LG Optimus 4X HD 8 GB / zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 186 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG Optimus 4X HD 8 GB / zwart op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,8

Dizze 03-01-2013
Geschreven voor: LG Optimus 4X HD 8 GB / wit

Deze stijlvolle LG Optimus 4x HD smartphone is een zeer performant, razendsnel en bloedmooi toestel. Muziek, foto's bekijken, internet surfen, applicaties,download, noem maar op...het gaat allemaal zeer snel en vlotjes. Van het eerste moment waren we ermee vertrouwd en leek alles zo vanzelfsprekend gemakkelijk te configureren.
We zijn er alletwee héél blij mee, want we hebben met kerst elkaar deze LG cadeau gedaan.
Het is een echte aanrader voor iedereen, daarenboven is deze prijs/kwaliteit verhouding ongeëvenaard door zijn concurrenten.
Doe zo verder LG, ...en wie weet wordt ons volgende pronkstuk misschien een LG Smart TV!?
Groetjes aan allen, en beste wensen voor het nieuwe jaar!

Dirk en Mieke

Arne_B 20-11-2012

Ik heb voor de LG Optimus 4X HD gekozen als GSM omdat deze de beste specificaties heeft t.o.v. zijn prijs.
Vergeleken met andere topmodellen kan deze GSM zeker mee met de concurrentie.

De Tegra 3 SoC is meer dan voldoende voor mijn taken. Boven gewenst eigenlijk. Mijn 3D GPS app Sygic heeft nog nooit zo vlot gedraaid op een Android toestel.
Dankzij de interne 16GB (12GB bruikbaar) en nog eens uitbreidingsslot voor microSD heb ik meer als opslag ruimte genoeg.
Andere features zoals GPS ontvanger, Wi-Fi, Bluetooth, ... werken ook uitstekend. Ik ben zeer te spreken over de GPS lock binnen de enkele seconden.
NFC is ook een leuke toevoeging maar maak ik echter geen gebruik van.
Het scherm is prachtig om naar te kijken, pixels zie je niet omdat deze zo klein zijn (grote pixeldichtheid!). De helderheid is meer dan goed, ik zet de GSM op maximum 25% en dat is al helder genoeg.
Kleuren zijn mooi en diep.
De camera zou wat beter kunnen, maar hier zijn enkele tweaks voor te vinden, ook heeft de aankomende V10G firmware hier verbeteringen voor.

De GSM ziet er in mijn ogen heel mooi uit! Ik hou van de rechthoekige vorm, mooi sober en stijlvol, geen speelgoed.
Ik heb al veel complimenten gekregen van vrienden over deze mooie telefoon. De GSM voelt stevig aan, weegt niet te zwaar. Het achterklepje is licht buigzaam en de oppervlakte voelt door zijn textuur rubberachtig aan. Dit geeft goede grip in de hand.

De geluidskwaliteit kon misschien iets beter. Ik gebruik de GSM niet om muziek met de speaker af te spelen. Maar bij telefoongesprekken heb ik het toch soms moeilijker om mensen te verstaan dan bij mijn vorige GSM. De speaker aanzetten heeft niet veel nut omdat hierbij de kwaliteit nog naar beneden gaat.

Over gebruiksgemak heb ik ook enkele minpuntjes. Door de zware specificaties van deze GSM is levensduur van de batterij op het nippertje, bij intensief gebruik is het net gepast een dag.
Ook hebben de touch knoppen (Home, Back, Menu) het nadeel dat ze redelijk ver onderaan en dicht bij het scherm zitten. Ik raak vaak per ongeluk de Home knop in plaats van de Spatie op het keyboard.

Als conclusie kan ik zeggen dat voor zijn geld deze GSM een uitstekend toestel is.

Plustpunten:

- Batterijduur
- Plaatsing Home, Back, Menu touch keys

Arne_B 20-06-2013

Beste Koen,

Dat stemprobleem heb ik nog niet direct gemerkt. Ik zet eigenlijk steeds stembegeleiding uit. Maar normaal zou dit gewoon moeten werken bij demo en gewoon rijden. Met of zonder bluetooth (A2DP).
Over de GPS. Het zal zeker niet aan de GSM liggen. Sygic besteed de laatste tijd niet al teveel aandacht meer aan het oplossen van duidelijke bugs. Ze investeren liever in onnuttige features. Het problemen dat jij beschrijft is een bug dat bijna elke Sygic gebruiker heeft (pijl loopt voor of achter op echte positie). Het enige wat je kan doen in de hoop dit te verbeteren is:
- De GSM eens een herstart geven
- De app 'GPS Status' gebruiken, A-GPS data downloaden en het kompas kalibreren (doe dit af en toe voor het GPSen)
- Ervoor zorgen dat je klok op de GSM automatisch in synchronisatie staat met het uur van de provider (een correcte tijd is essentieel voor GPS satellieten)
- In Sygic de 'Battery Management' instellingen wijzigen tussen 'Power save', 'Optimal' en 'Performance'. Bij mij blijkt de tweede keuze de beste

Een update naar JellyBean (firmware v20a) voor deze LG helpt ook wel wat voor de GPS (GLONASS support op JellyBean).

