De’Longhi Rivelia Rivelia EXAM440.55.g

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de De’Longhi Rivelia Rivelia EXAM440.55.g op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,8

b*******@g******** 12-09-2024

Mooi apparaat met een dikke 10 voor alle functies

Het is een mooi apparaat met tal van instelmogelijkheden.
Ik heb het apparaat nu bijna 3 weken in gebruik en ben er zeer aan gehecht. Hij gaat snel aan en warmt ook vrij snel op. Hij doet dit door middel van 3x een 2 seconden water door het systeem te spoelen. Vrij slimme manier om hem op te warmen, ook is hij dan gelijk doorgespoeld.
Het instellen was even werk maar wel erg simpel. Het menu laat zich gemakkelijk bedienen. Gave functie is wel de verschillende gebruikers en ook de persoonlijk instelling per dagdeel. Je kan deze dagdelen zelf instellen op basis van tijd en zo heb je 's morgens heerlijk sterke koffie en 's avonds een slapper bakje zodat je niet naar bed toe stuitert. Erg slim gedaan!
Dan nog een mooie functie zijn de voorgedefinieerde soorten koffie. Op basis hiervan, kiest het apparaat de juiste tijd voor voor-infusie merkte ik en ook de temperatuur wordt hierop afgesteld.

Dan de leukste functie is natuurlijk de bean-adapt met de 2 bonen reservoirs.
Dit resulteert in het kunnen drinken van 2 soorten bonen zonder dat de smaken met elkaar gemixt raken. Zodra je hem open draait om te wisselen dan krijg je de vraag om een laatste bakje te zetten of om de bonen die er in zitten weg te malen. Dan heb je dus geen bonen gemixt door elkaar. Dit werkt echt top! Persoonlijk drink ik graag vers gebrande bonen en normaal laat ik deze zak dicht omdat ik ze toch niet in de automaat kan doen. Dit is nu wel mogelijk. Heerlijk om zo gemakkelijk te kunnen afwisselen van bonen en zo ook andere gebruikers mee te kunnen laten genieten van de automaat zonder discussies over welke bonen er nu in zitten :)!
Al met al echt een top apparaat.

Nu is niet alles een dikke 10. Ik had wel iets meer verwacht van de voor infusie om zo meer smaak uit de bonen te krijgen. Ik wil het niet vergelijk met een piston machine maar had wel ietsjes meer smaak verwacht voor deze prijsklasse. Ook kan ik bij de espresso en flat white niet instellen hoe lang hij dit doet en de temperatuur voor het zetten ontbreekt.
Nu is dit voor een gemiddelde gebruiker niet echt een probleem denk ik zo en alle overige functies compenseren hier wel voor. Ook het melk reservoir is niet het beste. Zo had ik vorige week nog 300ml melk door heel de keuken liggen omdat bij het uitklikken het bakje uit elkaar viel. Wel moet ik zeggen dat de melk echt heerlijk opgeschuimd wordt. Vele malen beter dan menig ander apparaat dat ik heb mogen gebruiken. Melk is niet te warm en heerlijk luchtig en slaat niet snel dood.

Zou ik daarom deze machine aanbevelen? Jazeker, voor een dikke 100%
Voor deze prijs zit hij in functies echt in de markt van de machines van €1000 en duurder. Zeker een aanrader daarom!

Pluspunten

• 2 beanhoppers
  • Veel vooraf ingestelde koffies
  • BeanAdapt en 3 dagdelen verschillende koffie
  • Ziet er echt goed uit en is super compact

