Philips Performer Active FC8657 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Philips Performer Active FC8657 zwart op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

elseken 21-10-2014

Ik heb de Philips Powerlife stofzuiger met zak voor parket FC 8325/09 uitgebreid mogen testen. Het is een mooie donkergrijze, designachtige en compacte stofzuiger. Hij bevat een TriActive+ -mondstuk voor het schoonmaken van tapijt en harde vloeren. Er zit bij deze stofzuiger een extra parketmondstuk bij en tevens een spleetmondstuk en een klein mondstuk.
De stofzuiger weegt zeer weinig wanneer je hem optilt, wat hem voor een vrouw zeer handig maakt maar toch heeft deze stofzuiger een enorme zuigkracht. Op onze benedenverdieping heb ik hem veelvuldig op tapijt gebruikt. Onze kinderen zijn dol op hun schoolbord in de living en ik kon alle miniscule krijtdeeltjes perfect en zeer snel opzuigen. Ook alle kattenharen van onze 3 katten bleek goed verwijderbaar met dit type van stofzuiger. Ik kon het mondstuk zeer gemakkelijk en snel aanpassen wanneer ik ook onze harde vloeren wou proper houden. Zelfs wanneer de kinderen vol zand (uit de zandbak) binnenkwamen, kon ik alle zandkorrels proper opzuigen. De 2 zijborstels op het TriActive+-mondstuk blijken inderdaad het vuil meer samen te vegen. Dit is zeker een groot pluspunt t.o.v. mijn oude stofzuiger. Voor onze bovenverdieping gebruikte ik het speciale parketmondstuk en ons parket bleef schoner dan ooit. Dit parketmondstuk bleek zeer zacht voor onze parketvloer. De stofinhoud van de zakken die in dit toestel passen, bedragen 3 l zodat men al heel wat kan stofzuigen, vooraleer hij aan vervanging toe is. De buis van de stofzuiger is zeer licht en kan gemakkelijk aangepast worden qua lengte. Het 5m lange snoer van de stofzuiger blijkt voldoende lang bij een normaal gebruik. Wat bovendien erg handig is, is dat je met het extra lang handvat de meest moeilijk bereikbare plaatsen perfect kan schoonhouden. Na gebruik van de stofzuiger gaat de stekker zeer vlot weer op zijn plaats, mits het induwen van een bepaalde knop op de stofzuiger. De aparte accessoires nl. de 2 mondstukken kan je extra gebruiken voor het stofzuigen in detail bv. handig voor stofzuigen van diepere groeven van zetels in living, ook in de auto superhandig. Deze extra mondstukken kunnen niet op de stofzuiger zelf bevestigd worden, maar dat vormt voor mij geen probleem. Je kan toch maar met 1 mondstuk tegelijk stofzuigen en je kan steeds veranderen naar het gepaste mondstuk.
Ik had eerst mijn twijfels toen ik deze zeer lichte stofzuiger uit zijn verpakking haalde, maar was zeer snel overtuigd van zijn gebruiksgemak want hij blijkt over een enorme zuigkracht te beschikken en houdt ons huis perfect proper en hygiënisch. Gezien zijn lage prijs, meer dan een aanrader!!