LG D2343P

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG D2343P op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

bergj1969 03-05-2014
Geschreven voor: LG D2343P

Wil je goedkoop 3D kunnen kijken, dan is dit HET scherm. De mogelijkheden van dit scherm zijn uitgebreid. Zoals hier door anderen ook al meer is gezegd: de menu knopjes aan de linker onderrand van het scherm zijn lastig te vinden. Je kijkt n.l. richting het lichtgevende scherm en dan valt het contrast in de zwarte lijst, waar in het donker grijs de functies van de knoppen zijn weergegeven, helemaal weg. Ik heb ze maar uit mijn hoofd geleerd en begin vanaf links te voelen en dan te tellen. Uiteindelijk gebruik ik n.l. alleen de knop voor het bereiken van het 3D menu (de tweede van links. Als je die indrukt verschijnen er pijltjes die de locatie van de andere knoppen weergeven. Het is even wennen hoe je dan door de mogelijkheden heen stapt, maar dat lukt snel genoeg.

Ik heb dit scherm om mijn 3D home video's te bewerken (zie mijn review over de Sony HDR-TD20VE). Dit scherm staat opgesteld als tweede scherm van mijn computer. Daardoor valt mij het nadeel van een passief 3D scherm meteen op omdat ik links een ultra scherpe monitor van Acer heb staan: op het passieve 3D scherm van de LG zie je horizontale dunne lijnen lopen. Dit kan ook bijna niet anders want middels polarisatie in de bril (zie het als een soort microscopisch luxaflex effect waardoor het linkeroog net andere lijnen van het scherm ziet dan het rechteroog en zo het 3D plaatje wordt gemaakt in je hersenen). Bij een actief scherm zal je dat effect niet zien. Nadeel van zo'n scherm is dan natuurlijk weer dat de brillen duurder zijn en batterijen nodig hebben (of opgeladen moeten worden).

Uiteindelijk gebruik ik het scherm in 2D ook wel, erg makkelijk om een tabblad van Excel rechts te parkeren en links te werken bijvoorbeeld. Het gemak dat je er mee wint compenseert de lichte ergenis over de horizontale lijnen ruimschoots.

Zoals hier ook al meerdere keren is gezegd: 3D film kijken is uitstekend te doen! Voor mijn doelstelling voldoet dit scherm dan ook uitstekend. Wegens het nadelige effect van de polarisatie op de scherpte van de 2D weergave krijgt dit beeldscherm van mij voor beeldkwaliteit een 6. Zou ik de beoordeling kunnen splitsen dan werd dat een 5 voor 2D en een 8 voor 3D film. 3D bewerken is weer lastiger omdat, met bril op, de lijnen nog geprononceerder worden en de kleine lettertjes minder leesbaar. Dus vormgeving dan een 6. Makkelijk te fixen door meneer LG: witte markering van de functies op de zwarte lijst.

Voor mensen die een 3D scherm zoeken om er alles op te doen en dus niet een scherm als tweede scherm, zou ik wil willen zeggen dat het de moeite loont om toch iets meer geld uit te geven en op zoek te gaan naar een actief 3D scherm. Daardoor verdwijnen de polarisatie lijnen en is het beeld in 3D ook scherper. Dit laatste is bij het kijken van films dan weer minder relevant dan bij het werken met 3D software.

Als je op zoek bent naar een tweede scherm voor je computer en daarbij belang hecht aan makkelijk 3D kijken zonder gedoe met opladen van brillen, dan is dit Prijs/Kwaliteit technisch gezien absoluut je scherm.

Uyarh 31-03-2014

Update:

Het is prachtig 3D monitor, heeft heel goed kwaliteit, kleur, resolutie, contrast en helderheid specificaties zijn prima. Je kan ook externe (digitaal en/of analoog) Tv tuner (Heel goedkoop) en luidsprekers aansluiten zodat kan deze monitor ook als Tv gebruikt worden.Via Hdmi ingang kun je ook aan deze monitor ,externe beeld en geluid apparatuur aansluiten. Omdat deze monitor ook 3D beeld mogelijkheid heeft, kunnen we onze foto's en video's ook in 3D format zien, dat vind ik prima.