Minpunten

• Melkbakje is wat gammel
  • geen instelmogelijkheid in temperatuur graden

GaryKoffie 02-09-2024

Mooi, Trendy en prettig in gebruik

Het koffie automaat is een zeer gebruikersvriendelijk automaat welke na het starten al snel over komt of je je eigen persoonlijke assistent in huis hebt, die je vriendelijk aanspreekt, verteld wat deze gaat doen en je persoonlijke voorkeuren leert kennen. Er kunnen tot 4 verschillende personen worden toegevoegd, met eigen naam en avatar / kleur en met 1 druk op de knop wissel je van persoon.
De keuze is erg divers, maar zelfs die kopjes koffie kan je nog een beetje extra naar eigen wens afstellen. Even geen koffie, maar thee, dan tap je een kopje warm water. Dit kan zowel warm als koud, dus ook ijskoffie is mogelijk.
Het touchscreen scrollt prettig door de menu’s heen en het is niet vervelend om even te wachten en kijken hoe de koffie wordt gemaakt, als je op het display de boontjes of water ziet vallen. Voor je het weet staat er een heerlijk bakje gereed. Dit gaat relatief snel en het malen gaat vrij stil.
Ben je een nachtbraker en wilt in het donker nog even een bakje tappen, geen probleem, het aan/uit knopje is zo gevonden met de voelbare markering.
Iets fout doen met dit apparaat zit er vrijwel niet in, iedere keer word je er met prettige en duidelijke instructies doorheen geloodst wat de volgende stap is. Dus niet meer zoeken naar een handleiding of vergeten het automaat schoon te maken of onderdelen te wisselen.
Bovenop vind je een vakje waarin een borsteltje zit, maar ook de stop als je het melkreservoir in gebruik hebt, dus kan het niet kwijt raken, mits je het ook daarin opbergt uiteraard.
Erg gemakkelijk is het afneembare bonenreservoir, er wordt al een tweede meegeleverd, zodat snel te wisselen is met diverse soorten koffie. Niet meer leegscheppen van een reservoir of wachten tot de bonen op zijn dus. Liever geen bonen maar gemalen koffie gebruiken, ook dat kan, echter niet getest tijdens deze review periode.
Een paar minpunten: Het tuitje van het melkreservoir zit redelijk los, waardoor je het uiteinde er snel aftrekt of in het kopje valt. Het regelknopje op het melkreservoir, door productiefout slecht leesbaar, maar ook deze schiet er te makkelijk uit bij het draaien van de stand. Naast het meteen spoelen van de melkleiding, wat ook wordt weergegeven, als er enige tijd geen melk wordt gebruikt, is het wel raadzaam meteen de onderdelen van het hele reservoir te reinigen, want ondanks de spoelbeurt blijft er alsnog snel residu achter wat lastig te verwijderen is als het is opgedroogd.
Het plateau waar de kopjes op worden gezet, maakt door de opstaande randen juist dat de kopjes niet helemaal stabiel staan, ipv voor meer grip zorgen. Het ledigen en reinigen is dan wel weer snel gebeurd, de verwerkte koffiebonen komen er ook vrij droog uit, dus weinig poetswerk.
Al met al heerlijke koffie en genot om te maken en uiteraard te drinken.

Pluspunten

• Mooi Design
  • Veel instellingen en mogelijkheden
  • Helder display
  • 2 aparte reservoirs voor koffiebonen

Minpunten

• Melkreservoir zit wat los
  • Regelknopje van melkreservoir is slecht leesbaar

Joost 30-08-2024

Je perfecte koffiemaatje

Het koffiezetapparaat heb ik nu twee weken in gebruik. In mijn leven heb ik al diverse apparaten gehad, variërend van Senseo en Nespresso tot een volautomaat. De DeLonghi Rivelia EXAM440.55.G leek me super interessant omdat je meerdere soorten bonen kunt gebruiken zoals bij Nespresso, maar dan met verse bonen. Mijn vriendin drinkt enkel decaf, en ik vind het lekker om verschillende bonen te testen. Tot nu toe hadden we twee volautomaten op het aanrecht staan: één voor decaf en de ander voor gewone koffiebonen.

Meteen bij het in gebruik nemen was ik aangenaam verrast. Het apparaat heeft een relatief groot display en biedt zeer fijne begeleiding/uitleg bij het aansluiten van alles. Na de installatie krijg je hulp bij het instellen van je bonen. Het gave hiervan is dat je meerdere profielen kunt aanmaken en per persoon verschillende instellingen per soort koffie kunt aangeven. De DeLonghi Rivelia EXAM440.55.G kan zelfs bijhouden op welk moment van de dag je welke koffie drinkt. Dan staan de meest gebruikte opties als eerste op het display.

