Olympus µ 1010 zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 27 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Olympus µ 1010 zilver op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Wil-lem 01-06-2009
Geschreven voor: Olympus µ 1010 zwart

Deze Olympus 1010 zou mijn oude Olympus C 480 moeten vervangen, helaas haalt de foto kwaliteit het in de verste verte niet t.a.v. de oude Olympus C-480, dit terwijl deze Olympus 1010 veel meer mogelijkheden zou moeten hebben en nog eens 6 megapixels meer is. Voor mij is het een miskoop geweest, de foto's zijn veelal wazig en s'avonds korrelig van kwaliteit, ver onder de maat. Ik hou mij aanbevolen wanneer iemand tips heeft om er heel misschien nog iets van te maken.

Peter_verbeek 02-09-2008
Geschreven voor: Olympus µ 1010 zwart

Ik heb de camera gekocht voor mijn vakantie in Mexico. Deze uitgkozen vanwege de optische zoom en omdat hij compact is. Tijdens het begin van de vakantie ging het echt goed, de foto's zijn ook super geworden. Alleen halverwege de vakantie heb ik de camera met mijn domme kop in het water laten vallen. Ik was al bang dat ik de rest van de vakantie geen foto's meer kon maken en dat ik bij terugkomst een nieuwe kon gaan kopen. Maar tot mijn grote verbazing deed de camera het na twee dagen gewoon weer. Al het water was waarschijnlijk uit de camera verdwenen en hij deed het weer als nooit te voren. De foto's van na het waterongelukje zijn net zo goed als die van ervoor.

RGB 02-08-2008
Geschreven voor: Olympus µ 1010 zwart

Voor onderstaande vraag: Je kan wél inzoomen tijdens het filmen. In het video menu moet je eerst deze optie aanzetten hiervoor. Je kan kiezen tussen digitale zoom en een optische zoom. Maar als je dan tijdens het filmen inzoomt en je kijkt dit achteraf terug. Dan hoor je een heel hard versterkt 'tok' geluid door die knop die je indrukt tijdens het inzoomen. Daar hadden ze iets op moeten bedenken want het is echt heel storend, en daardoor gebruik ik de zoomfunctie niet meer. Tevens heb ik de camera maar een paar keer gebruikt en hij gaat opeens niet meer aan!! Terwijl de batterij vol geladen is. Waardeloze camera, maakt ook vaak wazige foto's. Ik kan hem helaas niet meer ruilen, maar aangezien hij nu al defect is hoop ik dat ik mn geld terug kan krijgen.

frenk44 22-07-2008
Geschreven voor: Olympus µ 1010 zilver

Heb het toestel een paar weken in mijn bezit gehad en meteen weer verkocht. Ben er zeer ontevreden over. Slechte foto's en dan heb ik het nog niet over het filmen. Waardeloos!!!!

RalphB 13-07-2008
Geschreven voor: Olympus µ 1010 zwart

Ik had hiervoor een Olympus u700, deze is defect gegaan. Na lang twijfelen toch maar weer een Olympus aangeschaft, de 1010. De kwaliteit is aanzienlijk verbeterd sinds de eerdere modellen (7x zoom en 10mp maakt toch een hoop verschil) Maakt helaas inderdaad wel vaak korrelige foto's, vooral als er geen flits wordt gebruikt. Hij filmt wel dramatisch slecht, zelfs mijn mobiele telefoon filmt nog mooier, maarja het is dan ook een foto toestel, geen filmcamera. Verder ga ik hem niet inruilen, i.v.m het lekkere compacte formaat. Ook is de panorama optie erg leuk, macro foto's maakt ie wel heel mooi en buiten ook (met name landschappen) Foto's binnen (zonder flits) zijn van slechte kwaliteit.

prijk 13-07-2008
Geschreven voor: Olympus µ 1010 blauw

Ik snap niet veel van de meeste positieve beoordelingen hier. Deze camera presteert namelijk zeer slecht. Het is onmogelijk een goed scherpe foto te maken, meestal is een klein deel van de foto scherp en loop de scherpte naar rechts sterk terug. Dat is ook bij mooi zonnig weer en diafragma f10 het geval. Verder zijn veel foto's enigszins overbelicht. Ik heb zowel de auto-stand als een vaste ISO-waarde en diverse voorkeursinstellingen geprobeerd, maar dat maakt allemaal geen verschil. Zelfs zonder uitvergroting zijn de foto's onacceptabel. Deze camera presteert echt veel slechter dan mijn oude Canon Ixus 400 van 4 jaar oud. Ik zal contact opnemen met de klantenservice om de camera te laten nakijken, wellicht is het een incidentele fout. Zo niet, dan is dit een enorme miskoop geweest! En dat is vooral jammer omdat het voor de rest een heel mooi klein camera'tje is dat gemakkelijk te bedienen is.

