Pentax Optio A40 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Pentax Optio A40 zwart op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

wooley4766 21-07-2009
Geschreven voor: Pentax Optio A40 zwart

Goede camera,stukken beter als die samsung en fuiji camera's die je overal ziet liggen.maakt uitstekende foto's en heeft legio opties die je normaal alleen aantreft op duurdere camera's

ddehaas 25-12-2008
Geschreven voor: Pentax Optio A40 zwart

voor de prijs is het een goede camera maak scherpe foto,s je er goede video opnamen

Ben Post 30-10-2008
Geschreven voor: Pentax Optio A40 zwart

Dit is echt een fantastisch toestel. Je maakt er zeer mooie foto's mee en hij doet niet onder aan een spiegelreflex van 5 jaar geleden. Enigste min puntje is soms de sluitertijd maar om dit goed te krijgen kun je het handmatig instellen. Top toestel.

Pascal Kolkman 27-09-2008
Geschreven voor: Pentax Optio A40 zwart

Ondanks wat negatief commentaar van een van de recenties heb ik toch voor deze camera gekozen. Ik heb er geen spijt van. Pagina 104 van de handleiding geeft gedetailleerd aan dat je de gevoeligheid niet alleen kan instellen, maar dat je de auto ISO-correctie ook kunt aanpassen. Ben er content mee.

Marcel vd Werf 06-03-2008
Geschreven voor: Pentax Optio A40 zwart

Gisteren gekocht, maar morgen gaat hij terug naar de winkel!
Veel ruis in donkere delen. Op 50 ISO is er nog wel iets van te maken, maar dan moet er zo lang worden belicht dat er met goed fatsoen geen foto's mee te maken zijn.
12M pixel is leuk, maar NIET als de lens een slecht oplossend vermogen heeft. Foto's zijn gewoon niet scherp. De lens heeft nogal beperkingen, waar geen autofocus of handmatige scherpstelling tegenop kan.
Resultaat is gewoon een onscherpe foto, maar wel van 4000 X 3000! Uitvergroten is zinloos, want dan zie je meteen dat de foto niet scherp is.
Autofocus is traag en laat het soms afweten. Zelfs in de stand 'landschap' (met AF dus op oneindig) stelt dit apparaat toch scherp op de druppels op een raam waar doorheen wordt gefotografeerd.
De energiebesparingsmodus is erg fanatiek! Ook tijdens fotograferen wordt het toestel op de ingestelde tijd domweg uitgeschakeld!!! Met uitgeschoven lens...

Kleuren zijn goed, bedieningsgemak OK, snelheid valt tegen, met name de autofocus zorgt voor ergernis.

Misschien leuk voor vakantiekiekjes, maar ik ga iets anders zoeken.

Sandervandijk 02-03-2008
Geschreven voor: Pentax Optio A40 zwart

Na lang wikken en wegen heb ik de Pentax A40 verkozen boven de Nikon S700. Het zijn gelijkwaardige camera's. De optische beeld stabilisatie werkt goed en snel de afdruk snelheid is oke. Het is een makkelijk te bedienen camera met erg veel functies. 's Avonds is de A40 een stuk langzamer en geeft beeld ruis, dit is tot een minimum tebeperken met een (tafel)-statief. De instelling sportstand kan ook gebruikt worden in het donker maar geeft minder resultaat. Deze camera doet alles wat u van een compactcamera mag verwachten en nog veel meer, dit alles in een goede kwatiteit.

siegie30 28-02-2008
Geschreven voor: Pentax Optio A40 zwart

Zeer goede camera. Ben er al een paar dagen mee bezig, en hij blijft me bewonderen.
Ben wel een amateur, een prof zou waarschijnlijk meer dingen opvallen wat hem niet bevalt. Maar een leek zoals ik heeft hier een zeer goede camera aan.
Ook de mogelijkheden en extra om foto's te bewerken op de camera zelf is geweldig. Ik ben dik tevreden over deze camera.