Nikon Coolpix P50 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon Coolpix P50 zwart op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,7

jaring 13-05-2009
Geschreven voor: Nikon Coolpix P50 zilver

Leuke camera met oplaadbare
baterijen.
Alles werkt goed, maar de plaatjes in t veld zijn niet scherp.
Wollig zou ik zeggen.
Portret fotagrafie en flits gaat prima.
Desondanks voldoet ie voor mij onvoldoende vanwege
de niet scherpe beelden buiten.

Ger5 10-01-2009
Geschreven voor: Nikon Coolpix P50 zwart

Ik heb sinds 3 maanden een Nikon Coolpix P50 in bezit. Deze camera gekocht omdat mijn Canon Powershot A60 na drie jaar de geest heeft gegeven. Microchip kapot.
Ben gegaan voor deze Nikon vanwege het handige formaat, AA batterijen/accu's, gebruikersgemak en (dat zie je niet veel in deze prijsklasse) de groothoek tot wel 28 mm!
Mijn ervaringen: de accu's/batterijen gaan onwaarschijnlijk lang mee en het menu is kinderlijk eenvoudig.
Een prima toestel zou je zeggen maarrr, wat ik ook doe, probeer en instel: de foto's blijken lang niet zo'n kwaliteit te hebben die ik had verwacht. De plaatjes die ik met de Canon schoot winnen het vooral op contrast en helderheid. Wazig is een te groot woord maar lekker scherp is het met deze Nikon allemaal niet. Ga waarschijnlijk dus toch maar weer voor een Canon.

Frisius 2008 15-10-2008

---------- update review ----------
Dit is mijn 2e review over de camera
Nikon Coolpix P50.
Toen was ik niet zo positief maar dat is inmiddels wel veranderd! Hij voldoet mij prima, handleiding gedownload en goed bestudeerd.
Kijk vooral bij de stand Scene hier zijn allerlei nuttige instellingen
zoals: kopie, schemering en tegenlicht.
Bij de M-stand heb ik 1/250 sec f5.6 ingesteld.
P-stand moet nog bekeken worden.....
Het stukje tele voldoet ook goed.En de batterijen gaan onwaarschijnlijk lang mee.
Deze mooie handige camera verdwijnt al weer een beetje uit de winkels.
Wie hem nog kan kopen voor zo'n 135 Euro zou ik aanraden: Do it.....
Het zou leuk zijn als er nog eens iemand een waardering over deze camera zou schrijven.

---------- oude review 03-07-2008 ----------
* Vanwege de goede review's en de groothoeklens van 2.8 mm heb ik een Nikon Coolpix P-50 gekocht.
(hij werd ook steeds goedkoper)
Ik heb er een setje foto's mee gemaakt die er goed uitzien maar ook niet echt veel beter dan die van mijn oude Minolta Dimage 323 camera.
* Het is even wennen omdat er veel meer instellingen op zitten dan op mijn Minolta.
Vragen:
1. Zijn de foto's die genomen worden met bijv. het symbool landschap beter en scherper dan die met het symbool
automatisch?
2. Met de multi-collector stel ik de macro-close-up stand in.
Welke opname-stand hoort hierbij,
automatisch (symbool : camera) of de
M stand of ......... ??
3. Ik vind dat de foto's met de macro-close-up stand niet echt scherp zijn. Vervelend is ook dat de rechte lijnen van het beeld gekromd worden weergegeven. Dat is het zgn. ton- of kussen effect. Komt m.i. door de 2.8 mm groothoeklens.
Kun je die brandpunts afstand ook wijzigen of is er een andere truc of instelling mogelijk om de macro foto's scherp te krijgen en vertekeningte vermijden ??
Kortom: De Nikon Coolpix P-50 is nog niet die camera die ik in gedachten had
toen ik hem kocht....Maar hopelijk komt alles nog goed.
Is er een lezer die mij kan helpen?
Reageer svp want op zich is de bediening niet moeilijk en de camera ligt goed in de hand.
Bij voorbaat dank.

Kees121314 06-04-2008
Geschreven voor: Nikon Coolpix P50 zwart

Heb ook nog een Canon Powershot 540 in mijn bezit. Qua kwaliteit zijn ze ongeveer vergelijkbaar maar ik zou toch kiezen voor de P50. Deze heeft veel meer mogelijkheden waaronder de groothoeklens.

hemelsoen johny 04-04-2008
Geschreven voor: Nikon Coolpix P50 zwart

Deze camera heeft ontelbare handmatige instellingen.De eerste dagen was het wat zoeken om tot de optimale instellingen te komen.Het resultaat was er,mooie scherpe kleurrijke foto's.Toch kan ik me van de indruk niet voldoen dat het apparaat,indien het vergeleken wordt met een slr.,van goedkope makelij is.In ieder geval een ideaal apparaat om op reis mee te nemen om niet met een zwaar duur toestel, lenzen,en flits rond hoeven te zeulen.

