Sony α SLT-A58 + DT 18-55mm zwart

• Test panel 8,4 jun 2013

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 598 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony α SLT-A58 + DT 18-55mm zwart op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,7

L. Verstraete 16-04-2015

Ik vind het gebruik super gemakkelijk met als de presets.
De camera focust ook zeer snel waardoor het gemakkelijk is om snel kiekjes te nemen en geen moment te missen.
Tijdens het sporten is het ook zeer handig.
Ideale camera voor een persoon die graag mooie foto's wil maar de kennis van een fotograaf niet heeft.

Patjera 12-04-2015

na wat geexperimenteer vindt ik dat de camera goed in de hand ligt en makkelijk te bedienen is.

Heeft ook heel wat mogelijkheden voor beginnelingen en meer eisende fotografen.

Keniaan 30-03-2015

Prijs/kwaliteit van de a58 is naar mijn mening zeer goed (vergeleken met a200, a77). Beeldkwaliteit is zeer goed, beeldbuis blijft in veel gevallen beperkt en kleuren zijn levendig. Qua functies heeft de a58 alles wat je van een goede instapper mag verwachten (programma's, manueel, scherptediepte knop). Een bijzonder handige functie voor microfotografie, waar ik hem veel voor gebruik, is pixel preview waarbij de scherpte diepte met kleur gemarkeerd wordt. Snelheid van de camera is zeer goed, niet alleen de burstrate maar ook de reactie snelheid is zeker in orde. Vergeleken met z'n grote broer (a77) zijn de EVF en LCD iets aan de lage kant qua resolutie, maar gezien de prijs mag ik hier zeker niet over mopperen. De menu's zijn redelijk overzichtelijk, al zijn ze na een aantal jaar wel toe aan een wat betere vormgeving (geen verandering met a200).

C verstraete 10-03-2015

Heel gemakkelijk in gebruik, zeker de op voorhand vastgelegde instellingen. Degelijke foto's. Zeer tevreden van mijn aankoop.

Peter Van. 10-03-2015

De Sony SLT-A58K is de eerste spiegelreflexcamera die we gekocht hebben, om te leren fotograferen. Als eerste toestel, is dit een perfecte aankoop geweest.

Het toestel ligt makkelijk in de hand. De foto's zijn erg scherp en mooi van kleur.

odent kamiel 09-03-2015

1)scherpe beelden en mooie kleuren.

2)batterij met grote capaciteit=veel foto's te nemen voor ze moet herladen worden.

3)gevoelige sensor:foto's te nemen met hoge "iso" waarde.

4)ligt zeer goed in de handen en "oled"zoeker voldoet.

5)een zeer goede camera voor een kleine prijs!

diederik maes 04-03-2015

8 jaar geleden schaften we de Sony alpha 100 aan. Toen deze aan vervanging toe was, was de keuze voor een nieuwe Alpha snel gemaakt aangezien ik altijd héél tevreden geweest was over de kwaliteit, het gebruiksgemak en de robustheid van mijn vorige alpha.

De a-58 is even degelijk, het gebruiksgemak is nog groter en bovendien kan ik nu ook filmpjes maken. Dit is toch echt een must voor een nieuwe camera. In combinatie met de verschillende lenzen kan ik nu ongemerkt vanop een afstand de kinderen filmen zonder dat ze zich anders gedragen. De kwaliteit is perfect.

Het enige minpuntje vind ik dat er geen gewone zoeker meer beschikbaar is, je bekijkt steeds een 'gefilmde' versie. Vooral wanneer je net een foto genomen hebt, is het even wegvallen van de zoeker storend. Aangezien dit het enige nadeel is, zou ik hiervoor zeker niet overwegen om een ander type te kopen.

Alweer supertevreden dus met mijn nieuwe body.

