Miele S 5211 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele S 5211 zwart op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,6

belcbe2 02-09-2014
Geschreven voor: Miele S 5211 zwart

Alles samen een goede stofzuiger, we hebben er 2 een boven en een beneden, die van boven heeft na 3 jaar problemen met de schakelaar ;-(
Stofzakken zijn veel te duur
de darm is slapjes, plooit gemakkelijk
Wil een nieuwe kopen daar volgende jaar de krachtige modellen uit de markt moeten door Europa
Ben er nog niet uit

pvdo60 23-02-2014
Geschreven voor: Miele S 5211 zwart

Wij hebben deze stofzuiger op aanraden van een hele dure electro handel gekocht, 300 euro is niet niks. Wij wilden een betrouwbare stofzuiger vanwege 2 honden + regelmatig honden in de opvang thuis. Vormgeving en uitrusting zijn zeker in orde. Het zwarte uiterlijk valt zeker goed op want het is continu bedekt met honden haren (statisch). Een lichtere kleur is minder opvallend.
Wij gebruiken de (dure) originele stofzakken en het idee van aansluiting van buis hierop is goed maar veel te slap uitgevoerd. De deksel van de stofzuiger springt continu open. Dit is meermaals gemeld in de reviews. Bovendien springt de zuigslang van de deksel af als er maar een klein beetje van opzij getrokken wordt, rechtuit gaat wel goed.
Nu de grote klapper. Gisteren is tijdens het stofzuigen de stofzak uit elkaar geklapt en de motor is verbrand. Leeftijd 2 jaar + 1 maand, helaas.
De vrouw des huizes heeft direct een nieuwe, stofzak loze stofzuiger besteld. We zijn zeer benieuwd.
Het is jammer want we zijn uitstekende kwaliteit gewend van Miele, maar een tegenvaller kan altijd gebeuren, helaas een dure les.

pvdo60 23-02-2014

Reactie op mijn eigen review:
Voor het plaatsen stond er een 3 voor Duurzaamheid maar er is een 9 verschenen. Lijkt een loterij;-))

M.Jannes Diest 10-02-2013
Geschreven voor: Miele S 5211 zwart

Wij hebben deze stofzuiger van april 2012. Nog niets anders dan misere mee gehad. De bovenklep springt regelmatig open, je krijgt hem bijna niet aan of uit. De filter voor de motor zit snel vol.Héééél lawaaierig. Tamelijk zwaar. Kortom voor ons nooit nog Miele, dit is de slechtste stofzuiger die we gehad hebben. We raden hem niemand aan.

M.Jannes Diest 21-06-2013

Ik moet mijn mening enigszins herbekijken in verband met deze stofzuiger. We hebben hem terug . Er is door Miele een nieuwe motor in geplaatst, onder garantie.Een raad die ik wil geven:koop de originele Miele-stofzakken, de budget-zakken deugen niet( alhoewel ze vermelden dat ze ook bruikbaar zijn in Miele stofzuigers,laat ze u niet aanpraten door de verkoper).

M.Jannes Diest 31-05-2013

Ondertussen maakte onze stofzuiger een raar geluid, bijkomend bij de andere gebreken. Hij is nu reeds 2 maanden terug binnen bij de verkoper.Het enige goede aan de Miele stofzuiger is dat hij een sterke zuigkracht heeft( met het nodige lawaai ). Zoals eerder vermeld VOOR ONS NOOIT MEER MIELE.

Officiele reactie van Miele 11-02-2013

Wij vinden het vervelend dat u deze ervaring met Miele heeft en willen daarom graag met u in contact komen. Wilt u zo vriendelijk zijn om uw adres gegevens in een e-mail te sturen naar webcare@miele.nl, dan nemen wij contact met u op.

Miele Nederland Webcare