JURA ENA5

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JURA ENA5 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

peter1950 16-08-2015
Geschreven voor: JURA ENA5

Geweldige machine, nu 6 jaar in gebruik tot groot genoegen!
Zelf de filter opnieuw vullen met granulaat, we kopen dat in Duitsland samen met goedkope ontkalkings tabletten!
Kost een fractie van prijs van nieuwe filters en werkt perfect,
jammer dat we het aantal kopjes niet kunnen uitlezen!
Niets dan lof en hopelijk nog vele jaren langer!

kennethhhh 04-01-2013
Geschreven voor: JURA ENA5

This machine annoys you every time you want a coffee:
1) turn it on and wait, just to find out you have to press another button to activate the damn thing... wait more.
2) you have to empty the waste every 2,3 cups of coffee (a bit more but that's how it feels)
3) "refill water" every ten minutes
4) takes a million years to start up, makes horrible noises like it's building a space-ship before making you a coffee.
5) takes a trillion years to shut down and noises persist.
6) makes you want to get a hammer and destroy it immediately.

I took an anger-managemant course just to be able to drink coffee from this awful piece of engineering!

Do not buy, buy a quickmill instead which I have had for 15 years and it treats you like a prince.

Sincerely... I might be exaggerating a bit, but this is a frustrating, ugly plastic monster that you just can't afford ruining your precious life with!

Nelly60 11-09-2012
Geschreven voor: JURA ENA5

Ik ben over het algemeen tevreden, maar nu blijft het lampje branden met waterreservoir vullen, terwijl het reservoir gevuld is. Ik kan geen koffie meer drinken. Ik denk dan vul in een contact formulier in op de site van Jura, maar dat formulier kan je dus niet verzenden. Ik heb stekker er al uit gehaald en toen weer aangesloten, misschien reset hij dan, maar nee hoor weer dat lampje. Help ik wil koffie

casey 01-11-2010
Geschreven voor: JURA ENA5

Kon bij Simon Levelt de ENA 5 krijgen voor minder dan 600 euro. Dan wordt het prijsverschil met een ENA 7 wel erg groot, en heb dus voor de 5 gekozen. Die extra draai aan de 'rotary switch' is mij dat geld wel waard. Kreeg er ook nog de isolatie melkbeker bij en twee pakken koffie!
Zelf installatie gedaan: geen enkel probleem (eerst geoefend met de knowledge builder op de site ;-). En nu heerlijk genieten van espresso, en mijn vrouw van de capucchino!

stinissen 15-05-2009
Geschreven voor: JURA ENA5

Schitterend product van Jura, erg mooi design. De full blossem white en black zijn bij uitstek het mooist, bij de andere kleuren is het middendeel altijd plastic grijs. Gebruiksgemak een 10, een kind kan de was doen. Smaak is perfect, maar zoek wel naar de juiste instelling, want anders kan je er ook slootwater mee zetten en denk je ten onrechte dat het een slecht apparaat is. de standaardinstellingen zijn overigens gewoon goed. Koop lekkere bonen en lees de barista tips in de gebruiksaanwzijzing door voor het beste resultaat. Jura denkt aan alles: het apparaat geeft precies aan wanneer het wat nodig heef: reinigen, water vullen, koekjesbakje legen, etc. En het spoelt zichzelf bij aan en uitzetten, dus zal niet snel verstoppen.
Echt een juweeltje in je keuken!