Saeco RI9754/01

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Saeco RI9754/01 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

RonBr 28-12-2013
Geschreven voor: Saeco RI9754/01

Wat een miskoop, dit apparaat. Moest na 2 maanden al terug vanwege een probleem met ontkalken. Apparaat bleef vragen om ontkalken, zat ergens vast in de cyclus, en maakte geen koffie meer. Bleek dat de voorgeschreven procedure in de gebruiksaanwijzing niet goed was. Ben je lekker mee.

Daarna liep de molen compleet vast. Kon die weer weg voor reparatie. En nu vind ik de molen maar weer een raar geluid maken en komen er steeds onheilspellende geluiden uit de behuizing.

Wat ons het meest irriteert is dat wanneer je een keuze maakt voor een kop koffie en de sterkte en grootte van die kop heb bepaalt, het apparaat geen waarschuwing geeft dat of de bonen of het water op is. Nee, het gaat gewoon malen en gooit vervolgens de bonen weg. Moet je water bijvullen of bonen. Is er niks dat kan zorgen dat het vooraf al aangeeft dat iets op is ipv tijdens het proces??????

Er werd ons gezegd dat we dan maar even voor de zekerheid moeten kijken of er iets bijgevuld moet worden voordat je een bakkie gaat maken. Nu nog mooier, het probleem bij ons leggen. Menig goedkoper Senseo apparaat werkt heeft die optie in zich dat ze waarschuwen dat er geen water meer in het reservoir zit, dus waarom niet op dit duurdere exemplaar van Philips/Saeco. Knullig, minachting voor de consument. Keer op keer worden de bonen na het malen gewoon gedumpt, waardoor dit een veel te duur apparaat wordt.

Daarnaast staat het apparaat ook constant in een storing: elke keer als we een bakkie willen staat dat irritante uitroepteken weer op de display. Vaak is er niks aan de hand, maar moet je weer alle handelingen uitvoeren.

Ik zeg: NIET KOPEN!!!!!!

sasthijs 05-02-2013
Geschreven voor: Saeco RI9754/01

Ik heb deze machine 3 jaar in mijn bezit gehad en was eerst heel tevreden, maar na nog geen 1,5 jaar moest hij al binnen voor reparatie, en na 3 jaar kon ik hem bij de vuilnisbak zetten. Na een betaald nazicht bleek dat bijna alles moest vervangen worden! Toen ik deze machine kocht kostte hij nog 450€, veel geld voor iets dat maar 3 jaar meegaat! En wat een vervuiling alweer...zo'n heel plastiek ding op de vuibak. Ik maak mijn cappucino's terug op de oude manier, op het gasvuur met een italiaanse koffiepot. En mn melk schuim ik op met een aerolatte, zalige koffie en niets kan verkeerd gaan! Ecologischer ook!

BumperC 14-01-2013
Geschreven voor: Saeco RI9754/01

Na 4 jaar een Siemens TK54001 te hebben gehad tijd voor een nieuwe (de Siemens hield er vrijdag mee op). De Saeco gekozen vanwege prijs / mogelijkheden, de aanbieding bij de Wehkamp was erg goed. Aangezien ik in veel reviews lees dat deze machines niet langer dan een jaar of 5 meegaan vond ik deze investering wel voldoende. Nu de Saeco. Makkelijk in te stellen, prima koffie. Iets minder heet dan de Siemens maar wel voldoende. Ik zet de kopjes eerst op de verwarming. Sensoren voor water en het afvalbakje zijn erg gevoelig waardoor er bijgevuld/geleegd moet worden terwijl dit nog niet nodig is. Het kopjesplateau is niet geschikt voor 2 kopjes, hij staat binnen 3 tellen op de grond. Qua deugdelijkheid heb ik zo mijn bedenkingen maar de tijd zal het leren. Hij is wel heel stil! Ook het heet water / opschuim pijpje werkt prima. Schoonmaken is eenvoudiger dan bij de Siemens. Ik zal over een paar maanden een vervolg geven op deze review

mrderuiter 08-11-2012
Geschreven voor: Saeco RI9754/01

Dit apparaat net een week in huis nadat we altijd trouwe senseo drinkers waren.
Hier zit wel 100% koffie in ipv de 7% koffie in de senseopad !! Makkelijk in gebruik, diverse instellingen zoals slap of sterk bakkie koffie en thee en melk opschuimen voor een heerlijke capucino. Wel hebben een filter gekocht zoals in de beschrijving stond omdat we wel wat kalkwater hebben. Ik heb gelijk goede koffiebonen gehaald van her merk illy. Ik werk al jaren in de horeca en voor de professionele apparaten wordt ook meestal dit merk gekozen. Wel prijzig maar het is heerlijke koffie. Nadeel is dat kopjes bovenop de machine inderdaad eraf trillen bij gebruik. Verder ben ik blij dat ik dit apparaat gekocht heb.

