Samsung SyncMaster 226BW

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 49 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung SyncMaster 226BW op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,8

Klaas ne 15-05-2008
Geschreven voor: Samsung SyncMaster 226BW

Voorteffelijk scherm, gebuik hem voor Flightsimulator, beelden zijn mooi strak en helder.
Een echte aanrader.

Martijn Koster 13-05-2008
Geschreven voor: Samsung SyncMaster 226BW

Zeer strak en kraak helder beeld.

Mooi design.

Snelle reactie-tijd.

Geen dode pixels!

Dit scherm voldoet aan mijn verwachtingen, sterker nog hij overtreft mijn verwachtingen!

Ik kan dan ook iedereen dit scherm van harte aanraden,

Nieles 29-04-2008
Geschreven voor: Samsung SyncMaster 226BW

Is echt een top scherm!! ben er echt heel blij mee!
Net 4 dagen in bezit nog wel op een oud beestje op analoog maar mag niet klagen. Geen dode pixels!! Over een paar weken me nieuwe computer met XFX 8800 GTS kan niet wachten.... Let the games begin!

Damien1 17-04-2008
Geschreven voor: Samsung SyncMaster 226BW

Red het qua beeldkwaliteit niet bij onze HP w19B.
Dit komt toch voornamelijk doordat dit scherm mat is!
Problemen over kijkhoek en dergelijke zoals eerder beschreven ervaar ik niet. Uiterlijk design vind ik persoonlijk erg mooi!

unick 04-04-2008
Geschreven voor: Samsung SyncMaster 226BW

Ik heb deze monitor ongeveer 1 week gebruikt en daarna doorverkocht. Ik werd gewoon ziek van de beperkte beeldhoek. Als je er recht voor zit, dan zal de bovenrand een andere kleur hebben dan de onderrand van het beeld. Dit valt natuurlijk niet op bij witte of zwarte achtergrond, maar bijvoorbeeld het standaardblauw van de windows desktop is merkelijk donkerder bovenaan. Nu daar kon ik misschien nog mee leven, ware het niet dat het minste dat je beweegt die verhouding van kleurcontrast ook wijzigt. Ik werd er werkelijk zeeziek van.
Dit komt omdat het panel van het type TN is. Dat heeft een hoge refresh rate (goed voor films en spelletjes) maar heel beperkte kijkhoek.
Ik heb nu een Samsung 244T, veel duurder maar *zoveel beter*! Dit is een panel van het type S-PVA.
Alle goedkope monitors hebben tegenwoordig panels van het type TN.

Robert81 09-03-2008
Geschreven voor: Samsung SyncMaster 226BW

Ik heb dit scherm een paar weken gehad en deze vervolgens ingeruild voor een Samsung 225BW; de 'glossy' rand van deze monitor is echt zwaar irritant! Een beetje zonneschijn o.i.d. resulteert in een hinderlijke schittering van de rand, vooral als je een tijdje achter/voor de pc zit.
De kwaliteit van het beeld zelf is ook niet wat ik ervan had verwacht, sowieso een aantal waarden flink teruggeschroefd om fatsoenlijk naar het beeld te kunnen blijven kijken. Al met al niet echt een aanrader.

tayram 07-03-2008
Geschreven voor: Samsung SyncMaster 226BW

ik heb deze monitor vorige week vrijdag aangeschaft. en maandag teruggebracht en mijn geld terug gekregen.ik word helemaal misselijk van als ik HD films op deze scherm kijk. veel last van ghosting, back light bleeding.deze scherm heeft echt slechte kleurweergave. ik had een panel CMO M220Z1-L01 en als ik me niet vergis deze lcd unit hoort ook bij samsung 225BW.

