Sony Cyber-shot W DSC-W170 rood

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Cyber-shot W DSC-W170 rood op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Toeke 06-01-2009

Ik heb dit toestel nu een paar weken en ik ben er tevreden mee. Het toestel maakt goede foto's en natuurlijk zijn niet alle foto's goed. Je moet er een beetje mee spelen om er achter te komen hoe het allemaal werkt. Prijs/kwaliteit = goed

p.hubert 30-12-2008

Afgegaan op de goede ervaring met een vorige camera (Sony W5) heb ik enige tijd geleden de W170-zwart aangeschaft.

Één grote teleurstelling qua prestaties die geleverd worden, of ik nu overdag met zonlicht of 's avonds foto's maak de ruis en korrels is ronduit verschrikkelijk. Diverse instellingen geprobeerd het blijft uitgesproken slecht.

Ik ben in contact met de winkel om hem om te ruilen/retourneren voor een ander merk.

Mijn advies: NIET aanschaffen, kies een merk dat minder ruis produceert en wél foto's kan maken binnenshuis.

aerelius 30-10-2008

had de w170 een paar dagen in bezit. Maakt uitstekende fotos overdag, beter dan mn eerder gekochte w80 van sony. Echter bij het testen met flits in omgevingen met weinig licht waren de fotos niet om aan te zien, zelfs bij een instelling van iso100. Zeer korrelig, veel verlies details. verder werkt ie redelijk snel, camera is makkelijk in bediening. Tenslotte ging het om de kwaliteit van de fotos en aangezien ik veel fotos binnenshuis maakt heb ik hem weer terug gebracht naar de winkel. mijn conclusie een super camera voor buiten.

mr. nout 15-10-2008

De kwaliteit foto's heb ik beoordeeld in vergelijking met soortgelijke compactcamera's.
Op absoluut niveau, in vergelijking met alle digitale camera's op de markt, waaronder een digitale spiegelreflex en goede lens bijvoorbeeld scoort ie misschien net een 7 en dan alleen in optimale situaties (met genoeg licht e.d.)

Het is een fijn toestelletje.
Net iets groter dan concurrenten wat het gebruik vergemakkelijkt, al zijn bepaalde toetsjes wel weer erg klein en priegelig, maar het went: niet met de volle vinger, maar meer met de nagel drukken en dan is er geen probleem.

Het menu is makkelijk en overzichtelijk al zullen sommigen niet altijd goed het onderscheid tussen het Home-menu en Menu-menu kunnen peilen.
Sony heeft veel aandacht aan het uitelijk van het interface besteed wat het scrollen en selecteren wel enigzins vertraagd, maar ik zou het zeker geen traag interface willen noemen.

Voor snapshot-gebruik is het cameraatje betrouwbaar genoeg in volautomatische stand, maar houdt er wel rekening mee dat ie dan soms automatisch onnodig hoge ISO waarden kiest, waar een ISO van 200 bijvoorbeeld heel goed bruikbaar was geweest.
Ik zet hem liever op P(rogramm) stand en zet bij buitenopnamen de ISO op 80, bij binnenopnamen op ISO 200, alleen in uitzonderlijke situaties gebruik ik 400 en hoger.
Maar ook sommige scene modes zijn heel goed bruikaar en leveren soms betere resultaten op dan een zelf prutsen in de P-stand :)
Het cameraatje is goed genoeg om er ook wat 'betere' foto's mee te maken, ik bedoel daarmee goed overwogen en uitbelichte composities.

De smile en face recognition heb ik nog niet gebruikt en boeit me ook niet zo.

De kleurweergave van deze camera vind ik erg goed en dat terwijl Sony nu niet als de meest accurate camera in dat opzicht staat aangeschreven, met name Canon is in kleurweergave nauwkeuriger.
Maar buitenopnamen zien er echt heel kleurecht uit.
Bij binnenopnamen onder gloeilamplcht is de witbalans niet manueel in te stellen wat in een aantal gevallen 'rode koppen' als gevolg heeft, maar dit is gemakkelijk te herstellen in een eenvoudig fotobewerkingsprogrmmaatje en bovendien vind ik enigzins rode of gele waas vaker natuurlijker dan een handmatig ingestelde witbalans, die de sfeer van het moment weghaalt.

Autofocus is snel en stil, het autofocus hulplicht (bij weinig licht) doet zijn dienst, maar is wel erg fel...gebruik het liever niet als je 's-avonds wat candid shots wilt nemen, je verblind er iedereen mee.

