Microsoft Surface RT 10,6 inch / zwart / 32 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 26 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Microsoft Surface RT 10,6 inch / zwart / 32 GB op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Dirk N 05-02-2014

Ik heb verschrikkelijke spijt van de aankoop van die Surface RT.
Ja, hij is degelijk, ja de accu gaat in standby meerdere dagen mee, ja het toetsenbord is handig en er zitten allerlei handige toepassingen in en de koppeling met bestaande accounts en windows-PC's gaat vlot.
MAAR ! soms heb ik nog het idee met een prototype bezig te zijn : veelbelovend, maar weinig werkt er al. Er zijn ZOVEEL apps en services die overal werken : op pc, op android op IOS, maar NIET op de surface RT. Belgacom Overal, Belfius Internet banking, Dropbox (ja er is een viewer, maar die stelt niks voor), De standaard Avond, geen ondersteuning van Google Agenda, een gewoon email-account kan je er niet opzetten (ondersteunt geen POP-email)... Man ik wordt daar MOE VAN !!!
En dan al die onhebbelijkheden : WMV files speelt hij niet af ( Dat zijn WINDOWS Media Video bestanden Nota bene), de muziekspeler kan geen externe bibliotheken toevoegen (bvb op een NAS), muziek afspelen op een externe media-player via het netwerk, dus dLNA of uPnP : nope. En hij is zo tergend traag !

En dan het bedroevende aanbod van andere apps : Zoek eens een educatieve app voor een android of IOS : duizenden mogelijkheden. Op de windows store : 10 ofzo. Bedroevend.

Wil je enkel wat tekstjes nalezen of een enkel vakje in een excel aanpassen : prima spul. Wil je er intuïtief mee omgaan en elk ding mee kunnen wat je maar kan verzinnen (zoals bij Android) : vergeet het.
Wat de puntenscore betreft : dat geeft een vertekend beeld, want inderdaad, het beeldscherm is OK, de opstartsnelheid is aanvaardbaar en de accuduur is zelfs goed. maar de andere aspecten zijn niet allemaal even positief. Totaalscore wat mij betreft :
4,5/10

vtr1000 10-10-2013

alles werkt normaal bij simpele bewerking zoals internet. Als je apps gaat gebruiken zoals bvb een media speler die mkv ondersteund, free movies, games dan vervriest het scherm regelmatig zodat je opnieuw moet opstarten. Het beeld slaat tilt zodat je niet altijd kan heropstarten en zo moet wachten tot de batterij leeg is. Vandaag heeft mijn windows rt tablet dan toch de geest gegeven, en dit na slechts 3 maand (echt niet te geloven). De meeste mensen zijn blij met hun nieuwe aankoop, ze schrijven vrij snel een positieve review zonder het toestel echt gebruikt te hebben, dat heb ik ondertussen wel al afgeleerd.