Acer Iconia Tab A500 10,1 inch / zilver / 16 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Acer Iconia Tab A500 10,1 inch / zilver / 16 GB op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Rob 47328404836 15-02-2012

Slechts 1 dag in huis gehad en gekozen vanwege de beste aansluitmogelijkheden.
Verbinding met wifi was echter zeer slecht of niet te realiseren. Zal wel een maandagochtend model geweest zijn. Snel omgeruild voor een Samsung welke voldoet maar helaas de echte USB aansluiting mist, maar ja.

Porto 17-02-2012

Voor 1 dag in huis kun je nauwelijks een waardering afgeven en dan ook direct een 5 omdat WiFi niet werkte?!
Maargoed, het gros van de gebruikers, incl ikzelf, hebben geen last van WiFi connectie problemen en ik had zelf eerst een ander exemplaar geprobeerd dan direct overstappen op een geheel ander merk die notabene geen HANDIGE USB aansluiting heeft. Ik vang nog de WiFi van de buren 3 huizen verderop op, natuurlijk maar 1 balkje, maar de twee routers hier in huis, eentje in de woonkamer en de ander op zolder, hebben beide 5 balkjes, ongeacht waar ik in huis ben.

joopdemol 14-12-2011

Het is een goed verzorgd apparaat, met een helder beeldscherm en de wachttijd bij opstarten is niet bijster snel, maar acceptabel. De camera achterop werkt voldoende en de snelheid waarmee pagina's op het scherm komen is redelijk. Het apparaat is robuust gebouwd en daardoor erg zwaar. Het opstartscherm is alleen aan te passen door het systeem volledig te resetten en dan ben je al je data ook kwijt. Het apparaat is (zoals iedere tablet pc) relatief duur in vergelijking met zijn prestaties. Zonder internetverbinding in de buurt is elke tablet pc (dus ook deze) waardeloos; je kunt er helemaal niets mee. Je moet je afvragen, of je daar 379 euro voor wilt neertellen. Een beetje redelijke laptop is misschien net een paar tientjes duurder, maar kan dan ook tien keer meer dan een tablet.

marcelb67 30-10-2011

Ik heb de tablet nu een paar weken in gebruik en kan niet anders zeggen wat een geweldig apparaat doet precies wat hij moet doen,is lekker vlot apps werken
geweldig, dus voor normaal dagelijks gebruik een prima tablet.

Lebra 16-08-2011

Op zich eeen goede tablet, alleen de support van Acer is zeer slecht. Na de laatste software update werkt de exchange email zeer slecht en kan deze niet de-installeren. Let op! Werkt niet met JAVA, dus terminal server werkt niet...

Porto 10-08-2011

Heb deze tablet nu een maand in m'n bezit en ben er meer dan tevreden over. Ik had de Acer tezamen besteld met de Asus TF101 transformer met keyboard maar de Asus teruggebracht. Deze had een iets beter scherm maar het grote gemis van een volbloed USB poort op de tablet zelf vond ik tegenvallen; ik had geen zin om voor de USB het keyboard dock mee te moeten slepen. Tablet is nu uitgerust met een custom ROM en draait stabiel op 1.6Ghz dualcore! :) Deze ROM is ook gebaseerd op Honeycomb v3.2. Officieel is v3.1 reeds uitgebracht welke een merkbare snelheidswinst en stabiliteit oplevert. Het geluid is prima doch jammer dat de speakers achterop zitten, als je een sleeve gebruikt wordt het geluid best wel gedempt. De 6 (!!) hele seconden die zit tussen het indrukken van de on/off knop en het tot leven komen van de tablet is IMO veel te lang, dit had makkelijk kunnen worden teruggebracht tot 2 of 1 seconde. Scherm reageert super op touch doch is erg spiegelend en trekt het vet van je vingers af; hiermee hebben vrijwel alle tablet last (behalve de Ipads die een andere coating gebruikt). Er is een patroon zichtbaar in het scherm als hij uit staat en soms in bepaalde hoeken als hij aan staat maar dit is totaal niet hinderlijk of nadelig, doch wel een klein minpuntje aan Acer's kant. Dit patroon heeft iets te maken met Acer's 10 (!!) vingerig touchscreen technologie maar wie o wie gebruikt dit nou???? Verder is het scherm helder en scherp. Het is geen IPS scherm zoals op de Ipads en Asus, zodat de inkijkhoek wat minder zou moeten zijn en IMO zijn de kleuren tov de ipads en Asus wat minder mooi, meer uitgewassen, maar dit is een kwestie van smaak. Op de USB poort kunnen vanaf v3.1 ook keyboards, muizen, printers, zelfs een playstation controller, etc etc worden aangesloten wat dit tot een machtig apparaat maakt. Klepje voor MicroSD kaart en 3G sim (voor A501 model) is wat slapjes en dient voorzichtig te worden behandeld; dit had gemaakt kunnen worden van sterker materiaal, Acer! De Packard Bell Liberty Tab is nagenoeg de Acer Iconia A500/A501 maar dan in een ander jasje (PB is van Acer) dus heeft precies dezelfde technologie qua scherm, camera etc aan boord. Dit is een aanrader!

