Asus ET2400XVT-B034E

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Asus ET2400XVT-B034E op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

bbman 18-11-2011
Geschreven voor: Asus ET2400XVT-B034E

Wat mij na aankoop meteen opviel is het geweldige scherm: haarscherp en veel lichtopbrengst prachtige kleuren en zeer grote kijkhoek. Daarmee vergeleken steekt mijn iiyama B2403WS maar wazig en bleekjes af.
Touchscreen werkt ook prima maar is in praktijk niet echt handig voor een ding wat overeind op je bureau staat. De enige echt nuttige toepassing die ik kan bedenken is tekenen. Snelheid valt tegen t.o.v. mijn desktop met een i5 2500 is hij iets van 20% langzamer. Waar ik echter op afknap is het lawaai dat hij maakt. Zowel de hardeschijf (een donker gegorgel, waarschijnlijk werkt de kast als klankkast) als de ventilator (constant hard blaas geluid) maken mij teveel herrie. Zeker voor een apparaat dat op je bureau staat en er dus niets is wat het geluid dempt. Zeker als je een film vanaf de hardeschijf kijkt is het erg storend in stille momenten. Nou ben ik ook wel kritisch op bijgeluid en gewend aan mijn desktop PC met dus snellere processor maakt praktisch geen geluid. Het speaker zijn wel goed maar ik vind ze niet zo helder. Je kunt hem wel makkelijk wat voor of achterover kantelen, handig als je veel met touchscreen wilt doen. Kortom te luidruchtig en te langzaam voor een pc in deze prijsklasse. Bedenk ook dat wanneer je hem als tv gaat gebruiken het scherm niet mat is maar spiegelend.
Vroeger hadden beeldbuis tv's dat ook en dat kan wel eens lastig zijn met lampen of een raam dat erin spiegelt.