Door het Bean Switch-systeem, wat samenwerkt met de Bean Adapt-technologie, word je geholpen bij het instellen van je eigen voorkeuren. Ik hou van sterkere koffie, terwijl mijn vriendin van een wat 'slapper bakkie' houdt. Door het Bean Adapt-systeem helpt het koffiezetapparaat je bij het instellen van de juiste maling, temperatuur en sterkte. Eenmaal ingesteld hoef je hier niets meer aan te doen. Het zou wel fijner zijn als je niet elke keer drie kopjes moest wachten tot je andere instellingen kunt aanpassen. Ik snap waarom ze dit doen, maar een foutje zit in een klein hoekje, en dan moet je toch drie kopjes zetten voordat je dit kunt aanpassen. Het zou fijn zijn als er een overrule-optie zou zijn.

Ik heb meerdere zakken koffie gekocht en kan makkelijk over de dag heen verschillende koffies maken. Ideaal met het verwisselen van de koffiehouder.

Tot nu toe maakten we melkschuim in een aparte opschuimer. Met de bijgeleverde opschuimer (de LatteCrema) is het super makkelijk om je melk toe te voegen. Het apparaat herkent zelf wanneer de opschuimer is aangesloten, geeft aan wanneer het gespoeld moet worden en kan zelfs in de vaatwasser! Ideaal!

Pluspunten:

Makkelijk wisselen tussen bonen
Zeer gebruiksvriendelijk
Makkelijk schoon te maken, inclusief tips op het scherm hoe je dit moet doen
Ideaal om cappuccino, flat white, etc. te maken

Minpunten:

Wisselen van koffie kan wel wat koffie wegmalen, waardoor je toch elke keer wat bonen 'verliest'
De opvangbak voor koffieprut is wat klein, net zoals het waterreservoir. Je bent hier relatief vaak mee bezig.

Disclaimer: De DeLonghi Rivelia EXAM440.55.G heb ik ter test thuis mogen ontvangen. De review is volledig onafhankelijk gemaakt.

Pluspunten

• Bonen makkelijk wisselen
  • Zeer gebruiksvriendelijk
  • Makkelijk schoon te maken
  • Perfect voor melkkoffies

Minpunten

• Koffieverlies bij bonenwissel
  • Kleine opvangbak en waterreservoir

S. Keijzers 30-08-2024

Erg fijne koffiemachine!

Heerlijke koffie uit deze volautomatische koffiemachine!

Het installeren is erg makkelijk. De machine helpt je stap voor stap door het installatieproces via het display. Dit is super makkelijk en daardoor is de koffiemachine zo gereed gemaakt voor gebruik. Het is fijn dat er een strip bij zit om de hardheid van het water te meten en in te stellen. Alleen kon ik nergens duidelijk vinden hoe ik het waterfilter moest installeren. Hiervoor heb ik een video online bekeken en eigenlijk is dit wel eenvoudig, dit had alleen wel ergens duidelijker vermeld mogen staan.

Het gebruiksgemak van deze machine is prima. Alles is duidelijk te vinden en er kunnen meerdere profielen aangemaakt worden. Dit vonden mijn man en ik erg handig aangezien wij twee totaal verschillende koffiedrinkers zijn. Het kunnen wisselen van de koffiebonen is voor ons ook echt een meerwaarde van dit apparaat! Het apparaat geeft duidelijke instructies wat je moet doen om het bonenreservoir eerst te ledigen voordat je deze wisselt. Het verlies van het aantal bonen is acceptabel en vonden wij reuze meevallen. Het apparaat geeft ook aan wanneer het bonenreservoir leeg is. Meestal vul ik deze op tijd aan, maar om deze functie uit te proberen heb ik gewacht op de melding. De laatste bak koffie was wat slapper, het apparaat lijkt het alleen aan te geven als het reservoir bij de start van het maalproces leeg is. Op zich geen ramp maar wel iets om rekening mee te houden.

