Fujifilm FinePix S1500 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Fujifilm FinePix S1500 zwart op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Duco 30-04-2011
Geschreven voor: Fujifilm FinePix S1500 zwart

Een mooie en tot nu toe degelijke camera met een indrukwekkend zoombereik. Maar dan de foto's. Bij het merendeel is het contrast veel te groot. Donkere delen zijn te donker en lichte delen worden overbelicht. Ik heb vele instellingen geprobeerd en ken het handboek langzamerhand uit mijn hoofd. Veel foto's met verschillende instellingen gemaakt van hetzelfde onderwerp met zowel mijn oude Sony DSC W5 als de S1500. De Sony wint dit groot gemak. Alleen als je de foto's onderbelicht en later bewerkt met bv Photofilter, kun je de foto's nog enigszins toonbaar maken. (Gammacorrectie van +/-1.8 toepassen)
De camera met voorbeeldfoto's opsturen naar Fuji helpt niet: Je krijgt hem terug met de opmerking: We kunnen geen afwijkingen vinden, voldoet aan de specificaties..

maxime92_x 08-08-2010
Geschreven voor: Fujifilm FinePix S1500 zwart

Ik heb dit toestel nu een aantal maanden in mijn bezit en ik moet zeggen dat ik er erg over te spreken ben. Ik fotografeer meestal alleen in mijn vakanties en daar is hij meer dan geschikt voor. Hij barst van de mogelijkheden. Gelukkig kon ik een spoedcursus fotograferen krijgen van mijn vader en ik kan een kleine cursus ook wel aanbevelen als je onervaren bent als je deze camera aanschaft. Het zou immers zonde zijn als je de mogelijkheden niet optimaal kunt benutten. Het is wel jammer dat je de kleuren vrijwel niet aan kunt passen (alleen normaal, zwart-wit, en chrome/dia) maar daar kan je ook een bewerkingsprogramma op de computer voor gebruiken. Ik heb wel wat problemen met de bijgeleverde software, als ik deze gebruik om de foto's op mijn computer te zetten loopt deze elke keer vast. Daarom gebruik ik nu een adapter waar ik mijn geheugenkaart in kan stoppen zodat alles wel goed gaat.
Al met al, ik kan deze camera aanraden!

pelle3 13-11-2009
Geschreven voor: Fujifilm FinePix S1500 zwart

ik het een mooie camera voor zo een prijs!!hij werkt goed je hebt veel instellingen voor de foto.je kan heel erg ver inzoomen.kortom een fantastische camera voor iedereen!!

janneman22 08-10-2009
Geschreven voor: Fujifilm FinePix S1500 zwart

Een goed toestel voor weinig geld. Dat is de S1500. Ik heb hem gekozen omdat hij redelijk goedkoop is en veel technologien biedt. hij maakt goede foto met een goede lichtbalans. Wel is er redelijk veel vervorming. Dat zie je meestal pas als je echt een liniaal bij pakt. Jammer dat de autofocus wat langzaam is. Gezichtsherkenning werkt voldoende. Beeldstabilisatie werkt prettig. Kortom een prima camera voor een prachtprijs!

blackwolf 15-06-2009
Geschreven voor: Fujifilm FinePix S1500 zwart

Ik heb deze camera ongeveer 2,5 weken in bezit en ongeveer 700 foto's geschoten.Ik vind het een geweldige fotocamera. Ik zat te twijfelen tussen deze en de S8100fd. Toch gekozen voor de S1500 heeft minder zoom, maar met gezicht detectie en meer volautomatische functies en toch model20009. Ik had eerst de A920 en van de 10 foto's waren er 3 altijd wazig nu ongeveer 3 van de 150 iets minder van kwaliteit. Camera is gebruiksvriendelijk, licht, niet al te groot en mag overal naar binnen. Op concerten en shows mogen spiegelreflexcamera's soms niet naar binnen. Foto's met de flits zijn zeer goed ook als je ver inzoomt. Foto's binnen soms iets minder van kwaliteit als je geen flits gebruikt. Wat wel een min punt is de software. Mijn PC loopt steeds vast als ik het gewoon zelf van de camera wil afhalen als ik FinePix gebruik geen problemen. Ik heb de boekjes nog niet gelezen, maar wel al mooie foto's gemaakt. Ohja 2x gefilmd en de filmpjes zijn wel leuk. voor 200 euro een super camera.