Leica M8 zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Leica M8 zilver op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

De m8 heeft ook nadelen.
1. de prijs.
2. te zwaar.
3. Je kijkt tegen de lens aan
dus je ziet een stukje lens.
Het verschil tussen twee camaras
Tot slot.
De panasonic dmc. GF1 is van deze tijd.
Licht, goed van prijs en mooie
fotos.

Luis 10-10-2009
Geschreven voor: Leica M8 zwart

Ik beoordeel camera als slecht omdat de prijs diefstal is.
Graag ook de optie prijs / prestatie als weging meegeven!!!!
Voorts zou de ranking ook het aantal reviews moeten meenemen. De beoordelingen van mensen die kritiekloos overal een 10 neerzetten zijn onnuttig en vertroebelen de ranking.
Een camera kan geen 10 als eindscore hebben, omdat elke camera een compromis is.
Naast de leica's zijn ook de topmodellen van Nikon en Canon diefstal. Hierdoor alleen bereikbaar voor mensen die de aanschaf kunnen boeken op een bedrijf.

cano 22-01-2009
Geschreven voor: Leica M8 zwart

Wat een camera! Dit is nu echt een goede camera waarbij het om een goede foto gaat en niet een draagbare multifunctionele computer met veel ongebruikte franje. De belichting cetrumgericht, geen meerveldsmeting, gewoon scherpstellen op wat jij kiest. Alle nodige functies zijn er, maar jij kiest en niet de camera. Fantastische opnames gemaakt in donkere omstandigheden zonder flits. De V-lux 1, D-lux 3 en Digilux-2 had ik al en zijn ook heel goed, maar de M 8 slaat alles. Er bestaat dus een L-gevoel.

Legoleek 03-01-2009
Geschreven voor: Leica M8 zwart

In een woord geweldig, mijn vader fotografeerde vroeger met een leica CL en R3. Dus de omgang met dit toestel was kinderlijk eenvoudig. Ik heb ook een Olympus E330 met een standaard kit lens en macrolens. De resultaten zijn met de Olympus goed (zelfs meer dan goed) maar het zelfde gefotografeerd met de Leica M8 en met een 30 jaar oude lens is een verschil tussen dag en nacht. Ik heb diverse foto's gemaakt onder verschillende omstandigheden. De Leica opnames steken er met kop schouders boven uit.
Voor tech-freaks is er niet veel aan, er zitten wel wat knopjes en instellingen in, maar meer is niet nodig. het toestel en de lens doet het werk.

TJa het kost wel wat (heel wat) en het is een toestel dat gewoon weer jaren mee gaat. De CL en R3 doen het nog steeds en die zijn al meer dan 20 jaar oud !

Robert E 26-10-2008
Geschreven voor: Leica M8 zwart

Al jaren gebruiker van de M6 en M7 nu is daar de M8 met Summilux 1.4 bijgekomen er zijn niet veel woorden voor nodig om deze camera te beschrijven, een ongelofelijk fantastische camera en zoals gewoonlijk door Leica geweldig gemaakt.
Er zit een handleiding bij de camera, is eigenlijk niet nodig.
Je snapt het in 10 minuten.
De camera is superieur in zwakke lichtomstandigheden, fotograferen uit de hand is altijd mogelijk.

jaapv 25-06-2007
Geschreven voor: Leica M8 zilver

De perfecte vertaling van het Leica M concept naar de digitale wereld. De kwaliteit van de camera is typisch Leica, perfect, de beeldkwaliteit even goed of beter als elke professionele camera in de 135 klasse. De prijs is hoog, zeker als de prijs van de lenzen erbij opgeteld wordt, maar vergeleken bij andere high-end cameras bepaald niet te hoog.
Het is zeker geen beginnerscamera, maar voor diegenen die ermee om kunnen gaan of zich erin willen verdiepen is dit de ultieme digitale fotomachine.
Bij mogelijkheden heb ik 10 gezet, maar een meetzoekercamera heeft natuurlijk een ander toepassingsgebied dan een spiegelreflex. Voor iemand die aan een Leica M camera toe is, is dat echter een vanzelfsprekendheid.

DRG 06-06-2007
Geschreven voor: Leica M8 zwart

De Leica M8 wow wie had dat gedacht een digitale versie van de meest tot de verbeelding sprekende professionele reportage camera allertijden. de analoge broertjes van de M serie zijn natuurlijk gebruikt door legendarische reportage fotografen van welleer zoals bv: Henri Cartier-Bresson.

de camera is echt fantastisch, werkt exact zoals het analoog alleen je hoeft nu geen film meer te wisselen en er zijn natuurlijk wat extra snufjes toegevoegd om dit de ultieme digicam te laten zijn maar toch heel basic en zeer simpel in gebruik en design, geen toeters en bellen op dit apparaat gewoon een echte camera zoals het hoort.
voor een amateur fotograaf met weinig ervaring is een digi meetzoeker natuurlijk even een puzzel maar als je het eenmaal door hebt dan krijg je verbluffende resultaten

bij gebruiksgemak heb ik ' onbekend' gezet omdat ik als pro en bekende van het Leica M systeem geen problemen heb ondervonden bij gebruik maar iemand anders kan natuurlijk denken van tja dat gaat me boven me pet

qua prijs ja ach hij is wat duur in aanschaf maar het is het geld dubbel en dwars waard en voor kwaliteit moet je nou eenmaal betalen dat is altijd zo geweest.

helaas is de camera niet van mij maar van de winkel waar ik werk en ik heb hem ook even mogen testen met pijn in mn hart heb ik hem dus weer terug moeten geven maar ik ga hem zeker zelf aanschaffen in de loop van dit jaar.