Verder is het fijn dat het apparaat vraagt of deze instellingen moet onthouden. Zo heb je met 1 druk op de knop de perfecte kop koffie en hoef je niet steeds opnieuw alles in te stellen. Het melkreservoir is handig in gebruik en wordt direct na gebruik gereinigd, ook hier zijn het duidelijke stappen op het display. Wat ik wel raar vond is dat de machine ook tussentijds vraagt om reiniging van het melkreservoir wanneer deze niet in gebruik is. Wij maken niet heel vaak cappuccino's of latte macchiato's, dus dan is het tussendoor reinigen niet nodig. Gelukkig kun je de melding wel uitstellen als je een gewone kop koffie wilt maken. Je bent niet verplicht dit direct te doen wat erg handig is als het op dat moment even niet uitkomt. Het reinigen is zo gedaan, dus op zich is deze extra reminder ook niet heel erg en voor mensen die het melkreservoir wel vaak gebruiken vast een goede toevoeging.

Ik heb deze koffiemachine mogen testen, maar kan eerlijk zeggen dat het een super fijn apparaat is! Wij hebben zelf een koffiemachine van een ander merk die binnenkort aan vervanging toe is. We willen graag meer mogelijkheden voor de verschillende wensen in koffiedrinken van mij en mijn man. Deze test was daarom ideaal om te kijken of het apparaat aan onze wensen voldoet. Aangezien het apparaat dat zeker doet willen wij deze in de toekomst zeker aanschaffen!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Meerdere profielen in te stellen
  • Wisselen tussen koffiebonen
  • Redelijk stil apparaat

Minpunten

• Klein waterreservoir

Manon Ruiters 30-08-2024

Zeer fijne koffiemachine

Fijn en makkelijk te bedienen apparaat!
Heel makkelijk bij te vullen!
Kunt simpel profielen aanmaken waarbij je ook de bonen kunt wisselen wat heel simpel is!
Je word stap voor stap begeleid !
Kwaliteit van de koffie is goed en ook aan te passen!
Ook het Melksysteem is heel fijn ook om schoon te hoiden!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Goed schoon te maken
  • Makkelijk hoeveelheid melk aanpassen

Minpunten

• Je kunt niet 2 kopjes koffie tegelijk maken

r****************@h********** 27-08-2024

Deze volautomatische Espressomachine is erg fijn in gebruik.

Het plaatsen en installeren is erg makkelijk. De machine vertelt je via het display wat je moet doen. Hier is heel goed over nagedacht. Om te beginnen kun je de taal instellen waarmee de machine communiceert. De handleiding is via een QR-code te downloaden. De handleiding is erg duidelijk en goed te volgen.

Bij het gebruik wordt de machine gespoeld. Wat ik echter mis, en het koste me ook tijd om uit te zoeken, hoe het waterfilter geplaatst moet worden. Achteraf staat dit pas op blz47 van de handleiding.
Het gebruiksgemak van deze machine is top. Heel handig en snel.
Er zijn voor de huisgenoten profielen om in te stellen. Hiermee is het mogelijk om je eigen favoriete koffies in te stellen. De machine geeft ook aan hoeveel koffie er wordt gemalen voor de te kiezen koffie. Ook dit is dan weer persoonlijk in te stellen. Zoals ook de hoeveelheid water die gebruikt wordt en de temperatuur.

Het display is een touchscreen. Je kunt dus swipen en drukken op een gewenst item. Wanneer het apparaat in werking is, geeft een soort van video aan wat er op dat moment gebeurt. B.v. het opschuimen van melk.
Deze machine kan ook op koffiesoort worden ingesteld. Delongi noemt dit Bean Adapt Technology. Het komt erop neer, dat je diverse koffiesoorten kan instellen en aan de hand van deze soorten, de maling kan instellen. Er wordt dan dus een ingestelde hoeveelheid koffie gemalen.

Het wisselen van een koffiesoort is bij deze machine erg makkelijk. Je hoeft niet te wachten tot het bonenreservoir leeg is. Je kunt het reservoir eenvoudig wisselen met een ander reservoir. Superhandig. Delongi biedt op haar website tevens losse reservoirs aan. Dus als je veel soorten koffie door elkaar wilt proberen, een aanrader.
Het gebruik is handig. Je plaatst het reservoir in de opening. Daarna draai je het een kwartslag en het reservoir opent zich en de bonen komen in de maaleenheid. Verwijderen gaat in omgekeerde volgorde. Een kwartslag terug draaien en het reservoir sluit zich aan de onderzijde. Je kunt dan het reservoir verwijderen zonder dat het leegloopt.

