Sony Cyber-shot H DSC-H10 zwart, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Cyber-shot H DSC-H10 zwart, zilver op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

merweb 23-04-2009

ik heb deze camera speciaal aangeschaft voor macro foto's.
Hij doet het echt verbazingwekkend goed! Alle foto's zijn perfect of het nu gaat om close-up foto's of in het wilde weg geschoten.
Accu gaat zeker lang genoeg mee en laadt snel op.
Hij voelt aan als een dure en professionele camera.
Vergeleken met diverse canon camera's steek deze met kop en schouders er boven uit.

Hier een link van enkele foto's

bert2004 01-02-2009

Een top apparaat.
Altijd had ik korrelige foto's binnen omdat het Iso gebeuren automatisch opgeschroefd werd en daardoor de foto onscherp werd met de bekende korrel die je te zien kreeg.
Deze Sony is totaal anders dan wat ik gewend was en altijd scherp en of je nu binnen met flits schiet of op Iso zet zonder flits, altijd een mooi resultaat.
Het fijne is dat je niet dicht op je object hoeft te staan binnen, want je hebt altijd een goede en krachtige flits, waar zo weinig over gesproken wordt.
De capaciteit van de batterij bestempel ik als redelijk.
Ik ga altijd voor het nieuwste, maar het schermpje had 2.5 inch mogen blijven net zoals bij de H3.
Wel mooi zo'n groot scherm, maar vreet batterijen mede door de optische zoeker die ontbreekt.
De camera is snel en na een flits foto kan je redelijk snel weer een flits foto schieten.
Een aanrader voor iedereen.
Hij is zeker aan te bevelen in vergelijking met andere camera's om binnen een mooi plaatje te schieten.
Buiten is hij zeker subliem, maar binnen is de nekslag voor de meeste camera's, vandaar ik dit even vermeld. Ik twijfelde ook over de Panasonic Z5, te nemen, maar ik heb geen vertrouwen meer in zijn flits of donkere ruimte prestaties.

KingRonald 10-01-2009

Zeer fijn toestel met een mooi resultaat.
Vandaag vele foto's gemaakt van zowel buiten als binnen.
Zeer tevreden over net resultaat.
Hiervoor had ik een HP R717, ook altijd zeer tevreden over geweest maar ik wil nu niet meer terug.

w12 12-12-2008

Fijne en degelijke camera!

Had hiervoor een Canon Digital Ixus 65, maar wat een verschil!

De Sony heeft veel mooiere kleuren en foto's mislukken tenminste niet als het wat donkerder is.
Verder veel bruikbare instellingen en mogelijkheden.

Sportfunctie werkt ook heel goed, alleen wel jammer dat als het wat donkerder is de foto's ook te donker zijn.
Bij de andere instellingen is dit niet zo, alleen is dan het bewegende object wazig.

Ook de zoom is ideaal en toch scherpe foto's!

De accu gaat ook erg lang mee.

Robin_V 24-11-2008

Heel erg fijn toestel. Ik heb hem gekocht voor auto evenementen en daar is hij zeer goed voor. Ook voor vakantie kiekjes is het een fijn toestel. Klein compact snel en toch zeer goed!
De kwaliteit vind ik zeer goed, zeker aangezien de snelheid in combinatie met de grootte van het toestel.

dvandenberg 13-11-2008

Hallo,

Naar lang wikken en wegen toch besloten om de H10 aan te schaffen.De andere optie was een TZ5 van Pansonic.
Ik heb eerst een H10 aangeschaft voor mijn werk,
kon ik die eens uitproberen
Mijn vriend heeft een panasonic TZ5 en samen hebben we een paar uur foto's genomen van alles en nog wat, zowel binnen als buiten.
Hoewel de TZ5 binnen wat gevoeliger is, vind ik de kleuren van de sony simpelweg mooier (warmer).
Dus toen zelf ook maar een H10 aangeschaft.
Inmiddels al honderden foto's genomen, in allerlei omstandigheden en bijna altijd scherp.
Dat is met andere digitale camera's wel eens anders geweest
Ik heb er geen moment spijt van.
Er is veel aan de camera in te stellen.
Een aanrader is wel de meegeleverde gebruiksaanwijzing op schijf (in PDF formaat)uit te printen
anders, mis je te veel uitleg en instellingen die met de camera mogelijk zijn.
Met de veel beklaagde menu structuur heb ik geen moment problemen gehad, je hebt even nodig om er aan te wennen maar daarna is het een fluitje van een cent.Ook mee gefilmd, binnen op kantoor, prachtige opnames geworden. Gebruikt dan wel de fine stand om prachtig vloeiende beelden te maken. Ook macro opnames zijn indrukwekkend, al met al een aanrader wat mij betreft

