Nikon COOLPIX S8000 bruin

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 25 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon COOLPIX S8000 bruin op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

E.Naus 01-05-2015
Geschreven voor: Nikon COOLPIX S8000 zilver

Voor het eerst niet tevreden over een Nikon camera. Al na een half jaar ging de flitser kapot, gewoon slecht materiaal. Na 1,5 jaar kreeg de camera kuren, als ik hem aanzette om een foto te maken ging hij meteen weer uit zichzelf dicht. Mee terug geweest naar de winkel waar ik hem gekocht heb, ze konden niets vinden, batterij helemaal in orde. Advies: Nieuwe camera kopen, nou dat vond ik te gortig, zo goedkoop was deze camera ook weer niet. Hij maakt wel mooie foto's maar de behuizing is flut, en het aansturen ook. Voor mij geen Nikon meer!

ramaker 11-01-2012
Geschreven voor: Nikon COOLPIX S8000 zwart

Nu twee jaar in bezit. Vele duizenden prachtige foto's mee gemaakt. Dus volop tevreden over camera. Maar ben inmiddels wel toe aan een camera die sneller reageert, want met deze camera mis je zo nu en dan wel net het moment dat je juist op de foto wilde vastkleggen. Die fracties van een seconde, die je net nodig hebt om net even sneller te kunnen reageren. Bovendien heeft de camera het zo nu en dan wat last van traagheid bij het opslaan van een foto. Dat terwijl ik het toestel heb ingesteld op 8mp in plaats van 14 megapixels, mijn ervaring is dta op de hoogste stand het toestel toch wel wat traag is.

JP_72 07-11-2011
Geschreven voor: Nikon COOLPIX S8000 zwart

Ook ik hebnet als meeerdere andere gebruikers geen scherpe foto's meer. In tegenstelling tot wat ik andere hier zie schrijven is bij mij een garantietermijn van 2 jaar van toepassing. Het toestel is nu voor de 3de keer in reparatie. Er gaat voor de tweede keer een nieuwe lensunit in dus blijkbaar zijn die bijzonder slecht van kwaliteit.
Verklaring voor mijn lage score op degelijkheid en kwaliteit foto's is hierboven wel gegeven. Alle mogelijkheden zijn onbruikbaar gezien de onscherpe foto's en de positie van de flitser is echt niet handig.
Hiervoor jaren een camera van onbekender merk gehad en ik dacht laten we eens een echte Nikon nemen. Voor mij eens en nooit meer....

dvdrie 08-11-2011

Heb ook al een tijdje moeite met nemen van scherpe foto's. Vaker onscherp dan voorheen. Al was dat toen ik hem net had wel redelijk goed. Bij mij ook in reparatie geweest (camera was gevallen), maar echt ondanks dat de camera weer werkt is ie niet meer de 'oude' en is vrij traag met scherpstellen en zoomen (bij uitterste zoomstand trilt de lens enorm, gekomen na het vallen). Camera heb ik nog geen jaar, maar is eigenlijk al weer aan vervanging toe.

AndVer 21-09-2011
Geschreven voor: Nikon COOLPIX S8000 zwart

Leuk toestel, mooie tot goede foto's. Op automaat niet altijd het beste resultaat dus voor snel een foto minder geschikt.
Nu is het toestel iets meer dan een jaar oud en kon hij niet meer scherpstellen, kort hierop deed hij niets meer en gaf lensfout aan. Van binnen iets kapot tussen motortje en lens. Kennelijk een vaak voorkomend iets bij Nikon gezien de gelzen reviews.
Bij Nikon geen garantie meer, want: "hij is meer dan 1 jaar oud".
Keuze nu: toestel , ruim 1 jaar oud, van 250,- laten repareren voor circa 150,- of weggooien.
Voor mij geen Nikon meer !!

Margreet56 17-06-2011
Geschreven voor: Nikon COOLPIX S8000 zwart

Heel prettige camera, heb er al heel wat moois mee gemaakt. Camera gekocht naast mijn spiegelreflex en het is een prima aanvulling. Minpuntje is de kwetsbare flitser.

