HP TouchSmart IQ532nl Desktop PC

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de HP TouchSmart IQ532nl Desktop PC op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Strongbow 10-06-2009

Ik heb deze computer 1,5 week in huis en ik vind het een geweldig apparaat. Het beeld is levendig en haarscherp, het werken met touchscreen gaat perfect en is leuk om te doen. Een hele andere computerbeleving. Het geluid is erg goed voor als je aan de computer werkt. Voor muziek in de hele (woon)kamer is aansluiten op de stereo wel aan te raden.

Het touchscreen is van glas en werkt optisch. Daardoor werkt het erg nauwkeurig en wordt aanraken altijd gedetecteerd (je hoeft niet hard te duwen zoals bij sommige touch-telefoons). Dubbelklikken is soms lastig, exact op dezelfde plek en met juiste snelheid. Een handige tip hierbij: in Windows kan je onder extra>mapopties instellen dat bestanden worden geopend bij eenmaal klikken. Dat werkt erg prettig. Selecteren zonder openen kan dan door ctrl ingedrukt te houden.

De meegeleverde software van HP (TouchSmart) vind ik geen succes. Het vertraagt je hele pc wanneer dit op de achtergrond actief blijft. Aan het begin enkele vastlopers gehad hierdoor. Bovendien kan je de layout niet zelf aanpassen en zijn de mogelijkheden beperkt.

Muziek afspelen met Itunes gaat perfect, Itunes kan ook met de meegeleverde afstandsbediening worden bediend (spoelen, selecteren, volume etc.)

Aanschaffen niet in de winkel maar gewoon online kan honderden euro's schelen. Ik had de computer op donderdagmiddag net voor 16:00 besteld bij Centralpoint en hij werd de volgende ochtend om 10:00 op m'n werk bezorgd :-).