Benedicteb 02-03-2015

Mijn vriend en ik hebben dit toestel aangekocht om te leren fotograferen. Het ligt gemakkelijk in de hand, de verschillende functies worden goed uitgelegd, scherpe zoom.
Goede kwaliteit en zeker geen spijt van onze aankoop.
Zeker een aanrader voor beginnende fotografen.

bart156 02-03-2015

Degelijk toestel, reageert snel, eenvoudige bediening. Ideaal voor een beginner die mooie en goeie foto's wil trekken.
Het toestel zelf helpt je met de instellingen.

christophe&evelyn 27-02-2015

Beantwoord volledig aan de verwachtingen. Meer dan goeie beeldkwaliteit, gebruikvriendelijk, verschillende functies die elk hun nut hebben.
Ligt ook goed in de hand om met één hand foto's te kunnen nemen.

Taeter 26-02-2015

Sinds ik deze camera heb gekocht gebruik ik hem erg veel en ben er erg blij mee.
Hij maakt prachtige scherpe foto's. Bovendien vind ik dat het apparaat gemakkelijk is te bedienen. Dat wil zeggen, hij is gemakkelijk te gebruiken, zelfs voor iemand van wie dit de eerste spiegelreflexcamera is.

Linda V1980 26-02-2015

Ik heb de Sony SLT-A58 enkele weken in bezit en ben er heel blij mee. Vooral gekocht om indoor sportfoto's van onze dochter te nemen (onmogelijk met een compact fototoestel) en dit lukt ook perfect. Maar ook buiten al heel mooie foto's mee genomen! Zeer leuk reflexfototoestel en goede prijs/kwaliteitsverhouding.

Jochen-82 26-02-2015

Enkele maanden geleden kocht ik mij de Sony SLT-A58K. Ondertussen heb ik het apparaat al meermaals getest en ik moet zeggen dat de scherpte van de foto's mij keer op keer verbazen. Als je het toestel combineert de DT 55-300mm lens kunt je echt zeer zuivere beelden trekken.
Ik begin de mogelijkheden van het toestel langzaam aan te ontdekken, maar elke keer leer ik iets nieuws bij.
Dit is mijn eerste iets duurdere camera die ik me aanschaf, hiervoor gebruikte is een coolpix en een nikon, en ik moet zeggen dat dit alvast het ideale overstap model is!

Lionel Dehaemers 24-02-2015

Het toestel zorgt ervoor dat je mooie foto's neemt, door:
- de mogelijke instellingen (voornamelijk door de instellingen intelligent auto en superior auto)
- gebruiksvriendelijk toestel (aangenaam in gebruik)
Bied veel mogelijkheden i.f.v. de omstandigheden waarin je uw foto's wilt nemen

Esther Schelfhout 23-02-2015

Heel erg veel verstand van camera's heb ik niet. Deze camera werd mij aangeraden door een aantal medestudenten met de tip dat deze camera gemakkelijk te gebruiken is. Niet te veel knopjes en goede kwaliteit. De camera is compact en ziet er uit dat het tegen een stootje kan. Ik ben erg tevreden met mijn aankoop

Kristof700 22-02-2015

It is a pretty friendly-to-use camera. I have not been able to test all functions. However, it can make much clearer photos in low light than my previous digital camera.

Koper 28-12-2010 22-02-2015

Via deze weg wil ik mijn mening delen en graag mensen afraden om een Sony fototoestel te kopen.

Aangezien ik nog een groot aantal Minolta AF lenzen bezit was ik vastberaden om een
Sony Alpha body aan te kopen, mijn hoofdsysteem is Olympus dus wou ik niet te veel investeren.

De Sony A58 stond op dit moment met cashback voor 299 in aanbieding dus was de verleiding groot.

Ik had heel wat opzoekingswerk gedaan ivm deze body en heb hierbij ook freqent gelezen over het niet goed afgestellen van de focuspunten ( ook nog wat andere problemen), maar zoals vele onder ons denkende "wat zal de kans zijn dat mijn toestel dit probleem zal vertonen"

U raad het al...

het toestel zet niet correct scherp.

