen.

evertdebevert 21-08-2009
Geschreven voor: Samsung WB WB550, Gray grijs

Ik heb de camera nu een week of zes en mijn waardering voor dit apparaat is nog even hoog. Vooral de groothoeklens van 24 mm is zonder meer voortreffelijk. Van vignettering (donkere hoeken bij de groothoekstand) heb ik niets kunnen ontdekken en de tonvormige vertekening die je vaak bij groothoeklenzen ziet, blijft binnen aanvaardbare grenzen.
Een speciale vermelding waard vind ik de bijgeleverde software. Het Samsung Master programma is zeer compleet en heeft praktisch dezlefde mogelijkheden als Photoshop Elements (in de guided methode). Bijv. perspectivische vertekening in de groothoekstand (omvallende hoge gebouwen) kan heel makkelijk worden verminderd of opgeheven. Een enkele keer zit er een haperingetje in de software, maar dat mag geen naam hebben. Ook video is prima, praktisch dezelfde mogelijkheden als Windows Movie Maker. En je krijgt prima HD beeld van 2 Megapixels. Heeft de concurrentie ook zulke uitgebreide software ?
Het enige wat mij een beetje dwarszit is dat op de camera zelf geen mogelijkheid zit om liggende foto's recht te zetten (bij opnames in zgn. portretformaat). Je kunt ze wel tijdelijk rechtzetten, maar ik wil dat dan graag op het sd-kaartje kunnen vastleggen. Dan kun je via de hdmi-aansluiting direct je fotoserie als diavoorstelling op de tv weergeven (waar je dan wel een duur hdmi-kabeltje voor nodig hebt). Nu moet je toch weer eerst de camera op de pc aansluiten om de foto's recht te zetten en dan kun je eigenlijk net zo makkelijk meteen een dvd branden.
Niettemin krijgt het geheel van mij gemiddeld een 9 !

Technoboy 09-07-2009

Prima camera!
Afgelopen weekend op Sensation uitgeprobeerd. Filmpjes van prima HD kwaliteit. Ook onder slechte licht omstandigheden. Foto's zijn goed bij weinig licht en scherpstellen gaat ook vrij snel. Deze camera filmt beter dan mijn JVC Everio.

Menu's makkelijk te vinden en veel met de hand in te stellen. Maar op automaat maakt de Samsung ook prima foto's.Kleuren zijn natuurlijk en scherpte is ook goed.

Toestel voelt stevig en solide aan. Wel een extra accu via Ebay erbij gekocht met lader.
Eerste dagen veel mee gespeeld dus accu duur kan ik nog niet veel over zeggen.

ruudduur 04-07-2009
Geschreven voor: Samsung WB WB550, Gray grijs

Geweldige camera. Alles handmatig in te stellen, 24-240 mm (!!) met exacte kleuren en goede detaills EN fims maken in HD (720p)!!! Ziet er nog gelikt uit ook.

Wat wil je nog meer.

Was altijd Nikon fan voor zowel spiegelreflex en compact maar dat is nu over.

Lucas Zor 01-06-2009
Geschreven voor: Samsung WB WB550, Gray grijs

Een week in gebruik en al heel wat tests gedaan. Verbazingwekkend wat de WB550 allemaal kan. Een opname met de 24 mm supergroothoeklens geeft veel meer weer dan met een 25 mm of mindere groothoeklens. Ideaal voor als je weinig ruimte hebt en toch veel wilt vastleggen. Met de 10x megazoom kunnen prachtige closeups gemaakt worden. Waar ik hem voor gekocht heb is eigenlijk de fantastische High definition-filmopnamen mogelijkheid, mét stereogeluid, zomen tijdens de opname én pauze mogelijkheid. Heel functioneel om mooie filmpjes te maken. Dit alles maakt deze camera uniek, want ik heb dit niet aangtroffen op andere toestellen. Glasheldere opname met perfect geluid, maar wel de geluiddemmping aanzetten tijdens het zomen anders stoort dit te veel de opname. Naderhand een foto maken van een filmpje tijdens het afspelen biedt is ook erg handig. Dubbele beeldstabilisator en HDMI interface tref je ook vrijwel niet aan op andere camera's. De slim album functie maakt het afspelen/bekijken van de opnamens erg eenvouidig. Voor de liefhebbers is nagenoeg alles met de hand instelbaar. De zeer krachtig flitser wil ik ook niet onvermeld laten. Een compleet donkere woonkamer wordt tot in ale uithoeken helder verlicht weergegeven. Het enige minpuntje dat ik kan bedenken is dat de batterij jammer genoeg niet extern kan worden opgeladen, maar goed de accu gaat eindeloos mee dus daar valt mee te leven. Wel even een paar keer opladen en volledig ontladen om de maximale capacitiet te behalen.