e v 25-07-2011

Ik heb de Acer Iconia nu een maand in bezit en na een korte gewennings periode bevalt hij uitstekend. Scherm is echt heel mooi, prima om foto's of film mee te bekijken. Echter in zonlicht veel schittering(anders een 10 voor scherm) maar dat heb je met alle tablets. Bediening is goed,werkt snel en precies. Lekker veel aansluitingen. Wel jammer dat Acer een beetje karig is geweest met het installeren van de standaard programma's maar je kan alles via market downloaden dus geen probleem. Je moet een beetje tijd aan besteden om alles een beetje in te richten naar eigen smaak. Ik draai nog op honeycomb 3.01, ik hoop dat ik snel kan upgraden want de link op de acer site werkt niet. Accuduur is goed. heb mijn laptop eigenlijk niet meer nodig :)

Porto 18-07-2011

Ik heb deze tablet nog maar enkele dagen in m'n bezit en kan er derhalve nog geen zinnig woord over zeggen, behalve dat de kleuren iets te koud zijn afgesteld en ze daardoor iets te flets worden tov bv de Asus transformer (persoonlijk vergeleken), die warmer staat afgesteld en daardoor ook diepere en mooiere kleuren kan laten zien, net als bv de Ipads en de Galaxy Tab. Dit is en blijft een kwestie van smaak maar ik zie liever een goede kleuren calibrator onder Android zodat je het enigszins nog iets warmer kan bijstellen. Dat honingraatpatroon (honeycomb??) in het scherm waar men veelvuldig over valt in (officiele) reviews ervaar ik niet als storend en de puntjes zijn enkel in de zon te zien en ook nog eens onder een bepaalde hoek; hieraan wen je dus zo. De vele aansluitingen zijn een dikke PLUS op de Acer, even snel een paar bestanden over zetten is zo gedaan, mits je van de Market een file explorer installeert want Acer heeft nagelaten deze in z'n standaardpakket te voegen. Al met al een prima apparaat!

tvanoost 13-07-2011

De Acer is uitgeleverd in een nog niet afgewerkte vorm. Met name Android 3.0.1 was nog niet rijp op de markt gebracht te worden. Veel bugs. Zelfstandig geupgrade naar versie 3.1 heeft veel problemen opgelost. Helaas is Acer erg klantonvriendelijk door de update op het moment van schrijven niet vrij te geven voor klanten in Nederland. Dus men moet hem elders in het niet controleerbare circuit downloaden. Eigenlijk een schande. Immers men heeft een min of meer ondeugdelijk product geleverd.

Technisch (hardwarematig) is het een zeer goed apparaat met een prima scherm. In tegenstelling tot elders gepbliceerde testen is er geen verschil zichbaar met de Asus tablet zichtbaar. Alleen in fel daglicht glimpt het scherm te veel (net als de concurrentie). Verdere tekortkomingen zijn een veel te kort voedingssnoer en het iets groter gewicht dan van de concurrentie. Groot vorodeel zijn de extra aansluitingen (USB 2 maal en HDMI, MicroSD). HDMI werkt aardig met Android 3.0 en zeer mooi met Android 3.1, al zal men de nodige moeite moeten doen een betaalbaar snoer te kopen met een microHDMI connector.

