Apple iPhone 16GB zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Apple iPhone 16GB zwart op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Leenz 12-05-2008
Geschreven voor: Apple iPhone 16GB zwart

Ik ben net terug uit de VS en ik heb daar een Aplle Iphone aangeschaft. Ik heb hiervoor heel veel Nokia telefoons gehad en ik hield vast aan deze telefoons vanwege de gebruiksvriendelijkheid. Nu ik de Iphone heb hoef ik nooit geen Nokia meer. Ik ben geen ster in het omgaan met telefoons maar met de Iphone kon ik binnen tien minuten lezen en schrijven zonder de gebruiksaanwijzing te raadplegen. In 1 woord een geweldige telefoon.

arthur933 19-04-2008
Geschreven voor: Apple iPhone 16GB zwart

is een SUPER SPELE DING super geluid met de juiste hoofdtelefoon..vele en vele mogelijkheden..super goede stabiele software...maar boven al een HEBBE DING EN SPELE DING

Experienced 07-04-2008
Geschreven voor: Apple iPhone 16GB zwart

Once a MAC, you'll never go back is de slogan die Apple liefhebbers graag en vaak gebruiken om met name windows gebruikers te overtuigen.

Als je de forums en met name de switchers van windows naar mac leest zijn er maar zeer weinig mensen die niet tevreden zijn.

Kan Apple's Iphone de hoge verwachtingen ook waarmaken?
JA! Ben ik objectief? NEE!
Ik ben nu een ruim jaar geswitched naar Apple, en ben enorm positief. Ook de Iphone bevestigd mijn Apple gevoel: simpel, logisch en het doet vrijwel alles vlekkeloos.

Diverse functies zijn beschikbaar, ongeacht of je nu de 4GB, de 8GB of de nieuwe 16GB hebt; o.m. email, volwaardig internet(!) agenda, Itunes, Ipod, Youtube, en Weer.
Belangrijk is de aanwezigheid van WiFi (draadloos internet) en GPRS (ik heb een zakelijk GPRS abonnement).
De 16GB heeft gewoon meer geheugen.

Vooral als je een MAC computer hebt, werkt het samen zo perfect, werkelijk ongelofelijk.
Je email, bladwijzers en agenda worden gewoon gesynchroniseerd, dus als je op de Iphone een bladwijzer (bookmark) aanmaakt, komt ie er bij de Mac ook netjes bij, vice versa. Dus geen handmatig geklooi meer.
Ook werkt dit bij je email, ie-di-aal!!
Een zeer typisch Apple logica voorbeeld is wel dat als je een sms krijgt met daarin een telefoonnummer, of mailadres, dan klik je dat met je vinger (dat is immers je muis...) aan en de Iphone belt of bij mail start het je email programma op.

De Agenda moet je even aan wennen, maar voldoet uitstekend.

Maar het meest onder de indruk was ik van de werking van de Iphone op de fabrieks bluetooth set in mijn auto.
Ik heb nog geen telefoon gehad die zo perfect werkt!
Helder geluid, super ontvangst/bereik ook tijdens gesprek, geen marsmannetjes geluid.
En dat, terwijl de Iphone nog moest uitkomen toen de auto van de productieband rolde. Ongetwijfeld ligt dit aan de pure opbouw van de bluetooth van Apple, in tegenstelling tot Nokia die aan de standaard norm heeft gesleuteld, tegen alle afspraken over de norm in.

Ik gebruik de Iphone zakelijk, en heb er ca. 1500 contactpersonen in staan...

Zijn er ook nadelen?
Ja! De batterij is bij gewoon zakelijk gebruik (2-3 uur zakelijk bellen per dag) na ca. 2 dagen leeg.
Maar een autolader biedt uitkomst.
Bij veel gebruik van WiFi, bluetooth en dergelijke gaat hij 1 dag mee. Dat was ik niet gewend bij Sony, Palm Treo en Blackberry.
Andere echte gebruiksproblemen kan ik niet noemen, er zitten nog wat kleine onlogische dingetjes in, die Apple kennende, wel snel in de volgende firmware (huidig is FW 1.1.4) opgelost zullen worden.

Wat gewoon belachelijk is dat de Iphone in juli 2007 in de USA geïntroduceerd is, en dat deze anno april 2008 in diverse landen nog steeds niet officieel te krijgen is!

Gelukkig is hij in een aantal Europese landen wel te koop, maar hij heeft dan een simlock, dus hij werkt niet met de NL providers.
Niet getreurd, door de komst van het gratis programma Iliberty kan zelfs oma de Iphone legaal(!) simpel simlock vrijmaken.
Laat je dus niet oplichten door figuren die er meer dan EUR 25,00 voor vragen!

Er worden via de bekende sites genoeg Iphones te koop aangeboden.
Heb je connecties in de USA, dan is de Iphone nog wel wat goedkoper, maar daar moet je ook invoerrechten bij tellen.

Laatste grote voordelen t.o.v. mij bekende telefoons: je hele Iphone scherm wordt gebruikt, dus je mist niets door een aanwezig toetsenbord wat bij andere telefoons de schermgrootte beperkt.
Krijg je een email met pdf, dan kan je die gewoon bekijken!
Helaas is er geen mapje waar je dergelijke dingen in kan opslaan. Ik stuur mezelf daarom gewoon een email met bijlage.

Er zijn diverse geruchten dat de Iphone snel geleverd gaat worden in Nederland. Helaas zal het net als in de andere landen slechts toebedeeld worden aan één provider.
Wie is de vraag...

Qua mogelijkheden geef ik een 9, omdat de FW 1.14 nog niet perfect is, maar in vergelijking met andere telefoons zou ie meer een 10+ scoren....

Gezien mijn bevindingen geef ik voor de degelijkheid van de Iphone een 9, mede door het vrijwel kras vrije scherm van mineraalglas. Ook staat de Iphone bekend als val bestendig, maar gelukkig heb ik dat niet getest.
De batterij is dus een serieus - punt.