Canon PowerShot SX100 IS zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon PowerShot SX100 IS zilver op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,2

hilliebill 02-09-2009

26000, let wel 26 duizend opnamen ! In dertien maanden. Hij laat mij niet in de steek met Duracell 2650 mAh batterijen. Goede optiek, met prachtige zoom, scherp tot in de hoeken. En voldoende instelmogelijkheden. Manuele instelling werkt perfect. Vuurwerk, bliksem en de maan. Kleurinstellingen voldoende. Filmen op 640/480 gaat goed, 100MByte per minuut. Nooit meer een SLR op reis !! Heb ook zo'n Hasselblad 39MP klont van 2 kilo, maar ook nog zo'n Pentax 6x7 analoog, gewoon thuislaten. 2 kaarten van 4GB, extra batterijen en een goede tas completeren het geheel, neem ook een trust cardreadertje voor SDHC kaarten mee indien de laptop meegaat. Kortom een fijn toestel !

DreBer 13-06-2009

De Canon PowerShot SX110 IS heb ik in dec 08 gekocht. Ik fotografeer veel als hobby (natuur, bloemen, dieren, kinderen). De foto's zijn prachtig en heel mooi scherp. Er zitten veel instellingsmogelijkheden op, zowel voor handmatig instellen als de standaardinstellingen (o.a. binnen, kunstlicht, kinderen/dieren, flora, portret, vuurwerk, onderwater, strand, sneeuw etc etc). Kleuren zijn levensecht, soms wat vertekening (hardere/fellere kleur) als de flitser gebruikt wordt (alleen bij flitsergebruik overdags gezien).
De filmpjes zijn erg scherp als je ze op de pc later terugkijkt. Tijdens het filmen kun je inzoomen, dit kost echter wel pixels waardoor het beeld minder scherp wordt. Voor filmen is er ook de optie compact, er verschijnt dan een envellopje op het display. Deze filmpjes nemen veel minder MB in maar zijn erg onduidelijk wanneer je ze terugkijkt op pc. De keuze tussen normaal en compact gaat haast ongemerkt, goed op dat envellopje letten dus!
Wat mij wel erg stoort aan deze camera is dat de batterijduur mn. bij gebruik van de flitser erg kort is. (Voorbeeld: 15 binnenfoto's (met flits) en 25 buitenfoto's en de nieuwe Duracellen waren alweer leeg!!) Meerdere keren reeds gehad dat zelfs op locatie nieuw uit de verpakking gekochte batterijen te zwak bleken om deze camera te laten werken.
Een oplaadbare accu is er voor deze uitvoering niet vlgs de site van Canon, tenzij je deze oplader ingeplugd laat in de wandcontactdoos (of ik moet dit verkeerd begrepen hebben? Heeft iemand zo'n ding???)
Koop je deze camera, zorg dan altijd voor super-mega-sterke batterijen (of hyper oplaadbare die je 10 uur oplaadt) en neem altijd 2 extra batterijen mee voor de zekerheid.

R. Hoekstra 06-03-2009

Een prima camera, zeer gebruiksvriendelijk, scherp foto's, prima zoombereik. Geen klachten over levenduur batterijen. Ik gebruik Duracel oplaadbare batterijen van 2650 mAh. Veelal kan er zonder flits gefotografeerd. Ook met flits gaan bovengenoemde batterijen lang mee

ineke123 27-02-2009

super tevreden ben ik over deze camera.prachtige scherpe foto`s zelfs in het donker.batterijen zijn wel redelijk snel leeg, maar de indicator geeft dit ruim vooraf al aan.zeer makkelijk in gebruik.