dvdrie 15-04-2011
Geschreven voor: Nikon COOLPIX S8000 zwart

Ik kom terug op mijn review over deze camera. Toen was ik niet zo tevreden over dit model. Maar inmiddels veel foto's gemaakt en sommige foto's ben ik zeer tevreden over. Ben blij dat ik de camera niet in heb geruild. Ik denk wel dat de camera niet alles goed weergeeft. Weerspiegelingen in water zijn niet mooi en gauw smoeselig en details in lichte onderwerpen vallen gauw weg. Maar voor de rest prima resultaten. Soms is het ook lastig om iets scherp te stellen (maar als je volhoudt lukt het wel) bij macro bv. Macro vind ik wel een van de dingen die er goed uitkomen. Gebruiksgemak is prima. Batterij heb ik geen problemen mee gehad, en gaat vrij lang mee zonder op te laden. Jammer dat ik hier geen afbeeldingen kan laten zien, maar nu in de lente krijg ik soms prachtige resultaten met bloemen (ook de kleuren zijn erg mooi).
Een erg leuke camera waaraan je misschien even moet wennen, maar waar je best wel mooie foto's mee kunt maken. Bij macro moet je wel eerst uitzoomen, anders lukt het niet om heel dichtbij foto's scherp te krijgen.

Schipper62 01-01-2011
Geschreven voor: Nikon COOLPIX S8000 zilver

Nu een NIKON, dacht ik, mis helemaal mis, buiten slecht geplaatste flitser, want dat wist ik, vreselijke slechte foto's, veel onscherpe foto's, uitvergrotingen onmogelijk, stikt van de ruis.
Binnen foto's maken bij wat minder licht, onmogelijk scherp te stellen bij iets te veel inzoomen, je ziet zo vaak het rode vierkantje (niet scherp) dat je haast nooit van een leuk moment meteen een foto kan maken.
Stabilisator ingeschakeld, helpt niets als onderwerp maar iets beweegt is de foto onscherp.
Heb contact gehad met NIKON, na foto's digitaal te hebben opgestuurd kreeg ik snel op elke foto commentaar wat ik fout gedaan had, of het toestel stond niet goed, raad NIKON opgevolgd, geen resultaat, nog steeds belabberde foto's.
Jammer, jammer, jammer, had de hoop een leuk snel toestelletje te hebben, ben echt totaal ontevreden, zal daarom toestel terug sturen naar BOL.COM (die kan er niets aan doen) hoop dat zij NIKON kunnen bewegen om dit cameratje goed na te kijken.

Jan Schipper

dj3 25-12-2010
Geschreven voor: Nikon COOLPIX S8000 zilver

Sinds gisteren deze camera in bezit, weet nog niet of ik hem hou. Ik vind hem redelijk handig in gebruik, daar heb ik niet veel negatiefs over te melden. Scherpe foto's uit de hand zijn sporadisch. Met statief kan het wel. Met mijn vorige camera kon ik met gemak scherpe foto's uit de hand nemen. Macro's zijn best wel goed. Over het algmeen vind ik de foto's gauw te licht of fel. Vooral heldere gedeelten zoals lichten worden te fel weergegeven. Het scherm vind ik iets tegenvallen, de kleuren van het scherm zijn wat flets (een onderwerp komt qua kleur en helderheid vaak niet overeen met de werkelijkheid). Je kan alleen de helderheid daarvan instellen. Genomen foto's zitten wat beeldfouten op het scherm, die als je wat inzoomt op de foto er niet inzitten. De flitser is onhandig geplaatst, wanneer de camera wil flitsen merk je dat de flitser omhoog wil komen net op een plek waar je de camera wil vasthouden. Een beetje gemengde indruk. Camera ziet er mooi uit, als had ik liever zwart gehad, makkelijk in gebruik, veel zoom, maar foto's (scherpte), scherm en flitser op een onhandige plek vallen wat tegen. Ook schijnt de batterijduur wat aan de korte kant te zijn (nog te kort in gebruik om dat op te merken). Foto's bevatten ook soms meer kleur dan in werkelijkheid.

tim15 10-12-2010
Geschreven voor: Nikon COOLPIX S8000 zwart

Zeer goed toestel voor buiten. Maar ben minder tevreden over foto's van binnen. Foto's binnen zijn te overbelicht. En je hebt misschien de verschillende onderwerpsstanden, maar daar is niet altijd tijd voor. Dus proberen met flits zonder flits en kijken wat het beste resultaat is. Mijn vorige Nikon was beter maar minder snel.

jamesonline 03-09-2010
Geschreven voor: Nikon COOLPIX S8000 zwart

Zeer mooie foto's top toestel ook de foto's met het inzoemen zeer scherp. Alleen 1 groot nadeel de flitser zit echt op een onhandig plek links boven op de camera waar je meestal je vingers heb om de camera vast te houden. Als de fliters gebruikt moet worden heb je vinger er op.

smilda1 26-08-2010
Geschreven voor: Nikon COOLPIX S8000 zwart

Zeer compacte zoom camera maar er zijn 2 minpunten aan deze camera. Bij het vasthouden komt het vaak voor dat de flitser tegen een vinger aan komt dit omdat deze omhoog uit de camera komt en de accu van deze camera is zeer plat en mist veel kracht in vergelijking bij andere zoom camera's. waarom je deze camera wel moet kopen is om zijn lens super goed en mooie foto's.