Henk Klapper 29-07-2008

----------------------------------------------- update review ---------------------------------------------------
Medio mei 2008 heb ik de Sony DSC-H10 aangeschaft en beloofd dat ik nog op mijn eerste review zou tergkomen. De camera overtreft al mijn verwachtingen. Gebruiksgemak, kwaliteit van de foto's, accu-duur. Ik heb geen spijt deze camera aangeschaft te hebben. Het maakt niet uit hoe de weersomstandigheden zijn (zon, bewolkt, schemer of zelfs middenin de nacht buiten), je kunt er onder alle omstandigheden heel goede foto's mee maken. Je moet er echter voor waken niet te nonchalant mee om te gaan. Want ondanks de 'steady shot' mogelijkheid kan het soms toch voorkomen dat er beweging in je foto zit. Want ook met 'steady shot' moet je de camera stil houden op het moment van afdrukken. Maar dat zou dan aan jezelf liggen en niet aan de camera. Eén van mijn beste aankopen dit jaar, samen met de door mij aangeschafte digitale Handycam Sony DCR-HC53E. Maar hiervoor moet je bij de reviews van deze camera kijken.

-------------------------------------------- oude review 30-05-2008 --------------------------------------------------
Ik heb nog geen uitgesproken mening over deze camera. Daarvoor bezit ik hem tekort, slechts 2 weken.
Ik heb deze camera, alsmede een digitale handycam, de Sony DCR-HC51E gelijktijdig gekocht en ga ze binnenkort echt testen in mijn vakantie.
Zowel voor de handycam als de digitale fotocamera kocht ik een reserve accu. Voor de fotocamera was dit een alternatief dat overigens wel dezelfde specificaties bezat als het origineel.
Toen ik deze echter ging gebruiken bleek deze niet geschikt voor de Sony camera. Op het LCD-scherm verscheen de melding: Doe een originele Sony accu in het apparaat, waarna de camera automatisch werd afgesloten.
Dit euvel bleek achteraf bij een verkoper (niet diegene die mij geholpen had) bekend te zijn. Hoewel het omruilen van accu's die uit de blisterverpakking zijn gehaald vaak niet omgeruild kunnen worden, maakte men bij mijn leverancier geen enkel probleem en werd deze meteen vervangen.
Zodra ik meer weet over het gebruik van de betreffende camera's zal ik hierop terugkomen.

springhaze 28-07-2008

Ik heb de camera een aantal weken terug aangeschaft na het lezen van een aantal reviews op o.a. deze site. Heb de camera meegenomen op vakantie naar Ierland en er naar hartelust diverse foto's mee gemaakt. Bij thuiskomst bleek niet elke foto even scherp en er viel hier en daar behoorlijk wat ruis te zien. Met name foto's gemaakt met flits op plekken waar het daglicht niet optimaal was, bevatten veel ruis. Daarnaast zijn de foto's niet echt ontzettend scherp. Nu ligt dat natuurlijk ook aan het feit dat de foto's worden opgeslagen als jpg, maar ik zie dit toch als een gemis. De camera is prima in gebruik, makkelijk ook, maar voor een ieder die toch net iets meer uit de foto's wil halen raad ik deze camera niet perse aan...

barry2008 21-07-2008

na lang wikken en wegen toch de sony dsc h-10 gekocht en tot nu toe geen spijt. hij maakt overdag echt hele mooie foto's. 's avonds in het schemer is het iets minder, maar vergeleken met andere camera's nog zeker ruim voldoende.
hij is lekker snel en ligt lekker in de hand. met mijn vorige camera miste ik nog wel eens het moment, maar nu ben ik altijd op tijd!!!

Dow 16-05-2008

De Sony dsc h10 is een camera die nog in je zak past maar heel veel mogelijkheden heeft met uitstekende zoomlens. Met wat gewenning is veel met de hand in te stellen, je kunt zo genoeg invloed uitoefenen op de resultaten. Zie daarvoor ook aakatz hij geeft veel tips in zijn whitepaper over het omgaan met de DSC H camera's.
De losse tubus met een 58 mm vatting geeft je de mogelijkheid te werken met filters en adapters. Kijkend naar de foto resultaten dan kan deze camera het opnemen tegen veel concurrenten, terwijl de prijs goed is.
Heel veel plezier te beleven aan deze camera.