Saeco Talea Giro

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 49 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Saeco Talea Giro op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

rjhvandenheuvel 09-11-2015
Geschreven voor: Saeco Talea Giro

Wat een K-apparaat! Continu moet je water of koffie bijvullen, het afvalbakje legen of ontkalken. En als je dat allemaal hebt gedaan gaat er nog een misterieus rood lampje branden. Dat kun je meestal oplossen door de centrale unit los te maken en weer terug te plaatsen. De melkopschuimer werkt ook niet naar behoren, je krijgt warme melk maar om schuim te krijgen moet je dat zelf met de hand opkloppen. En dan vind ik de koffie ook nog niet eens heel erg lekker. Kortom, zoals ik al zei: een K-apparaat!!!

Bartistuta 22-06-2013
Geschreven voor: Saeco Talea Giro

Nu een half jaar het apparaat in gebruik en altijd lekkere koffie. Nog geen enkel probleem gehad zoals ik hierboven lees. Eerste keer ontkalken is even goed lezen, maar ook daar geen problemen mee gehad.

jogrizzly 17-05-2012
Geschreven voor: Saeco Talea Giro

Het apparaat begon al snel te lekken.
Na een tijdje kreeg ik het mechanisme er niet meer uit en heb ik het ter reparatie aangeboden. De reparatie is bijna net zo duur als een nieuw apparaat.
De koffie was altijd lekker maar als zo'n ding maar drie jaar mee gaat zal ik nooit meer een nieuwe kopen.
En het feit dat ze nu samenwerken met Philips van wie ik nog nooit een goed electrisch apparaat heb gehad maakt mijn vertrouwen wel erg klein. Dag Saeco

sas.kia 14-09-2011
Geschreven voor: Saeco Talea Giro

Staat op dit moment in de kelder te verstoffen. Na 3 reparaties binnen een jaar weer kapot. Steeds dezelfde reparatie. Duur apparaat, erg lekkere koffie de maanden dat het ding wel functioneerde, maar uiteindelijk erg dure kopjes koffie geworden.

Mijn Seaco kraakt 11-11-2010
Geschreven voor: Saeco Talea Giro

Bijzonder dat ik zoveel positieve reviews lees over de Saeco. De koffie is lekker..... ja maar dat mag dan ook wel als je 3-400 euro betaald voor een koffie apparaat. Het is echt italiaans... het kraakt, het lekt, het voelt gammel aan en het onderhoud is na 3 jaar evenhoog als de aanschafwaarde... maar de koffie is lekker....., dat klopt. Ik ga voor een Jura, hoop dat die beter in elkaar zit...

js19 08-10-2010
Geschreven voor: Saeco Talea Giro

Apparaat deze week gekocht bij de Makro (euro 355).
Snel te installeren en gelijk klaar voor gebruik.
Rood lampje brandt soms zonder direct aanwijsbare reden.
Koffie is lekker, nu op zoek naar de perfecte bonen.

Ries1972 04-12-2011

De perfecte bonen zijn te koop bij de ALDI. 500 gr pak Espressobonen 100% Arabica. Heerlijk!!

Bas020372 20-09-2010
Geschreven voor: Saeco Talea Giro

Ik heb de machine nu bijna 3 jaar in gebruik. Gedurende deze periode nooit problemen met de machine gehad, werkt fantastisch! Ik lees op de site diverse verhalen over te vette bonen, kapotte maalschijven, etc. Ik heb die ervaringen echter niet. Ik maak de machine regelmatig schoon (paar tellen werk), ontkalk 'm periodiek, gebruik allerlei soorten bonen (nog nooit op 'te vet' gelet eigenlijk). Kortom, gezien de prijs/kwaliteit een erg goede machine!

Nick van der Veen 09-07-2010

---------- update review, 09-07-2010 ----------
Nu twee jaar in gebruik en ik moet zeggen: subliem! De koffie smaakt beter dan in menig cafe/restaurant. Wel is het zaak om de infusor (het uitneembare binnenwerk) regelmatig schoon te maken en de binnenzijde/buitenzijde van de kast met een vaatdoekje schoon te maken. Ik doe dit ongeveer 1x per week.

