Canon Digital IXUS 100 IS zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon Digital IXUS 100 IS zwart op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

henk342 11-12-2010

Camera was binnen 1 maand stuk. De lens schuift niet meer terug, de software geeft een lensfout aan.

Martijn-CanonI100 12-03-2010

Onlangs deze camera besteld en geleverd gekregen, bij topdeals voor 130 euro (136 incl. bezorging) prima prijs voor deze camera. Hoge afwerking, zeer degelijk, klein en zeer compact.Bijna te klein, met andere woorden kleiner moet echt niet, wil je het handzaam en handig in gebruik blijven noemen. Materiaal: Geen kunstof maar metaal/aluminium, wat de camera een duurzame en stevige indruk indruk geeft.

Bedieningspaneel; de knoppen aan de achterzijde, eigenlijk te klein, maar nog wel redelijk te bedienen. Toch hadden ze wel wat groter gemogen, zoals op de Ixus 95.
Dat had wat meer comfortabel gemaakt. Nu heb je de neiging om de geheugenkaart met foto's in je pc te af te lezen, om de foto's te bekijken.

Scherm, prima niks op aan te merken. Had nog wat groter gemogen door de optische zoeker eraf laten. Maar dat is in de Ixus 120 wel gedaan, die ook weer zo'n 50 euro meer kost. Dat is een keuze.

Fotoresultaat, prima gezien prijs kwaliteit verhouding.
Helder en scherp genoeg. In hogere ISO, vanaf ISO 200/400 presteert deze camera niet zo goed, teveel ruis, gelijk aan bijna alle compact camera's.

Ik heb de camera gekocht naast mijn DLSR camera, wellicht te vergelijken in lagere ISO instellingen. Resultaat in hogere ISO,.. ren je hard weg...

Filmpjes maken, kan ik niet beoordelen en ga ik ook niet beoordelen, daarvoor heb ik deze camera niet gekocht. Ik denk dat je daarvoor beter een "filmcamera"kan kopen".

Advies lekker de programma modus gebruiken tot 200 ISO (stappen van 80,100,200)en max 400 ISO (eigenlijk al teveel). Dus af en toe wat switchen tussen de ISO en belichting, dan komt het meestal wel goed met het resultaat. Klinkt lastig, maar dat is het niet. De meeste foto's worden gemaakt bij lagere ISO's. De auto modus, berekent goed, maar het apparaat weet niet dat hij bijv. op 600 iso niet goed presteert.

Al met al voor de prijs waar ik hem voor heb gekocht, een prima apparaat, en dus behoorlijk tevreden.Voor de prijs die ik er voor heb betaald krijg j eniets beters.

Beoordeling is dus vooral gebasseerd op:"krijg ik waar voor mijn geld ?"

Ik moet wel vermelden dat deze camera bij "lancering" ofwel introductie te duur was... (rond de 200 euro)

deaffe 03-07-2009

Heb deze camera sinds een paar dagen in bezit. Maakt voor een compact camera voor deze prijs prima foto's. Behuizing voelt solide aan, niet plastic en knoppen zijn net niet te klein voor goede bediening. Ik ben tevreden over de kwaliteit van de foto's. Bij binnenfotos zonder flits loop je idd de kans op wat ruis, maar dit is totaal niet storend. Maakt over het algemeen hele mooie foto's. Het formaat is echt ideaal voor als je overal een fotootje wilt maken. Verder is de video kwaliteit boven verwachting. Op mijn pana hd ready plasma van 42 inch ziet het beeld er echt fenomenaal uit voor een compactcamera, boven verwachting. Mijn oude sony dv camera kan daar niet aan tippen. Kortom wie echt een compacte camera wil met ook nog eens goede video mogelijkheid dan is dit echt ideaal.

1S 30-06-2009

Uiterst klein formaat, toestel dat je overal mee naartoe kan nemen en in de kleinste broekzak kwijt kan.

Zeer degelijk afgewerkt, voelt zeer solide aan. Veel mogelijkheden voor een compactje.

Helaas is de beeldkwaliteit teleurstellend slecht. Op het eerste zicht lijken de foto's nog wel ok, bij de minste vergroting valt de camera meteen door de mand.