Sabrina1 08-07-2008
Geschreven voor: Olympus µ 1010 zilver

Ik begrijp niet goed waarom er mensen zijn die de kwaliteit van de foto's van deze camera goed vinden. Of ik ben te kritisch of mijn camera doet het minder goed als die van die mensen, maar ik ben zeer ontevreden over de kwaliteit van de foto's die deze camera maakt! Op de auto-stand maakt de camera 9 van de 10 foto's erg korrelig, zowel binnen als buiten! Foto's vergeleken met mijn Sony P73 uit 2004. Deze oude camera maakt vele mooiere foto's. Ook de fotostanden binnenshuis en achter glas leken nergens op. Op de stand binnenshuis werd de kwaliteit van de foto's helemaal om te huilen. Het lijkt erop dat de camera vooral moeite heeft met het scherpstellen van overzichtsfoto's (zoals de huiskamer of de tuin) en de belichting van de foto's. Overzichtsfoto's buiten maakt hij op de auto-stand regelmatig onscherp en flets. Foto's van dichtbij in fotostand zelfportret en supermacro en macro waren wel zeer mooi en scherp! Deze optie heb ik helaas minder vaak nodig. Even snel een mooi foto'tje maken zit er bij deze camera dus niet in. Ook handmatig in proberen te stellen, maar koste veel moeite om scherpe foto's te maken zonder korrels (ik ben ook geen echte fotograaf). Morgen stuur ik deze camera retour en ruil ik hem om voor de Canon Ixus 970 IS. Hopelijk bevalt deze wel goed. De Olympus 1010 is in ieder geval een grote miskoop geweest!Overweegt u na deze vooral negatieve review toch nog om deze camera aan te schaffen, dan raad ik u aan om eerst foto's van deze camera te gaan bekijken op de computer, zodat u er zelf over kan oordelen.

Visotron 02-07-2008
Geschreven voor: Olympus µ 1010 zwart

Camera nu ruim een maand in bezit. Wat jammer. Al mijn vakantiefoto's bekeken en ontevreden over de scherpte van veel foto's. Er blijft bij mijn foto's een waas/zweem zichtbaar. Bij iets minder licht onacceptabel vreselijk veel ruis. Nu echt spijt van deze aankoop. Wat doe ik mis??? Mijn Olypus C350Zoom produceerde veel scherpere foto's.

jo_23 02-07-2008
Geschreven voor: Olympus µ 1010 blauw

gekocht nav de vele positieve reacties op deze site. Echter de kwaliteit van foto's in slechte (donkere) omstandigheden is absoluut ondermaats, zeker indien de zoom volledig benut wordt. Dit maakt het bijvoorbeeld onmogelijk om duidelijke concertfoto's te maken. Een miskoop.

jsmbijl 04-06-2008
Geschreven voor: Olympus µ 1010 zwart

Na drie maanden gefotografeerd te hebben ben ik nog steeds enthousiast over deze camera. Qua foto's haalt hij het niet bij mijn panasonic FZ7, maar goed, we hebben deze gewoon voor erbij omdat de panasonic vrij fors is om overal mee naar toe te nemen. Bijvoorbeeld bij een lange wandeling of naar het strand. Daar hebben we deze Olympus dus voor gekocht. En in dat optiek voldoet hij aan de verwachtingen. Als je de ISO-waarden op 80 of 100 hebt staan komen de kleuren soms wat hard over en zijn de foto's soms vrij donker. Meestal gebruik ik dan ook 200 ISO en ach, een beetje fotoshoppen en de foto's zijn zoals je ze wilt hebben. Je krijgt trouwens meestal wel prachtige luchten, net alsof er een polarisatiefilter op zit die ik bij mijn panasonic heb. Al met al een mooie camera die je met wat verschillende instellingen zoals de belichting toch mooie foto's geeft. Uitermate tevreden dus.

henk12 29-05-2008
Geschreven voor: Olympus µ 1010 zilver

ik vind het een prima toestel , in gebruik wel te verstaan
de foto's vallen me toch wel tegen . ik gebruik vaak de auto stand en dan krijg ik wazige fot's
toch wel jammer want het gebruikersgemak is goed en erg snel.
maar het gaat toch om de foto kwaliteit.