Het LatteCremaReservoir kun je vullen met melk naar eigen keuze. Ik was begonnen met halfvolle melk. Het display gaf op een gegeven moment aan, dat met magere melk een beter schuimresultaat bereikt kon worden. Dit dus geprobeerd en dit werkt inderdaad prima. Het melkschuim is echt stevig en een Cappuccino doet niet onder voor een Cappuccino uit een koffietentje. Het schoonmaken van het melkreservoir is erg eenvoudig. De knop op het reservoir naar spoelen draaien en het systeem wordt doorgespoeld.
Voor mensen die graag ijskoffie drinken heeft Delongi optioneel een LatteCrema Cool kit. Zie de website.

Eindconclusie:
Ik ben in de gelegenheid gesteld om deze machine te testen. Ik vind het een geweldig apparaat. Ik heb zelf een Delongi Magnifica S. Deze machine gebruik ik al 12 jaar zonder problemen. De Delongi Rivelia is een machine die veelzijdiger is en welke geweldige koffies kan bereiden. De Delongi Rivelia is erg handig in gebruik, en ook nog eens heel simpel te reinigen. Ook maakt deze machine niet heel veel lawaai. Het is een echte aanrader.

F. van den Heuvel 24-08-2024

Uitstekend!

Ik kon dank aan review de DeLonghi Rivelia testen. Dit volautomatische espressomachine heeft me aangenaam verrast met zijn gebruiksgemak en intuïtieve bediening! Vanaf het moment dat ik de machine uit de doos haalde, was de installatie een fluitje van een cent. De duidelijke handleiding en het eenvoudig te volgen installatieproces maakten het binnen een paar minuten mogelijk om mijn eerste kop koffie te zetten. Het Bean Switch System is een briljante toevoeging, waardoor ik gemakkelijk kon schakelen tussen verschillende soorten koffiebonen zonder dat smaken door elkaar gingen lopen iets wat bij ons thuis altijd hebben gewild vooral als je in de avond een lekker decaf bakkie wilt nemen. De Bean Adapt Technology zorgt ervoor dat de maling en extractie optimaal worden aangepast aan de bonen, wat resulteert in een perfecte kop koffie. Het melkreservoir leverde zijdezachte, schuimige melk voor mijn cappuccino’s, cortado's en cafe latte's en ik kon de schuimdikte eenvoudig aanpassen naar mijn voorkeur. Een plus punt is dat je verschillende profielen kan instellen en dus iedereen zijn sterkte en koffie routine niet steeds opnieuw hoeft aan te passen, kortom, een aanrader!

Pluspunten

• Stil
  • Diverse profielen in te stellen
  • Bonen switch in een hand omdraai

steffan1993 24-08-2024

Een enorm fijn apparaat met super personalisatie

Ik heb dit product nu ongeveer 2 weken in ons huishouden. Ik was al een langere tijd op zoek naar een goed koffiezetapparaat dat wat meer kan dan een gewoon (filter)koffieapparaat.

Ik moet zeggen dat heel veel aspecten die dit koffiezetapparaat heeft het gebruikersgemak dienen. Zo kan je elke kop koffie/cappuccino/espresso en nog veel meer tot in de details personaliseren. Zo ben ik meer van een sterkere bak dan andere mensen in ons huishouden. Dit hebben wij dus allemaal gekoppeld aan ons eigen profiel, zodat je met een druk je eigen bak koffie hebt.

Daarnaast zijn de opties enorm, tot meer of minder schuim bij de cappuccino, een ijskoffie of juist een coffee to go als ik naar werk rijd. Als laatste was de optie tot filterkoffie een must bij ons, want soms is er niks zo lekker als filterkoffie. Deze optie is hier ook, wat ook enorm fijn is.

Als er een puntje zou moeten zijn, wat mijn vrouw aangaf dan is het voor haar dat de schuim niet dik genoeg is.

Ik heb tevens dit product mogen testen.

