Samsung NV24HD zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung NV24HD zwart op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,7

Photoshoot 29-12-2008
Geschreven voor: Samsung NV24HD zwart

Zeer goede camera die heel goed in de hand ligt, veel beter dan andere in zijn
prijsklasse.
Filmpjes zien er zeer scherp uit op een full HD TV.
Ik heb er gelijk (niet originele) accu's bij gekocht, die net zo goed en zelfs
langer mee gaan dan de originele accu's.
Minpunten heb ik nog niet kunnen ontdekken voor zo'n camera in zijn
prijsklasse...
De lens presteerd heel goed. De body is steviger dan zijn concurenten, omdat
het metaal ook iets dikker dan normaal, dus duurzamer.

ducksrule 10-12-2008
Geschreven voor: Samsung NV24HD zwart

Ik heb deze camera nu bijna een volle maand in mijn bezit en mag zeggen er zeer tevreden over te zijn.

Meer dan voldoende opties
Geen touchscreen (die wordt alleen maar vies, maar juist aanraakgevoelige knoppen rondom)
Heldere en duidelijke foto's
(voorbeeld: vanaf de andere kant van de snelweg met 3x optische zoom gemaakt, en nog duidelijk genoeg om de tekst van een bord te lezen)
Filmen is een leuke optie, met een 8Gb kaart en een statief heb je een camera (geluid niet optimaal, maar voor amateur goed genoeg)

Compact maar niet te compact, dus goed bedienbaar.

Een echte aanrader!!

WimK11 15-09-2008
Geschreven voor: Samsung NV24HD zilver

--------- update review ----------
zie mijn vorige beoordeling.
Wat het wegvallen van het geluid betreft ben ik er nog niet uit.

zie mijn eerdere beoordeling.
Nog steeds tevreden. Wat geluid betreft ben ik er nog niet uit. Mogelijk helpt behalve niet zoomen een snellere sd-card. Zal dit eens proberen.
De capaciteit van de accu is inderdaad niet groot en onderweg opladen is er niet bij. Vervangbare mini-penlites zou beter maar het formaat van dit soort camera's wordt steeds kleiner met meer mogelijkheden en ze dan zijn alleen de kleine lionaccus's nog mogelijk lijkt het.
Ik heb een oplossing gevonden door op internet twee stuks inclusief een nauwelijks grotere stekkeroplader te kopen. Kan ook op 12 V.
Zoek op het typenummer van de Samsungaccu.

------------ oude review 09-09-2008 -------------
Toestel ca. 1 maand in bezit. Uitstekend OLED scherm en erg veel mogelijkheden verscholen in erg veel menu's. Vraagt veel studie van de ca. 100 pagina's tellende gebruiksaanwijzing die helaas alleen in PDF op cd staat.
Belichting en flits in automatische mode werken uitstekend en over de fotokwaliteit ben ik zeer tevreden. De videokwaliteit in HD720P is werkelijk
prachtig ook op grootbeeld flatscreen en is niet te vergelijken met m'n vorige camera( Samsung S600).
Echter bij afspelen via de cradle/HDMI hapert het geluid en/of is afwezig. Heeft iemand hier ervaring mee?
Afgespeeld op de camera is het geluid er wel maar met inderdaad overheersende bijgeluiden. Mogelijk kan opnamevolume bijgesteld worden maar een windkap lijkt op deze camera niet goed mogelijk. Een stukje shuimrubber over het microfoongaatje misschien.

hans pollen 07-09-2008
Geschreven voor: Samsung NV24HD zilver

inzoomen tijdens het filmen veroorzaak het wegnemen van het geluid voorafgaand aan het punt waarop je begint met zoomen. een vreemde fout in het elektronische ontwerp.
verder neemt de capaciteit van de batterij snel af.
ik heb de camera vanaf juli in gebruik.
ben tevreden over de kwaliteit fotos en video.
manuele instellingen maken de camera flexibel.

Louis1959 31-07-2008

Samsung NV24 HD camera.
Ik heb deze camera nu enkele dagen in bezit. Gekocht hoofdzakelijk vanwege de video-kwaliteiten na lange tijd mij erin te hebben verdiept en gewacht.
De video-kwaliteiten zijn voor een fototoestel in een woord prachtig en verrassend te noemen. Daar i s niets teveel over gezegd.
Een hinderlijk punt is het geluid van de wind wat sterk te horen is bij het afspelen van de films. Dus de geluidskwaliteit haalt het bijlange niet bij de filmkwaliteit.
Heel jammer van de irritante windgeluid, zelfs bij prachtig weer en windstil weer. Dus met een beetje wind moet het (vrees ik)nog veel erger zijn.
Ik heb dus alleen met prachtig en windstil zomers weer gefilmd, bij rond de 25-30 graden. (26-30 juli 2008)

Over de fotokwalteit zie ik geen verschil met mijn vorige goedkopere Samsung-camera. Helaas ben ik te weinig specialist om dat gedegen te beoordelen.
Het linker draaiknopje op het toestel vind ik een beetje overbodig waarin je kan kiezen uit verschillende instellingen om te fotograferen zoals (ik ga nog even kijken) cool, helder, retro, bos, rustig, klassiek, normaal (gelukkig!) en zacht.
Volkomen overbodig maar dat is mijn mening.

Ik moet voorzichtig zijn met zomaar een beoordeling te geven want de camera is prachtig alleen zijn de tiptoetsen even wennen.
Het beoordelen van de fotokwaliteit laat ik over aan anderen die na mij komen.
De films zijn werkelijk prachtig op het hinderlijke geluid na.
Oja, de accu gaat vrij lang mee alvorens hem weer te moeten opladen.
Veel mogelijkheden biedt de camera die ik zelf bijlange na niet zal gebruiken.

Ik vind de camera goed en voor het geld niet duur, gezien de prachtige videokwaliteit. Alleen om die reden zou ik hem aanschaffen want er is voor fotograferen genoeg keuze uit hele goede camera's, ook goedkopere Samsungs die heel goed zijn!