225BW - CMO M220Z1-L01

226BW - AUO M220EW01 V0
- Samsung LTM220M1-L01
- CMO M220Z1-L03
- CPT CLAA201WA04

dus ik snap er niks van. ik heb ook samsung gebeld en geprobeerd om informatie te krijgen hoe dat kan maar ze kunnen mij niet helpen zeggen ze en ze weten er ook niks van. ik wou binnenkort ook een LCD TV (LE40F86) aanschaffen van Samsung maar nu vertrouw ik Samsung helemaal niet meer. Samsung was voor mij echt een grote naam maar helaas nu niet meer. ik vind het heel erg jammer. dus a.u.b voorzichtig zijn voordat je een samsung product aanschaft. als je een samsung product koopt moet je eigenlijk een S versie hebben die hoort echt bij samsung en die schermen zijn goed. ik wil toch deze scherm ergens anders aanschaffen als ik goede versie (echte samsung) kan vinden. mvg.

marijnhak 02-03-2008
Geschreven voor: Samsung SyncMaster 226BW

Een paar dagen geleden aangeschaft als vervanging van mijn oude 17Inch TFT Monitor (Iiyama E431S) uit 2005. Motivatie voor het kopen van een nieuwe monitor is vooral dat ik graag een groter scherm heb. De kwaliteit van de Iiyama is namelijk nog steeds uitermate goed.

De beeldkwaliteit van de Samsung is goed. Het beeld is welliswaar erg fel (Brightness terugschroeven), maar wel helder en scherp. Kleuren zijn prima. Welliswaar wat bleeding aan de boven- en onderkant van het scherm bij volledig zwarte weergave, maar in de praktijk niet storend. De reactiesnelheid van 2ms is perfect, geen ghosting.

De mogelijkheden zijn prima. Persoonlijk heb ik niets aan ingebouwde boxen in monitoren, zoals mijn Iiyama dat heeft. Het is een nutteloze functie, dus voor mij zelfs een pre dat de 226BW dit niet heeft. Ik gebruik de DVI aansluiting en het dynamisch contrast doet zijn werk goed. Monitor is verder goed in te stellen.

Over smaak valt te twisten en in het algemeen ben ik totaal geen fan van het design van Samsung. Te veel glanzend zwart, etc, etc. Echter, deze monitor is hier echt een uitzondering op. De +/- 2cm pianolak rand is substiel genoeg en in combinatie met de zilvere balk onder het beeld komt het geheel zeer luxe over. Klein nadeeltje, alles zie je erop, je blijft maar poetsen.

Overall, een prachtige monitor voor een ietswat stevige prijs, maar je krijgt er veel voor terug.

Alejandro 10-02-2008
Geschreven voor: Samsung SyncMaster 226BW

Heb dit scherm met een 'C' paneel gehad en ben blij dat ie weg is nu. Slechte kijkhoek, slechte kleurweergave, ghosting en ontzettend last van backlight bleeding. Heb nu een LG L227WT en moet zeggen dat dit echt een zeer goede keus is.

Voor mij nooit meer iets van Samsung. Ik vind het absurd dat een fabrikant gaat outsourcen door goedkope panels te gebruiken om aan de vraag te kunnen voldoen.

JohnnyT 09-02-2008
Geschreven voor: Samsung SyncMaster 226BW

Heb de 226BW een uur geleden aangesloten en ben nu al misselijk. Ja, het contrast is goed, maar de scherpte bij tekst laat zwaar te wensen over. Heb geprobeerd de kwaliteit in te stellen met de bijgeleverde programmaatjes, maar dit had geen resultaat. De laatste driver van de Samsungsite maakt ook geen verschil. Hiervoor had ik een Belinea 2225 S1W 22 inch gekocht, kwaliteit was veeeeeell beter en stukken goedkoper. Moest het jammer genoeg inruilen i.v.m. een dode pixel midden in het scherm en ik had natuurlijk de pech dat dit scherm niet meer verkrijgbaar was.

