Casio EXILIM High Speed EX-FH 20 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Casio EXILIM High Speed EX-FH 20 zwart op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Joanna25 02-01-2010

Eerst had ik een andere camera aangeschaft (zie review Nikon Coolpix P90). Maar met die camera was het niet mogelijk goede scherpe foto`s te maken. (Misschien omdat er iets mis mee was).
Ik heb die camera omgeruild voor deze en ik ben super tevreden.
Het is heerlijk makkelijk om haarscherpe foto`s te maken. De kleuren zijn prachtig, en het licht word op een natuurlijke en mooie manier gevangen.

Er zijn veel leuke mogelijkheden oa de kleurinstellingen. Herfstbladeren, portret, en de nachtversie werken fijn vind ik maar er zijn er nog heel wat.
Er zit een grappige functie op waarbij je door enkel de knop ingedrukt te houden direct 40 p.minuut kan maken. Super handig voor vogels of sport foto`s bijvoorbeeld.

De vormgeving is prettig, alle knopjes zijn handig te bereiken met de hand, de camera voelt stevig aan.

Casio EX-FH Fan 04-12-2009

Een pracht camera. Alles mooi en strak. leuke en toch serieuze funtie`s. weinig knopjes, daarom handig voor een camera die je pas hebt.

rakker93 29-06-2009

Ik heb mijn camera sinds dec 2008, 1e camera was een ramp, het was waarschijnlijk een maandagsproductie. Heb in maart 09 een nieuwe gekregen van de verkoper. Batterijen waren na 2 wk in de camera zomaar leeg. Hij is opgestuurd naar Casio, maar hij was goed gekeurd. Advies van verkoper als je klaar bent met fotograferen de batterijen eruit halen, want hij neemt ook als je hem niet gebruikt stroom, zo gezegd zo gedaan. Resultaat super....steeds nog volle batterijen...Verder ben ik heel tevreden over deze camera

Hans1969FH20 28-06-2009

Sinds januari bezit ik de camera en heb er nu al bijna 7000 foto's mee gemaakt. Mede dankzij de mogelijkheid om 40 foto's per seconde te maken schiet dat wel op... Zowel met sport als activiteiten met de kinderen is die functie handig. Je kunt namelijk instellen dat het moment voordat er werkelijk afgedrukt wordt ook al in het geheugen staat en in principe dus ook al foto's geschoten zijn. Op die manier mis je amper een mooi moment. Als je ze vervolgens alle 40 selecteert (of een deel) dan duurt het wel even DRUK (volgens mij de verkeerde vertaling van BUSY), voordat je een volgende foto(serie) kunt nemen.

De high-speed modus is leuk/aardig, maar de beeldkwaliteit en met name de lichtsterkte laat wel wat te wensen over. Maar ik heb er toch al leuke opnamens mee gemaakt; service bij tennis, roofvogels.

Ook de instelling om in het donker tot 10 foto's binnen (ik dacht 3) seconden met flits te nemen is een mooie feature.

Ik heb de instelling standaard op 5Mb staan, ruim voldoende voor scherpe afdrukken op A4 formaat! Ik heb er wel een speciaal snelle SD kaart voor gekocht van Transcend, 133x en 4Gb.

Al met al ben ik dik tevreden, mede vanwege de geweldige optische zoom van 20x met een mooie groothoek!!! De meeste foto's neem je per slot van rekening binnenshuis. Als ik dan zie hoe de spiegelreflexen met toeters slepen (heb ik zelf in het analoge tijdperk ook jaaaaren gedaan) om een tele van 500mm te halen, dan wordt ik weer helemaal vrolijk en neem ik de kleine ongemakken van iets mindere lichtsterkte graag voor lief! Ik ben SUPER tevreden over de camera.

Oh ja, ik lees reviews over het batterijverbruik; ik gebruik oplaadbare van 2500 en 2700A, en kan met gemak voldoende foto's maken en terugkijken. En als je op pad gaat zorg je gewoon dat je een reservesetje bij je hebt als je vermoed dat je meer dan circa 200 foto's wilt schieten... Ik vind het batterijverbruik in elk geval GEEN item!

marloes68 11-04-2009

De nieuwe start was van korte duur. Allereerst weer de batterijen, wat een ergenis zeg. Dan het resultaat van de foto's. Hoe ik ook speelde met de mogelijkheden, of op de automatische stand, ik gooide meer dan 2/3 van de foto's zo weer weg. Jammer want veel momenten kan je niet meer overdoen. Niet scherp en vlekkerig, ook als er niet was ingezoomd. (er werd mij verteld dat dat door de zoom kwam, dan lever je op kwaliteit in..)
Ben door consumentenbond test overtuigd dat ik niet de enige ben die het matige kwaliteit foto's vind.
Heb de camera terug verkocht aan de verkoper. Ondertussen een andere camera aan het proberen, ben direct al heel enthouasiast daarover (zie kodak Z1015IS). Misschien als camera zodanig niet te vergelijken maar kwaliteit foto's staan voor mij bovenaan, dan pas de allerleukste foefjes.

