HP Pavilion Slimline Media Center s7630.nl PC

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de HP Pavilion Slimline Media Center s7630.nl PC op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Sir Hendro 06-04-2007

De HP 7630 is een zeer snelle en compacte computer. Ondanks dat deze slimline pc erg klein is bevat deze grotendeels toch nog normale computer onderdelen waardoor hij gewoon zelf te repareren valt wanneer dit nodig is. De onderdelen die HP gebruik zijn ook van zeer goede kwaliteit. Zo komen het moederbord en de videokaart van Asus, het geheugen en de hardeschijf van Samsung en de dvd brander is van LG.

Dat de HP 7630 standaard computer onderdelen gebruikt is een groot plus punt. Hierdoor kun je deze gemakkelijk dingen vervangen en upgraden. Wat naar mijn mening ook een groot plus punt is dat er een PCI Express 16x slot aanwezig is. Vanwege het slimline facotr ben je wel beperkt tot low-profile kaarten. De snelste low-profile videokaart die ik tot nu toe heb kunnen vinden is een nVidia GeForce 7600GS 256MB van MSI. Deze kan je bijvoorbeeld op het internet krijgen. Door de standaard 7500LE te vervangen met de 7600GS gaan de game prestaties omhoog met maar liefst 100%, in andere woorden, hij woord dubbel zo snel!!

Dingen die ik nog wil gaan upgraden zijn de hardeschijf en de videokaart. De Samsung 250GB hardeschijf wil ik vervangen met 400 of 500GB voor extra veel opslagcapaciteit. Verder ben ik ook van plan om de 7500LE te gaan vervangen met de hierboven genoemde MSI 7600GS.

Out of the box haalt de 7630 een score van 4600 punten in 3DMark 2003. Wanneer HP met een 7600GS wordt uitgerust dan kan je een score van tussen de 8000 en de 9000 verwachten.

Momenteel gebruik is deze HP als mobile computer. Het systeem gaat dagelijks mee naar school. Dankzij zijn krachtige hardware kan ik er heerlijk op werken en wanneer er behoefte is aan ontspanning kan ik er heerlijk op spelen. De iets oudere games kunnen op zijn mooist gespeeld worden maar voor de aller nieuwste games zal je de kwaliteit wel een stuk lager moeten zetten.

Mijn werk omgeving bestaat uit de HP7630, een Logitech UltraFlat toetsenbord, een Logitech MX Revolution draadlozemuis en Creative EP630 oordopjes. Dit alles past netjes in mijn Belkin Urban rugtas die normaal bedoeld is voor 15'notebooks.

Iedere dag geniet ik nu van een krachtig systeem zowel thuis als op school. Ik vind het ook erg fijn om altijd met dezelfde werkomgeving te werken.

Naar mijn mening is de HP7630 een zeer geslaagt produkt en ik kan hem aan iedereen zeer aanraden die opzoek is naar een snelle, kleine computer.

K 29-01-2007

Bij dit mediacenter wordt er GEEN afstandbediening bijleverd en is ook GEEN aansluiting voor ingangssignaal antenne (geen TV opname dus mogelijk). dus de naam mediacenter is iets teveel voor deze overigens compacte PC