monique3004 02-03-2008
Geschreven voor: Nikon Coolpix P50 zwart

als beginneling zocht ik een camera voor in de schoudertas. mijn man kwam met deze. besteld en opgehaald. prima toestel. we hebben ook een nikon d50 maar deze doet hier niet voor onder qua mogelijkheden. ook besteld via internet en opgehaald en dit scheelde ons een hoop geld. sd-kaartjes erbij van 2gb en klaar was ik voor de vakantie
een echte aanrader

Jasper 12-02-2008
Geschreven voor: Nikon Coolpix P50 zwart

Ik heb deze camera gekocht bij een inetrnetwinkel maar met gewone winkel om af te halen, wat natuurlijk altijd een veilige manier is. Prijzen hier zijn onvoorstelbaar laag. Ook voor dit toestel lag de prijs zo'n beetje € 60,- lager dan in de winkel. De camera is echt fantastisch ! Bedieningsgemak is echt simpel en onvoorstelbaar veel mogelijkheden. Groothoeklens, hoge ISO waarde, handmatige instelleingen van difragma en sluitertijd, ook allerlei voorinstellingen, kortom geweldig veel mogelijkheden. Voor deze prijs kun je dit eigenlijk niet voorstellen. Ik had alles goed uitgezocht van te voren en dit is toch echt de beste camera in deze prijsklasse. Komt natuurlijk door het topmerk Nikon die hun naam niet zomaar te grabbel gooien denk ik.
Camera is dus sterk aan te raden voor iedereen die een camera zoekt met veel mogelijkheden, goede kwalitiet en degelijk.

PJH 16-01-2008
Geschreven voor: Nikon Coolpix P50 zilver

Sinds een paar weken in mijn bezit en moet zeggen dat het een top camera is. Zowel wat ie kan als hoe hij eruit ziet. Heb zelf een Nikon D50 SLR camera en zocht naar iets handzamers om snel even mee te kunnen nemen. De instelmogelijkheden zijn erg goed en er zitten veel mogelijkheden op.
Foto's zijn er natuurgetrouw heb ik al gemerkt.
Het wennen blijft de vertraging bij het afdrukken als je spiegelreflex gewend bent.

bommelaar 24-12-2007
Geschreven voor: Nikon Coolpix P50 zwart

ik zocht een digitale camera met de volgende eigenschappen:
los in mijn broekzak te stoppen;goede vorm, welke niet uit de hand glijdt; goede lichtgevoeligheid (iso); een ouderwetse zoeker i.v.m. zonlicht op het scherm.
En zie de P50 heeft het allemaal.
Een betaalbare camera met kwaliteit.

marcedwin 12-12-2007
Geschreven voor: Nikon Coolpix P50 zwart

Ik heb 'm sinds vanmiddag. Nadat ik alle test heb gelezen toch voor deze gekozen. Omdat ie net uit is, dus modernste technieken. Ik wil hem voor de vakantie gaan gebruiken.

Zo te zien is ie redelijk makkelijk in gebruik. Heb de manual nog niet gelezen ;-) Wel wat onhandigheidjes. Als je van P of M naar de andere stand gaat sprint ie weer op automatisch flitsen. Dat moet je dan weer even uitzetten. Diafragma is alleen 2.8 of 5.6. Zit dus niks tussen. Schermpje is ook matig. Viewfinder laat maar ongeveer 70% van je beeld zien. Dus daardoor uitkaderen heeft niet echt zin.

Heb alleen maar in slechte omstandigheden gefotografeerd, dus moet nog op een heldere dag foto's bekijken. Maar vergeleken met een DSLR is het echt stukken minder. Ruis vanaf ISO400 al behoorlijk zichtbaar (auto ruisonderdrukking OFF).

Zal binnenkort link naar wat foto's plaatsen. Heb wel het idee dat als je de P50 wat beter kent de foto's beter zullen worden. Maar verwacht geen wonderen (vergeleken met DSLR).

Toch volgend jaar ook maar die Canon 40D aanschaffen.

Verder is ie lekker licht, redelijk compact en zien de filmpjes er redelijk goed uit. Ik ga in Januari naar Vietnam, dus ik hoop dat ie daar z'n investering waar maakt. Heb geen zin op die reis te gaan zeulen met mijn Pentax en lenzen.

sammie148 11-11-2007
Geschreven voor: Nikon Coolpix P50 zwart

Gisteren deze camera gekocht. Ik wilde persé een groothoeklens en heb nog getwijfeld aan de panasonic lx2. Deze is €150 duurder en voelt minder solide aan. Deze camera voelt goed en degelijk aan, is gemakkelijk te bedienen en maakt gewoon erg mooie foto's. Ook is de camera veelzijdig in het gebruik doordat je sluitertijden en diafragma zelf kan instellen.
Aanrader dus!!!!!!!!