Koffie is nog steeds lekker heet, zoals het hoort. Dit is de beste machine die ik tot dusver heb mogen bezitten. De andere merken die ik in de afgelopen 10 jaar heb gehad lieten het meestal snel afweten.

Sleutelwoord voor duurzaam gebruik is volgens mij:
- Regelmatig schoonmaken (wekelijks)
- Regelmatig ontkalken (eens in de drie maanden)
- Goede (niet te vette) bonen gebruiken

---------- 2e review, 31-07-2008 ----------
Okee, naar aanleiding van vele positieve recensies heb ik dit mooie apparaat vorige week aangeschaft. Bij een lokale winkel had ik de mazzel een showroommodel flink onder de normale prijs te kunnen kopen. Hij zag er 100% in orde uit. Hij bleek echter al gebruikt/getest te zijn, want er zaten koffievlekken in het apparaat. Op zich niet erg, maar wel jammer dat ze dus glashard in de winkel liegen over de status (Hij is 100% nieuw en ongebruikt meneer!).

Na enkele kopjes koffie staakte de machine zijn werk. De lading werd onverbiddelijk gedumpt, zonder een kopje koffie als resultaat achter te laten. Gebeld met de servicedesk van Saeco (Wijk bij Duurstede). Een zeer vriendelijke man hielp mij geduldig en kundig door stap voor stap wat zaken te proberen. Telefonisch oplossen lukte niet, dus vroeg hij me langs te komen voor een spoedreparatie. Dit is inmiddels gebeurd en de electronica in de machine is inmiddels volledig vervangen en bijgewerkt tot de laatste revisiedatum. Ook is de machine schoongemaakt.

Ik kreeg het advies om vetarme koffiebonen te gebruiken, om ernstige vervuiling van de maalschijven te voorkomen. Zelf raden zij het merk Si Senor aan. Ik kreeg een zak mee om te proberen en ik moet zeggen: echt top koffie! Alleen ... schreeuwend duur alsmede lastig verkrijgbaar.

Over duurzaamheid kan ik nog niets zeggen, maar wel vind ik de machine nu al zeer goed. De molen maakt weinig herrie (dat was wel anders met mijn vorige machine, een DeLonghi EAM4100, waarbij de buren dachten dat ik elke avond met een circelzaag in de weer was). Daarnaast werkt het koffiezetten zelf keurig zoals ik dat verwacht. Zelfs het nadruppelen bij het zetten hebben ze slim afgevangen met een mechanisme dat overtollig vloeistof naar de lekbak stuurt. De machine oogt mooi en ziet er stevig uit. Het bonenreservoir is keurig dichtgemaakt met rubbers, wat de smaak van de bonen natuurlijk ten goede komt. En de koffie (merk Si Senor) is oprecht het lekkerste bakje koffie dat ik ooit uit een dergelijke automaat heb geproefd. Alleen de echte zware horecamachines zetten 'm net iets beter, maar dat is logisch.

--------- 1e review, 25-07-2008 ----------
Vandaag gekocht voor een aanbiedingsprijs, maar na 6 kopjes koffie is ie al defekt. Na contact met de helpdesk in Wijk bij Duurstede (zeer kundige, vriendelijke en geduldige mensen daar) was de diagnose dat het soort koffieboon de oorzaak is van de storing. Ik kreeg er een kilo Segafredo bij, welke volgens de monteur absoluut ongeschikt is voor dit apparaat. Hij gaat komende week op reparatie. De kopjes koffie die we wél konden zetten waren overigens heerlijk. Nu wachten we af tot ie gerepareerd is.

kiek1968 04-07-2010
Geschreven voor: Saeco Talea Giro

Na 3 jaar heerlijke koffie gedronken, is het apparaat ( Saeco talea giro) helaas voor de tweede keer stuk.
Eerste keer na ongeveer 1 jaar. Naar service monteur gebracht, 1,5 uur heen 1,5 uur terug. Na 2 weken ophalen weer 1,5 uur heen en 1,5 uur terug rijden.
Echt balen en weinig vertrouwen meer in het apparaat.
Het apparaat nog aan vrienden voorgeschreven. Die hebben een half jaar een Saeco gehad. En helaas ook kapot. Dit doen we dus niet meer. Koop geen Saeco!