KoenoL 19-06-2013

Hoi Arne,

ik heb een 7 dagen proefversie van Sygic maar heb problemen met de LG. Wanneer ik een route plan en dan de demo start heb ik stembegeleiding. Wanneer ik echt ga navigeren heb ik geen stembegeleiding terwijl ik bluetooth uit heb staan. Daarnaast lijkt Sygic steeds moeite te hebben om de positie bij te houden tijdens het rijden. Heb jij bepaalde instellingen gedaan om Sygic te laten werken met de 4x HD b.v. GPS instellingen?

Mvgr.,
Koen

fredje7 23-08-2012
Geschreven voor: LG Optimus 4X HD 8 GB / wit

Ik heb al heel veel smartphones getest en er al veel geld aan uitgegeven.
Sinds enkele dagen heb ik de witte versie van de LG optimus 4X HD en hij is echt elke euro waard.
Ik heb dus ook kunnen vergelijken met de HTC one X en de Samsung Galaxy SIII. De LG vind ik van de 3 eigenlijk de mooiste, maar smaken verschillen natuurlijk.

De schil die LG over de android versie (standaard geleverd met ICS 4.0.3) is volgens mij meer aanpasbaar aan je eigen wensen dan de sense van HTC en de touchwiz van Samsung. Je kan alles mooi en snel indelen in mappen en er ook een andere kleur en naam aan geven naar believen. Zo goed als alle apps zijn aan te passen qua grootte en vormgeving. Je kan voor het startscherm kiezen uit 4 thema's: optimus, biz, cozywall en marshmallow of je kan er een creëren.

Hij heeft ook in de notificatiebalk een snelkoppeling naar quick memo; Dat is zoiets als de Smemo van de Samsung Note, enig verschil dat je het daar met de pen kan ingeven en het bij de LG met de vingers moet (kan ook met een pen maar je kan ze niet kwijt in het toestel). Diezelfde notificatiebalk kan je ook aanpassen door een snelkoppelingen aan toe te voegen, te verwijderen of te verplaatsen.

De 2 LG tags die er bij geleverd worden zijn heel handig. Het is er een voor de auto en een voor office maar je kan ze anders instelling in de app. Je houdt er de acherkant van je LG tegen en binnen de 2 seconden zijn de instellingen zoals je ze gevraagd heb in de tag (vb bij office gaat automatisch het geluid uit en de gsm op trillen en gaat wifi aan).

Veel foto's heb ik er nog niet mee genomen. Maar hij is wel snel en ze zijn vrij goed (natuurlijk niet te vergelijken met een compact camera). Volgens sommige sites zou er een probleem zijn met het focussen maar daar heeft mijn toestel geen last van).

Het scherm is snel, scrollen gaat heel vlot (daar heb je trouwens ook keuze uit 7 schermeffecten, vb accordeon, bries...). De kleuren zijn heel helder en natuurlijk. Wit is wit en heeft geen blauwe schijn zoals op de meeste Samsung toestellen. Waarschijnlijk heeft dat te maken dat dit een RGB scherm is en bij Samsung pen tile.

Je kan een gewone sim kaart EN een microSD kaartje in het toestel kwijt. Daarmee is hij van de 3 quad cores (hij heeft er eigenlijk 5, 4 van 1,5 ghz en een van 800 mhz die dient voor het startscherm en apps die niet veel verbruiken) die beide heeft. De HTC en samsung verlangen een micro SIM kaartje en in de HTC kan je geen geheugenkaartje kwijt. LG heeft dit wel goed gezien.

Ondanks het grote 4.7" scherm ligt hij goed in de hand en is het goed te bedienen daar hij een dunne 'bezel' (rand) heeft rond het scherm.

Ik kan hier zo blijven doorgaan, maar zou eerder afronden met de boodschap: koop er zelf ene, je zal er van genieten...:)

Laurent_Marchal 25-07-2012
Geschreven voor: LG Optimus 4X HD 8 GB / wit

prachtig toestel, even wennen aan het android besturingssysteem en de aanpassing van LG, maar zowel de mogelijkheden als de gebruikersinterface zijn ronduit PRACHTIG! Ook camera als geluid zijn super! Een echte aanrader en zeker en vast waar voor je geld!