A. Kersten 23-03-2009

De camera is net een Swiss Knife, er is veel aan mogelijkheden. Jammer dat Casio zo'n nadruk legde op de snelheid. Want de doorsnee gebruiker zal het in de praktijk weinig gebruiken.

Wel een vreemde ervaring had ik wel eens. Net voor het afdrukken, was het onderwerp helder en duidelijk in beeld. Maar als je het resultaat terugzag, was het donkerder dan ervoor. Misschien kan iemand mij een verklaring geven.

Chris-76 04-01-2009

Camera net mee gehad op vakantie. Superleuk om mee te spelen.

Kwaliteit foto's is prima, maar niet echt hoogstaand. Is natuurlijk geen professionele camera.

Dat vind ik ook bij de High-speed. Kwaliteit in het licht is aardig, ´s avonds matig. Maar zoals ik al zei het is geen professionele camera en ik als leek vind het leuk.

Verder is hij heel snel en is het fijn dat de flitsintensiteit is in te stellen.

Ski_pino 02-01-2009

Mooi toestel 5 dagen in bezit. Heeft vele mogelijkheden. Ideaal voor mensen die wel een toestel willen met veel mogelijkheden, maar geen behoefte hebben aan een spiegelreflex camera en zijn duren lenzen.

Zeker de 40 foto's per seconden is een hele mooie optie. Met deze optie kun je ook b.v 30 foto's in 2 seconden maken.

Wel raad ik iedereen een extreem III sd kaartje aan. Als je 40 foto's wil wegschrijven duurt het met een extreem 3 (20 mb) kaart 10 seconden.

Ook de Hd film functie is erg mooi maar kost wel veel geheugen. Met een 8gb kaart film je ongeveer 32 min (max 10 min per keer)

De zoom functie is ook goed je kan 20 x zoomen, uiteraard kan je hem dan wel beter op statiefje zetten.

Enigste nadeel is dat je zelf de flitser open moet zetten. Wat overigens ook weer een voordeel kan zijn omdat vaak de flitser afgaat terwijl dat niet gewenst is.

FKP 31-12-2008

inmiddels 1 week in bezit en ongeveer 400 foto's gemaakt en een stuk of 45 filmpjes!

Ik heb deze camera om verschillende redenen gekocht!
Ik wou een compacte camera waarmee je aardige films en goede foto's kunt maken ( tja wie wil dit niet? )

Eerst even over het filmen.

Film (HD resolutie 1280 x 720) neemt erg snel veel geheugen in beslag 5 minuten kost al gauw 1 GB.
filmen op 640X480 is ook goed te bekijken op een tv.

filmen op 210fps is aardig tot goed te doen bij gewoon daglicht (lees zonlicht).
bij het filmen op hogere fps (vooral de 1000fps) gaat dit enorm ten koste van de kwaliteit. het wordt heel korrelig en is de meerwaarde snel vertrokken en de lol er dus snel af! vooral de lichtgevoeligheid laat dan ten wensen over, maar dit is niet vreemd aangezien de sluitertijd een stuk kleiner moet zijn dan de tijd van 1 frame. Wie wil filmen met een 1000 fps moet dit doen bij zonlicht.

FOTO's
De camera kent vele instellingen en is uitermate goed geschikt voor buitenfotografie. daar maakt hij hele mooie scherpe foto's.

Echter wat mij tegenvalt is de scherpstelling bij wat donkere ruimtes, zeg maar schemering. Je ziet op het scherm dat hij bezig is zich scherp te stellen maar hij blijft niet staan bij het scherpste beeld. Ik moet nog oefenen om dit beter te krijgen. maar tot nu toe maak ik met de handmatige instellingen betere foto's dan de voorafingeprogrammeerde instellingen.

Wat betreft de batterijen,
Hij vreet inderdaad batterijen ik ben nu met de 3e setje oplaadbare batterijen bezig. (2700 mAh NiMH.) Dit vind ik niet zo erg aangezien ik altijd meerdere setjes bij me heb.

Algemeen:
Ik ben wel tevreden vanwege de filmmogelijkheden, maar de foto's binnenhuis vallen mij erg tegen.

Mark de fotograaf 09-11-2008

Dit is een camera met een hele snelle sluitertijd.

Ik heb hem gekocht om mijn jonge kinderen mooi op de foto te kunnen zetten. Dat lukt. De camera is snel en de extra mogelijkheden maken dat je 40 foto's kan nemen en daarna de beste eruit kan pakken.

De kwaliteit van de foto's is goed. Mooie levendige kleuren. De Best Shot voorgeprogrammeerde stand neemt je veel instelwerk uit handen.

De 20x zoom is enorm. De ruis neemt dan wel wat toe, maar die kun je wegnemen door zelf de ISO en sluitertijd in te stellen.

De High Speed film is grappig. Ik ken dit alleen van het werk, maar nu kan ik mijn kinderen in alle detail bekijken als ze lekker aan het spelen zijn.

Ik vind het een aanrader.