Pluisje4 23-05-2010
Geschreven voor: Saeco Talea Giro

Apparaat gewonnen in 2007, ter waarde van 500 euro. Na anderhalf jaar kapot. Is bijna drie maanden weggeweest en ik moest herhaaldelijk bellen waar die bleef. Bijna alles moest vervangen worden, kosten meer dan 200 euro maar dit werd gelukkig vanuit de garantie gedaan. Na weer anderhalf jaar, het apparaat is nu drie jaar oud, doet ie het helemaal niet meer. Twee keer kortsluiting gehad terwijl ik koffie probeerde te zetten (de ene keer deed hij het wel, de andere keer niet). De stroom is er uitgeknald. Ik vind het erg dat het apparaat niets meer doet, omdat het zo'n mooi apparaat is, compleet en goede koffie gaf. Ik zit hier nu met 10 zakken koffiebonen waar ik niks aan heb, dus noodgedwongen maar een electrische koffiebonenmaler gekocht. Alleen de voorrijdkosten om het apparaat op te laten halen zijn al 45 euro (heb geen auto) en ook de waarschijnlijk zeer dure reparatie zal ik niet kunnen betalen. Het apparaat staat al weken in de gang en ik heb zeer veel moeite om het zomaar bij het grof vuil te zetten maar het gaat te veel geld kosten. Zit nu aan de oploskoffie maar dat is schrikken, want de Saeco gaf bijzonder goede koffie. Ik heb hem altijd netjes ontkalkt en ook het mondje waar de koffie uit kwam, is soms mee ontkalkt en regelmatig schoongemaakt. Ik moest geloof ik iedere keer naar Brussel bellen om iemand van Saeco te spreken, waarbij het vaak zeer lang duurde voor er opgenomen werd.
Heel erg jammer van dit schitterende apparaat.

Visser.T 11-04-2010
Geschreven voor: Saeco Talea Giro

Als je het niet erg vind als 25% van je pogingen mislukt, je altijd een bruine kring rond je machine op het aanrecht hebt, iedere dag de koffieprut uit de machine en de zetgroep moet soppen, regelmatig 's morgens zonder koffie de deur uit moet, het niet erg vind als ie weken lang bij de reparateur staat en na 2 jaar op zoek kunt naar een nieuw apparaat, heb je aan deze machine een hele goeie, want als ie het doet maakt ie wel heerlijke koffie.

E.Schoemaker 29-03-2010
Geschreven voor: Saeco Talea Giro

Na 3 jaar tot volle tevredenheid gebruik te hebben gemaakt van de Saeco kwam er plotseling geen koffie meer uit. Op deze site lees ik veel verhalen van meldingen van storingen als; Wel het malen horen, maar geen koffie eruit komen. Knallende zetgedeeltes, waardoor het zijpaneel opengaat. Stoom ontsnappen, enz. De oplossing is vaak heel makkelijk; als je het zetgedeelte eruithaalt zie je in de linkerbovenhoek een wit smal buisje, dit is de kant waar de koffie naar de uitloop gaat, hierin zit een verstopping van de koffie. Je gaat hier met iets flexibels ( zoals een trekbandje of t-rep ) en stoot dit met kleine bewegingen een centimeter of 8 erin. Is het probleem nog niet verholpen trek dan de draaiknop met het S logo ( ook wel SBS knop genoemd )er aan de voorkant af, hier zitten 2 torxschroeven en dan kun je de uitgifte tuit eraf halen en reinigen. Aan de onderkant van waar je de draaiknop afhaald zit ook een kleine uitloop welke je ook met kleine bewegingen met iets flexibels ook ongeveer 8 centimeter doorstoot. Als nu alles gegaan is zoals bij mij, dan komt er weer koffie uit. Probleem ontstaat, omdat er geen schoonmaak beschreven staat van de uitgifte, terwijl er wel koffie doorloopt en het dus kan verstoppen door vervuiling.