Pluspunten

• Personalisatie
  • Optie tussen bonen en filterkoffie
  • Mogelijkheden
  • Warm en koud

Minpunten

• Schuim niet dik genoeg

Toine 24-08-2024

Goede koffie met een paar minpunten

Ik heb deze machine nu 3 weken getest en ben niet helemaal tevreden over het apparaat. Laat ik positief beginnen. Het apparaat is makkelijk te bedienen met een handig touchscreen dat intuïtief werkt. Je hebt de keuze uit veel verschillende koffiespecialiteiten en ook heet water en hete melk. Je kan gemakkelijk je iegen profiel aanmaken. Het dubbele bonenreservoir maakt het gemakkelijk om tussen verschillende bonen te wisselen. Ook is de machine stil en compact. De grijze kleur past echter misschien niet in elke keuken. Het reinigen doet ie grotendeels zelf en is eenvoudig dankzij de duidelijke instructies op het scherm. Het apparaat heeft echter ook een aantal minpunten. Allereerst zijn dat de kleine residubak en waterreservoir. Ik vind het apparaat onvoorspelbaar. Soms stopt ie halverwege of schiet ie in een spoelstand. Soms heb je een straaltje koffie, maar soms zet ie de koffie letterlijk druppel voor druppel. De machine oogt door het grijze plastic een beetje goedkoop. De koffie is goed op temperatuur en het melkschuim is ok.

Pluspunten

• makkelijke bediening
  • verwisselbare bonen
  • compact

Minpunten

• wisselvallig gedrag
  • kleine residubak
  • klein waterreservoir
  • geen topdesign

Mbirx 19-08-2024

Compacte koffiemachine

Ik heb deze enkele weken mogen testen. Wat een fijne koffie machine. Hij werkt met een touchscreen en legt alles duidelijk uit. Het apparaat reinigt zichzelf en heb daar dan ook geen omkijken mee aan. De melkopschuim resultaten zijn boven verwachting. Hier kun je een lekker kopje koffie meezetten die zeker niet onderdoet voor de koffie die je in de horeca krijgt. De koffiemachine geeft een uitgebreide keuze aan koffies die deze kan zetten.

Pluspunten

• Compact design
  • Zelf reinigend
  • Goed melkschuim

Minpunten

• Geen

IZ 17-08-2024

Top machine!

Goede machine, weinig geluid en warme koffie met stevig melkschuim. Het menu begeleid je goed door de machine en keuzes heen. Er is veel mogelijk qua instellingen.

Koffieleutje 12-08-2024

Erg fijne machine! Raad hem zeker aan!

Het is een hele fijne machine met melkopschuimer. De machine heeft veel verschillende opties om koffie te zetten. De lattecrema cool is ook erg fijn om iced cappuccino te maken. Ik raad het apparaat zeker aan!

Pluspunten

• Lekkere warme koffie
  • Veel opties
  • Gebruikersprofielen
  • Makkelijk bedienbaar
  • Compacte machine

Constance 29-07-2024

Zeer goed

Geweldig apparaat en je kunt er zoveel verschillende koffie soorten mee zetten . En ook verschillende profielen erin zetten . Super apparaat

Pluspunten

• Super mooi apparaat
  • Geweldige koffie
  • Super geweldige cappuccino

Minpunten

• Geen

j***********@h********** 20-06-2024

Top bonenmachine

Prima product volgens het advies van EP Beerepoot. En zeker makkelijk in onderhouden.

Pluspunten

• Alles in 1
  • Ook voor thee te gebruiken

t***********@g******** 07-06-2024

Super mooie machine, erg blij mee met deze aankoop.
Ook goed geholpen bij van Amelsvoort in Oisterwijk

KW 08-05-2024

Mooi design, goede prijs, lekkere koffie

Het is een prachtig apparaat. Mooi en slank vorm gegeven.
Voor de installatie wordt je door een menu begeleiding voor het eerste gebruik. Alle instellingen komen langs.
Maal graad is makkelijk aan te passen. En hoewel de koffie net iets minder lekker is dan uit een piston machine is dit gemak wel heel erg fijn. Een kopje koffie zetten duurt voor ons drukke gezinsleven nu een stuk minder lang.

Pluspunten

• Compact voor volautimaat
  • Mooi
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Net iets minder lekker dan uit een piston