Moos86 17-12-2008

Ik heb ik augustus deze camera gekocht.
Zoals veel mensen hier schrijven zij ze niet echt tevreden..
Ik vind dit echter niet zo.
Ik ben juist dik tevreden over de Canon SX100.
Hij maakt prachtige foto's, vooral buiten maakt ie haarscherpe foto's.
Ook de 10x optische zoom maakt het erg leuk om met deze camera op pad te gaan.
Ligt lekker in de hand, en is makkelijk mee te nemen.
Het duurt inderdaad wel een seconde of 2 voordat je na een flits-foto nog een flits-foto kan maken.
In mijn geval hinderd mij dit niet om mooie en leuke foto's te maken.

Ikzelf ben net begonnen om van fotograveren mijn hobby te maken.
De Canon leent zich daar uitstekend voor.
Vele mogelijkheden en niet te ingewikkeld.

Echt een aanrader!!
Zeker waar voor je geld naar mijn mening.

Hans12345689 01-11-2008

Ik begrijp niet waar iedereen zo enthousiast over is. De foto's zijn moeilijk scherp te krijgen. Buiten gaat het nog wel, maar ik wil geen toestel voor alleen maar buiten. Het toestel is erg bewegingsgevoelig (ondanks de auto ISO shift functie. Binnen moet je wel flitsen om er nog iets van te maken. Het programma-keuzewiel is helemaal niet intuitief (SCN, M, Av, Tv, P ...). Wanneer wat te gebruiken?? Foto's snel korrelig. De camera is traag. En ik ben nog wel een grote Canon fan, want ik heb 2 Ixus toestellen gehad en die maakten prachtige foto's, maar ze zijn helaas niet zo duurzaam. Ik ga dit toestel terugbrengen. En nogmaals, ik zie alleen maar negens en tienen hier, maar ik begrijp werkelijk niet niet waar dat vandaan komt.

J.C.Korendijk 28-07-2008

Ben sinds 14.dagen in het bezit van de Canon sx100IS, gewoon een geweldige camera. Zowel voor mensen die alleen maar wat foto,s willen maken, als voor mensen die er een hoby in hebben. Ik ben ook in het bezit van de Canon. 720Is. Samen zijn dit mijn vrienden geworden en neem ze dan ook over al mee naar toe. Mooi weer slecht weer, veboden te fotograveren, met deze camera,s geen probleem. Het zijn echte aanraders.

maaikeric 27-07-2008

Na 2 weken vakantieplezier ben ik zeer tevreden over deze camera. Ik ben maar een leek en had als voornaamste eis. Een makkelijke bedienbare compacte camera met veel zoom. Hiervoor een Sony cybershot 5.1, maar dit is toch weer een paar stappen vooruit. (niet echt een eerlijke vergelijking). 350 foto's gemaakt tijdens de vakantie en haarscherp. Niets dan lof. kleuren scherp en echt. 10 x zoom vind ik ideaal voor zo'n compacte camera. Ik zat te twijfelen tussen de panasonic dmc tz5 ook met 10 x zoom en met wat meer pixels, maar daar zat een verschil van 125 euro tussen. Nee, dit is echt een aanrader.