Ketelbinkie 13-04-2012
Geschreven voor: Saeco RI9754/01

Tevreden over dit apparaat. In het begin even experimenteren met de hoeveelheid water en koffie maar op een gegeven moment heb je de voor jou ideale instellingen wel gevonden. Ik heb wel gemerkt dat dit ook weer afhankelijk is van welke koffie je gebruikt. Ben namelijk ook een beetje aan het uitproberen welke koffie nu het beste bevalt.
Detail maar wel handig zijn de wieltjes eronder.
Ik vind alleen wel dat de alarmverlichting relatief snel gaat branden.

liefhebber van koffie 05-04-2012
Geschreven voor: Saeco RI9754/01

IK heb het apparaat meer dan 2 jaar; het heeft alleen het eerste half jaar goed gefunctioneerd; tegenwoordig smaakt de koffie slap. vanaf het begin trilde het apparaat zo dat de lekbak er letterlijk uit trilt en dan houdt het apparaat er mee op en moet je het opnieuw in werking zetten, hetgeen weer veel koffie kost. het pinnetje om te verstellen werkt in mijn apparaat in elk geval niet, de koffie blijft onanvaardbaar slap. De melk schuimer is zo heet dat de melk eerder kookt dan schuimt; kortom: een grote teleurstelling dat ik dit gekocht heb en ik wil het zeker nooit meer. Onbegrijpelijk dat mensen hiermee tevreden kunnen zijn.

rodhamer 06-04-2012

Dan moet U bij seaco een klacht in dienen. Wat U allemaal verteld heb ik nu eenmaal GEEN last van. Ik vertel gewoon de waarheid. Ik maak hem wel elke 2de week schon. Spoel het allemaal goed af. Ik maak ook capuccino,dus de melk gebruik ik ook. Het is allemaal goed. Omdat U er last van heeft,wil nog niet zeggen dat iedereen er last van moet hebben.De senseo is pas slap.Wij zijn erg tevreden over en ook mijn visite.Wij drinken zelfs meer,zoals al in mijn vorig bericht.Wij houden niet van slappe koffie,dus. Maar iedereen is nu eenmaal anders en ook de smaak.Met alle apparaten die er bestaan,hebben sommige mensen gewoon pech. Ik blij erbij,hij is heel erg goed.gr.v.Helga

Helga51 06-01-2012

---------Update review, 6-1-2012----------
Ik ben nod STEEDS er blij met mijn Saeco Odea Giro Grey(new Edition)Ik heb hem Sept 2010 gekocht. Wij drinken zelfs meer koffie nu. Wij hadden heel lang senseo. verschrikkelijk in vergelijk met deze.En juist voor af en toe 1 kopje is dit erg geschickt.En nogmals die lampjes vallen wel meer. Als je alles van te voren controlleert is dat het waard. Voor wat je ervoor terug krijgt.Wij hebben de koffie arabica van Vroom en Dreesman. Die vinden wij heerlijk. Maar smaken verschillen. Wij willen hem NOOIT meer kwijt. Ik maak hem wel om de anderhalf 2 weken schoon.
Ik zou zeggen .kopennnnnn

---------- 2e review 19-12-2010 ----------
Ik heb seaco Odeo grey new editon gekocht op 30 sept, en willen hem nooit meer missen. Sommige mensen vinden de lampjes nogal ergelijk.
Maar voordat ik begin met zetten ,controleer ik alvast alles. Buiten dat de lampjes melden dat er iets gebeuren moet,hoe weet je het anders.
Ik vind het geen nadeel,in tegendeel ik vind het een luxe.
De fijnste stand is inderdaad het grootste rondje. Staat ook in de handleiding.
Wij drinken steeds meer koffie,zo lekker vinden wij het zetten met dit apparaat.
Wij hebben de koffie van vroom en Dreesman,gewoon heerlijk. Het water staat op de midden en met 2 lampjes aan voor de sterkte. Dat is onze lekkerste stand. Maar je moet je eigen weg zoeken door proberen en proberen.
De senseo kan dit nooit meer inhalen. Vers gemalen koffie is gewoon lekkerder.