Roho3747 23-01-2014
Geschreven voor: LG D2343P

Uitstekende monitor. Het displayen van stereo foto's behoeft m.i. wat meer uitleg in de manual. Uit eindelijk met stereo photo maker wel gelukt

Uyarh 11-12-2013
Geschreven voor: LG D2343P

Het is prachtig 3D monitor, heeft heel goed kwaliteit, kleur, resolutie, contrast en helderheid specificaties zijn prima. Je kan ook externe (digitaal en/of analoog) Tv tuner (Heel goedkoop) en luidsprekers aansluiten zodat kan deze monitor ook als Tv gebruikt worden. Omdat deze monitor ook 3D beeld mogelijkheid heeft, kunnen we onze foto's en video's ook in 3D format zien, dat vind ik prima.

Uyarh 11-12-2013

dalek69 25-05-2013

EDIT
heb de monitor nu ook middels HDMI 1.4 kabel aangesloten op mijn bluray (3d) speler van Yamaha en hij werkt prima met een 3d bluray film. De monitor geeft automatisch in 3d weer als de 3d film-versie wordt gekozen.

Wel kreeg ik eerst een hinderlijk error in beeld met HDMI out of range 27,..khz - 23 HZ. Bleek dat ik de 24p setting in mijn blurayspeler setup menu moest uitzetten, die werd niet ondersteund. daarna liep het vlekkeloos.

Ben nog steeds zeer tevreden over deze monitor en het 3d effect is echt fantastisch (mits met echt 3d materiaal).

dalek69 07-05-2013
Geschreven voor: LG D2343P

Ik heb de monitor nu 2 dagen, heb al heel veel 3d films van internet gehaald en ik vind het 3d resultaat bij de meeste films ERG spectaculair en mooi. Zelfs enige mate van ‘popouts’ zo nu en dan, zij het minder naar voren komend dan in de bioscoop. Maar het algehele 3d effect doet m.i. niet (erg) onder voor de bioscoop. Deze monitor maakt gebruik van passieve techniek voor 3d, met ene polarisatielaag en dito 3d bril zonder batterijen.
Het 3d is beter dan ik op basis van gelezen reviews had verwacht. (die waren gemengd hierover)
Wat ik handig vindt is dat de monitor middels het menu (even wennen aan de knoppen, die zijn in het begin wat onhandig, ik heb het opgeschreven en stickertjes erboven geplakt)
De 3d in verschillende modi kunt zetten voor (half) Side-by-Side (h-SBS) en (half-Over-Under (h-OU). Deze werken door gewoon met bv vlc player af te spelen en het menu te gebruiken.
Voor full-3d bluray’s (iso) of AVCHD heb je een 3d geschikte software player nodig.

Wat betreft de 2d weergave, is deze monitor met zijn IPS scherm van buitengewoon mooie kwaliteit voor zijn prijsklasse. Mooie kleuren en helder scherm.
Ook is de reactiesnelheid prima voor films. Je kunt voor 2d weergave van films in het menu ook de stand ‘fast’(lagere reactietijd) instellen, standaard staat deze op ‘normal’.
Ook de automatische 2d naar 3d materiaal omzetting is best leuk. Met name 2d fotos krijgen best wat diepte hiermee. Dit is met een druk op de 3d knop te verwezenlijken.

Wat ik fijn vind, is dat bij deze monitor 2 3d-brillen worden meegeleverd, maar de real-3d brilletjes van de bioscoop werken ook hiermee.
De monitor heeft ook 3 soorten aansluitmogelijkheid : vga (ofwel D-sub), DVI-D en HDMI. Je kunt hem op een pc aansluiten en op mediaplayers e.d. via hdmi.
Het is ook mogelijk om bv twee computers tegelijk op deze monitor aan te sluiten, een via vga en een via dvi of hdmi . je kunt dan met een knop op de onderkant de input verwisselen.
Alleen heb ik geen ervaring met gaming hierop, ben niet zo’n gamer.
Al met al ben ik ZEER tevreden over deze monitor. Een aanrader , zowel op 2d als 3d gebied . En zeker voor de prijs, krijg je zeer veel waar voor je geld.