REF 26-05-2008
Geschreven voor: Olympus µ 1010 zilver

Ik heb de camera een paar dagen in bezit en vind hem geweldig.Hij is eigenlijk klaar voor gerbuik maar de mogelijkheden die er verder opzitten zijn geweldig.Ik vindt hem top

hakat 22-05-2008
Geschreven voor: Olympus µ 1010 zwart

Ik heb de mju1010 nu 2,5 maand in bezit en ik ben er uiterst tevreden over. Het is een handzame, kleine en lichte camera met veel mogelijkheden (7x optische zoom!). Je kunt er eenvoudig mee fotograferen, maar ook uitgebreid door de vele toepassingen in het toestel, die ook nog eenvoudig toegankelijk zijn via menu's. Geen professionele camera (ben ik ook niet!), maar wel handzaam en makkelijk in het gebruik. Een aanrader voor de amateur fotograaf.

Stef4 17-05-2008
Geschreven voor: Olympus µ 1010 zwart

Uitstekende eenvoudig te bedienen camera.
met haarscherpe fotos.(beter dan van mijn Canon ixus)

Dennis_ned 14-05-2008
Geschreven voor: Olympus µ 1010 zwart

Snap niet dat iedereen hier zo enthousiast is over dit toestel. Ik heb hem via internet besteld en bij het openen van de doos was ik direct teleurgesteld. Het gebruikte materiaal is niet te vergelijken met mijn oude Sony DSC P8. Het namaakchroom blinkt je tegemoet en de klepjes voelen niet echt solide aan. De tot nu toe gemaakte foto's lijken nergens op. Verschillende mogelijkheden en resoluties geprobeerd maar een zeer teleurstellend en vooral korrelig resultaat. Ga het nog een aantal dagen proberen anders staat dit toestel volgende week te koop en blijf ik mijn oude Sony maar gebruiken. Het gebruiksgemak is echter dik in orde, je wandelt met veel gemak door de verschillende menu's en instellingen heen. Ben benieuwd of iemand een gelijke ervaring heeft.

PAB 12-05-2008
Geschreven voor: Olympus µ 1010 zwart

Voor het type camera is het een prima toestel. Je moet het niet vergelijken met de professionele spiegelrefelxcamera's, dat is appels met peren vergelijken. Olympus doet zijn naam eer aan met dit toestel. Werk razendasnel met Hi-speed repeterend foto's nemen. Dit is wel op maximaal 3 megapixel, maar toch. Je kunt ook met hogere resolutie repeteredn foto's nemen maar dan werkt het toestel (logischerwijs) langzamer. Het is aan te bevelen te werken met de standaard geheugenkaartjes van Olympus, de xD-variant. Kost wel wat meer dan de andere merken, maar je hebt er zeker voordeel bij met het fotograferen.

Nikolai Limburg 09-05-2008
Geschreven voor: Olympus µ 1010 zwart

Perfecte camera, mooie foto's.

ternerito79 06-05-2008
Geschreven voor: Olympus µ 1010 zilver

Ik heb de Olympus µ 1010 nu een paar dagen in bezit. Ik ben best tevreden met de camera. Ik heb hem aangeschaft als extra camera naast een dSLR van Nikon (D300).

De algemene tendens dat men 9+ cijfers geeft vind ik schromelijk overdreven. Het is een leuke design camera welke goede kwaliteit foto's aflevert, maar een 9+ in foto kwaliteit vind ik toch echt overdreven, zelfs rekening houdend dat het maar een compact camera s. De foto's uitvergroot tot ware grote zijn absoluut niet zo scherp dat de camera een 9+ waard is. Een 7 vind ik prima in orde. Rekening houdend met het feit dat de meeste gebruikers de foto's op standaard foto formaat afdrukken, of een A4 formaat vergroting kiezen, maakt het eigenlijk ook niet veel uit.