groetjes van Helga

----------1e review 30-09-2010 ----------
Wij hebben het apparaat pas een paar dagen,maar zal maanden later ook nog een keer een reactie geven.
Wij hebben hem bij de koffiediscounter gekocht,en dat beviel heel goed tot nu toe.
Men moet wel bedenken dat men eerst moet uitzoeken welke koffie het lekkersd smaakt. Wij hebben nu die bij Vroom en Dreesman geschonken word gekocht en dat bevalt heel goed.
Niet ongeduldig worden,eerst rustig uitzoeken,welke koffie ,welke sterkte en welke maling van de koffie is het beste.
Het lekbakje moet inderdaad heel gauw geleegd worden. Als er 2 eetlepels inzit dan gaat het lampje al branden. Ook het water moet gauw bijgevuld worden,maar het is zo eenvoudig te verwisselen,dat het geen naam mag hebben.Als je weet welke alarm wat inhoud dat is het geen punt.

Het gaat om een overheerlijke koffie ,wat de Senseo niet haald.Daar gaat het uiteindelijk om.

Het stoompijpje is ook geen werk hoor. De wieltjes onder het apparaat is erg handig.

Al met al vind ik het een leuk en lekker apparaat.

gr.v. Helga

DEaF 07-08-2011
Geschreven voor: Saeco RI9754/01

gebruik deze machine bijna altijd voor 1 kopje (sterkste instelling en in een klein espressokopje) en dat gaat erg goed. de smaak van de espresso is heerlijk! (al is dat natuurlijk ook afhankelijk van de boon)

Kevinsfanclub 28-02-2011
Geschreven voor: Saeco RI9754/01

Nu een maand in bezit. het apparaatje werkt rpima. Nu al diverse bonen geprobeerd neta ls diverse instelling. De maling staat moemneteel op zijn fijnst en ik stel hem verder af op de hoeveelheid van een kopje (ik heb verschillende formaten koffiekopjes. Ook komt er heerlijke espresso uit!

Uiteindelijk is ook de keuze van bonen erg belangrijk. De Italiaanse merken zijn veelal bitterder dan bijvoorbeeld DE en La Place. Zelf houdt ik daar niet van, met met deze machine is de keuze aan jezelf.

Wat betreft het geluid valt het best mee. Je hoort hem goed, maar dat is nou eenmaal met een maler.

En de lampjes zijn soms erg irritant, maar zodra er 1 gata branden, dan check ik meteen alles. met de handige draaiwieltjes eronder is dat zo gepiept.

Melk opschuimen vergt wat vaardigheid maar gaat daarna goed. Tip: laat hem eerst in een leeg glas pruttelen. er komt namelijk eerst nog een beetje water uit en als je dat erin laat zakt je schuim direct in.

Doberscooby 20-01-2011
Geschreven voor: Saeco RI9754/01

na al een hele poos bezig te zijn geweest met espresso koffie en diversen apparaten is dit toch wel 1 van de betere machines.

let wel op dat het een espresso machine is...dus dat wil zeggen dat er 30ml water op 7 gram koffie hoort.
die in ongeveer 20 tot 25 seconden gezet word

dus dat is een heel klein kopje.

reken dus bijvoorbeeld dat met de bonen stand op 3 (ongeveer 11 gram koffie)dat het water ongeveer op het 2e stipje moet staan...alles wat er meer aan water door de koffie gaat komt niet ten goede van de smaak en de creme.

ieder uiteraard zijn eigen smaak maar het is niet bedoeld om met 11 gram koffie een mok te zetten...dat is geen espresso.....denk er maar aan als je espresso in een restaurant drinkt...een klein lekker bakkie met heel veel smaak.

hier nog wat info

Meeltje 28-11-2010
Geschreven voor: Saeco RI9754/01

Ik zchrijf nooit revieuws, maar dit apparaat is het waard. Wat een geweldige koffie. Met niets te vergelijken. Het is eerst een beetje testen en lekkere, maar ook betaalbare koffie zoeken.
Wij gebruiken meestal de koffie van de V&D of AH. Water op stand 4, sterkte op stand 2 en je dan inhouden om bij het tweede bakje op te houden.
Als er een storing komt, ga ik direct ale opties na. Ook al is het alleen het water, ik vul de bonen bij en haal het lekbakje leeg. Hooguit een keer per dag moet je dan deze handeling verrichten. Ook bij verjaardagen is het geen probleem om snel voldoende koffie te serveren. Heerlijk.

Lise.M 05-11-2010
Geschreven voor: Saeco RI9754/01

Wij hebben dit apparaat nog geen jaar en intussen zijn geloof ik ongeveer alle onderdelen reeds vervangen. Godzijdank zit er een zeer goede onafhankelijke reparatiedienst bij ons om de hoek die geduldig steeds weer de herstellingen doet. Maar slechte onderdelen vervangen door slechte onderdelen schiet niet erg op natuurlijk. En ik ga er maar van uit dat op reparaties ook garantie zit en dat we hem dus nog even in gebruik kunnen houden.

