Miele W3933

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele W3933 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

a**********@o********** 05-01-2024
Geschreven voor: Miele W3933

Ik heb deze wasmachine 5.5 jaar geleden tweedehands gekocht en tot heden heb ik daar geen spijt van gehad. Wast als een tierelier en heb gemiddeld 9 wassen per week. Geen slijtage of andere narigheid. Na drie jaar heb ik hem wel een keer opnieuw waterpas moeten zetten ... Merkte dat de trommel schudde en meer herrie. Sindsdien weer een normale stille machine. Ik heb in de.loop der jaren tig diverse.merken wasmachines gehad. Maar deze wint het van alle merken. Heel veel mogelijkheden aan wasprogramma's en diverse opties zoals uitgesteld inschakelen van de wasmachine. Qua wasprogramma 's heb ik alles geprobeerd tot impregneren aan toe. Dit omdat mn regenpak niet meer waterdicht was overal. Na het impregneren zit ik weer droog op mn scooter.
Zeker een aanrader Voor mij zeker geen ander.merk.meer

GJHADAM 05-10-2011
Geschreven voor: Miele W3933

Ik heb de machine nu vijf jaar in bezit. de machine draait per week ongeveer twee keer zestig graden was, twee keer 40 graden was, een keer wolwas en een keer jeans-was en soms nog wat extra, dus vijf jaar gemiddeld iedere dag een wasbeurt.
Geen spoor van slijtage of minder wasresultaat. Alles nog perfect. Natuurlijk is deze wasmachine bij 1600 toeren niet muisstil maar wel ongelofelijk stabiel en hij rammelt of schudt absoluut niet. Ik zou hem meteen weer kopen.

Daman 15-01-2011
Geschreven voor: Miele W3933

Paard van Troje als het om geluid gaat. De eerste weken is hij superstil. Logisch dat de Consumentenbond ook zo enthousiast over deze machine is. Maar pas op: Na enkele weken of enkele maanden, afhankelijk van het gebruik, verdwijnt de stilte en blijk je een machine te hebben die bijzonder rumoerig is. Miele is er vier keer bij geweest. Zelfs hun specialist hiervoor ingevlogen. Antwoord: "Mevrouw, vindt u dit lawaaierig? Dit is het normale geluid voor deze machine". Ja, daar sta je dan met de mooie testuitslagen en tien jaar bijgekochte garantie. Zelfs onze 14 jaar oude Bosch was nog stiller.

gjhadam 06-02-2012

mijn machine is na vijf jaar ook niet meer de allerstilste, maar hij is absoluut niet rumoerig.

FrobF 07-10-2011

Hallo,
Ik heb de indruk dat steeds meer producten steeds
meer lawaai maken.
- Onze nieuwe ketel Remeha, bromt binnen en buiten
lijkt het wel een kleine straalmotor.
- Liebherr koelkast trilt en bromt
- Senseo ook vrij veel lawaai
- Magnetron
- .... alles maakt lawaai

NMG 29-12-2009
Geschreven voor: Miele W3933

Ik heb nu sinds een jaar de W3933 miele wasautomaat. Ik ben erg te spreken over deze machine. Geen problemen met een rammelende deur. Integendeel: ik vind hem superstil. Ook ik draai regelmatig s nachts mijn wasjes. Hij staat bij ons op zolder, maar ik word er absoluut niet wakker van. Af en toe moet ik echt even kijken of hij wel draait. Echter het centrifugeren zorgt ervoor dat het hele huis gaat trillen (op de hoogste 1600 toeren stand). Ik denk dat dit met name te maken heeft met het feit dat hij dus op zolder staat. Het gaat dan ook maar om de laatste minuten en dan weet ik ook dat mijn was klaar is :-)
Wat ik verder plezierig vind aan de machine is dat hij aparte programma's heeft voor jeans, gordijnen en (hoofd)kussens. Hier heb ik dan ook al een aantal malen met plezier gebruik van gemaakt. De was is keer op keer prachtig schoon en kreukt nauwelijks. Ruime trommel zodat je tenminste flinke wassen kunt draaien en i.p.v. kinderachtige hoeveelheden. De beladingssensor geeft verder aan in hoeverre de trommel gevuld is en hoeveel wasmiddel erbij moet. Kortom een tevreden klant!

