AEG QX6-1-44SW shell white

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG QX6-1-44SW shell white op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Gloriosa Superba 20-07-2021

Snelheidsduivel

Top apparaat!
Wauw wat werkt het snel met zo’n stofzuiger. Moet wel eerlijk zeggen dat mijn oude stofzuiger (standaard zakloze stofzuiger) zijn beste zuigkracht verloren heeft. Maar dan nog werkt deze steelstofzuiger geweldig. Hij laad op wanneer je hem niet gebruikt. Je pakt het apparaat uit de houder, drukt op de knop en zuigen maar. Hij is snel, beweegt heel soepel. Geen enkel probleem met het opzuigen van vuil. Op vloerbedekking vind ik hem iets minder krachtig, maar wel voldoende. Ik kom ook een stukje onder kastjes die wat lager zijn dan 35cm. Echter niet helemaal. Daar wordt echter ook voor gewaarschuwd.
Ben je klaar, is hij zo weer op de lader gezet. Geen gesjouw of gedoe met lange slangen of snoeren.
100m2 incl trap schoonmaken redde ik net in 25min. Toen was de accu leeg.
De borstel maakt zichzelf schoon, middels indrukken van een knop. Dit werkt goed. Het legen van de stofzuiger en schoonmaken van de filters werkt gemakkelijk. In de beschrijving staat hoe dit moet en hoe vaak.
De opzetstukken zijn erg prettig in gebruik. De kleine zit helaas niet verwerkt in de stofzuiger zelf. Hierdoor slingert die nog af en toe door mijn huis. Ik gebruik deze bij het stofzuigen van de trap. Het mondje is wel klein, vergeleken met de stofzuigermond van mijn normale stofzuiger. Hier staat tegenover dat ik alleen de kruimeldief hoef op te tillen en niet met een groot bakbeest met snoer eraan op de trap moet staan.
Prijskwaliteitverhouding vind ik goed. Over de werking op lange termijn kan ik nog niets zeggen.
Kortom, ik ben zeer tevreden over dit product. Voor mij, als moeder van twee kleine kinderen die van elke maaltijd een slagveld maken, is dit perfect.

Pluspunten

• Laagdrempelig te pakken
  • Zuigt goed, beweegt prettig, snel
  • handig kruimeldief erin voor bijv trap.
  • goede zuigkracht

Minpunten

• kan niet onder meubels lager dan 35cm
  • kleine opzetstuk niet in stofzuiger
  • accu beperkt duur t.o.v. snoerapparaat

Char 12-07-2021

Ik ben enthousiast

Geschreven voor: AEG QX6-1-44SW shell white

Wat een fijne stofzuiger! Ik heb de AEG nu anderhalve week in huis en lekker veel getest. Zoals je merkt: ik ben heel enthousiast. Uiteraard vanwege het belangrijkste: de stofzuiger stofzuigt goed. Ik vind het apparaat lekker handzaam, hij beweegt makkelijk en soepel. Maar wat maakt deze stofzuiger nu zo bijzonder? In de steel zit een kruimeldief. Je kunt het apparaat dus gebruiken voor zowel de vloer als andere oppervlakken. Behalve de vloerborstel is een klein borsteltje en een borsteltje op steel meegeleverd. Deze kun je in de vloersteel klikken en heb je dus altijd bij de hand. Met die (uitschuifbare) steel met borstel kun je makkelijk het plafond zuigen en kleine gleufjes en pleintjes. Top! Daarnaast vind ik het handig dat de zuiger op zichzelf rechtop kan staan (ook middenin de kamer) en een lampje in de voet heeft.
Het enige wat ik als minpunt kan bedenken is dat de accu rap leeg is. Een minuut of 20. Laden duurt vervolgens een paar uur. Om zijn kracht te garanderen stopt de zuiger van het een op het andere moment als de accu te leeg is. Dat vind ik irritant omdat ik net dat ene hoekje niet meer kon doen. Toch vind ik dit nadeel niet opwegen tegen de voordelen en ben ik erg enthousiast!

Pluspunten

• Losse kruimeldief
  • Accessoires in steel
  • Ledverlichting

Minpunten

• Accu snel leeg

Zonnebloem 11-07-2021

Een aanrader, meer dan een kruimeldief alleen!

Geschreven voor: AEG QX6-1-44SW shell white

Deze steelstofzuiger heb ik nu iets meer dan een week in huis. Wat een fijn apparaat is het, ik gebruik hem dagelijks voor de kleine werkjes zoals onder en rond de tafel na het ontbijt of lunch. Hier is hij perfect voor.