Verder is het cameraatje degelijk gebouwd, kan waarschijnlijk wel tegen een stootje maar ik ga er toch maar gewoon voorzichtig mee om...

Kritiekpunten:
Het LCD scherm is weliswaar scherp en aanzienlijk groot voor zo'n klein cameraatje, maar de kleurweergave en contrast van de gemaakte foto's op het schermpje verschilt best wel met de weergave op een computerscherm.
Niet gek en ongebruikelijk, maar toch wel iets om op te merken.
En het schermpje had een anti-reflectie coating mogen hebben, in direct zonlicht is het niet heel goed bruikbaar.
Enne...vingerafdrukken, het schermpje zit er binnen de korste keren vol mee.

De meegeleverde batterijoplader is traaaaaag.
4 uur oplaadtijd.
Je kunt een alternatieve oplader van Sony kopen die 2 maal zo snel is.
Deze snellere oplader is inmiddels al een aantal jaren op de markt en waarom Sony deze dan niet standaard met haar camera's levert?
Laat ik het maar op geldklopperij houden.

eska1 11-10-2008

Heb het apparaat nu gedurende 2dagen in bezit en meteen intensief gebruikt. Hij doet het perfect. Batterij is 2 dagen meegegaan zonder bij te laden, na het uit de doos halen. Alles is makkelijk in te stellen en de kwaliteit is echt super hoog.

Ik word hier heel blij van!!

Bart-jan belgie 25-07-2008

Heb deze camera al 2 maanden en hem uitgetest tijdens mijn vakanties. Hij doet het uitstekend. Natuurlijk kan je de resultaen niet vergelijken met een spiegelreflex maar zijn lekkere zoom en uitgebreide maar eenvoudige mogelijkheden voldoen meer dan ruimschoots bij een dagdagelijkse fotografie wat voor de beste gebruikers het geval is. Je kan hem gemakkelijk overal meenemen en dan doet hij wat hij moet doen. En dat voor een mooie prijs als je dit vergelijkt met de andere topmerken. Dus voor mij de beste prijs/kwaliteit verhouding.
Blijkbaar zijn er een aantal mensen met een zeer negatieve ervaring met deze cam. Best dus even terug binnen doen bij Sony. IK had dit ook met mijn (hier zeer bewierookte) Sony H3. Deze voldoet ook niet en hij is terug binnen. Heb al telefoon gekregen van Sony en dit na mijn commentaar hier op deze site en na een uitgebreide mail aan de Sony-service. Ze onderzoeken nu de problemen. Dus als jullie W170 niet voldoet: best dadelijk je Sonywinkel cotacteren.

Jane3 14-07-2008

Lang gezocht en vergeleken, maar Sony W170 kwam er voor mij als beste uit. Erg gebruiksvriendelijk en geeft zeer goede resultaten.

Sefke 13-07-2008

Ik heb deze camera gekocht vanwege een mooie actie en omdat er een gratis tasje en extra accu bijzat. Het is een oud en een nieuw model accu waarbij het nieuwe model de accutijd weergeeft op het scherm van de camera, das wel handig. Dat scherm trekt wel erg vingervlekken aan en een antireflectiecoating was ook fijn geweest. Bij scherpe zon zie je vrijwel niks op. Gelukkig kun je nog ouderwets kijkgat gebruiken. Nadeel van Sony is hun eigen model geheugensticks die nu goedkoper waren dankzij cashback actie. Grappige functie is smile waarbij pas foto wordt gemaakt als iemand lacht. Had liever panorama-stitch functie gehad, die mis ik wel. Leuk is ook fotos weergeven op tv met muziekje. Ik vind de fotos goed, ook in donkere omgevingen. Het toestel is makkeljk te bedienen, van veel functies verschijnt uitleg op het scherm bij het instellen.

MoNoNoM 11-07-2008

Heb deze camera reeds zes weken in bezit!
En kan niets anders al lovende woorden uiten over deze camera!
De foto's zijn erg scherp en blinken met name het kleurenspectrum van de foto's is erg helder, levendig en kleurrijk te noemen.
In combinatie met de Super SteadyShot en in combinatie met de intelligent Scene herkenning is het haast onmogelijk om een foto te maken die ruis bevat of 'bewogen' is.
In de z.g 'Auto Stand; moet dit helemaal niet mogelijk zijn!! Dit kan gewoon niet!
(Ik vraag me overigens ook af waarom mensen zo een geavanceerde camera kopen als ze toch alleen maar foto's in de standaard modus willen maken! Koop dan een goedkopere camera of gebruik die op je telefoon)

De foto's zijn dan ook zowel overdag als 's avonds en binnen of buiten altijd scherp.
En met de 5 x optische zoom in combinatie met de groothoek lens leg je werkelijk waar ieder detail vast! Deze worden dan ook goed en helder weergeven door zowel de cameradisplay als op de computer.
Uitdraaien op A3 Formaat (gemaakt op mijn werk) zijn werkelijkwaar onvoorstelbaar scherp en gedetaillieerd!