Gebruik je deze Samsumg voor games en video's dan zal het best wel voldoen. Gebruik je het scherm voor programma's als AutoCad of tektverwerking is het een zware afrader. De mijne gaat maandag direct retour.
Zelfs dit stukje typen kost me moeite, heb gewoon zere ogen...

killa74 05-02-2008
Geschreven voor: Samsung SyncMaster 226BW

Was gewend aan een 17CRT scherm en heb een hele tijd zitten kijken naar allerlei 22 TFT schermen. Ik zat te twijfelen tussen Acer, LG en Samsung. Uiteindelijk voor deze Samsung gekozen. Het scherm moet goed zijn maar ook als hij uit staat wil ik een mooi scherm zien. Dit vond ik van de andere 2 merken tegen vallen.
Het scherm geeft een haarscherp beeld. Wel erg vel. De helderheid kun je gelijk terug schroeven, tenzij je koppijn wil hebben.
Er zitten allerlei installatie CD's bij maar die hoef je eigelijk niet eens te gebruiken.
Speel games, met name Cs;s en dat werkt prima op dit scherm.
Wat me wel opviel bij je een zwarte achtergrond zie je aan de bovenzijde backlight maar daar stoor ik me niet teveel aan.
Goed scherm voor dit geld

martijn75 12-01-2008
Geschreven voor: Samsung SyncMaster 226BW

Ik heb het scherm nu een week. Heb me goed laten informeren en heb begrepen dat Samsung één van de beste schermen maakt. En als ik dan toch zo'n ding koop ga ik niet op een paar tientjes letten en neem ik een goede. Contrast van 3000:1, reactietijd van 2 ms, etc.

Dacht altijd dat enkel de pc zelf en internetverbinding van invloed waren op het snel kunnen openen van websites, maar met dit superscherm met een reactietijd van 2 ms merk ik enorm veel verschil met mijn oude scherm (5 ms). De pagina's vliegen erop!!

Verder zeer scherp beeld, foto's veel mooier. Wel in de juiste resolutie zetten inderdaad. En de icoontjes kun je instellen bij vormgeving, ik heb ze wat groter gemaakt.

Ding geeft wel erg veel licht, heb hem iets donkerder ingesteld. Verder niets dan lof!

jaapio1 30-12-2007
Geschreven voor: Samsung SyncMaster 226BW

Besloot na jaren op een 15 inch LCD te hebben gewerkt, deze Samsung 22 inch breedbeeld aan te schaffen.
Wat een beeld !
Fotos komen ongelooflijk veel meer tot leven, spectaculaire verbetering. Bij alle pluspunten echter ook een nadeel: er komt wel een heel erg grote plons licht uit. Ik werk vaak savonds, op een donker kamertje, en dehoeveelheid licht is gewoon hinderlijk. Ik heb de helderheid al teruggeregeld van 100 naar 4 (!), maar dan nog...het is gewoon teveel licht om prettig te zijn. Overdag is er niets aan de hand, bij daglicht is de Samsung perfect

heef34 29-10-2007
Geschreven voor: Samsung SyncMaster 226BW

Nu een maand of twee in bezit en ben er erg tevreden over, geen problemen met XP (ik ben nog steeds vista shuw). Mooi beeld en geheel geen klachten.
Top schermpie. Ik maak geen gebruik van alle extra instellingen.

Leeeke 02-10-2007
Geschreven voor: Samsung SyncMaster 226BW

Net geïnstalleerd, 1e indruk is echt geweldig. Voorheen een medion TFT 19 gehad, maar kleuren zijn vele malen beter. Geen dode pixels en backlight bleeding is minimaal. (Bij het vorige was dit echt veel meer. Tot op heden een topper!

Visje123 22-08-2007
Geschreven voor: Samsung SyncMaster 226BW

Ik heb deze monitor nu een kleine week in bezit en ben er uitermate tevreden mee. Ik webdesign veel, en ben dus vaak met photoshop in de weer. Ik heb tot nog toe absoluut niks aan te merken op kleur echtheid. De 19 HP TFT scherm die ik onder heb staan verbleekt bij deze monitor.

Onder Vista heb ik wel gemerkt dat ik andere resoluties heb dan onder XP (dual boot systeem). Beide kunnen althans hoog genoeg gezet worden zonder vervorming. Hier was ik altijd erg bang voor met een breedbeeld.

Wat betreft de vormgeving van het scherm zelf: prachtig. Alleen de standaard komt me af en toe wat kitch over.

