Severin KV 8001

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Severin KV 8001 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

3008miranda 17-09-2013
Geschreven voor: Severin KV 8001

Slecht apparaat. In december gekocht en binnen drie maanden al drie keer kapot. Daarna een nieuw type gekregen namelijk de severin S2+. ook deze is al drie keer voor reparatie weg geweest. Voor derde keer persgroep vervangen. Slangetjes die los schieten... Kreeg het advies geen volle melk te gebruiken want deze is te vet (cappuccino is dan toch echt op zijn lekkerst) en vandaag kreeg ik te horen ook geen vette koffie te gebruiken!? Vraag me af waar dit apparaat dan voor dient. Je moet toch koffie kunnen zetten met de bonen die jou voorkeur heeft? Heel jammer. Duur apparaat maar weinig plezier ervan.

3008miranda 05-01-2014

Ondertussen heb ik zojuist voor de derde keer een nieuw apparaat gekregen. Over de service heb ik niets te klagen maar over het apparaat des meer. Niets dan ellende!

Barista36 10-06-2012
Geschreven voor: Severin KV 8001

Over de smaak van de koffie, het gebruiksgemak en de vormgeving niets dan lof. Wat zwaar tegenvalt is de snelheid waarmee je koffie kunt zetten. Als je vijf man visite hebt die allemaal koffie willen, ben je ruim een kwartier verder voordat je zit...

Ik heb het apparaat nu een half jaar in mijn bezit. Wat opvalt is dat hij steeds meer herrie gaat maken. Maar de grootste tegenvaller is dat ik hem in dat half jaar al twee keer ter reparatie aan moest bieden. De dame in de winkel gaf aan dat dit niet de enige S2 is waarvoor dit opgaat. Overigens is de service van Severin verder prima. Zonder mokken repareren en binnen een paar dagen weer terug.

Ik heb achteraf spijt dat ik niet voor een Jura Ena7 heb gekozen waar de kinderziektes inmiddels wel uit zijn... Ik zit er aan vast, maar van mij dus geen positief koopadvies. Helaas.

vonsje 15-03-2012
Geschreven voor: Severin KV 8001

Heb de Severin S2 nu een paar weken in bezit. Wilde eerst voor een Saeco gaan, maar de verkoper bij Koffiediscounter raadde mij dit apparaat aan omdat deze een veel betere crèmelaag maakt en ongeveer zelfde geprijst is.
Over de koffie/espresso e.d. die deze machine zet niks dan lof. Echt genieten! Crèmelaag ziet er inderdaad goed uit, maar of dit nou zoveel beter is dan bij andere apparaten, kan ik niet zo goed beoordelen. Dit is pas mijn eerste bonenapparaat.

Hij is zeer vriendelijk in gebruik, alles wordt duidelijk via het display weergegeven. Dus de bediening is kinderspel. Het onderhoud van het apparaat valt mij een beetje tegen. Hij zeurt al vrij snel over stoomeenheid reinigen e.d. terwijl ie er dan naar mijn idee nog niet echt beroerd uit ziet. En de zetgroep eruit halen en terugplaatsen vergt enige kracht, dat zie ik niet iedereen doen.

Ik had het apparaat al de eerste dag flink over de zeik nadat ik op het verkeerde moment decafé in het doseerdopje had gegooid, was de hele zetgroep vastgelopen. Na flink spoelen heb ik 'm weer aan de gang gekregen. Hij ging echter na een week herrie maken. Dus uiteindelijk moest ik een smeermiddel zoeken voor de zetgroep. Ik heb uiteindelijk witte vaseline gebruikt en dat werkt prima.

Tot nu toe zeer tevreden.

Bakkieleut 31-07-2012

Hallo Vonsje, ook hier begint het apparaat na een week te piepen na het malen. Ik las dat je witte vaseline hebt gebruikt om dit op te lossen. Kun je me uit leggen hoe je dit gedaan hebt en waar ik dat kan kopen? Alvast bedankt voor de tip. Groet, Renate

koffieliefhebber12 15-02-2012

KOOP HEM NIET!!!
Wat een spijt van dit apparaat. Begin december gekocht en na 2 weken was het stoomgedeelte al kapot. Naar de winkel terug gebracht en voor reparatie opgestuurd. Na 4 dagen kreeg ik hem al terug, snelle service dacht ik nog. Thuis gelijk aangezet maar nu helemaal geen koffie meer. Weer terug naar de winkel en die hebben ervoor gezorgd dat ik een nieuwe kreeg.
Bijna 2 maanden super koffie gedronken, lekker heet, mooi melkschuim etc. tot aan afgelopen dinsdag. Weer geen koffie. Dus weer naar de winkel en weer voor reparatie weg. Het zou kunnen dat ik gewoon pech heb maar de witgoedzaak waar ik dit apparaat gekocht heb heeft dezelfde problemen als ik. Ze hebben in 3 maanden tijd hun eigen demonstratie model al moeten vervangen om dezelfde redenen en hebben nu het vervangende model ook alweer ter reparatie opgestuurd.
Het is als hij het doet een pracht apparaat met vele mogelijkheden, alleen is deze nog niet geschikt voor de verkoop. Het wachten is op de opvolger, koop hem dus nog niet. €600 euro is hij niet waard.

koffieliefhebber 12 06-03-2012

vervolg op mijn review.

