Ricoh CX3 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Ricoh CX3 zwart op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,8

ownerofaricoh 06-12-2010
Geschreven voor: Ricoh CX3 zwart

Erg nette camera, heb een tijd erg zitten twijfelen tussen de samsung wb650, casio fs100 en de nikon coolpix s8000. dit omdat deze allemaal 200 euro kosten(de ricoh cx3 was bij andere winkels ongeveer 250-330 euro). heb toen mijn belangen op papier gezet en er zo achter gekomen dat dit hem tog echt moest worden!
En ik moet zeggen, ik ben er erg blij mee, de accu gaat lang mee, 300 foto's haaltie wel!
De eerste foto's waren verbluffend mooi! Het scherm wat er op zit is in één woord ''geniaal''!
Ook viel mij de film functie erg mee! bij andere camera's hoor je vaak, (bijv, de nikon s8000) dat de camera in de filmfunctie erg traag scherpsteld, dit is bij de ricoh echt niet het geval, hij doet zijn werk goed en ook het geluid is aardig. hij kan echter niet mooi zoomen, alleen maar digitaal, dit heeft tot effect dat je beelden erg vaag worden, erg onscherp!
kortgezecht,
voordelen: goede accu, mooie foto's, grote groothoek, goed zoombereik, erg snel foto achter elkaar maken.
nadelen (tot nu toe): niet optisch zoomen in film stand, menu niet nederlands, menu structuur.