Een andere klantonvriendelijkheid van Acer is het dusdanig dichtspijkeren van het operating system dat zelfs standaard diensten niet goed werken. Groot voorbeeld is Wifi. De zgn adhoc mode is met opzet afgesloten. Hierdoor kan men geen Wifi ontvangen via bv. de 3G optie in de GSM (b.v. Iphone). Met veel moeite is dit door een geoefende ICT-er of hobbyist weer aan te zetten. Of te wel wat bezielt Acer om dit te doen?

Wat betreft het afspelen van multimedia moet worden opgemerkt dat te veel formaten niet worden ondersteund. Wat films betreft werkt er weinig. Omzetten naar MPEG4 is dan noodzakelijk. Ook is vreemd dat men in een filebrowser na het selecteren van een serie files (b.v. muziekbestanden) op de harde schijf van de PC, deze niet alle kan afspelen. Dit zelfde geldt voor foto's. Alleen de eerste van de selectie wordt afgespeeld/getoond. Ook ziet het apparaat mijn mediacenter (Popcorn C200) wel, maar kan daarna in de meeste toepassingen de harde schijf daarvan niet benaderen.

Hoewel men via USB ook een toetsenbord kan gebruiken, is dit niet nodig. Het aanraaktoetsenbord op het scherm functioneert zeer goed evenals alle andere aanraakfuncties.

Of te wel een geweldig apparaat, maar een fabrikant en een operating system die beide nog niet af zijn, al is men Android 3.1 wel goed op weg.

Ondanks alles moet worden opgemerkt dat dit apparaat een geweldige Ipad-killer is. Vooral door de connectiviteit kan Apple het vergeten. Op voorwaarde dat de winkelier het apapraat uitlevert met Adroid 3.1 een aanrader.

mmdeboer 06-06-2011

Wat een wereld apparaat. De acer vaagt de Ipad 1 en 2 gewoon weg. Mogelijkheden, snelheid en de flexibiliteit is enorm. De update naar android 3.1 zal nog meer mogelijkheden geven.

Ik heb me vooraf uitgebreid laten voorlichten en inforemeren tav de tablets en de a500 stelt absoluut niet teleur. Alleen het oplaatsnoertje had ietslanger gemogen.

Rene 02-06-2011

Zeer mooie en degelijk aanvoelende tablet. Makkelijk te installeren en op netwerk te krijgen. Beeldscherm is super. Kijkhoek is goed, contrast en helderheid is uitstekend. Touch screen reageert goed. Verwerken van tekst via toetsenbord gaat met enige vertraging.
Veel aansluitmogelijkheden usb, hdmi, bleutooth, Wifi. Wel moeite met pairen via bleutooth met mijn Nokia E7
Al met al een fantastische tablet

MopperSmurf43 02-06-2011

Heb de tablet nu week in bezit. Al veel gebruik van gemaakt door zowel ouders als kids (games). De tablet heeft een zeer mooi scherm. In de winkel viel ons dit al op t.o.v. andere tablets. Dit is onze eerste tablet dus kan hem niet vergelijken met een andere, maar wat punten zijn:

+ helder scherp scherm
+ lange accu duur
+ snelle processor, alles werkt super
+ 32GB geheugen

Min
- Zeer veel schittering buiten, haast niet te doen
- Hij is best wel zwaar, vrouw heeft hier last van
- belachelijk kort laadsnoertje
- Ondersteuning Acer, wat een lachertje.

Verder werkt Android 3.0 natuurlijk super, we gebruiken de agenda nu veel, Angry Birds, en Youtube. Wel wat Apps die het wel doen maar dan een heel klein schermpje hebben, heb je niets aan.
Verder werkt verbinden met ons netwerk beneden en netwerk boven prima.
Al met al zeer tevreden over de aankoop.
Over de ondersteuning wil ik nog kwijt dat ik belde en alleen een computer kreeg. Toets 1, toets 4, toets 23. Nergens werd de tab genoemd overigens. Compleet waardeloos, je zou ze maar echt nodig hebben.