Een week nadat ik hem terug gebracht voor reparatie kreeg ik hem weer terug.
Ze hadden de zetgroep vervangen.
Nu bijna 2 weken verder .... je raad het al, weer stuk.
Zelfde euvel. Morgen maar weer terug naar de winkel, maar nu om mijn geld terug te halen. Na 2 nieuwe apparaten en 4 reparaties in 3 maanden ben ik er wel klaar mee. Voor mij dus NOOIT meer een SEVERIN S2!

Hummertje 28-11-2011
Geschreven voor: Severin KV 8001

Sinds een week dit apparaat in huis. Heerlijke koffie (ligt natuurlijk ook aan de bonen die je gebruik, en dat is persoonlijk), makkelijk in gebruik, eenvoudig te reinigen. Hiervoor hadden we een Saeco Odea Plus, die na 6 jaar gemiddeld gebruik helemaal stuk is. Over de duurzaamheid kan ik nog niks melden, maar denk dat dat wel okee zal zijn. Het apparaat is een stuk degelijker dan de vorige. Tot nu toe ben ik er heel erg blij mee.

hubert 1966 29-11-2011

Hallo Hummertje, ik wil erg graag de nieuwe Severin S2 one touch gaan kopen, tot nog toe ben jij de enige met en review reactie, ik heb wel een aantal vragen wellicht dat jij me die kunt beantwoorden? Als eerste: hoe is de temperatuur van de kofie als die uitloopt in het kopje ? ( het kopje is niet voorverwarmd ) Is de koffie echt heet of gewoon warm ? Verder maakt de bonen maler veel lawaai tijdens het malen ? Hoe zijn verder de eerste indrukken zoals gebruikers gemak, het benodigde onderhoud en duurzaamheid ? Ik ben heel benieuwd! Laat je me wat weten. Alvast bedankt voor je ervaringsreactie Gr. Hubert

Hummertje 30-11-2011

Beste Hubert,
Ik kan even niet vinden hoe ik je vraag kan beantwoorden. Ik hoop dat dit zichtbaar wordt voor je.
De temperatuur van de koffie is perfect. Het water wordt per kopje opgewarmd en de koffie is goed heet. Het schoonmaken is heel eenvoudig. Het reinigen van het melk-deel (met slangetje) gebeurt snel en goed. Als je dit regelmatig doet draagt dat natuurlijk wel bij aan goed functioneren van je apparaat. Het geluid tijdens het malen is eigenlijk net als alle andere apparaten..... dat gaat nooit fluisterstil. Ik persoonlijk vind dat niet erg. Het duurt maar een paar seconden. Er zitten erg veel, gebruiksvriendelijke functies op, die je ook zeker zult gaan gebruiken. Ik vind dit apparaat echt een topper. Het enige waar ik wat spijt van heb is dat niet voor de rode heb gekozen....:-).
Er is wel een verschil met mijn vorige apparaat (Saeco Odea Plus): De Saeco blijft continue het apparaat op temperatuur houden zolang het aan staat. Met een druk op de knop begon het apparaat meteen te malen en kwam er snel koffie. Dat gaat wel tenkoste van de temperatuur van de koffie en is niet energie-zuinig. De Severin staat klaar voor gebruik, maar zodra je om een kop koffie vraagt gaat hij beginnen met opwarmen. Voordeel: hete koffie, energiezuinig. Nadeel: je moet iets langer op je koffie wachten. Maar goede koffie moet je niet overhaasten, daar moet je van genieten. En dat gaat met dit apparaat zeker lukken. Ik hoop dat ik je wat verder heb kunnen helpen, anders zie ik wel weer een berichtje.

Johncarrey 12-02-2012

Hoi hummertje,
Hopelijk nog steeds tevreden met je severin s2.
Omdat er vrij weinig over bekent is heb ik een vraagje, misschien dat jij deze kan beantwoorden?
Is het apparaat zelf goed te onderhouden, en de zetgroep makkelijk te reinigen?
Ben benieuwd naar je ervaringen tot nu toe.
Met vriendelijke groet,
John