Één ding weet ik zeker, nooit nog een Saeco..

Lise.M 08-02-2012

Intussen zijn we weer een jaar verder.. En u raadt het al. We zijn het apparaat intussen 6 MAANDEN kwijt omdat er geen onderdelen geleverd worden. Begrijpe wie begrijpe kan. Ik vind het ongelooflijk en onaanvaardbaar. KOOP GEEN SAECO!

Martijn en Jessica 31-10-2010
Geschreven voor: Saeco RI9754/01

Gisteren deze nieuwe editie van de Odea Giro aangeschaft en de eerste indruk is echt super!

Stappen bij het in gebruik nemen zijn helder en duidelijk en ook het zetten van een kopje koffie is kinderspel. Zo eenvoudig zelfs dat de handleiding al na 1 kopje niet meer nodig is. Ook melk opschuimen gaat makkelijk.

Als er dan een heel klein puntje van kritiek moet zijn (maar dan echt een heel klein puntje) is dat de hoeveelheid bonen voor ons op drie moet om een lekkere stevige bak te krijgen. Echter dit kan ook aan de huidige bonen en/of onze smaak liggen. Dus dit moeten we nog even testen.

De kritieken die men leest bij de oude editie over continu branden van waarschuwingslichtjes kan ik me niet in vinden. Misschien komt het doordat er een en hetzelfde waarschuwingslichtje wordt gebruikt wanneer het water of de bonen op zijn, of wanneer het lekbakje en/of het koekjesbakje vol zijn. Maar alles is zo goed bereikbaar dat je dit binnen 5 seconden hebt achterhaald.

Dus voor dit geld is het een bijzonder prettig apparaat! Wanneer we hem wat langer in bezit hebben zal ik deze review updaten.

moortje71 06-10-2010
Geschreven voor: Saeco RI9754/01

Dit is mijn eerste koffiemachine. Ben helemaal verkocht! Voorheen dronken we filterkoffie maar deze heerlijke verse koffie; daar kan niets tegenop. Goed, dan het onderhoud. Koekjesbakje gaat met een teller, dus voordat het lampje gaat branden legen heeft geen zin. Als je lekker zit te leuten is het waterreservoir snel leeg maar is heel makkelijk te vullen dus dat mag dan geen naam hebben. Stoompijpje kun je doorspoelen met heet water zonder of met ontkalkingsmiddel; gaat eenvoudig. De zetgroep eens per week met lauw water afspoelen is voldoende (en wordt aanbevolen) even laten staan en dan weer lekker koffie zetten. Ik heb hem nu een half jaar en ga dit weekend voor het eerst wat vet aan de scharniertjes van de zetgroep doen. De smaak,maling en hoeveelheid koffie is iets wat een ieder voor zich moet bekijken maar ik ben er wel achter dat "goedkope" bonen soms wat vettig zijn. Mijn apparaat vind die bonen niet fijn en maakt dan heel soms weleens een misslag. Hij gooit de koffie in het afval bakje en voert dan geen water aan.Daarna verder geen storing en ik kan dan gewoon weer opnieuw beginnen, dus wat hiervan de oorzaak is weet ik niet. Mijn machine heb ik gekocht via de Koffiediscounter en had hem binnen 2 dagen in huis. Prima machine en lekkere koffie!

Chavez2010 17-09-2010
Geschreven voor: Saeco RI9754/01

De Saeco machine is een mooie en eenvoudige koffiemachine. Hij bevalt goed. Minpunt is dat het bakje voor de koffieprut erg snel geleegd moet worden, maar dat valt te overzien.

Rene82 29-08-2010
Geschreven voor: Saeco RI9754/01

We hebben dit apparaat nu een week in huis en ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit zoveel koffie heb gedronken in een week tijd. Wat kan verse koffie uit een volautomaat toch heerlijk zijn. Het op zoek gaan naar een lekkere boon of lekkere bonen uit een zeer divers aanbod is een leuke bijkomstigheid.

Na veel lezen, zoeken en vergelijken op internet naar een relatief goedkoop alternatief voor onze Nespresso machine, uiteindelijk overgegaan tot de aanschaf van deze Saeco.

Over het design van de machine is overduidelijk nagedacht. Persoonlijk vind ik het een mooi apparaat welke opvallend en in het oog springend op het aanrecht in de keuken staat.