WimR 13-08-2007
Geschreven voor: Samsung SyncMaster 226BW

Ik heb 2,5 week geleden na lang wikken en wegen de Samsung 226BW aangeschaft. Bij het bestellen van deze monitor heb ik de verkopende partij het verhaal van de drie verschillende versies waarover op verschillende fora gepraat wordt voorgelegd. Deze verkoper had er zelf nog nooit van gehoord en had zelfs voor mij bij Samsung geïnformeerd over deze kwestie. Van Samsung kreeg hij dezelfde reactie als hieronder ergens ook al is gepost door een andere gebruiker.

Omdat ik op professionele basis bezig ben met Illustrator en Photoshop is voor mij kleur echtheid van groot belang. Direct na het aansluiten van de monitor was ik zeer enthousiast over het formaat, scherpte en vormgeving. Niet echt verwonderlijk als je jarenlang op oude crt schermen hebt zitten te werken. Na twee dagen van bewondering ging ik aan de slag met Illustrator en kwam er tot mijn grote schrik achter dat de kleur boven in het scherm donkerder is dan onder in het scherm. Als ik dus twee vlakken maak met dezelfde kleur bijv. pantone 355 u en ik zet één vlak boven in beeld en het andere vlak met dezelfde kleur aan de onderkant van mijn beeldscherm dan lijkt het onderste vlak gevuld met pantone 354 u. Dit vind ik behoorlijk irritant en heb Samsung hierover gebeld.

Na verschillende malen verkeerd doorgestuurd te zijn kon ik eindelijk mijn monitor aanmelden voor reparatie. Op zich vind ik dit al minder, koop ik een nieuwe en degelijke monitor moet hij na 4 dagen al gerepareerd worden. I.p.v. een nieuwe monitor heb ik voor mijn gevoel dan een gerepareerde monitor gekocht tegen nieuw prijs. Diezelfde dag had ik ook nog iemand van de Samsung technische dienst gesproken, mijn probleem voorgelegd en hij had een soortgelijk verhaal enkele weken eerder toevallig ook gehoord van een andere klant. Het probleem is dus bekend bij Samsung. De produktiedatum van mijn monitor is juni 2007.

Vandaag na bijna twee weken afwezigheid mijn monitor terug gekregen van het reparatieverlenend bedrijf wat in opdracht van Samsung werkt. Mijn vreugde maakte al snel plaats voor wederom een teleurstelling. Op de pakbon stond vermeld return without repair, dit zinnetje baarde me al zorgen. Na het aansluiten van de monitor was het meteen duidelijk, niet gerepareerd en nog steeds last van hetzelfde probleem. Volgens de pakbon zou de afwijking vallen binnen de specificaties die hun opgekregen hebben.

Het verhaal hierboven is een aanvulling op hetgeen waarover hier in het forum gesproken wordt. Verder vraag ik me af andere gebruikers ook last hebben van deze kleurverschillen.

Mijn monitor is wederom aangemeld om opgehaald te worden. Op mijn dringend verzoek om de monitor aan de deur om te ruilen tegen een nieuwe werd niet ingegaan door Samsung service centre. Verder kreeg ik de indruk dat mijn probleem gebagatelliseerd werd door de call-centre medewerker. Ook ik overweeg nu om de monitor terug naar de winkel te brengen en op zoek te gaan naar een alternatief.

Bram uit Zevenaar 11-08-2007
Geschreven voor: Samsung SyncMaster 226BW

Heb um net gehaald. Wat een prachtig design.

Beeld is ook super en geen enkele dood pixeltje!

Makkelijk menu om de boel in te stellen.

RobH 31-07-2007
Geschreven voor: Samsung SyncMaster 226BW

Ik had eerst wat twijfel over breedbeeldschermen i.v.m. het uitrekken van beelden. Na bestudering van diverse computerbladen toch besloten om een breedbeeld aan te schaffen.

Qua design en specs en uiteraard beschikbare budget sprong de Samsung eruit.

De installatie was simpel. Gelukkig had ik al een grafische kaart FX5600 met DVI. Aansluiten, computer aan, aanpassen instellingen (bureublad-rechtermuisknop-Eigenschappen-instellingen) en klaar.
Dit was onder Windows XP Prof. Met Linux OpenSUSE 10.2 was het iets meer werk maar ook hier een fantastisch beeld. Heb voor allebeide besturingssytemen de bijgeleverde software niet nodig gehad.

