De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Dremel VersaTip Hobby op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Bruna20 13-03-2021

Veelzijdig toestel voor verschillende doeleinden

Geschreven voor: Dremel VersaTip Hobby

Met dit toestel kan je een verscheidenheid aan kleine projecten mooi afwerken.
Je kan supersnel beginnen solderen in vergelijking met een elektrische soldeerbout. Persoonlijk vind ik het ook handiger om te solderen met deze soldeerbout dan met een klassieke elektrische soldeerbout.
Het snijmes en vormmes dienen vrij lang op te warmen maar daarna is het een plezier om mee te werken en krijg je een mooi resultaat. Om vlot verder te kunnen werken dien je het toestel te blokkeren want deze punten koelen snel teveel af om verder te doen. Gelukkig lijkt deze bout weinig gas te verbruiken.
Ik had geen verf af te branden dus dit heb ik niet geprobeerd maar ik kan me voorstellen dat dit heel handig is voor beperkte oppervlakken waar nauwkeurigheid nodig is. Het nut van houtbranden ontgaat mij echter.
Als het toestel warm is start het snel op maar bij een koud toestel moest ik toch 2 tot 4 keer opnieuw drukken voor het opwarmde. De kindervergrendeling vind ik niet echt handig.

Een handig toestelletje maar niet echt een noodzakelijk toestel in je hobby verzameling maar als je het hebt kan je het gebruiken voor vele toepassingen en een mooi resultaat bekomen. Professioneler afgewerkt dan met bijvoorbeeld een aansteker.

Pluspunten

• Veelzijdigheid
  • Resultaat
  • Verbruik

Minpunten

• Opstart koud toestel
  • Kindervergrendeling