Jolandaa 25-08-2010
Geschreven voor: Nikon COOLPIX S8000 zwart

Wij hebben deze camera in juni 2010 aangeschaft. In eerste instantie waren wij razend enthousiast. De camera stelt ontzettend snel scherp en klik is gelijk een scherpe foto. De kleuren zijn mooi en zelfs als het redelijk donker is zijn de foto's zonder flitser duidelijk. Het enige minpuntje dat wij konden ontdekken: de plek van de flitser op het toestel is onhandig.
Maar toen..... Zonder enige aanleiding ging de camera kapot. Eerst maakte ik nog een duidelijke foto, de volgende was bewogen en die daarna en die daarna. De sluitertijd duurde opeens ook heeeel erg lang. We hebben toen gebeld met Nikon en deze zeiden dat we het toestel moesten opsturen.
Zij hebben het toestel nagekeken en het bleek dat er een plastic onderdeel van de lens stuk was gegaan. Volgens hen kwam dit door "onheil van buitenaf". Omdat wij er zeker van zijn dat er niets is gebeurd met het toestel en wij het met een normale voorzichtigheid hebben gebruikt, klopt die conclusie niet. Camera is niet gevallen, gestoten of wat dan ook. De buitenkant vertoonde ook geen enkel krasje. Waar de conclusie dan ook vandaan komt blijft een raadsel. Nikon schreef dat dit euvel niet onder de garantie viel en wij konden kiezen uit: 1. toestel laten repareren voor € 132,-. 2. toestel ongerepareerd laten retourneren maar dan wel de analysekosten ad € 37,- excl. BTW en verzndkst. 3. Het toestel laten vernietigen.
Er heeft enige mailwisseling plaatsgevonden omdat wij ons natuurlijk niet konden vinden in de uitleg van Nikon. Een apparaat van 1 maand oud dat zomaar kapot gaat is volgens ons non-conform. Nikon bleef echter volhouden dat een dergelijk euvel volgens hun analyselijst altijd duidt op onheil van buitenaf. Misschien, zo werd geopperd, had het toestel in een tasje gezeten en was per ongeluk de aanknop geactiveerd. Doordat er dan geen ruimte was voor het uitschuiven van de lens was het onderdeel afgebroken. Dit vinden wij een vergezochte theorie en niet erg aannemelijk. Maar volgens Nikon dus buiten de garantie. Als klant sta je dan met je rug tegen de muur. We hebben uiteindelijk de verkoper aansprakelijk gesteld en op die manier het geld teruggekregen. Maar wat betreft de service van Nikon, die is abominabel!

BeQwaam 15-08-2010

Super camera.
Het stabilisatiesysteem is super. Zeer verasend. En de scherpte van de foto's is ook al opvallend. Ik heb ook een Canon 450D spiegelreflex en die haalt het niet bij de scherpte van deze plaatjes (12 Mpix).

Minpunt is de drama-connector. Je kan er met geen enkele lader mee laden alleen via een PC. Bovendien is het geen mini en geen micro USB (wanneer wordt die standaard nu eens doorgevoerd?? grr) maar een of ander soort GrrGrr USB waarvan ik de kabel steeds kwijt ben.

En het kapje daarvan heb ik al stuk en weggegooid.

Verder een topcamera die mij erg verrast (ISO 800 geen probleem).

heleen17 02-08-2010
Geschreven voor: Nikon COOLPIX S8000 zwart

wauw dit is echt een geweldige camera ik ben zelf naar het north sea jazz festival geweest dit jaar natuurlijk op pad met een goede camera voor de mooiste plaatjes en ik ben heel tevreden door de uitklapbare flitser heeft de flits een verder berijk ook de reactie snelheid is heel goed. verder is het geluid bij het filmen en heel goed en is het filmpje zelf haarscherp!
ik ben echt heel blij met deze camera! hij is in een woord Geweldig een echte aanraader