Eric ( werkzaam als reperteur van proffesionele koffiemachines bij Douwe Egberts )

Maydayfication 18-11-2014

Is dit ook het interieur van een Saeco Go? In dat geval gaat deze klussende huismoeder het ding met een schroevendraaier te lijf! Wordt er zat van! Nou zit dat koffieding met "push"erop weer vast!!Weet niet hoe ik die eruit kan krijgen... nog suggesties??

groetjes,

Mien dobbelsteen

humax 07-03-2010
Geschreven voor: Saeco Talea Giro

Ik houd van een lekker kopje koffie. Aangezien ik altijd in een restaurant heb gewerkt en een automaat had die even duur was als een klein auto, was ik dus zeer ontevreden met Philips Senseo. Na velen goede reacties gezien te hebben had ik maar een aangeschaft.

Na een hele tijd nieuw in doos te hebben gelegen kon ik eindelijk in mijn nieuwe woning uitpakken en gebruiken. Aangezet en meteen probleem. Paar keer aan en uit lost het tijdelijk op. Af en toe komt er geen koffie uit nadat knop is ingedrukt en bonen al gemalen zijn. Uitzetten en aan word de gemalen bonen gedumpt en kan ik weer koffie zetten. Na een pak bonen van half kilo werkt het helemaal niet meer. Tijdens opstarten knalt de unit die men aan de rechte zijkant kan loskoppelen telkens eruit. Uitgezocht wat eventueel de oorzaak kan zijn kom ik achter dat die aandrijfas veel te ver doordraaid waardoor het unit niet verder meer kan en eruit knalt. Wat een kwaliteit van Saeco!!!!

Ik raad iedereen af om deze troep aan te schaffen.

karinvandijck2010 21-02-2010
Geschreven voor: Saeco Talea Giro

Heb deze machine als Valentijnsgeschenk gekregen, was dat een vergiftigd geschenk! Is op 10 maanden al 3x in herstelling geweest, telkens voor 3-4 weken. Verschrikkelijk! Tussendoor ook nooit fatsoenlijk gewerkt.Na verschillende keren klagen bij de leverancier, mag ik hem eindelijk terugbrengen en krijg ik mijn geld terug! Nooit meer Saeco!
Was nochtans wel lekkere koffie(als hij het deed).

Mokkenkoffiedrinker 03-02-2010
Geschreven voor: Saeco Talea Giro

Dit apparaat nu 2 en half jaar in bezit.
Binnen een jaar ging de koffie maler kapot, en dat heeft het service centrum in Wijk bij Duurstede goed en gratis gemaakt.
Nu na 2 en half jaar ging de stoompijp lekken te gelijk als je koffie wilt. En op het laatst kwam er alleen stoom uit in plaats van koffie.
Wat nu ? kosten lijken nog al hoog. 45 euro onderzoek en dan de reparatie nog. Al met al zou dat neer komen op een derde of een kwart van de kosten van een nieuw apparaat.
Te duur.
Dan maar zelf doen. En met een Torex schroevendraaier krijg je de hele machine open.
(trek de knop van de snoet er af en ga schroeven en dan de schroef de koffiebonnen voorraad bodem er uit, etc etc) Dan als de kast is verwijderd kun je (tot mijn verbazing) ook het hele kraanje open krijgen. Daar bleek al gauw dat de een van de groene O-ringen was beschadigd. Deze is een voudig te vervangen. Ik zelf heb O-ringen gehaald bij het Service centre in Wijk Bij Duurstede, en ze hielpen me daar zonder problemen, voor 13 euro had ik mijn o-ringen en nog wat extra attributen.
Nu zit de hele boel weer in elkaar en de machine werkt weer als vanouds

bmszabo 13-01-2010
Geschreven voor: Saeco Talea Giro

Heel goed, lekkere (sinds reparatie in Belgie: beste!) espresso; staat gelijk op die van op een terrasje in Rome!

Reden voor review: ADVIES AAN IEDEREEN MET EEN SAECO KOFFIEZETAPPARAAT:
onze apparaat was half jaar oud, toen stoompijpje kapotging; wij braaf naar Saeco service Nederland. Apparaat 6 weken kwijt, na taalloze telefoontjes, uiteindelijk met een (nog steeds lekkende) stoompijpje teruggekregen.

