Sigma DP1 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sigma DP1 zwart op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Keespalm 15-11-2010

---------- update review 15-11-2010 ----------
Nog even een aanvulling op mijn eerdere beoordeling.
Ik heb de camera nu ongeveer 1 jaar en het trage opslaan gaat mij dusdanig tegen staan dat ik de camera te koop heb gezet (marktplaats), zonde omdat hij wel prachtige foto's maakt.Het ontbreken van macro vind ik ook wel jammer.

---------- oude review 13-04-2010 ----------
Uitstekende foto's.De camera gaat niet sneller wegschrijven met een snelle SD kaart,ik heb er een Sandisk Extreem 16 gig kaart (van 80 Euro) bij maar het kost nog steeds 7 seconden om een Raw bestand weg te schrijven en dat gaat echt tegenstaan.

arnhempcgebruiker 05-07-2010
Geschreven voor: Sigma DP1 zwart

Een aparte camera, die niet door iedereen gewaardeerd wordt. Met name snelheid, bediening en gebrek aan zoom worden vaak als onvoldoende beoordeeld.
De snelheid is inderdaad niet zoals die van spiegelreflexen: een relatief trage camera. Echter, het wegschrijven van Rawbestanden is -in de meeste gevallen- echt wel voltooid voordat je een nieuwe foto maken wil. Verder is de autofocus snelheid prima. Het bedieningsgemak vond ik ook reuze meevallen. Een prima en overzichtelijke bediening, in ieder geval bij de DP1s versie.
De foto's die deze camera in Raw produceert, zijn werkelijk van verbluffend goede kwaliteit. Scherp tot in iedere hoek. Dit komt door het uitstekende objectief dat Sigma voor deze camera ontwikkeld heeft.
De Foveon-sensor is die van het formaat van een spiegelreflex, en dat is terug te zien in iedere foto die je neemt. Eindelijk alle ruimte om te experimenteren met scherpte-diepte.
Voortreffelijke prestaties tot ISO 800. Een zeer goede manual focus. En tot slot: een degelijke bouwkaliteit. Zeker voor de prijzen waarop de camera nu wordt aangeboden, kan ik geen betere prijs-kwaliteit verhouding voor een camera bedenken. Natuurlijk is dit een camera voor diegene die kwaliteit boven snelheid en features stelt. Voor diegene die filmpjes wil maken en vlot wil schieten: kijk naar wat anders.
Wie een zeer goed objectief wil, maar niet het formaat van een spiegelreflex, is bij deze DP1 aan het juiste adres.

maassen 18-09-2009

Goede camera denk ik.
Alleen de prijs bij Foka.nl is voor een
demo-model met schade blijkt na
het reeds overmaken van het geld.

Sigma sd14 04-03-2009
Geschreven voor: Sigma DP1 zwart

Wat een heerlijke basic camera van Sigma. De foto's zijn inderdaad loeischerp. Het beste is om in raw te fotograferen want er wordt een prachtig programma bijgelevert om je foto's naar wens te converteren. De enige betaalbare compact met de kwaliteit van een spiegelreflex. En er zit ook een duidelijke nederlandse handleiding bij. Netjes met in een ringband. Een week in bezit en zou hem nu al niet meer willen missen.

georag 28-10-2008

fotokwaliteit boven verwachting goed,
ben elke keer bij thuiskomst weer blij verrast
wanneer ik de resultaten fullscreen op het scherm zie.
Bezit ook een Nikon DLSR met de duurste lenzen met vast brandpunt, toch levert de Sigma DP1 vaak mooiere platen op.
De snelheid van bewerken en wegschrijven naar SD kaart is aan de trage kant (ca7seconden voor een RAW bestand van 10 tot 12Mb en 3 seconden voor een JPEG op grootste formaat)
Even wachten dus met een super resultaat
Geen enkele compact camera kan de fotokwaliteit van de DP1 evenaren.

mario2008 26-05-2008
Geschreven voor: Sigma DP1 zwart

ben echt van m,n stoel gevallen, wat een kwaliteit foto,s.wel een toestel voor de freak,niet om zo even een paar foto,tjes te schieten.
Zit geen optische zoom op,wel digitaal in stappen,en alleen bij jpeg.
RAW en jpeg foto,s hebben dezelfde kwaliteit als de SD14 foto,s.
lens is goed,maakt in schermer bijzonder goede foto,s en levensecht.
heeft meer iets weg van een rangefinder.
ik vind het een speciaal toestel,en kan hem nu al niet meer missen, geen gesleep met tassen/lensen e.d.
al met al geen huis tuin en keuken compact,al zijn de afmetingen er wel naar.