Resultaat is dus superscherp en lekker veel ruimte op je desktop.

Het scherm is ook nog eens razendsnel voor gaming en films maar dat heb ik niet geprobeerd tot nu toe.

Let op bij de aanschaf dat je grafische kaart een DVI aansluiting heeft voor de meest optimale prestaties.

L Zandman 30-07-2007
Geschreven voor: Samsung SyncMaster 226BW

Allereerst moet ik vertellen dat ik waarschijnlijk een exemplaar voorzien van een C-panel (of slechter) in huis heb. Zoals je hieronder en op verschillende sites kunt lezen is dat de slechtste variant. De lovende reviews komen veelal van exemplaren met een S (Samsung)- of A-panel.

Ik ben in ieder geval niet tevreden over deze monitor en hij gaat dan ook terug naar de winkel. Er zijn wel wat goede dingen over dit exemplaar te noemen, zoals bijv. het mooie beeldformaat, de strakke looks van de behuizing en de eenvoudigheid in gebruik. Maar dit alles weegt niet op tegen de nadelen:

* Veel last van Backlight Bleeding.
* Gammele constructie (scherm wiebelt snel).
* Voet/scherm niet/minimaal verstelbaar. Geen hoogte-verstelling, waardoor het scherm op een normaal, volgens ARBO-regels afgesteld, bureau te laag staat.
* Geen pivot-functie (scherm 90 graden draaibaar voor verticaal kijken)
* Snelle reactietijd? Ik zie nog steeds spookbeelden als ik bijv. een window snel heen en weer beweeg.
* Out-of-the-box slecht gecalibreerd. Gelukkig heb ik een Spyder Pro 2 hardware-matige calibrator, maar dat heeft niet iedereen.
* Zeer slechte kijkhoeken. Als je een beetje heen en weer beweegt (in alle richtingen) zie je al kleurverschillen.
* Geen extra handigheidjes, zoals bijv. USB-hub in de monitorvoet.

Ik overweeg om nog wat andere exemplaren uit te proberen, want een 226BW met een S-panel lijkt me nog acceptabel. Maar veel hoop heb ik niet. Misschien dat de 226CW iets beter is.

Jos1970 28-07-2007
Geschreven voor: Samsung SyncMaster 226BW

Vorige week dit scherm aangeschaft en heb er nog geen moment spijt van.
Ik geniet iedere dag van het prachtig vormgegeven scherm. De kleuren zijn schitterend.
Een echte aanrader dus.

sebasm12 26-07-2007
Geschreven voor: Samsung SyncMaster 226BW

Perfect scherm, goede inkijkhoek, hoge resolutie, mooie kleuren en prachtige vormgeving!

Aaanrader dus!

kww76 24-07-2007

zeer mooi scherm
kleine rand zonder speakers die toch niemand gebruikt.
het beeld is nu al een topper terwijl ik nog geen geschikte videokaart heb en ook nog geen dvi aansluiting gebruik.
22 inch is ook eerst weer groot genoeg.

Rian O. 10-07-2007
Geschreven voor: Samsung SyncMaster 226BW

Zeer mooie monitor, fijn in te stellen. Zeer helder beeld met Vista en de nieuwste Games is dit echt een beleving. Verder is hij gigantisch, wat vooral handig is bij het overzicht in Games, of gewoon Word Documenten :). Het design is ook helemaal top, goed afgewerkt, heb nog nooit zo'n fijn schermpje gehad. Heb hem net 2 dagen en ben er nu al weg van.

Roy Bakker 07-07-2007
Geschreven voor: Samsung SyncMaster 226BW

harstikke mooi scherm. veel mogelijkheden. mijn videokaart( geforce 6600 GT) ondersteunde de resolutie niet, maar er zat een cd bij deze monitor. effe instaleren en klaar is cees. nu heb ik de resolutie wel. ook ik heb geen dode pixels kunnen ontdekken.