Fleshi 14-08-2009
Geschreven voor: Miele W3933

Helaas hebben wij ook het probleem met klapperende de deur :(

Twee weken na ingebruikname begon de deur heel erg te klapperen tijdens het centrifugeren (1600 toeren). Door de monteur is het slot van de deur vervangen. Echter twee weken na vervanging van het slot hebben we weer hetzelfde probleem, binnenkort komt de monteur opnieuw langs, ben benieuwd wat hij als oplossing kan aanbieden.

Verder een TOP machine!!!

H.J.Simons 30-06-2009
Geschreven voor: Miele W3933

Wasresultaten zijn goed. Alleen de het geluidsniveau van de machine valt tegen in vergelijking met de AEG Lavamat 85700 (vorige wasautomaat). Dit terwijl Miele met de koolborstelloze motor geluidsarmer zou moeten zijn. Deze claim kunnen ze niet echt waarmaken. Ook de deur rammelt bij 1600 toeren en dit doet een behoorlijke afbreuk aan de kwaliteitsbelevenis, die je bij een Miele toch mag verwachten. Dit probleem heb ik zelf opgelost door een rubbertje te plaatsen rond de deurpen.

htl 09-02-2009

---------- update review ----------
2 weken geleden is er weer een monteur van Miele geweest, i.v.m lawaai bij het centrufigeren op 1600 toeren.
Hij heeft opnieuw de deur wat bijgesteld, meer kon hij niet doen zei hij. Ik zei, ik vind dat het toch nog een geluid maakt. Toen zei hij, dat komt door de koolborstels, bij de duurdere wasmachine's is dat niet, nou ik vond deze al duur genoeg.
Nu begint de deur terug lawaai maken,alleen bij 1600 toeren. IK denkt dat ik Miele maar eens terug ga bellen,want nu wordt ik het toch wel een beetje beu.

---------- oude review 29-10-2008 ----------
Deze Miele W 3933 hebben we 4 maanden geleden gekocht. Hij begon wat lawaai te maken met het centrifugeren op 1600 toeren.De trommmel en de deur.Er zijn twee monteurs geweest van Miele, die zeiden dat de trommel eerst even zijn balans moest zoeken,en dat die dan even een geluid maakt, maar dat was normaal.Achter de sluiting van de deur, hebben ze iets gestoken.( een plaatje )Het gerammel van de deur was weg, maar nu begint het opnieuw. Alleen als hij op 1600 toeren draait. Ik ga Miele maar terug laten komen. Zijn er nog die dit hebben meegemaakt??

Friso2 08-02-2009
Geschreven voor: Miele W3933

We hebben de machine nu een paar maanden in huis. En het is net als bij een auto: er zitten dingen op waarvan je eerst denkt wat een onzin en als je het dan hebt, is het genieten en wil je niet meer zonder.
- koolstofborstelloze motor - gewoon onhoorbaar. Het meeste lawaai maakt het klotsen van het water. Bij centrifugeren hoor je alleen als er een kledingstuk tegen de deur slaat. Verder geruisloos
- verlichting in de trommel - handig
- prima mogelijkheden, maar wat het meest gebruikt is zo in te stellen
- resterende tijd indicator: weet je wanneer je paraat moet staan om de machine leeg te halen
enzovoort.
Kortom: we waren al Miele-fans en dat zijn we door deze machine des te meer (onze vorige Miele wasmachine kreeg na bijna 20 jaar wat dure reparaties, dus dan maar een nieuwe). Je weet van te voren dat je de hoge aanschafprijs over veel jaren kunt uitsmeren, dus uiteindelijk een voordelige koop.