Noise, noise en nog eens noise, zelfs reeds bij vrij lage ISO-waarden, betekent dat zelfs foto's in goed daglicht meteen last hebben van duidelijk zichtbare noise.
ISO-waarde gaat snel omhoog indien er wat minder licht is. Nog meer noise dus.

Fijnere details (gras, grind, ...) verdwijnen volledig in de noise en smearing.
Veel te sterke JPG-compressie: met 2 tot 3,5 MB voor een 12MP foto weet je dat er veel detail weggeveegd is.

Wie altijd een camera bij de hand wil, kan beter wat meer uitgeven aan een mobiele telefoon met een goede camera, die leveren even goede beelden.

dutch78 02-06-2009

Dit pocketsize cameraatje op de valreep voor m'n vakantie gekocht omdat de andere camera die we hadden stuk was gevallen.
Voor de vakantiekiekjes (en filmpjes) is dit een uitstekend toestel.
Hij laat mooie kleuren zien, heeft een goede zoom en reageert lekker snel. Ook de macro fucntie is goed, en met een beetje spelen en een stabiele ondergrond maakt ie ook mooie nachtfoto's zonder flits. Kortom, prima toestel waarvoor ie bedoelt is, en lekker makkelijk in de zak.

Vi 05-04-2009

Gekocht als mooie opvolger van mijn Ixus 850 IS: een mens wil na 2 jaar wel weer wat anders ;-).
Ik gebruik hem voor de gewone huis-, tuin- en keukenfoto's (naast een Nikon SLR), waarvan de meesten op de pc blijven, een aantal wordt afgedrukt op gewoon formaat en een enkeling vergroot.
Getwijfeld tussen een aantal Canons, maar viel toch voor dit uiterlijk: een prachtige kleine camera, waarvan knopjes groot genoeg om zonder moeite te bedienen.
De bediening is eenvoudig, zonder lastige draaiknop die sommige modellen hebben.
Schermpje groot genoeg en helder.
Start snel en slaat de foto's snel op.
De foto's zijn mooi: scherp, mooie kleuren. Ook foto's binnen bij weinig kunstlicht zijn prima.
Macro-opnames ook erg mooi.
Voor wie dat prettig vindt zijn er mogelijkheden om foto's al in de camera te bewerken.
Maakt zeer goede kwaliteit filmpjes.
Kortom: ik ben zeer tevreden met deze Canon.

Karl Heinz 28-03-2009

De Ixus 100 is heb ik gekocht omdat ik al een tijd op zoek ben naar een compacte fotocamera die HD kan filmen maar die geen concessies doet aan de fotokwaliteit. Vandaag testfotos gemaakt en vergeleken met de Ixus 860 IS die ik vorig jaar heb gekocht. En dan valt de 100 IS tegen. De Ixus 100 fotos zijn bijna altijd minder scherp dan de Ixus 860 ondanks dat de laatste slechts een 8MB sensor heeft. Bij fotos gemaakt met matige belichting is het verschil gemakkelijk op de computermonitor te zien. Ook is er meer onscherpte in de hoeken. De camera gaat dus retour naar de winkel.
Het 720p HD filmen is wel indrukwekkend en leuk. Ben je vooral geinteresseerd in filmen voor bijvoorbeeld YouTube dan is deze camera een uitstekende keuze, vooral tenopzicht van video cameras zoals Flip en Kodak Z6i.

J van den Hout 17-03-2009

Sinds deze week heb ik deze Ixus. Opvallend klein en heel erg plat, met een groot helder scherm. Het Samsonite tasje van mijn 'oude' Lumix FS5 is echt veel te groot. Zeer gemakkelijk in gebruik en door de automatische functies ook ideaal voor de leek. De HD video functie ga ik binnenkort even testen.
Ten opzichte van mijn Lumix heeft deze Ixus veel minder moeite met foto's in een wat donkere omgeving. Tot slot ben ik erg blij dat de je met de Ixus ook via de 'zoeker' een foto kan maken. Kortom, een geweldig apparaat die met gemak doet wat iedere compact camera moet kunnen!