Onkyo DV-BD507

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Onkyo DV-BD507 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

vdbroek 10-09-2010
Geschreven voor: Onkyo DV-BD507

Ik heb voor Onkyo gekozen vanwege
-kwaliteit
-bestaande installatie
-de reputatie

Qua vormgeving is deze speler werkelijk een smet op de reputatie. Je snapt gewoon niet dat een bedrijf zich hiertoe laat verleiden. Het aluminium front is vervangen door metallic kleurig plastic en de knopjes zijn werkelijk oubollig.
Ventilator zal wel nodig zijn maar maakt gewoon hinderlijk herrie.
Afstandsbediening heeft een Oostblok vormgeving.
Het set-up Menu werkt op een of andere manier niet intuïtief.

Qua beeld en geluid niks op aan te merken en ik troost me maar met de gedachte dat dat het belangrijkst is.

japan 19-02-2010
Geschreven voor: Onkyo DV-BD507

Speler drie weken in huis.
Neemt alle dvds die ik heb gebrand, meerdere soorten.Grondig getest door willekeur door 1800 dvd's!
Geweldige speler. Heb geen minpunten. In deze prijs een aanrader. Heb hem met een 507 Onkyo versterker een Quadral luidsprekers. Helemaal goed!!

aklasse 06-02-2010
Geschreven voor: Onkyo DV-BD507

Zeer mooie blu ray helaas zat er wat krasjes bovenop de speler omdat ik de dvd speler erboven op zet valt het niet op had bij dit bedrijf voor de tweede keer iets 3 jr geleden een aurtoradio die al leuk was gebruikt vreemd dus bestel niet meer bij het bedrijf uit tilburg,Kon hem wel retour zenden maar kon 2 weken duren en het artikel is op voorraad.De speler is zeer handig in gebruik en het beeld is hgeweldig evenals het geluid afstandsbediening werkt perfect en handig.

fabbie26 07-01-2010
Geschreven voor: Onkyo DV-BD507

Ik heb deze Blu-ray speler nu wat meer getest.

Ik heb enkele DivX bestanden afgespeeld en moet zeggen dat dit apparaat dat wel heel erg goed doet.

Helaas pakt hij wat minder dan de DV-SP406 die ik erbij heb gekocht, omdat ik die overgang van dual-layer DVD's toch irritant genoeg vond.

Qua geluid doorvoer is deze net iets beter dan de DV-SP406, maar qua beeld is de upscaling van de DV-SP406 net iets beter.

Maar ik blijf dit apparaat een mooi strak ding vinden en hij ziet er deugdelijker uit dan de DV-SP406!

Eigenlijk ben ik dus qua mogelijkheden aangenaam verrast, maar de kwaliteit is in zijn geheel niet super te noemen.

marceltv 26-12-2009
Geschreven voor: Onkyo DV-BD507

leuk apparaat wel wat traag maar voor een bluray valt het wel mee geloof ik.
de upscaling bevalt goed. i.c.m een onkyo tx-sr607 perfect betaalbare set met infinity oreus en sharp 46inch full hd 100 hz.
nog niet veel bluray's afgespeelt maar zelf gebakken dvd's gaat perfect. wel ff uitpluizen i.d.d. hoe het met de hd aansluiting gaat met auto aanslaan van de reciever.
de netwerk aansluiting heb ik nog geen ervaring mee. wel jammer van geen usb aansl. aan de voorkant maar heb daar een ps3 voor( wat qwa beeld iets tegenvalt). cdtje is ook een belevenis. dus al met al een leuk apparaat. jammer dat de frontjes van alle merken van plastic zijn

ikbenivo2 21-12-2009
Geschreven voor: Onkyo DV-BD507

Nu een paar weken in bezit. Gekocht in combinatie met een onkyo versterker (HTX-22HD). Goede combinatie. Aansluiten e.d gaat prima. Qua vormgeving is het niet heel bijzonder. De afstandsbediening is zelfs lelijk te noemen. En ja, hij is wat traag maar dat probleem hoor ik bij meer blu-ray spelers. Het upscalen van DVD's is gaaf, dat werkt echt prima. De mogelijkheden zijn ruim voldoende. SD functionaliteit heb ik nog niet getest. DivX e.d werkt soepel.

Ik heb geen klachten over de geluidsproductie van de speler zelf. Bij mij staat hij ook in een kast, wellicht dat het dan minder opvalt.

Gebruikersgemak krijgt een 6 vanwege de traagheid en de afstandbediening + het karige schermpje.

nijmegen000 05-12-2009
Geschreven voor: Onkyo DV-BD507

Ik ben zelf helaas minder tevreden over deze speler. Ik had ook voor deze speler gekozen omdat ik hetzelfde merk wilde hebben als mijn receiver TX-SR806.
Hij maakt best een hoop lawaai wat ik zelf behoorlijk storend vind als je gewoon op een normaal niveau muziek wilt beluisteren. Daarnaast vind ik hem ook behoorlijk langzaam met het laden. Betreffende de degelijkheid kan ik nog niets zeggen, alleen uit eerdere ervaringen met ONKYO zit dat wel goed. ( 3 receivers en 2 dvd- spelers)

Ben nu overstapt naar Rotel apparatuur, en de kwaliteitsbeleving staat toch op een heel wat hoger niveau (ook de prijs..)

magrin 22-10-2009
Geschreven voor: Onkyo DV-BD507

Na lang zoeken toch overgegaan tot aanschaf van deze speler ik was al in het bezit van de Onkyo TX-SR606 reciever.
Geluid en beeld zijn geweldig.
Zelf gefilmd materiaal ziet er erg strak en goed uit (ik heb geen HD cam).

Hoewel ik geen vergelijkings materiaal heb (1e BD speler) ben ik zeer tevreden over beeld en geluid.
Op veel forums zie ik klachten over de lange laad tijd maar dat is bij deze speler niet het geval.
Deze speler heeft geen USB aansluiting dat zou voor sommige een min punt kunnen zijn ik zelf brand een film altijd even op een DVD-tje