De Camera laat zich makkelijk instellen en navigeren door de menu's is erg makkelijk en moet voor de meeste gebruikers (na verloop van tijd) dan ook niet al te moeilijk zijn.

Wat betreft het formaat van de camera is deze en vrij compact!
Deze voelt dan ook robuust aan.
Nadeel is dat het klepje waar de batterij in moet teer en fragiel aandoet bij het openen en sluiten.

Al met al is dit een hele goede camera in zijn klasse en krijg je -naar mijn inziens- erg veel camera voor dit geld!
De prijs/kwaliteit verhouding vind ik -naar mijn inziens-dan ook erg goed te noemen!

Jeroen

Ellen_1 29-06-2008

Jammer! Wel handzaam en het gebruiksgemak is prima.
Maar: de resultaten zijn echter bedroevend (korrelig).
En het gaat uiteindelijk toch om het resultaat.
Dit toestelletje speciaal aangeschaft voor lange reis door de VS, maar helaas zijn de meeste foto's mislukt (auto-stand). Gelukkig had ik nog een 2e toestel mee!

Jakkoo 13-06-2008

Ik heb dit toestel nu 1½ week in mijn bezit.
Geweldig mooie scherpe foto's! Al mijn fototoestellen waren van het merk Canon en het was voor mij ook een grote stap om op een ander merk over te stappen, maar heb daar dus absoluut geen spijt van.
Uit de doos, accu opladen en het foto's maken ging vanzelf.
Alleen bij scherp zonlicht is het schermpje wat minder duidelijk.
Met de bijgeleverde accu kan je ontzettend veel foto's maken.
Toestel is lekker licht en toch stevig en ligt lekker in de hand.

Constance 12-06-2008

Ook ik ben erg enthousiast over deze camera. Uit en te na getest en zeer goed bevonden. Haarscherpe foto's, mooi van kleur en erg leuke gadgets zoals gezichts- en lachherkenning en automatisch lach toevoegen. Ook diashow met muziek de moeite waard.
Groothoeklens werkt uitstekend en geeft veel beeld. Makrobeeld erg scherp.
Een heel klein minpuntje is dat het beeld bij zonlicht niet erg goed te zien is op het scherm maar daar heb je dan nog de zoeker voor.

Een heel goed toestel voor weinig geld! Een aanrader!

Crowne 06-06-2008

Ik ben erg onder de indruk van dit toestelletje. Ik heb nog een tijd zitten twijfelen tussen de panasonic TZ3, 4 of 5 en deze W170 van Sony. De uiteindelijke doorslag gaf de compactere behuizing en toch weinig inleveren kwa prestaties. De behuizing is mooi stevig en oogt elegant in tegenstelling tot de Panasonic. Helaas is de optische zoom maar 5 maal vergeleken met de 10 maal van Panasonic. Daar tegenover staan wel de hoeveelheid pixels die de Sony meer heeft.

Mijn eerste proef foto's waren meteen scherp en prachtig door die groothoek lens. Echt een verschil hoeveel je op een foto kan krijgen. Ook een leuke gadget is de kabel die naar de tv gaat en dat je dan een prachtige slideshow met muziek kan laten tonen.

Al met al erg tevreden en zelfs verbaast van het kunnen van dit prachtige toestel.

Fototje 10-05-2008

Zeer leuk en compleet toestel.
Maakt zeer mooie scherpe foto's, Leuke optie zoals later een lach aan iemands gezicht toevoegen, beetje nutteloos maar wel grappig.
Ook erg simpel te bedienen.
Degelijk kan ik nog niets over melden, het voelt wel degelijk aan.

Hans19632 01-05-2008

Gisteren gekocht maar ga hem morgen weer terug brengen.

Had juist een Sony gekocht omdat mijn oude DSC-W100 goede scherpe foto's in het donker met flits maakte, van deze DSC-W170 is de kwaliteit vele malen slechter, erg korrelig.

Tom Spierings 15-02-2008

Prachtige camera!

super mooie foto's en films. klein en daardoor heel makkelijk om mee te nemen.
10,1 Megapixel is heel veel, daardoor krijg je grotere en scherpere foto's.

Echt een aanrader!!