Binnenshuis in donkere situaties vind ik de ruis eigenlijk te hoog voor deze camera. Maak je veel foto's binnenshuis, dan denk ik dat een andere camera betere resultaten zal opleveren.

Wat mij zelf is opgevallen aan de camera is dat de auto focus bij mijn camera ongeveer 9 van de 10x het centrale punt kiest. Mogelijk dat dit een fout in de camera is, maar het is op dit moment erg opvallend. Ik zal dit iets meer gaan testen de komende dagen.

Als conclussie wil ik meegeven dat het gewoon een leuke simpele point & shoot camera is. Levert goede kwaliteit foto's op standaard formaat, of een mooie A4 formaat vergoting. Voor nog grotere vergrotingen is de camera toch echt niet scherp genoeg. In ieder geval niet voor mijn standaard.

Katja 04-05-2008
Geschreven voor: Olympus µ 1010 zwart

Fijn toestel, zeer gebruiksvriendelijk, simpel te bedienen en prachtige foto's. Echt een aanrader voor een leek die wel eisen stelt aan het resultaat!

kaaskop28 24-04-2008
Geschreven voor: Olympus µ 1010 zwart

Werkelijk een prachtig toestel met geweldige foto s alles maar dan ook alles haarscherp, batterij gaat erg lang mee( mijn vorige camer at ze op) wel het xd kaartje er apart bij kopen, de 7x optische zoom werkt ook perfect, heb lang zitten twijfelen maar dit toestel is echt een aanrader.

Henny13 22-04-2008
Geschreven voor: Olympus µ 1010 zilver

Prachtige compacte camera met heel veel mogelijkheden. Mooie natuurgetrouwe kleuren.
en prachtige foto's. Mooi groot scherm en heel
overzichtelijke menu's. Tot nog toe geen minpunt
kunnen ontdekken.

dreetje_ned 19-04-2008
Geschreven voor: Olympus µ 1010 zilver

De eerste indruk is een prima camera. Heel veel mogelijkheden en met een prima resultaat. Dat alles op een gemakkelijke en gebruikersvriendelijk manier eigen gemaakt middels de eenvoudige bediening van de camera, het duidelijke (zelf ingestelde)nederlandstalige menu en de bijgeleverde handleiding. De panoramafunctie (alleen met een Olympus XD card) werkt uitstekend. De camera is snel, goed hanteerbaar, en de batterij gaat lang mee.

Mrs Hans 06-04-2008
Geschreven voor: Olympus µ 1010 zwart

Eeen goed camera!! Echter in de korte tijd dat ik de camera in bezit heb vallen mij 2 storende dingen op nl:
Allereerst bij het verwijderen van de accu om hem op te laden moet elke keer weer de klok ingesteld worden.
Dus datum en tijd worden niet onthouden. Bij veel goedkopere camera's is dit wel het geval.
Als ik een foto heb gemaakt en ik schakel de camera 'UIT dan komt het regelmatig voor dat ik bij het terugzien van de foto op de computer een halve foto heb. Kennelijk was hij nog bezig met opslaan.
Gezien de prijs van de camera vind ik dit een grote BUG.

Erik V 02-04-2008
Geschreven voor: Olympus µ 1010 zwart

Wat een geweldige camera! Klein, compact, gebruiksvriendelijk, makkelijk, overzichtelijk menu, goed in te stellen, veel opties! Het is gewoon gemakkelijk om een foto met deze camera te maken... Zoals het hoort. Binnen en buiten geweldige fotokwaliteit en met zijn 10 mega pixel kun je de foto` s ook nog eens mooi op groot formaat afdrukken zonder kwaliteit verlies. Panorama functie is ook geweldig, zelfs 3 mogelijkheden voor het maken van een panorama. Ik heb zeer hoge verwachtingen van deze camera en hij bevalt nu al super! 8 dagen in bezit nu..

peter schreven 30-03-2008
Geschreven voor: Olympus µ 1010 zwart

lang gewacht, toch gekregen (gekocht).....mooi degelijk toestel, prima bediening, zeer mooie foto's, en, waar ik het toestel voor kocht; 7 x optische zoom ! en dat voor een compact cameraatje !, ik ben er tnt erg blij mee !! zit alleen geen Ned. talige handleiding bij, maar ach, hij is zo simpel, éigenlijk ook niet nodig !