Half jaar later (al buiten garantie) motor van de molen kapot; ik heb na wat google-en Willemen Saeco Service in Merksem (bij Antwerpen) gebeld; we konden apparaat meteen brengen, dezelfde dag gerepareerd (voor een hele zachte prijs!), na paar uurtjes winkelen in Antwerpen konden we de apparaat ophalen; alles nagekeken, bijgesteld; apparaat heeft nog nóóit zulke lekkere espresso's gemaakt!

Dus, advies aan iedereen (die in het zuiden van NL woont): ipv waardeloze service Saeco Nederland ga wat google-en: service in Merksem is een échte aanrader!!

Django 21-07-2009
Geschreven voor: Saeco Talea Giro

De machine is makkelijk in gebruik en de koffiesmaak is goed.
De service is een ramp! Machine al 4 keer naar de service dienst gebracht. De eerste keer al 4 maanden na aankoop. Daarna Saeco Benelux gebeld. Zij gaven aan dat het apparaat opgehaald zou worden en als deze niet gerepareerd kon worden er een technische omruiling zou volgen. Vervolgens wordt het apparaat opgehaald en ben je het (weer) 3 weken kwijt. Tot onze verbazing volgt er na 3 weken een brief dat er geen fout is geconstateerd maar de reparatiekosten €147,29 bedragen. Als we geen reparatie wensen kan het het apparaat geretourneerd worden tegen betaling van de onderzoekskosten van €89,25.
Voor ons NOOIT meer een Saeco.

hedje 20-06-2009

Seaco? Nooit meer...

Makkelijke bediening, mooi apparaat en heerlijke koffie en geweldig in combinatie met het Milk Island maar een ramp is de kwaliteit van dit apparaat.
Service is niet geweldig want zelfs na VIER keer repareren (telkens ong. drie weken weg en dan maar de Senseo gebruiken) wil de fabrikant geen nieuw apparaat verstrekken.Als de garantie is verstreken dan laat ik het niet meer repareren en koop dan een Jura want daar hoor ik niet zoveel ellende over.

real lily 19-06-2009

--------- update review 19-06-2009 ---------
veel plezier van onze talea giro
een ding = zeker niet alle koffiebonen zijn geschikt voor het apparaat.(ervaring)en niet alle bonen vinden wij smakelijk.
dat blijft toch persoonlijk.
in gebruik hausbrandt nonnetti.
voor een echte lekkere koffie ( top koffie)ook voor de machine mooi droog koffiekoekje in de afvalbak.de zetgroep blijft daardoor schoner.(geen prut)
wij hadden 1 x een kg. bonen van
een ander merk,vet en de zetgroep ook vol smurrie.op het
net zijn diverse beschrijvingen
over de koffiesoorten voor
volautomaten te lezen.
lekker uitproberen welke je
voorkeur heeft.ik bestel ook via het net. goede ervaring
zo heb je meer plezier van de
machine en smaakt de koffie
als op terras in italië.

---------- oude review 15-10-2007 ----------
dit is echt genieten van een espresso.
4 weken in gebruik ! een topper!
al diverse soorten koffie gebruikt DE-espresso/AH-espresso/ILLY/V&D-espresso en ook xenos.
ik heb mijn eigen voorkeur,maar alle espresso's
smaken heerlijk. het is een kwestie van smaak.
wij zijn er heel tevreden mee.
het apparaat is makkelijk te bedienen, er zijn veel mogelijkheden voor de perfecte smaak. want koffie
verschilt. ook de capucino is heerlijk.
even wennen aan het schoonmaken, maar daar gaat een lampje voor branden.
een aanrader.

SW 18-06-2009
Geschreven voor: Saeco Talea Giro

Lekkere koffie maar wat een drama apparaat!

Maart 2008 aangeschaft

Juni 2008 ; reparatie 1 maalschijven kapot

Oktober 2008; reparatie 2 filter vervangen (in zetstuk)

December 2008 reparatie 3; service centrum raakt apparaat tijdens transport kwijt, vervangen met hun showmodel

Februari 2009; reparatie 4, volgens service centrum gebruiken we te goedkope bonen (vet), is daardoor het apparaat vervuild wat we zelf op moeten lossen met tabletten. Ongerepareerd en ongereinigd retour (portokosten voor niets betaald dus). We gebruiken segafredo bonen, maar volgens service centrum moet koffie ' minimaal 15 euro per kilo kosten'. Een aan te bevelen merk kunnen/mogen ze niet noemen.