Doreen 09-01-2009
Geschreven voor: Miele W3933

Heb een net een week een Miele wasmachine en Miele T8633 wasdroger. Wat een fijne wasmachine de was is veel witter en schoner. Heb de wasmachine en droger op elkaar staan en dit werkt makkelijk en perfect. De wasmachine is zeer stil en ook hoor je hem amper centrifugeren, ook de bediening van de machine is eenvoudig. De droger heeft in het begin een vreemde, niet frisse geur en heb ik droogtrommeldoekjes gebruikt en wordt de geur minder. Ga er vanuit dat dit na meer gebruik verdwenen is.
Kortom voor mij geen andere machine en droger meer dan een Miele.

M. Broek 09-12-2008
Geschreven voor: Miele W3933

Deze Miele wasmachine ruim 1,5 jaar geleden gekocht. De wasmachine bevalt nog altijd erg goed. Het bedieningspaneel is erg overzichtelijk en gebruiksvriendelijk. De mogelijkheden in wasprogramma's zijn enorm. De bezwaren over de 100% vulling melding als ook over de duur van de wasprogramma's (tijd) herken ik niet. En natuurlijk, de wasmachine is geluidloos door zijn koolborstelloze motor. De wasmachine staat bij ons in de open keuken en hij hindert of stoort ons niet. De wasmachine is zijn prijs dubbel en dwars waard!

TonH 05-12-2008

- - - - - - - - - - - - - - - update review - - - - - - - - - - - - - - -
Onderstaand probleem is opgelost, een los stekertje, zeer waarschijnlijk tijdens vervoer losgeraakt.
Super opgelost door de mensen van Miele.

- - - - - - - - - - - - - - - oude review 19-11-2008 - - - - - - - - - - - - - - -
Na bewust afscheid te hebben genomen van onze Whirlpool(s) (3 machines in vijf jaar tijd waarvan de laatste 2 jaar geleden volledig is gereficeerd en nu weer gelijkwaardige problemen begon te geven (vuile strepen in de was van de koolborstels die als een gek slijten) gekozen voor een echt merk, Miele dus.
Voorlalsnog een super machine.
Enige is, en ik ben even benieuwd od anderen dat ook ervaren, is dat een wasprogramma van 2.04 uur, in werkelijkheid bijna 3 uur duurt.
Ik was dat van de Whirlpool gewend, maar hoopte dat met Miele niet mee te maken.

HG 29-07-2008
Geschreven voor: Miele W3933

Na onze oude Miele die bijna 28 jaar is geworden is dit echt een revolutie.
Echt een heel stille machine; we hebben 's nachts de bonte was gedaan met 1600 tpm en niets gehoord !
Hij staat bij ons in de douche op 1 hoog en wij slapen op de aanliggende kamers.
Ook de bediening is kinderlijk eenvoudig.
Erg fijn is ook de geheugen functie die je temperatuur en centrifuge instelling onthoud voor de volgende keer.
Dit staat overigens standaard uit.
De zoemer die meldt wanneer de machine klaar is heeft te weinig lawaai om beneden gehoord te worden.
Gelukkig geeft de machine zelf de benodigde tijd aan in het display. Programma keuzes genoeg.
De motor is een koolborstelloos type die je niet hoort bij het ronddraaien van de was, echt een hele aparte ervaring.
Ik kan deze machine iedereen aanbevelen.

Esther11 23-07-2008
Geschreven voor: Miele W3933

In de gebruiksaanwijzing staat hoe je de melding transportbeveiliging kan verwijderen. Eerst moet je nl een was draaien van minimaal 1 uur, dan verdwijnt de melding. Volgens een goede kennis die een witgoedzaak heeft in Breda moet je voor de duurzaamheid van elke wasmachine zowieso Calgon gebruiken en om de 10 wasbeurten een lege machine laten draaien op 90-95 graden om vuil/vetophoping tegen te gaan. In de praktijk doet bijna niemand dit, of 1x per 2 á 3 maanden. Deze Miele draait bij mij bijna dagelijks ( 2 kleine kinderen), Ik heb hem pas 1x leeg laten wassen en hij werkt perfect.