Over het gebruiksgemak en de mogelijkheden kan ik kort zijn, een kind kan de was doen. De hoeveelheid koffie die de machine maalt is gemakkelijk in te stellen door op de knop met de boontjes te drukken (7 tot 10.5 gram) en de hoeveelheid water die de machine door de gemalen koffie laat stromen is ook zeer gemakkelijk in te stellen door aan een knop te draaien (Linksom: weinig water espresso. Rechtsom: veel water slappe koffie. Midden: normale hoeveelheid water standaard koffie). Het stoompijpje zorgt ervoor dat je de melk goed kunt opschuimen en ook een heerlijke cappuccino kunt zetten.

Over de duurzaamheid kan ik nog niet veel zeggen omdat we het apparaat pas een week hebben. Het lijk mij wel dat, als je netjes met deze machine omgaat je er lang plezier van kan hebben.

Enkele puntjes van kritiek:

- De warmhoudplaat voor de koffie-kopjes is totaal niet bruikbaar, simpelweg omdat deze nauwlijks warmte afgeeft.

- Door de vele veiligheids-/waarschuwingssensoren vaak bakjes legen bijvullen of schoonspoelen.
bijv. Waterreservoir leeg, koffiedik bak vol, Lekbak vol, deksel koffiebonenreservoir open.

- De buitenkant en de bakjes van het apparaat zijn geheel van plastic gemaakt. Het bakje van het koffiedik sluit niet helemaal netjes aan als deze in het apparaat geplaatst is.

Eindconclusie: Geweldig apparaat, zeer tevreden! Lekkere koffie voor een lage prijs.

Igroa 01-08-2010

Nu Twee maanden in bezit:

Na enig vergelijk uiteindelijk gekozen voor dit apparaat.

Alle (voor) oordelen kloppen maar als je realistisch bent is het allemaal normaal, het apparaat heeft nu eenmaal veel controle functies, een lampje voor ontkalken, een lampje voor bijvullen water, een lampje voor het legen van het afvalbakje. Kortom niks bijzonders. En ja als je een verjaardag hebt is het minder makkelijk dan een "standaard" senceo.

Gemiddeld zet ik 10 koppen coffie (capo's) per dag
Over duurzaamheid kan nu nog ik niks zeggen.

Voor mij tot nu toe een fantastisch apparaat welke heerlijke koffie zet.

Met vriendelijke groet,

I-Know 10-06-2010

---------- update review, 10-06-2010 ----------
Deze machine nu ruim een halfjaar in huis en nog steeds dik tevreden!
Het lijk in eerste instantie dat deze machine meer onderhoud vraagt dan een normale koffiezetter.
Maar dat is niet zo, je moet zoals bij iedere machine water vullen, en de koekies (koffiedik) verwijderen.
1x per week even de zetgroep schoonspoelen en klaar.
Belangrijk is dat je de machine ontkalkt voor een langere levensduur.

Geniet elke dag van diverse bakjes koffie!
Koffie smaak is subjectief, gewoon lekker uit proberen op die manier kom je ook weer eens wat nieuwe smaken tegen :-D

---------- 1e review, 16-12-2009 ----------
Na anderhalf jaar Senseo te hebben gedronken, was het weer eens hoog tijd voor echte koffie!
Zeer lang gezocht en vergeleken op kieskeurig en in diverse winkels.

Maar kwam telkens uit op de Saeco Odea Giro, kon niet wachten tot hij binnen was.

Je moet eerst goed de gebruiksaanwijzing lezen want dat is niet onbelangrijk.
Toch vond ik de koffie niet echt heet? 61,4 graden.
Ik kon doen en draaien wat ik wilde maar temperatuur bleef 61,4.
Gelukkig bleek dit een misopvattende teleurstelling want na een telefoontje met Saeco Nederland was het probleem zeer snel en doeltreffend opgelost.
( uitstekende service overigens )
De Oplossing was:
Bonen eruit en leeg laten malen, vervolgens pin voor maling helemaal naar rechts en dan helemaal naar je toe draaien ( het grootste rondje is namelijk de fijnste stand )
Ongelooflijk, deze man hoorde aan de maling van de machine dat het goed was!
En inderdaad 81,2 graden gemeten met Fluke Thermometer.
Koffiebonen van SimonLevelt en Pont Si Señor zijn het beste geschikt voor deze machine.

Het is een sieraad in je keuken, net een vrouw die ronde vormen.
Kan soms best wel wat bewerkelijk zijn, maar uiteindelijk kun je gewoon niet zonder ;-D

Ik ben er reuze content mee, en het is werkelijk een verademing zo’n kop koffie.
En ik heb dit echt gemist en voor deze prijs zeker een aanrader!

Ik druk nog maar eens op de knop!