Pioneer BDP-LX71

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Pioneer BDP-LX71 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,2

fasteddy46 02-04-2010
Geschreven voor: Pioneer BDP-LX71

Heb deze speler nu iets meer dan 1 jaar en was hier in het begin zeer over te spreken. Het is een mooie speler om te zien, de speler slikt echt alles!!!!
en de mogelijkheden zijn zeer veelzijdig. Wel is de speler beduidend trager dan een normale dvd speler.Bijna niets dan lof in het begin, helaas heeft dit ook een keerzijde.
Aan het begin van dit jaar begon de speler wat problemen te vertonen. De problemen hielden in dat sommige dvd's niet meer afgespeeld konden worden. Allen nieuwe dvd's, origineel en net uit de verpakking, maar allen al wel langere tijd verkrijgbaar in de winkels. In febrari dit jaar ben ik gaan mailen naar Pioneer NL (helaas net 2 weken buiten het jaar garantie). Deze gaven aan dat ik de firmware van de speler moest updaten. Dus firmware opgehaald via de pc (tot 3x toe!!) Helaas geen van de schijfjes pakten op de speler.
Wederom gemaild, er werden zelfs 2 schijfjes opgestuurd. Dezekon ik wel installeren, alleen het resultaat was nihiel. Nog steeds werden de oude dvd's niet afgespeeld.
Speler is nu via de dealer opgestuurd, resultaat: er schijnt een drive stuk te zijn, kosten 600,= euri!!!!
Wie gaat dit betalen??? waarschijnlijk ben ik dat, want Pioneer houd vast aan zijn 1 jaar garantie.
Dus...... helaas 1 Pioneerfan minder....

laseroog 29-01-2010
Geschreven voor: Pioneer BDP-LX71

Na twee jaar te hebben genoten van de LX70a overgestapt op de BDP-LX71. In een set met SC-LX81 AV receiver als basis. Het kan voor aanzienlijk minder geld dus toch nog een stukje beter. Fantastische upscaler heeft de LX71, waarbij zelfs een DVD de alure van een BR-disk krijgt. Ook weergave van een CD is verfrissend, hoewel ik voor die functie een separate stereo set gebruik. Absolute aanrader met een kleurenrijkdom die ik nog niet ben tegengekomen. Nu zou ik de LX91 nog eens willen zien...Natuurlijk, wel eerst even de laatste firmware - in mijn geval v. 1.38 - er op zetten. Koopje! De enige functie die ik mis is het afspelen van SACD's, maar dat was ook al zo bij mde 70a en de nieuwere LX91

KingKong1980 29-12-2009
Geschreven voor: Pioneer BDP-LX71

Beter als dit ga je niet vinden. Ja, misschien het LX-91 model.

Ik heb de laatste firmware 1.37 uitgevoerd, en nu heeft de player ook DTS HD Master audio tot zijn beschikking.

Toppertje! Ook qua menu's etc.

Voor stereo cd's ook meer dan geschikt. Veel en veel beter dan mijn vorige BR speler (Pana BD-55). Op alle vlakken.

Een hoop mensen gaan nu voor de LX-52, maar qua prestaties doen ze niet voor elkaar onder, maar deze speler oogt weer wat 'classier' zullen we maar zeggen.

Ik heb de speler in combinatie met de KRP-600M. Danst goed samen zullen we maar zeggen, to say at least!

Koos vK 21-04-2009
Geschreven voor: Pioneer BDP-LX71

Ik heb deze blu-rayspeler sinds 17 april in bezit. Het is prachtig apparaat met een heel scherp beeld en een fantastisch geluid.
Ik heb de speler analoog (5.1) aangesloten op receiver, die een 5.1 geluidingang heeft.

gerard 2 01-03-2009

heel scherp beeld en mooi geluid wat traag met starten maar een 10 waard

freddy13 24-01-2009
Geschreven voor: Pioneer BDP-LX71

een paar maanden in het bezit een prima blu-ray
ook de dvd's worden er ook beter op met een hdmi kabel
het enige min puntje is dat de blu-ray vrij traag is met het opstarten.
Even een tip: er staat ook al een update voor de blu-ray op de pioneer site voor de blu-ray nog beter.