Mei 2009; motor defect, ter reparatie gestuurd. Reparatie niet meer afgewacht, Jura gekocht.

De Saeco gaat op Marktplaats, ben er helemaal klaar mee. Maar de koffie is wel lekker...

stijnbreton 31-05-2009
Geschreven voor: Saeco Talea Giro

Na anderhalf jaar gebruik vertoont mijn Talea Giro behoorlijk wat slijtage, ondanks dat ik hem altijd heel zorgvuldig ontkalkt en schoongemaakt heb. De stoompijpje lekt voordurend druppels water en heel vaak geeft de machine foutmeldingen als ik probeer koffie te zetten. Hij maalt dan wel de koffie, maar houdt er vervolgens mee op. Zonde van de koffie. Het probleem doet zich voor met allerlei soorten koffiebonen (DE, Perla, Simon Levelt, ...). Als de machine wel werkt, geeft hij lekkere koffie. Wel moet je hem regelmatig schoonmaken, want met het doorspoelen dat de machine automatisch doet blijft er een beetje oude koffie achter, en dat proef je na een paar dagen. Het ontkalken gaat onhandig en is veel werk.

Martijn Z 19-05-2009
Geschreven voor: Saeco Talea Giro

Heb dit apparaat nu 1,5 jaar in bezit. Ben er zeer tevreden over. Geen mankementen, en apparaat geeft zelf alles aan zoals wanneer hij ontkalkt moet worden. Hiervoor heb ik het Saeco ontkalkingsmiddel gebruikt. Geniet nog elke dag van heerlijke koffie!

frans1939 11-12-2008
Geschreven voor: Saeco Talea Giro

Na met een vorig model van Seaco in ruim 4 jaar meer dan 12500 kopjes koffie te hebben gemaakt was er een technisch deffect aan het apparaat. Geen reparatie maar een Talea Giro gekocht. Dit apparaat is veel stiller. Koffie is even lekker als voorheen. Vreemd is wel dat er een heel groot prijsverschil is tussen de verschillende verkoopadressen.

Jan Mihl 17-10-2008
Geschreven voor: Saeco Talea Giro

Onlangs heb ik de Saeco giro i.v.m. reparatie opgestuurd. De klacht was dat het apparaat telkens uit zichzelf uit en weer aan ging. Dit probleem ontstond nadat ik enkele weken daarvoor de apart verkrijgbare Milk Island op het apparaat had aangesloten.
Zowel de koffiemachine als ook het Milk Island had ik gebracht. De machine is ongeprepareerd teruggekomen omdat de fout zich bij de reparateur zich niet had voorgedaan Echter de milk Island was niet meegestuurd en juist deze was defect.
Naar mijn mening zit hier een ontwerp/constructie fout. Het printje bevind zich net onder in de houder waar het glazen kannetje op staat en is erg gevoelig voor water. Het is onmogelijk dit gedeelte watervrij te houden tijdens gebruik. Na verloop van tijd hoopt dit zich op onder in de houder en juist bij het printje. Dit begint dan te corroderen en na verloop van tijd zorgt dit voor de genoemde storing. Ik heb dit nu zelf gerepareerd. Zelf zit ik in de elektronica en heb dit in de elektronica werkplaats hersteld. Echter een nieuw printje is natuurlijk beter deze zou dan nadat het behandeld is met epoxy hars weer instaleren.

Mijn raad ten aanzien van deze Milk Island is deze niet meer kopen totdat er een retrofit actie en/of upgrade is geweest.

Carolien2008 29-09-2008
Geschreven voor: Saeco Talea Giro

Wij hebben sinds 1 jaar een saeco talea giro. En we zijn er zeer tevreden over. De koffie smaakt heerlijk, hij is makkelijk te bedienen en melk opschuimen gaat in een handomdraai.
Het schoonmaken gaat ook moeiteloos en het apparaat geeft zelf aan wanneer het ontkalkt moet worden.