Acer Aspire iDea 510

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Acer Aspire iDea 510 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

Mischav 27-10-2009
Geschreven voor: Acer Aspire iDea 510

Ik kan iedereen 1 ding aanraden die ook maar overwegen dit aan te schaffen.
NIET DOEN! Acer promoot pure rommel. Ik heb, en ik niet alleen(er is een hele community onstaan zo onderhand) een hele slechte ervaring met Acer en zeker met de Idea 510. Een opsomming van alle problemen -en niet alleen van mij - harde schijf kaduk, geheugen kaduk, moederbord kaduk, videokaart kaduk, en dat allemaal in 1 jaar tijd. Acer verkoopt rommel aan de klanten. Acer komt in ieder geval nooit maar dan ook NOOIT meer in mijn huis.

Troep is het.

Een negatieve maar zeer objectieve beoordeling.

ChrisLen 06-12-2007
Geschreven voor: Acer Aspire iDea 510

Heb de iDea 510 nu een maandje in bezit en redelijk tevreden. Je moet wel nogal wat Windows en netwerkkennis hebben om alles goed te kunnen regelen. Ik heb slechts 1 echt probleempje en dat is dat het geluid af en toe spoorloos verdwijnt en terugkomt pas nadat ik bij Media Center Setup/Speaker Setup een test doe op de speakers. Klinkt dit bekend? Heeft iemand daar een oplossing voor gevonden?

jodur 25-09-2007
Geschreven voor: Acer Aspire iDea 510

Heb de acer al sinds januari. Via HDMI aangesloten op 32 LCD scherm. Perfect beeld. Via coax aangesloten op m'n surround receiver (DTS en Dobly digital, top geluid). Op een NAS heb ik alle content staan (fotos, video's en muziek). Speelt ook probleemloos HD content (X264, 720p en 1080i) af. Blijf wel van mening dat een mediacenter niet geschikt is voor gemiddelde consument met weinig verstand van computers, omdat je toch nog h.e.a. extra moet tweaken/installeren om alle media (DivX/Xvid.Ogg X264 etc..) goed te kunnen afspelen.

hermannn 10-09-2007
Geschreven voor: Acer Aspire iDea 510

Heb de Idea 510 (Vista) sinds-ie begin dit jaar uitkwam in bezit. Verving een HD-recorder van Philips, die bagger was. Opnamemogelijkheden en EPG van WMC zijn onovertroffen.
Problemen met beeldkwaliteit waarover 500/510XP-bezitters toen klaagden, heb ik niet meegemaakt. Kwaliteit tv-tuners is tenminste evengoed als die van mijn Sony LCD. Aangesloten via HDMI, wat resulteert in een kleine overlap van de Vista-desktop. Is probleem van de videokaart, die nog steeds niet is opgelost (schande!).
Heb er een 500 gig externe hd op aangesloten met muziek & dvd's. Werkt prima, ook in een netwerk( en ook opgenomen programma's)
Enige serieuze probleem is warmte-ontwikkeling, Idea loopt dan vast in een groen (!) scherm. Goed ventileren en niet bovenop iets anders zetten.

carel.aa 04-08-2007
Geschreven voor: Acer Aspire iDea 510

Wij hebben de Aspire Idea 510 met Windows Vista nu een week en zijn over het algemeen tevreden. We hebben vrij veel dingen uitgeprobeerd en je kan zeggen dat dit een van de meest complete systemen is voor in de huiskamer. Performance van de PC is goed. De processor maakt vrij veel geluid, maar daar hebben wij geen last van. Je kan 2 beeldschermen aansluiten. Het totsenbord werkt erg hamdig, we gebruiken de Media Center afstandbediening helemaal niet. (dit komt ook omdat de externe infrarood sensor niet op de afstandbediening reageert). Als je digitale televisie gewend bent, is de beeldkwaliteit van het kabel TV signaal teleurstellend. Geluid is goed, wij hebben de PC aangesloten op Bose Cinemate speakers. Wat ons nog niet is gelukt, is om de digitale TV decoder, die via scart op de Aspire is aangesloten, in beeld te krijgen. Als iemand weet hoe we het SCART in signaal via media center kunnen afspelen (of opnemen) dan horen wij het graag!

Sisken 16-02-2007
Geschreven voor: Acer Aspire iDea 510

Ik heb nu de acer idea een goede 2 maand in het bezit. Deze is aangesloten via HDMI op mijn philips tv 42PF9830 en voor het geluid gebruik ik een versterker van Technics dat aangesloten is via optische cabel en bose boxen 7.1. Het beeld is echt superieur en men kan vrij kiezen en wisselen tussen 480p 720p en 1080p of i (full HD dus) . Naar gelang de film die je bekijkt moet je zelf kiesen tussen 720 of 1080 men kan nu films downloaden in hd kwaliteit en is beeld is echt geweldig. Het vrij wisselen tussen 720 en 1080 is echt handig wanneer je even gaat surfen en de tekst dan iets groter wilt want in 1080 is die echt klein (maar fijn :-))Het geluid wordt continu is DTS doorgestuurd ook hierin kan men veel instellen en kiezen. Na twee maand uitvoerig te testen kan ik zeggen dat ik tot hier toe echt een tevreden persoon ben.

Duusjer 21-12-2006

Deze Acer idea 510 nu 2 dagen in bezit, aangesloten via hdmi aansluiting in
combinatie met LG plasma scherm 42 inch, het beeld was goed alleen waren de
letters niet helemaal goed te lezen en was er sprake van overlapping. Ik heb
hem daarna aangesloten via een vga-kabel in combinatie met de bijgeleverde
dvi-adapter (de idea heeft geen rechtstreekse vga-aansluiting) Nu zijn de
letters scherp en is de overlapping weg alsof ik naar een reusachtig computer
scherm kijk, hierna weer verder gegaan met de installatie. Dit ging vrij snel
waarover ik me verbaasde omdat ik hier en daar heb gelezen over allerlei
instellingen dit was echter bij ons niet nodig. Ik denk dat ik in de toekomst
vast en zeker nog weer ga proberen om hem aan te sluiten via hdmi (ik heb nl
nog geen instellingen proberen te veranderen en ik zag al dat er diverse
mogelijkheden waren). Ik moet zeggen dat het beeld van de tuner kaart
acceptabel/voldoende is maar dit kan ook aan de kabel liggen. Dvd getest beeld
was goed tot uitstekend. Verder het gebruiksgemak van windows mediacenter viel
mij ook op. De bijgeleverde afstandbediening voelt direct vertrouwd aan en het
toetsenbord is ook prettig om mee te werken. De vormgeving is uiteraard zeer
fraai. Al met al tot nu toe nog geen ontevreden gevoel over deze aankoop.
Duurzaamheid zet ik eerst op een tien dit zal ik over 2/3 maand op nieuw
beoordelen.