Sitecom Wireless 300N XR Gigabit Gaming Router

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sitecom Wireless 300N XR Gigabit Gaming Router op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

Erik80k 01-12-2011

Aantal jaar geleden deze router aangeschaft, en ben er erg tevreden over, had ook weleens dat de verbinding verloren ging, en ik de router opnieuw moest resetten, maar dit is simpel op te lossen door de laatste firmware van de Sitecom-website te downloaden, en deze op de router te zetten, tot nu toe nog steeds weinig problemen sinds de nieuwe firmware op de router.

ppruis 18-11-2010

Even een hele korte review: Router leek het altijd goed te doen, alleen af en toe een vastloper bij gelijktijdig gebruik van meerder draadloze 'clienten'. Nu heeft ie alleen gewoon na een jaar de geest gegeven. Geen aanrader dus! Zeker niet gezien de aanschafprijs.

Zombie 14-02-2010

Heb deze router nu 1 jaar en 3 maanden. Geeft inderdaad voorrang bij gamen en dat merk je ook. Bij gelijktijdig downloaden en gamen bijna geen lags.

Gebruik in mijn thuisnetwerk 1 imac bedraad en 1 pc (gamen) en 2 laptops draadloos. Router slaat regelmatig vast, vooral bij gelijktijdig gebruik, waarna ik hem moet resetten. Kan dit lijkt wel niet aan. Nu heeft hij na een reset helemaal de geest gegeven. Ik ben niet de eerste heb ik op verschillende forums gelezen. Ben eigenlijk niet tevreden of vraag ik teveel van de router?

AdPaper 30-12-2009

Half jaar geleden deze router gekocht. Voldoet waar hij voor gemaakt is: Gamen!
Geen omkijken naar instellingen e.d.
Echter, na een half jaar gaf de router zonder enige aanleiding de geest.
Erg snel voor zo´n dure router.

Basb 27-08-2009

Hallo,

Ik heb deze router gekocht, omdat met de snelheidsverhogingen van ziggo ik een snelle router nodig heb. Deze kan volgens de testen wan-lan 250-260mbit/sec doorvoeren, dus ik kan daar wel 2 jaar mee vooruit.

De router is inderdaad zo snel als volgens de testen, ik haal nu de maximum snelheid en soms zelfs nog lagere pingtijden.

Functionaliteit, deze router hgeeft zeer veel mogelijkheden maar mist cruciale basis-firewall mogelijkheden. Geavanceerde opties zitten er wel in, maar heel basic berkeer blokkeren op basis van in of uit gaan poortnummers is niet mogelijk, ook niet met de nieuwste firmware. Het is gelukkig wel mogelijk diverse services en extra's uit te zetten die anders automatisch zaken open zouden kunnen zetten. Daarvan is upnp de belangrijkste die makkelijk uit te zetten is.

De grafische webinterface ziet er zeer gelikt en verzorgd uit. Dit is prachtig, maar werkt ontzettend stroef en onoverzichtelijk. Liever strakke simpele ouderwetse web-interface in een router. Werkt ongeveer 10x sneller en minder kans op fouten.

Verder heeft de router als nadelen dat voor elke scheet die gelaten wordt moet worden reboot. Daarnaast wordt deze router best wel warm, ik ga binnekort dus meubelvoetjes eronder zetten zodat de ventilatie aan de onderkant beter is.

Samengevat: Deze router blijft nog wel paar maandjes, maar zodra van draytek een betaalbare snelle router beschikbaar is gaat deze meteen marktplaats op i.v.m. ontbreken basis firewall functionaliteiten. De omslachtige configuratie speelt daarbij een kleinere rol van deze sitecom router.

DannyA 22-07-2009

Zeer slechte ervaringen met dit product.

De router loopt wekelijks vast.. waardoor er geen internetpagina's bezocht kunnen worden. En de router niet bereikbaar is via de webinterface.

Enigste oplossing is de router resetten naar fabrieksintellingen.

Met als nadeel dat de draadloze printer+laptops weer opnieuw ingesteld moeten worden om gebruik te kunnen maken van het wireless netwerk.

Jantje 13-03-2009

Mooie router, goede ontvangst, maar helaas: de antenne-aansluitingen in het huis zitten los. Losse wiebelende antennes geven mij geen betrouwbaar gevoel en dus heb ik het apparaat teruggebracht. Nog 2 andere WL308 's uitgepakt, maar ze hebben het allemaal. Ik hoor daar vreemd genoeg niemand over. Ga een ander merk kopen.

woopie 07-03-2009

Van de week binnengekregen en het apparaat ziet er goed uit! De verpakking ook, lol!

Bezig geweest met het installeren en dat ging geweldig simpel!

Je moet dit echter wel doen met de bijbehorende gaming-adapter (WL-182 GM Wireless 300N XR USB Gaming Adapter), anders moet je namelijk alles zelf instellen om tot een beveiligd WPA2-PSK verbinding te komen. Ik heb zelf een poging gewaagd omdat ik de adapter vergeten was om mee te bestellen. Dit was voor mij helaas niet te doen en mijn computerkennis is redelijk tot goed.

Verder is de snelheid echt goed te noemen en merk ik geen verschil met een wired verbinding.

b sweere 10-02-2009

deze router een paar maanden geleden aangeschaft, nog geen ervaring met routers, maar na een beetje googlelen werkt het geweldig! heb mijn pc met de bijpassende adapter verbinding laten maken, bereik is super, verbinding uitstekend terwijl pc op zolder staat.
Het downloaden van torrents gaat super snel, wel even de poorten ge forward in de router.
Verder ook verbinding met de laptop en de ps3, ps3 is wat langzaam maar dat ligt denk ik aan de ps3. Met deze router zonder problemen torrents aan het downloaden terwijl ik op mijn andere pc zonder problemen online kan gamen zonder lag.
Eeen tevreden gebruiker.

consument2008 18-12-2008

Slechte ervaring m.b.t. de support van Sitecom betreffende deze router.

1. Er is geen Nederlandstalige handleiding en die komt er ook niet.

2. WPS optie werkt niet. Via de mail aan de servicedesk hierover een vraag gesteld. Het antwoord is feite een herhaling van de (onduidelijke en beperkte) instructie die bij de wireless netwerkkaart van Sitecom is toegevoed. Geen oplossing voor het problem gekregen.

Anthony W 02-12-2008

Afgelopen weekend aangeschaft en vrij snel en simpel geinstalleerd (ondanks mijn beperkte kennis van netwerken aanleggen). Had het eerst dicht bij de TV staan waardoor wireless ontvangst wat minder was. Router nu op 1,5 meter van tv.

Situatie:
Mijn kennis van netwerken: redelijk
Plaatsing router: in woonkamer op 1,5m afstand van tv, kabelverbinding
Verbinding met pc: wireless, op ca 12m afstand (door 3/4 muren)
Mogelijke storingen: woon in een appartement dus veel netwerken in de omgeving echter signaalsterkte is goed
Ontvangst (obv bovenstaande situatie): goed/zeer goed, tussen 240mbps tot 270mbps