Digitaal 29-06-2008

Mijn conclusie van de SX100IS:
Heb de laatste 5 jaar div. digitale camera's gekocht waaronder Canon A85 en daarna de veel betere A80 (topper) ,daarna nog wat kleinere modellen gehad van div. merken maar die hadden allemaal wel tekortkomingen,was het niet de scherpte dan was het wel de kleuren die tegen vielen om over de macro maar te zwijgen.Als je alle testen leest van zowel gebruikers als vakbladen durf je bijna niets te kopen want elke camera heeft wel een minpuntje.Over het algemeen komt Canon in deze prijsklasse toch wel het beste uit de bus.vandaar dat ik toch maar weer voor een Canon ben gegaan ,keus viel op A720 of de SX100 waarvan de laatste een iets groter model is en 10x opt. zoom heeft.Heb deze nu een paar dagen uitgebreid getest van uiterst Macro tot Tele en ben diep onder de indruk,kleuren en scherpte is gewoon altijd perfect.
Zelfs op 10x tele+4x dig. zoom dus totaal 40x zoom een zeer goed resultaat (uit de hand),de Macrostand is voortreffelijk goed ,op 1cm afstand een perfecte scherpe en goed belichte opname .
De flitsfoto's binnen (bij weinig licht) zijn bij elke digitale camera's nou eenmaal wat minder vanwege het te kleine flitsertje ,na 3 meter afstand houdt het op.
Het opstarten van de flitser neemt (na het maken van een flitsfoto)een paar seconden in beslag,waar hebben we het over :)
Volledig automatisch fotograferen maar ook alles handmatig instelbaar zoals bij een spiegelreflex camera .
Zeer eenvoudig en overzichtelijk menu in alle talen instelbaar.
Kortom een voor mij hele goede keus.
Batterijverbruik is gewoon in orde ,ik heb er slechts simpele Varta 1900mA oplaadbare penlites in en die gaan langer mee dan de overgewaardeerde GP accu's !
Het enige minpuntje is de batterijindicator (bij alle Canons) na de (bijna)lege accu waarschuwing kun je nog wel enkele foto's maken .Een extra setje van 2 penlites in je tasje neemt geen ruimte in.
Oja, filmpjes maken kan ook en die zijn best redelijk,dit net zoals bij elke andere dig. camera ,redelijk maar geen hoogstandje.
Heb hem op alle fronten uitgetest en dit zijn mijn bevindingen.
Go 4 it.

Pegasus7 14-06-2008

Ik heb de camera nu een half jaar in bezit. Het is een fijne camera die mooie foto's maakt en een hele goede zoom functie heeft. De bediening spreekt eigenlijk voor zich. Alleen ik kan NERGENS gevonden krijgen waar je de datum/tijd stempel mee aan kan zetten. Hiermee komt de datum en tijd in een hoekje van je foto's te staan.

Deze optie is in het menu van mijn camera grijs en wordt overgeslagen zodra ik door het menu loop.

Voor de rest ben ik dik tevreden over deze camera.

Roos78 10-06-2008

Superleuke camera! . Ik had voorheen de Panasonic fz8 met veel plezier gehad, maar doordat een te dure reparatie noodzakelijk was, noodgedwongen op zoek gegaan naar een andere. Zat te twijfelen over de Panasonic fz18 en deze.
Voordeel van deze is de handzaamheid, terwijl er toch gigantisch veel mogelijkheden op zitten! Zowel voor de veeleisende hobbyist die alles op de automatische modus doet als voor de creatievelingen die zelf meer inbreng willen hebben in het maken van foto's. Veel mogelijkheden met diafragmakeuze, sluitertijd, witbalans etc. Ook veel kant en klare keuzes waarbij je alleen maar aan het wieltje hoeft te draaien. Zonder handleiding kom je overigens al een heel eind aangezien het gebruik erg makkelijk en logisch is (en ik ben echt geen techneut!) Deze is makkelijker als bij de Panasonic Fz8.
Ook vind ik de camera er mooi uit zien. Hoewel de Panasonic degelijker is, vind ik deze wat shieker. Voelt ook wat lichter aan. Kan een nadeel zijn, maar ik vind het een voordeel.
kortom: nog geen spijt gehad!

Muna_28 10-04-2008

veel gezocht en reviews gehad op het internet om nieuwe te kopen, na 5 jaar ervaring met Canon PowerShot G3 die ik ze in de zomer van 2007 kwijtgeraakt heb .. uiteendelijk heb ik SX100 gekocht ... perfect d.camera met uitgebrede functies .. scherpe fotos en reele kleuren .. heeft een mooie lcd scherm met 175k pixel en de 10x optisch zoom is WOW ..

Koop: Sanyo Eneloop Batterij !!
voor batterijen , raad ik jullie aan om een Sanyo Eneloop te kopen want deze heeft nieuwe technologie, heel zuinig discharge rate daar kan ik met 2 AA minmaal 400 fotos maken !
eneloop batterijen kun je bij foto winkels kopen of op internet
verder de Canon SX100 is echt aanrader