Barney 24-05-2011

Heb de Iconia Tab A500 nu maand en ben zeer tevreden. Nog geen teleurstellende zaken tegen gekomen en geen spijt van deze aankoop.
Android 3.0.1 draait als een zonnetje, scrollen loopt zeer vloeiend.
Apparaat is zeer degelijk gebouwd, mooie geborstelde aluminium rand en achterzijde. Is niet de lichtste in gewichtsklaase maar goed handelbaar.
Accu gaat bij divers gebruik, surfen, games en video, ruim 8 uren mee. Prima dus. Bij standby, af en toe surfen, mailen en dergelijke gaat ie nog veel langer mee. Apparaat wordt niet warm bij opladen van de accu.
Prima beelscherm (gorilla-glas), zeer ruime kijkehoek, scherp en helder beeld ( automatisch en handmatig instelbaar) bij zowel foto’s, video’s en games etc. Bij buitenhuis gebruik wel reflectie.
GPS aan boord, locatie op Google-maps, kompas etc.
Al met al super tablet !

bigboss65 23-05-2011

Een super pad!!! Ja echt fijn om lekker op de bank met die Acer beetje te internetten enz enz natuurlijk kun je er nog veel meer mee maar zou voor geen goud geld willen ruilen tegen een Ipad2 mijn zoon heeft er 1 en die wil hem ruilen tegen mijn Acer maar helaas voor hem dit gaat dus niet gebeuren.
Je betaalt alleen al voor de naam Appel.
Heb hahahha wel een Iphone4 hoor!!!

har52 17-05-2011

Na paar dagen retour verzonden.
Beeld viel me erg tegen (fletse kleuren), vergeleken met de Samsung galaxy tab 10.1v die veel beter beeld heeft.
Opladen ging niet (bleef op 31% staan na een dag laden)

RonW 14-05-2011

Deze gekocht als concurent van de ipad die volgens mij met het ontbreken van aansluitingen de plank voledig misslaat. En een waardig vervanger gevonden in deze acer. Reageert overal op, goede bewegingssensor. Had even wat moeite met de usb schijf (moet fat32) maar met het juiste proggie op de market (io bestandsbeheer) lukt het goed en snel, wel eerst "mounten". Beeld sherp maar wordt buiten in de zon bijna onzichtbaar, enige nadeel wat mij betreft. Klasse apperaat!

Partagas 01-05-2011

Tijdens CES 2011 deze tablet voor het eerst in handen gehad en ik was meteen verkocht!

1) Honeycomb 3.0.1 zit er op als besturingssysteem.
2) Prima specs. (o.a. NVidea Tegra2, 32GB)
2) Top kwaliteit. Zeer degelijk en mooi afgewerkt in geborsteld aluminium.
3) Acer is een bekend merk dus support zit wel goed. Daarnaast zal het apparaat ook doorontwikkeld worden. (Eerste update is al aangekondigd)

Mycom had de Acer Iconia Tab A500 als eerste op de plank liggen en daar heb ik hem dus meteen gekocht.

Na een weekje met het apparaat gestoeid te hebben kan ik alleen maar concluderen dat de verwachtingen helemaal waar gemaakt worden!

Software om foto's en video maken vindt ik minder maar ik was niet van plan foto's maken met een tablet ;)

Accu : Deze is redelijk tot goed. Je kunt ruim 8 uur aan de slag met internetten, downloaden, muziek luisteren en een e-book lezen. De iPad houdt het daarentegen 10 uur vol en de Asus Transformer (,its gekoppeld aan optioneel keyboard) zelfs 16 uur. Voor mij voldoet de Acer echter in ruime mate.

Beeldkwaliteit : Gewoon geweldig. Een zeer ruime inkijkhoek en prachtig helder beeld.

Conclusie : Acer heeft een fantastische tablet gemaakt! In vergelijk met soortgelijke tablets van de concurrentie (Samsung, Motorola, Apple) ook nog eens voor een faire prijs. Ik ben er in ieder geval blij mee en ik heb geen seconde spijt!