Panasonic DMP-BDT361EG

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Panasonic DMP-BDT361EG op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Kris Sondervorst 02-01-2015
Geschreven voor: Panasonic DMP-BDT361EG

Sublieme 4K upscaling. Makkelijk aan te sluiten. Meegeleverde handleiding is vrijwel overbodig. Het gaat allemaal vanzelf tijdens setup. Verbazend goede geluidsweergave ivm. met 5 jaar "oude" sony Br speler die best wel wat centjes had gekost. Dialogen hebben ruimte en detail. het is allemaal beter, verfijnder.
Dynamiek van het toestel is fenomenaal. DTShdMA en DD True HD klinken erg ruim en verfijnd.
Aanvankelijk was ik een beetje "bang" van een "goedkoop" instapspelertje. dat bleek onterecht. 3D is prima, vloeiende 2D beelden. Gebruik in combinatie met Panasonic tx-48ax630e dewelke ik ook een revieuw heb gegeven op kieskeurig. Panasonic is me steeds in het achterhoofd gebleven in het verleden. Blij dat ik met de huidige UHD technieken opnieuw naar dit merk ben gegaan.
Minpuntje is vandaag de dag de "bouwkwaliteit" misschien. Het voelt allemaal wat "el cheapo" aan. gewicht is 2x niks. Langs de andere kant gaat de techniek zo snel dat het wel prettiger is om proberen bij te blijven in deze prijscategorie. "high end" spelers heb ik afgezworen.
Vormgeving? tja, kwestie van smaak. Je ziet deze bijna niet staan. leuk voor wie geen blok in huis wil hebben. afstandsbediening is gebruiksvriendelijk. helft v/d toetsen zal je echter nooit gebruiken denk ik.
Degelijkheid zal de toekomst moeten gaan uitwijzen. Ik verwacht dat dit ook niet mijn laatste BR speler zal zijn. gezien zijn prijs, geen probleem.
Met echte (native) 4K Blu Ray op komst eind 2015 zal het toch weer "upgraden" worden vroeg of laat.
Voorlopig voldoet deze ruimschoots....