Het toestel is dan voor een eerste keer in herstelling geplaast, na een week heb ik het toestel terug gekregen met het antwoord dat dit gewoon normaal is bij al de camera's/lenzen van dit type.

Ik heb hierna Sony zelf gecontacteerd met mijn beklag, echter werd ik aan het lijntje gehouden en 1 maand later heb ik het antwoord gekregen dat ik het toestel weer eens mocht opsturen voor herstelling.

Ik heb gespecificeerd dat ik een andere oplossing wil, of een bevestiging/garantie dat er deze keer serieus naar het probleem word gekeken, en dat ik mij toestel 100% correct werkend terug krijg.

Maar het garanderen/bevestigen via mail dat een herstelling zal worden uitgevoerd is blijkbaar niet mogelijk.

Ik vind het triestig dat mijn ervaring met Sony zo moet afronden.

Ik hoop via deze weg veel mensen geld en miserie uit te sparen.

OlivierDeVriese 21-02-2015

Het toestel werkt intuïtief, de live begeleiding bij keuze van een modus maakt het heel aanschouwelijk. De Sony SLT-A58K ligt goed in de hand en is niet te zwaar. De foto's die ik tot nu toe geschoten heb, zien er haarscherp uit en de online foto back-up is een mooie meerwaarde.

Tot nu toe een heel goede aankoop gebleken.

W.Geeraerts 20-02-2015

Dit is een zeer degelijk toestel met allerlei mogelijkheden en toepassingen, zeker als je zoals ik het voorheen moest doen met zo een digitale pocket-camera. Het toestel ligt goed in de hand en oogt professioneel. Ook zeer gebruiksvriendelijk, je bent er zo mee weg om schitterende foto's te schieten. Ik heb lang getwijfeld om dergelijk toestel te kopen, en nu heb ik spijt dat ik dit toestel niet eerder heb aangeschaft.

Linda 2 19-02-2015

Prima toestel, gebruiksvriendelijk en goed in de hand liggend, goede kwaliteit/prijsverhouding, met veel mogelijkheden.

ejay1708 19-02-2015

Dit is mijn eerste spiegelreflexcamera en heb gekozen voor een 'beginners' model. Als instapmodel heeft dit toestel heel veel functies waar ik na een paar weken gebruiken, nog niet volledig aan toe ben geraakt. Het toestel ligt zeer goed in de hand en reageert snel. Vorige week enkele dagen naar Barcelona geweest en zo een 500-tal foto's getrokken. De batterij stond na dit gebruik op nog 42%, wat mij zeer tevreden stelde. Heb soms nog wel last met het instellen van de juiste focus, maar dat zal ik na verloop van tijd wel leren. Over het algemeen dus heel tevreden met dit toestel.

Erwin Crombé 19-02-2015

Een heel goed toestel. Was reeds voordien in het bezit van een reflex toestel van Sony en was daar heel content van. Daarmee bleef ik bij Sony.

Erwin

Dries W. 19-02-2015

Ik was op zoek naar een goed instapmodel reflex camera. De kwaliteit is merkbaar beter dan mijn vorige digitale camera. Deze camera is makkelijk te gebruiken, ook de wat complexere instellingen zijn na wat proberen makkelijk te begrijpen. Zeker zijn geld waard.

Pluchke 18-02-2015

Super toestel, had ik vroeger moeten kopen!
Maakt mooie haarscherpe foto's.
Ideaal om je favoriete momenten vast te leggen :).

neelram 12-02-2015

het fototoestel Sony SLT-A58K is een zeer handig en praktisch toestel. Ook de handleiding is zeer duidelijk en handig. De foto's zijn zeer duidelijk en scherp. Je hebt heel wat mogelijkheden met dit toestel. Hij is zeer handig in gebruik en zeker niet zwaar. het is een zeer mooi en degelijk toestel met vele mogelijkheden. het toestel straalt ook een bepaalde klasse uit. Ik weet zeker dat dit een heel goeie aankoop was en ik nog heel veel mooie foto's met dit toestel zal maken.