AEG L88689FL2

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG L88689FL2 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

JinShei 30-01-2017

Mooie machine met veel mogelijkheden

Geschreven voor: AEG L88689FL2

gekocht 31 oktober 2013, ruim 3 jaar uitstekend dienst gedaan was er ook erg blij mee totdat hij begon te haperen en vervolgens niet meer opstartte, geen display. Volgens monteur een kapotte stuurmodule. AEG betaalde middels een coulanceregeling 50% van de prijs van het onderdeel, de andere helft +voorrijkosten moesten we zelf betalen. Ik ben het daar niet mee eens en ga verdere stappen ondernemen. Van zo'n dijk van een machine mag je een langere levensduur verwachten. Na reparatie toch minder vertrouwen in de wasmachine, 10 jaar motorgarantie heb je niks aan als andere onderdelen het begeven.

samsamsam 05-03-2015
Geschreven voor: AEG L88689FL2

Prachtige machine, inmiddels meer dan 2 jaar in bezit en komen de eerste mankementen.
De deur lekt/sluit niet goed waardoor er water naar beneden loopt en de machine ook al begint te roesten in de rand van de deur.
2 jaar oud en ruim 900 euro voor betaald.
AEG is niet thuis,en de kosten moet je nu zelf betalen.
Jammer, had ik niet verwacht van deze dure duitse machine.
Volgende keer maar weer een Edy halen, daar zou ik het van verwachten.

Officiele reactie van AEG-Electrolux 06-03-2015

Wij ontvangen graag uw gegevens via consumercare@electrolux.nl om na te gaan wat er is gebeurd. Normaliter hanteren wij een maximaal reparatietarief op basis van de leeftijd van het apparaat.

Met vriendelijke groet,

Nikki
AEG Webteam

thecure 03-01-2014
Geschreven voor: AEG L88689FL2

Stille machine en mooi om te zien, wij hebben ook de bijpassende warmtepomp droger.

Deze machine is als vervangen van onze oude AEG lavamat die het 12 jaar vol heeft gehouden, en heeft in die tijd ook de geboorte van 2 kinderen meegemaakt, dus inclusief alle was die daarbij hoort. Goede prestatie vind ik zelf.

Nadeel vind ik dat er geen verlichting in de trommel zit. In onze oude lavamat zat dit wel. Het lijkt onzinnig, maar in de praktijk is het erg handig. Vind ik een misser, ook omdat deze machine één van de duurste is in de serie.

Verder allemaal functies en programma's die je in de praktijk weinig gaat gebruiken, maar leuk dat het erop zit. Display is groot en duidelijk.

Nadeel is dat beladingssensor (gewoon een weegschaal) die de hoeveelheid was meet, elke keer kalibreert bij het aanzetten van de machine.
Heb je er op dat moment al een hoeveelheid was erin, en je zet dan de machine aan, staat deze gewoon op 0 kg.
Bijkomstigheid is dan ook dat het programma ook kort is omdat de machine 'denkt' dat er weinig was in zit.

Aanleren dus om eerst de machine aan te zetten en dan pas aan te doen.

Ook even het kapje gelicht, en toch wel geschrokken van de hoeveelheid kunststof. De kuip is dat al jaren dus dat is geen verrassing, maar deze is nu uit één stuk waardoor lagers vervangen onmogelijk is, iets wat ik bij onze vorige lavamat wel heb gedaan.

zelfs het snaarwiel is van kunststof, terwijl dat bij onze oude machine nog van aluminium was.

Ik kan nu nog weinig zeggen over de duurzaamheid, maar door de opbouw geef ik deze nu een 7. Ook omdat ik de lagers niet meer kan vervangen en bij een defect hieraan dus de complete kuip en trommel moet vervangen.

peterkreule 26-01-2024

Inmiddels zijn de lagers versleten... dus kuip vervangen voor 210 euro of weggooien... jammer zeg van zo'n jonge machine.

peterkreule 26-01-2024

Inmiddels zijn de lagers versleten.... dus kuip vervangen voor 210 euro of weggooien... jammer dat ze zo slecht te repareren zijn.

ivo 15-01-2020

Onze L88689FL2 heeft goed gefunctioneerd van sept12 tot dec19.
Nu is het lager defect. En idd ontdek ik nu de gelaste kuip, dat is jammer.