DJV1974 01-05-2008
Geschreven voor: Miele W3933

Prima apparaat. Heerlijk stil. veel mogelijkheden qua programma's (misschien iets te veel) maar de menu's zijn zeer eenvoudig te bedienen. Hiervoor een bosch, maar deze Miele hadden we eerder moeten kopen. In combinatie met droger Softtronic T 8323 een perfecte combinatie om snel de was van ook twee kinderen weg te werken.

np 18-11-2007
Geschreven voor: Miele W3933

Super machine super stil veel mogelijkheden en eenvoudige bediening zonder lang in de gebruiks aanweizing te studeren kan je gelijk aan de gang. We kregen er zelfs nog een stofzuiger bij.
Onze vorige miele was 22 jaar oud en deed het nog goed allen de mechanische bedieningsknop ging erg zwaar, hij was zelfs nog te verkopen kan je na gaan wat een vertrouwen dit merk heeft.

Bobbob 10-11-2007
Geschreven voor: Miele W3933

Machine in juli 2007 aangeschaft. Ziet er goed uit, alles zit er op en er aan; trommelverlichting, beladingsensor, uitgestelde starttijd, duidelijk display en gemakkelijke bediening. De machine is tijdens het wassen muisstil, maar bij het centrifugeren weet je af en toe niet wat je hoort! Ik heb nog nooit een wasmachine gehad die bij het centrifugeren zoveel lawaai maakte. Af en toe lijkt het wel of er een helikopter opstijgt. Deze klacht heb ik gemeld bij Miele en er is een monteur langs geweest. Die zag dat de machine prima waterpas is opgesteld dus daar kon het volgens hem niet aan liggen . Hij constateerde enkele minuten later dat de elektronische onbalansregeling kapot was. Deze heeft hij vervangen. Het probleem leek verholpen. Maar helaas, bij de eerstvolgende wasbeurt is de herrie er weer/nog steeds. Het is een soort klapperend geluid. Heeft iemand anders deze ervaring ook???

Han-ned 27-10-2007
Geschreven voor: Miele W3933

Na veel problemen (electronica, deursluiting die openschoot, enz) met mijn 7 jaar oude AEG (toch ook een goed merk, zou je denken) over stag gegaan en een Miele aangeschaft. Tot nu toe geweldig resultaat. Schone en frisse was, goed gedroogd, stil en stabiel apparaat, duidelijke display, makkelijk te bedienen. Ik ben er super blij mee. Zeker omdat ik dagelijks was.

pappavanlucie 09-10-2007
Geschreven voor: Miele W3933

Wij hebben deze machine nu een week of 4 en zijn zeer tevreden. Was wordt erg schoon, display is erg duidelijk en bediening erg gemakkelijk. Ook zijn er veel progamma's voor diverse soorten wasgoed. Wij hebben deze machine oa gekocht omdat ie zo stil is en dat klopt ook, ja je hoort hem centrifugeren maar dat is heel acceptabel. Toch nog 2 puntjes van kritiek: 1. De glazen deur loopt 'schuin' de machine in het nadeel hiervan is dat ritsen of wasbolletjes erg snel tegen het raam tikken. 2. het openen van de deur gaat ook met een erg luide tik gepaard. Dit viel ons op omdat we vaak 's nachts de machine aan hebben en de machine bij ons in een kast op de overloop hebben staan.

Eef3 02-09-2007
Geschreven voor: Miele W3933

Heb deze machine nu een aantal keren gebruikt. Zitten inderdaad heel veel programma's op en vraag me af of ik deze in de praktijk wel echt zal gaan gebruiken. Bediening is heel eenvoudig en duidelijk. De eerste was gaf de display pas 100% vulling aan toen de trommel echt bomvol was. De was kwam er toen niet schoon uit. Heb toch voldoende zeep gebruikt. Kijk nu met vullen niet meer naar de beladingssensor omdat ik
vind dat deze te laat 100% vulling aangeeft. Ben blij met de 6 kg trommel omdat ik nu ook zelf grote stukken kan wassen zoals mijn overgordijnen. Kan nog niet beoordelen of hij echt goed schoon wast. Had hiervoor een AEG van 10 jaar oud en die had volgens mij hetzelfde wasresultaat als deze machine.

astrid123 29-06-2007
Geschreven voor: Miele W3933

Heb deze machine 2 dagen in bezit en ben uiterst tevreden. Hier voor 9 jaar een bauknecht gehad.deze had de moed opgegeven en ik had dus heel wat was achterstand.
De dag dat de miele is bezorgd heeft hij gelijk tot 'savonds laat gedraaid.
Hij is heerlijk stil en wast prima schoon de was ruikt frisser als uit de oude machine en gebruik hetzelfde wasmiddel.