De accu doet het lang genoeg voor de hele benedenverdieping ongeveer 60 m 2 hij is daarna makkelijk terug te plaatsen in de oplader. Je zet hem makkelijk in de oplader die op de grond staat. Hij kan niet aan de muur bevestigd worden indien je dit fijner vindt.
Hij heeft een mooi design en dat de kruimeldief los gekoppeld kan worden is handig voor bijvoorbeeld de trap. Ik mis een voorzetborstel die net wat breder is dan het kleine borsteltje wat erbij zit. Deze zit opgeborgen in de oplader en heb je dus niet altijd bij de hand dat is wel jammer. Het plastic van het kleine borsteltjes oogt goedkoop, de haren die eraan zitten is van kwetsbaar plastic.

Hij heeft een krachtige motor, zelfs een kiezelsteentje die ergens neergelegd was als schat van mijn dochter zuigt hij moeiteloos op. Het reservoir zit snel vol, hij is niet zo groot, het leegmaken vraagt wat oefening, de eerste keer met openen vloog het stof weer door mijn keuken. Het zit vrij strak in elkaar en hierdoor is hij lastig te openen. De filter kan je er makkelijk uithalen om schoon te maken, het weer in elkaar zetten was niet duidelijk aangegeven, dit mist ook in het boekje, er staat alleen in welke onderdelen er achter elkaar moeten, maar niet hoe hij gedraaid moet zijn.

Tijdens het zuigen heeft hij een lamp aan zodat je kan zien waar het vuil ligt en of hij het op heeft gezogen. Dat werkt heel prettig en overzichtelijk.

Hij rijdt soepel, is best zwaar. Je hoeft de aan knop niet ingedrukt te houden hij blijft aan, er zit een vertraging in waardoor ik hem eerst een aantal keren aan en uit zette. Dit went verder vrij snel. Wanneer hij leeg is geeft hij aan dat hij aan het opladen is en hoe ver hij is met opladen.

De witte kleur maakt hem stoer en elegant. Hij wordt iedere dag gebruikt, een fijn apparaat waar wij graag gebruik van maken.

Ik had verwacht dat hij minder zuigkracht zou hebben omdat het een kruimeldief verstopt in een stofzuiger is. Maar dit is helemaal niet het geval. Hij is krachtig en zuigt vrijwel alles op wat hij tegenkomt.

Pluspunten

• kracht
  • lampje
  • werkt lang genoeg
  • laad makkelijk op

Minpunten

• leegmaken van het reservoir
  • een iets groter borsteltje dan alleen de kleine

Brennie 10-07-2021

Steelstofzuiger

Geschreven voor: AEG QX6-1-44SW shell white

De steelstofzuiger is een prettige aanvulling op mijn schoonmaakuitzet. Het is helaas nog geen vervanging van de gewone stofzuiger, maar als kruimelzuiger is deze steelstofzuiger erg prettig. Hij staat lekker in de hoek van de keuken te wachten op zijn oplaadstation tot hij in actie mag komen. Het is ook echt pakken aanzetten en aan de slag. Ik moest even wennen aan de manier van sturen, maar als je dit een paar keer hebt gedaan is het een heel soepel apparaat wat zich goed laat besturen. Het gewicht valt me ook reuze mee. Het uiterlijk is met stijl en aandacht vorm gegeven. De vele accessoires zorgen dat je het apparaat op veel verschillende manieren en plekken kan inzetten. Als je de kruimeldief los gebruikt (dus zonder steel) met het verlengstuk is het heel handig voor bijv. de spinnenwebben op het plafond. Dit moet je alleen niet te lang achter elkaar doen want dan voel je het wel in je armen. Het zuigvermogen is prima. Vooral in de hoogste stand zuigt hij bijna alles op. Alleen de plakkerige stukjes vuil pakt hij niet altijd op. In de hoogste stand is het geluidsniveau wel behoorlijk hoog. Al met al een praktische en mooi model steelstofzuiger die doet wat hij moet doen. Trouwens het lampje wat in de zuigmond zit is echt een super uitvinding. Dit zouden ze op alle stofzuigers moeten maken.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Lamp in de zuigmond

Minpunten

• Behoorlijk geluidsniveau bij hoge zuigstand

Jurgen1981 09-07-2021

Mooie, prakstische steelstofzuiger

Geschreven voor: AEG QX6-1-44SW shell white

Namens Reviewclub de mogelijkheid gekregen deze steelstofzuiger te testen.
Het monteren gaat snel en makkelijk en vervolgens kon hij staand aan de oplader. Hij staat daarbij in de standaard, dus omvallen doet hij niet. In ongeveer 4 uur is hij volledig opgeladen en op de hoogste stand in 15 - 20 minuten weer leeg. Voor je hele huis is dat niet lang genoeg, dus hij is vooral bruikbaar in kleine ruimtes of een verdieping.
Het lampje op de zuigmond is handig om te zien waar er vuil ligt. Onder lage banken en kasten heb je er niet zo veel aan, want daar komt de stofzuiger niet onder. Hogere kasten en banken is wel mogelijk, want je kan de stofzuiger redelijk plat op de grond leggen.
Kruimeldief is makkelijk los te klikken en dan kun je even de bank tussendoor doen of iets dergelijks.
Het telescopisch opzetstuk is ook wel erg fijn bij de randen van de bank.
De stofzuiger is zeker niet zwaar en het is natuurlijk ideaal dat je hem overal naartoe kunt nemen, zonder dat je een stopcontact moet zoeken.