Nu dus de keuze gaan maken:
a) kuip doorzagen, lager vervangen, kuip lijmen en hopen dat het goed blijft ==> 50euro
b) nieuwe kuip, incl trommel, en lagers kopen ==> 250euro
c) nieuwe wasmachine 750euro

Wubbo17 08-11-2013
Geschreven voor: AEG L88689FL2

Nadat onze Edy (5 kg) uit 2002 aan vervanging toe was, zijn we op zoek gegaan naar een goede en degelijke wasmachine met een 8 kg wastrommel. Na wat zoek- en vergelijk'werk' zijn we uiteindelijk bij deze machine van AEG uitgekomen en hebben deze aangeschaft. Absoluut een TOP-machine. Was komt er heerlijk schoon en fris uit, nagenoeg droog door het goede centrifugeerresultaat. We kunnen deze machine alleen maar aanraden!

Limosientje 06-11-2013
Geschreven voor: AEG L88689FL2

De AEG vervangt onze oude Bosch van 30 jaar oud... Wat een verbetering zeg!! Veel mogelijkheden, beladingssensor werkt ook goed. Stil en zuinig

nl18612 03-11-2013
Geschreven voor: AEG L88689FL2

Een gemak voor de grote was met de 9kilo trommel. Een aanrader vanwege de stoom functie. colbertje is na het stoom reinigen weer fris en zonder kreukels.

T.Beckers 20-10-2013
Geschreven voor: AEG L88689FL2

Mooi, stil en zuinig. Wat wil je nog meer. We hebben de machine een paar dagen in het bezit. Met de duurzaamheid zal het ook wel goed zitten. We hadden een oude AEG en die is na 9,5 jaar dagelijks intensief gebruik "overleden". Als deze nieuwe het ook zo lang volhoudt, dan is dat prima.

DeVries76 18-10-2013
Geschreven voor: AEG L88689FL2

Mooie machine met veel wasmogelijkheden zoals het stomen van kleding.
Tevens een mooie grote trommel. Een zeer gebruiksvriendelijk machine.

GNN 15-10-2013
Geschreven voor: AEG L88689FL2

Prima wasmachine, wast erg goed.
Veel functionaliteiten die we misschien lang niet allemaal gebruiken maar wel gemakkelijk in gebruik. Veel beter en stabieler dan onze oude wasmachine, en hopelijk ook een stukje zuiniger.
Tot nu toe erg tevreden.

ils2020 12-10-2013
Geschreven voor: AEG L88689FL2

Goed zoals je van AEG kan verwachten. Mooie bijpassende droger van dezelfde serie. Wel even wennen om eerst de wasmachine aan te zetten alvorens de was er in te stoppen aangezien de was gewogen wordt. Kunnen er hopelijk weer voor 10 jaar tegen!

AEGwasmachine 09-09-2013
Geschreven voor: AEG L88689FL2

Prima machine, had niet anders willen kiezen. de programma's zijn makkelijk in te stellen en de machine is zeer energie zuinig, stil en zeer degelijk.

ericcl 08-12-2012
Geschreven voor: AEG L88689FL2

We waren eerst aan het twijfelen om weer een aeg wasmachine te kopen dit omdat onze vorige aeg met 5 jaar de lagers versleten waren en deze rep. ging rond de 650 euro kosten.Nu dan toch weer een aeg gekocht(mede door de 10 jaar garantie op de motor) en zijn blij met deze machine hij is zeer stil was ruikt fris en met 1600 toeren is de droger een half uur minder bezig.Hij is zeer makkenlijk in gebruik en mogelijk heden genoeg.

btol 07-12-2012
Geschreven voor: AEG L88689FL2

Mooie uitvoering wasmachine met superhandige grote
vulopening met goede wasresultaten. Wel gemerkt dat
bij verkort wasprogramma het centrifugeren ook
korter duurt,waardoor was niet helemaal op 1600
toeren gecentrifugeerd wordt. Dit is trouwens wel
handig op te lossen door de was ff extra te

centrifugeren met het aparte centrifugeprogramma.