De programmas die er opzitten zijn heel uitgebreid heel veel mogelijkheden; Overhemden spijkerbroeken
wol en fijnewas Hoofdkussens noem maar op. Door het aangepaste toerental centrifugeerd hij de was zo dat je er minder strijkwerk aan hebt.Duurt nog wel even voor ik alles heb uitgeprobeert zoveel zit er op.

Het gebruiks gemaksgemak is erg goed kon zonder gebruiksaanwijzig makkelijk aan de slag.het display geeft goed aan wat er moet gebeuren
Heel duidelijk allemaal.
Ook erg mooi dat de machine zich aanpast naar de hoeveelhied was die je erin stopt.
Dus met minder was ook minder water en energie kosten.

De machine ziet er nog mooi uit ook heel strak en vlak door de tiptoets bedieningen.

Ik hoop dat de machine heel lang mee gaat heb er net nog even en verzekering voor 10 jaar bij afgesloten.
Ik hoop het nooit nodig te hebben maar je kan nooit weten.

Danielle1972 14-06-2007
Geschreven voor: Miele W3933

Fantastische, uitgebreide wasmachine. Was echt heel schoon. Aparte programma's voor bijvoorbeeld spijkerbroeken (schoon!), hygiëne (babykleding,ondergoed), sportkleding, etc. etc.
De machine weegt hoeveel was er in de machine zit en geeft vervolgens aan hoeveel wasmiddel je erbij moet doen voor het optimale resultaat. Dus nooit teveel of te weinig zeep. Ook erg handig is dat er geen draaiknoppen meer aan zitten, maar alleen druktoetsen en een heel duidelijk display.
Hij is erg stil en zo ontzettend makkelijk in gebruik, ik ben heel erg tevreden en zou hem zeker bij anderen aanbevelen. Wij gebruiken de wasmachine overigens heel regelmatig, zo'n 10 x per week.
Alleen over de duurzaamheid kan ik nog geen zekere uitspraak doen, maar ik ga ervan uit dat deze machine ons jarenlang zal bedienen!

GJHADAM 29-01-2007
Geschreven voor: Miele W3933

mijn miele bovenlader van ruim 20 jr oud (en still going strong) paste helaas niet meer na de verhuizing dus deze miele aangeschaft.

goede, stille machine met veel programmas.
was wordt mooi schoon en heel goed droog bij 1600tpm. babykleertjes in de wolwas komen er bijna mooier uit dan ze er in gingen.

heel veel instellingen mogelijk. alles naar wens! de mogelijkheden voor tijdprogrammering met een echte klok zijn ideaal (dus niet over 6 uur beginnen en dan zelf nog moeten aftellen of de nachtstroom dan al begint of zo, maar gewoon ik wil dat de was om 0:10 begint, of ik wil dat de was klaar is om 18:00 u).

het lampje in de trommel is niet functioneel maar ik kan al niet meer zonder: je eigen was zien draaien is stukken interessanter dan de programmas op televisie. jammer dat ie niet het hele wasprogramma aanblijft.

het wasresultaat is tot nu toe (zelfde wasmiddel, zelfde water, zelfde kleren) gewoon heel erg goed en iig stukken beter dan de vorige machine, en dat is het belangrijkste. veel electronica dus hoe lang hij het vol houdt... vast niet zo lang als mijn vorige...

Gré 32 27-10-2006
Geschreven voor: Miele W3933

Hele mooie machine muis stil met wassen en hoorbaar als hij centrifugeerd maar
zeer acceptabel.
Wij zijn er erg blij mee.
De vorige was ook een miele en heeft het 20 jaar heel goed gedaan