E de Jong 05-01-2009
Geschreven voor: Pioneer BDP-LX71

Deze gekocht samen met de KRP 500A plasmascherm.
Als je de beelden ziet wil je het niet geloven.
Beeld is fabuleus, zo strak en zo scherp je gelooft je ogen niet.
Earth en Celine Dion Blu Ray erop en je verbaast je.
Oude dvd's worden geupscaled en zien er ineens ook super uit.
Geluid via optische kabel aan receiver voor zo puur mogelijk geluid.
Het is dat je bij beeldkwaliteit geen 11 of hoger mag geven maar dat haalt hij op zijn sloffen.
Zoals op diverse forums staat, deze Blu Ray herschikt weer een nieuwe orde Blu Ray en staat daarin bovenaan.
Kost iets duurder maar dan heb je geen Korea of China troep.

dcrleur 04-12-2008
Geschreven voor: Pioneer BDP-LX71

Nu een paar dagen in bezit en ben inmiddels al mijn dvd's opnieuw aan het kijken. Deze speler presteerd het om zelfs bij gekopieerde dvd's de kwaliteit te verbeteren dat je bijna twijfelt of het geen BluRay schijfjes zijn. Ik heb deze BluRay speler gekocht in combinatie met de Pioneer LX51 receiver wat tevens aan te raden is. Alles is makkelijk te bedienen en de afstandsbediening werkt zeer goed in tegenstelling tot mijn vorige philips dvd speler welke je exact recht op de speler moest richten om te laten reageren. Deze speler speelt alle formaten af, DVD+R(W), DVD-R(W), CD+R(W), CD-R(W). Verbinding middels HDMI naar de Receiver wat prima werkt.

Jason S. 29-10-2008
Geschreven voor: Pioneer BDP-LX71

Mijn tweede Blu-ray speler en wat een schoonheid. Ik stoorde me aan de hoorbare fan van de PS3 en ook aan het uiterlijk waar ik niet bepaald van gecharmeerd ben. Deze Pioneer is én mooi qua design en muisstil! Verder zie ik vergeleken met de PS3 meer en mooiere kleuren en ook meer diepte/scherpte.
Het display is in drie stappen dimbaar op 1 rood ledje na. Touch-sensitive toetsen waar een wit-ledje oplicht wanneer je een keuze maakt..stijlvol maar wel wennen in het donker. Verder is de set-up heel uitgebreid en makkelijk in te stellen, ook tijdens het afspelen heb je veel functies die je in real-time kunt wijzigen. Voor het laden neemt hij eventjes zijn tijd maar dat vind ik geen probleem. De afstandsbediening die erbij zit ziet er luxe uit maar zo voelt hij niet aan, ik gebruik toch een harmony dus ook dat is niet iets wat ik belangrijk vind. De Pioneer is een profile 1.1 speler, dit houd in dat hij bonusview ondersteunt zoals extra's als PiP en dergelijke. Hij heeft geen ethernet aansluiting waardoor hij niet profile 2.0 is, is overigens een gemis waar ik makkelijk mee kan leven want BD-Live is (nog) niet iets waar ik enthousiast over ben, het is zeer traag en behalve wat trailers downloaden wat ik ook veel makkelijker en sneller op de PC kan, is het niet. Ik hou de PS3 voorlopig erbij dus als het ooit veranderd kan ik het op dat ding uitproberen.
De resume functie werkt prima, ook na het uitzetten van het toestel, maar niet bij elke disc, dit heeft weer te maken met de BD-java techniek die op een disc staat en is de speler niet aan te rekenen aangezien de functie door geen enkele speler ondersteund zal worden als het niet op de disc zelf staat.
Over firmware-updates heb ik contact gehad met Pioneer en dit is zowel te downloaden als aan te vragen. De Pioneer doet alles wat ik gehoopt had en eigenlijk zelfs meer, zeer degelijk gebouwd en uitstekend in beeld en geluid!

mrMagic 16-10-2008

Absolute top speler!
Zet echt een waanzinnig mooi plaatje neer.
Enig minpuntje is de snelheid van het laden.
Die had sneller gemogen.
De nieuwe sony's zijn sneller.

Derk 65 15-10-2008
Geschreven voor: Pioneer BDP-LX71

sinds 2 dagen in bezit. Het geluid aan gegesloten via de analogen uitgang en de 7.1 ingang op mijn reciever.
Beeld is erg goed en het geluid is super.
nu alleen nog meer muziek op de markt brengen er is veel te weinig software.