Fischer Audio Red Stripe

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 25 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Fischer Audio Red Stripe op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Edwin Rombouts 07-09-2013
Geschreven voor: Fischer Audio Red Stripe

Aanvankelijkwas ik verrrast want niet tevreden over deze aankoop. Ik kijk veel films op de iPad en luister muziek op de iPod, en ik vond de geluidskwaliteit bedroevend. Het was alsof je naar een tv kijkt/luistert van op afstand, terwijl je bij in-ear phones het gevoel moet hebben van ín de film te zitten. Met wat gepruts blijkt dat het geluid echter bijzonder goed is wanneer je de juiste manier vind om ze in je oren te pluggen. Dus kwalitatief zijn het eigenlijk wel echt goeie earphones zowel voor muziek als "dialoog" zal ik maar zeggen. Ik vind het voornamelijk lastig dat ik de juiste positie moet zoeken voor optimale kwaliteit, ongeacht welke maat van dopjes ik gebruik. Eenmaal de goeie positie gevonden mag ik dan ook niet teveel bewegen, wat ook wel sneu is. Dat is een probleem dat ik met mijn Sony's niet heb. Bijkomend hoor je ondanks de platte kabel ook wel degelijk alle manipulaties van de kabel (als de de kabel vastpakt of erover wrijft bv).
Wat mij betreft zeer goeie oortjes qua geluid maar qua design kan het toch net iets beter.

Aphelion 03-09-2013
Geschreven voor: Fischer Audio Red Stripe

Deze red-stripe in-ear koptelefoon heb ik via ibood gekocht aan een zeer voordelige prijs. Eerst en vooral over de geluidskwaliteit, het geluid is zeer helder. Qua geluidbalans is het redelijk hi-fi, dus ideaal voor bijvoorbeeld jazz, klassiek of wereldmuziek. Als je houdt van veel midtonen in de muziek is het iets minder, maar ook zeker niet slecht. De bassen komen goed door in de mix.

Het draagcomfort is wat mij betreft iets minder. Er zitten drie vershcillende maten dopjes in, ik heb de grootste erop gezet en ze vallen nog regelmatig uit m'n oren, vooral wanneer ik ze gebruik bij het sporten. Die pasvorm kan dus wat mij betreft beter.

Over de platte kabels ben ik zeer tevreden, het helpt echt om een geknoopte warboel te voorkomen.

De ingebouwde microfoon heb ik (nog) niet kunnen testen, daar kan ik dus geen uitspraak over doen.