Dan als laatste de stuiterproef, welke ik na enkele dagen ongewild heb uitgevoerd. Bijn cameraheuptasje bleek niet goed afgelsoten, waardoor bij het bukken de camera eruit viel. Van zo'n meter hoog met een flinke klap op de stoep! Wel gelukkig op de linker onderkant en vervolgens op de rechteronderkant !@#$&?!*=%#@?$! Maar wat blijkt alles werkt gewoon, alleen wat kleine krasjes als resultaat van deze test. Echt verbazingwekkend van Samsung deze WB550 topcamera, durf ik te zeggen.

zeus889 14-05-2009
Geschreven voor: Samsung WB WB550, Gray grijs

Sinds een week in het bezit van dit toestel,voelt solide aan,de knoppen zitten op de goede plek.
Wilde eerst de panasonic tz7 kopen maar deze ligt mij beter in de hand omdat hij iets forser is en heeft ook niet het ongemak van de tz7 dat de programmaknop te licht gaat
Ben onder de indruk van de van de hd filmpjes van dit toestel,zien er gewoon goed uit,ook het geluid is prima!
Tot nu ben ik nog niet teleurgesteld.De fotokwaliteit is voor de doorsneegebruiker ok Het enigste minpuntje is de accu die rap leeg is,een reseveaccu is zeker geen overbodige luxe

lex123 14-05-2009
Geschreven voor: Samsung WB WB550, Gray grijs

Ik ben bang dat de industrie niet snel bereid is toe te geven dat dit misschien wel de beste camera in zijn soort is. Ik heb altijd al groothoek i.c.m een redelijk zoombereik gewild en heb daarom 1,5 jaar geleden de Panasonic DMC-TZ3 aangeschaft. De optiek (Leica) van deze camera is formidabel, maar de ruisonderdrukking is werkelijk dramatisch. Ook is de kleurwaardering aan de grouwe kant. Ik bleef mij hieraan storen en heb de camera verkocht om een DMC-TZ7 aan te schaffen. Meer groothoek (24mm), meer zoom (12x) en minder ruis, volgens de recenties. Testopnamen wezen helaas anders uit. En toen had ik een probleem. Ook de Canon PowerShot SX200 IS was geen optie vanwege dat irritante flitsertje dat altijd omhoog komt en de toch achterblijvende fotokwaliteit, hoewel Canon natuurlijk geroemd wordt om zijn goede ruisonderdrukking. Dus wat nu?
Het is de Samsung WB550 geworden. Ik ben zeer onder de indruk van dit toestel. De enige kanttekening is dat hij ietwat plastic aanvoelt, maar de resultaten en mogelijkheden zijn werkelijk voortreffelijk.
Ik noem:
- 24mm groothoek (kleinbeeld equivalent)
- 10 x Zoom
- de voortreffelijke scherpte
- de goede kleurverzadiging
- de geringe kleurschifting aan de randen
- De redelijk goede flitser
- De mogelijkheid tot manuele instelling
- de HDMI video kwaliteit en aansluiting
Met pijn in het hart zie ik Canon, Nikon, Pentax en Olympus voorbijgestreefd (in deze klasse dan natuurlijk).