Pluspunten

• Draadloos zuigen
  • Krachtig
  • Staat stabiel overeind
  • Wendbaar

Minpunten

• Relatief snel leeg
  • Opladen duurt lang
  • Kan niet onder lage bank of kast

s**************@g******** 09-07-2021

Makkelijk en wendbaar apparaat

Geschreven voor: AEG QX6-1-44SW shell white

Voor iemand die vaak even snel de stofzuiger pakt is het een geweldig apparaat. De kruimels in de keuken, de haren (en zelfs hooi) van het konijn tot aan de mat bij de voordeur, al het vuil wordt makkelijk opgezogen. Daarbij is de stofzuiger licht in gebruik wat erg fijn is voor op de trappen in huis. Ook is hij erg wendbaar. Het lampje in de zuigmond is erg handig (vooral bij schemer of in donkere hoekjes). Ben er blij mee. Op de eco stand gaat hij bijna 45 min mee, maar op de standaard stand wel wat korter. Het reservoir voor de stof is wat klein, maar het voordeel is dat deze steelstofzuiger gelijk als kruimeldief gebruikt kan worden. De bijgeleverde accessoires zitten in de stang, waardoor alles snel is te monteren/demonteren. Mijn enige minpunt is dat ik niet zie wanneer de accu bijna leeg is.

Pluspunten

• Wendbaar
  • Ingebouwde kruimeldief
  • Led verlichting in de zuigmond
  • Stofzuiger is licht

Minpunten

• Klein stof reservoir

m*****@g******** 09-07-2021

Je nieuwe beste vriend in het huishouden!

Geschreven voor: AEG QX6-1-44SW shell white

De AEG QX6-1-44SW is een zeer praktische steelstofzuiger met geïntegreerde “kruimeldief”. Wie nog niet gewend is aan dit type stofzuiger zal al snel ontdekken dat het je nieuwe beste vriend is in het huishouden. Hij is snoerloos & zakloos, wat resulteert in een hoog gebruiksgemak. Je zult merken dat stofzuigen laagdrempeliger wordt omdat je hem snel(ler) & makkelijk(er) pakt dan een traditionele stofzuiger.
De AEG QX6-1-44SW heeft een mooi uiterlijk/design & een sterke zuigkracht! Hij is redelijk zwaar om te tillen (met 1 arm) als je hem op de trap gebruikt en bijvoorbeeld 1 verdieping mee omhoog wilt nemen. Verder heeft hij een klein vuil reservoir, waardoor je hem regelmatig moet ledigen, maar is het wel handig dat je kunt zien wat je hebt opgezogen doordat het materiaal van het reservoir transparant is. Overall : een prima apparaat waar je al snel gehecht aan raakt maar of de bijna dubbele aanschafprijs (tov een traditionele stofzuiger met snoer) je dat extra gebruiksgemak waard is kun je eigenlijk alleen echt besluiten als je beide type stofzuigers ervaren hebt…

Jade 08-07-2021

Top apparaat!

Geschreven voor: AEG QX6-1-44SW shell white

Ik ben iemand die van praktisch houd en vooral niet te moeilijk gedoe wil om iets in gebruik te kunnen nemen. Deze stofzuiger past dus precies in mijn straatje! Gemakkelijk in elkaar te zetten nadat je hem in de doos aangeleverd krijgt, eenvoudig kliksysteem om hem klaar voor gebruik te maken. De kleur en het model passen eigenlijk altijd in je interieur zodat hij niet opvalt en je hem dus gemakkelijk binnen handbereik kunt opbergen. Het is een super wendbare stofzuiger. Niet te zwaar en een goede zuigkracht voor wat je mag verwachten van dit soort stofzuigers. De zelfreinigende borstelrol is ideaal, geen gepluk meer aan de borstel om stof te verwijderen! Door het LED lampje voorop kun je gemakkelijk elke kruimel die op de grond ligt in beeld krijgen en met het opzetstuk incl borstel kom je gemakkelijk in de kleinste hoekjes! Ik ben super tevreden met dit apparaat!!

Pluspunten

• Zeer wendbaar
  • Goede zuigrkracht
  • Gemakkelijk op te bergen
  • Laad snel op

Minpunten

• Reservoir nog steeds als kruimeldief, dus kleiner