Fujifilm FinePix F550EXR zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Fujifilm FinePix F550EXR zwart op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Pahk4 09-12-2012

Heb dit toestel gekocht op basis van de goede reacties hier op kieskeurig. Ondanks de vele tevreden gebruikers heb ik veel pech gehad met dit toestel, is momenteel voor de tweede keer weg ter reparatie. De eerste keer was er een probleem met de lens, het fotograferen van een lichtbron zoals een lamp of de ondergaande zon leverde een halo op. Na de reparatie was dit euvel verholpen maar nu laten de fotos donkere plekken zien in de beide bovenhoeken van de foto. Nadat de lens vervangen is blijkt dat deze waarschijnlijk niet recht in het toestel gemonteerd waardoor hij een deel van de behuizing van de lens meefotografeerd. Al met al heb ik na een half jaar nog geen enkele goede foto met dit toestel kunnen maken.

Heary Pjotr 25-02-2012

In december deze F550 gekocht via Wehkamp en bevalt prima. Echte super fotos maakt deze. Gekocht vanwege de hoge kwaliteit en het grote zoom berijk. Roodborstjes uit de boom krijg je super goed op de plaat.

Matthijsfcu 08-12-2011

Bij mij op de mac zijn de foto's echt waardeloos van dit cameratje!!!

Wat een ruis, niet normaal!!!
Waarom gooit dit cameratje trouwens de scherpte automatics op max????
Ziet er niet uit!

Het wit je ogen is vaak geel als je het al kan zien door al de ruis!
In de groothoek stand het je ook maximaal vignetering in de randen

Is een mooi cameratje, voelt degelijk, mooi display, maar de foto's zijn echt beneden elk niveau !

Ik ga hem terug brengen!

Dave Ploeger 08-10-2011

Sinds een paar dagen in bezit.
De rede van onze aanschaf was om een goede camera erbij te hebben naast onze spiegelreflex (Nikon).
Deze kleine camera heeft enorm veel instel mogelijkheden, van alles lekker automatisch tot volledig zelf instelbare setups.
Zeer prettig in gebruik, toch een stevige camera met een beetje gewicht zodat je niet het gevoel hebt dat je een kindercameraatje in je handen hebt.

Als je oordeelt op prijs en prestatie niveau....prefecte camera voor een nette prijs.
Heeft ons verbaast waarom dan een bv Nikon serie zo prijzig moet zijn......

Puntje van gewenning....als je de camera aanzet komt de flitser automatisch mee naar buiten...precies op een plek waar je normaal je vinger zou willen houden...

Dave&Anita

tava 15-08-2011

Na lang wikken en wegen voor deze Fuji gekozen. Heb hiervoor een Panasonic TZ7 gehad, die heel goed beviel, maar wel drie keer voor reparatie is weggeweest. De laatste keer een spontane breuk van het LCD display. Einde Panasonic. Deze camera is erg compact, hij is razendsnel en de EXR stand is voor de snelle fotograaf een genot. De opklappende flits vindt ik geen sterke oplossing en de menu's heb ik nog niet helemaal onder controle. De kwaliteit van de lens en dus de foto's staat boven alle twijfel verheven. Als de foto's eenmaal op de Mac staan, is de kwaliteit pas echt goed zichtbaar. Haarscherp, mooie kleuren en veel details. Ik heb veel moeite moeten doen om deze F550EXR in witte uitvoering met GPS te krijgen, maar via Australie is het mij gelukt. Binnen 5 werkdagen afgeleverd. Wat is de wereld toch klein geworden. Bouwkwaliteit van de camera lijkt perfect, mooie materialen en degelijk afgewerkt. Ik hoop dat ik nog vele jaren met deze Fujifilm F550EXR vooruit kan.

Matthijsfcu 08-12-2011

Ben benieuwd of je dan de zelfde camera als mij hebt???
Bij mij op de mac zijn de foto's echt waardeloos van dit cameratje!!!

Wat een ruis, niet normaal!
Waarom gooit dit cameratje trouwens de scherpte automatics op max????
Ziet er niet uit!

Is een mooi cameratje, voelt degelijk, mooi display maar de foto's zijn echt beneden elk niveau !

stephanie1968 28-07-2011

Uitstekend bevallen tijdens vakantie. Camera is heel snel. Voornamelijk EXR stand gebruikt, werkt prima. Nog geen tijd gehad om de vele handmatige instellingen te onderzoeken. Ook handig is gezichtsherkenning. Groothoeklens van 24mm is ideaal voor landschappen. Ook inzoomen is super. Heb GPS 1x gebruikt, ik zag naam van de camping op het scherm. Heb hierna GPS niet meer gebruikt, dus kan hier verder niet over oordelen.

Cs0 25-05-2011

Een goede camera met (voor een compact) relatief veel mogelijkheden, waaronder de optie voor RAW en handmatige instellingen. Ook de scene herkenning in EXR mode werkt zeer goed.
Minpuntjes waren het batterijverbruik en het soms slecht kunnen vinden van GPS, maar dit is met firmware versie 1.10 merkbaar verbeterd.

Pippelientje 24-05-2011

Camera inmiddels een paar weken in bezit en al veel foto's gemaakt. Camera stelt razendsnel scherp, echt super. De groothoeklens is ook prettig. De eerste avond bij een feestje gefotografeerd in de exr-stand. Helaas waren er enkelen bewogen, volgende keer dus iets anders proberen. Foto's gemaakt in het bos zijn supermooi geworden, evenals de sportfoto's in de sportstand. Ook maak ik veel foto's van huisdieren. Door de speciale honden/kattenstand heb ik nog nooit zulke mooie foto's van de dieren gemaakt. Minpuntje is de GPS. Dit werkt echt slecht. Kan geen satelieten vinden en het vreet stroom. Zonder de GPS in te stellen gaat de accu redelijk lang mee. Ik ben erg blij met deze camera!