Compaq Presario CQ60-208ED

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Compaq Presario CQ60-208ED op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,1

3P 31-03-2009
Geschreven voor: Compaq Presario CQ60-208ED

Degelijke, erg mooie en stille laptop.
zat te twijfelen tussen deze en een Acer Aspire 5735Z-324G25MN.
Uiteindelijk de Compaq gekozen vanwege de veel mooiere design en ook omdat ik al goede ervaring heb met een CQ50-100ED. De processor die erin zit is ongeveer even snel als een Intel T3200 en de videokaart is van iets betere kwaliteit dan de Intel GMA 4500M. 4GB RAM geheugen wordt helaas niet volledig gebruikt door Vista maar doordat er 2 dezelfde geheugenmodules inzitten maak je wel gebruik van Dual Channel wat een kleine snelheidswinst oplevert. Batterijduur is bij normaal gebruik 2,5 uur in Energiezuinige stand. Ik heb alle HP troep er gelijk af gegooit evenals Norton antivirus. Avast antivirus werkt veel beter en is gratis. Temperatuur van videokaart en CPU is in Idle-mode tussen de 40 en 50 graden. In Stress-mode zit je tussen de 70 en 80 graden (meting met SpeedFan). De classificatie in het Windows Prestatie Index is als volgt:
Processor: 4.8
Geheugen(RAM: 5.8
Grafisch(Aero): 4.0
Grafisch(Spellen): 4.3
Harddisk: 5.3

De CQ60-206ED is trouwens ook een hele goeie alternatief als je een betere videokaart voor spellen wil. Prestatie Index voor de CQ60-206ED is:
Processor: 5.1
Geheugen(RAM: 4.7
Grafisch(Aero): 3.6
Grafisch(Spellen): 4.7
Harddisk: 5.4

Pejomalo 17-02-2009
Geschreven voor: Compaq Presario CQ60-208ED

Geweldige laptop, erg stil en super snel. Beeld is haar scherp. Voor deze prijs een perfecte laptop, echt een aanrader.