thespeed 21-07-2010
Geschreven voor: Nikon COOLPIX S8000 zilver

Ik heb deze camera nu een week en hij werkt perfect.
Hij kan goed en duidelijk inzoomen en de macro stand werkt verrassend goed.
Het batterij symbool krijg ik zelf ook niet op de camera te zien. Volgens het boekje zie je deze pas wanneer de batterij bijna op is.
Dit is dus nog even afwachten.
Afgelopen zondag ben ik bij de zwarte cross geweest en heb daar meerdere foto's geschoten.
Vooral bij de cross waar verschillende voertuigen langs kwamen had ik geen last van onduidelijke foto's door beweging (misschien met 1 foto) Ik had hem toen op de auto stand. Ook het inzoomen op een podium waar ik de personen zelf nauwelijks zag ging verrassend goed. Soms iets wazig maar als iedereen voor je springt en je schiet een foto met de camera boven je is dat niet verwonderlijk.
De stand slim portret werkt ook goed. Als iemand lacht dan neemt hij automatisch een foto. Ik heb hier al verschillende leuke foto's mee kunnen maken. Puur omdat iemand anders niet ziet wanneer je nu echt de foto maakt. Soms heb ik dat hij op een moment geen foto wil maken. Dan moet je even wachten en dan werkt het wel, geen idee waar dit aanligt. (niet echt storend).
Een minpunt van deze camera vind ik het USB klepje onderop de camera. Deze is moeilijk open te krijgen waardoor je deze snel beschadigt(ik heb hier al een afdruk in staan van een nagel). Dit terwijl ik wel voorzichtig ben met de camera.

Voordelen:
*Redelijk compact voor een camera met 10x optische zoom
*Makkelijk te bedienen
*Maakt snel en duidelijke foto's
*duidelijk scherm

Nadelen:
*usb rubberen klepje wat slap
*lens schuift niet automatisch in na een tijdje bij het bekijken van foto's
* Quiktime video's (vind het zelf geen makkelijk formaat, waarschijnlijk voor anderen geen probleem)
* voor sommigen de plaatsing van de flitser, maar dat is puur gewenning.

Al met al een erg leuk toestel.
Voor diegenen die nog een compact hoesje willen kopen. Ik heb momenteel de Hama 60H Hardcase.
Hier past hij prima in en deze vind ik goed stevig en hard.
Onderling in deze hoesjes zit wel iets verschil (past wel maar bij sommigen iets moeilijker, gewoon een kwestie van proberen in de winkel).
Vanwege display breuk vind ik een stevig hoesje belangrijk. Vooral als je van plan bent de camera in je broekzak te stoppen. Geen id als dit slim is want dit werd mij bij meerdere zaken afgeraden.
Ik heb dit zelf al wel meerdere keren gedaan zonder problemen.

_Gerard_ 19-07-2010
Geschreven voor: Nikon COOLPIX S8000 zilver

Ik heb de S8000 nu een week in bezit en ben er zeer tevreden mee.

Pluspunten:
* goed zoombereik (30-300 mm)
* goed gebouwd
* haarscherpe foto's
* goede kwaliteit in pocketformaat

Minpunten:
* opstart is een beetje traag (scherm is wel binnen 0.5 sec zichtbaar, maar camera reageert pas na 3 sec). misschien ben ik wat ongeduldig
* sluitertijd en diafragma niet manueel in te stellen

Al met al een aanrader, want met de minpunten valt goed te leven.

Edvries75 24-06-2010
Geschreven voor: Nikon COOLPIX S8000 zilver

Mooie camera. Gekocht voor de 10 x zoom en valt niet tegen zeg. Onwijs scherpe foto's, veel mogelijkheden en veel vooraf geinstalleerde instellingen. Veel handige foefjes die voor mij als 'leek'erg nuttig zijn. Enig minpunt , als ik wat moet verzinnen is de plek van de flitser waar je vinger vaak zit. Hij geeft dan wel melding op het scherm dat de flitser niet kan uitklappen, dat is ff wennen. Verder dus echt zeer mooi, niet te groot, niet te zwaar. Super mooie foto's. Is mijn eerste Nikon. Tot heden erg tevreden.

Mooch 06-06-2010
Geschreven voor: Nikon COOLPIX S8000 zwart

Camera een paar weken in bezit. Ik ben er zeer tevreden over. Ben tevens in het bezit van een Nikon D70 spiegelreflex. Ook hier ben ik tevreden over. De S8000 heb ik gekocht omdat ik niet altijd wil sjouwen met alle spullen van de D70. De S8000 is zeer handzaam. Maar wat voor mij met name speelde is de kwaliteit. Ik wil met een compacte camera eigenlijk niet te veel op de kwaliteit van de D70 in moeten leveren. En ik kan zeggen dat de S8000 eigenlijk dat niet doet. De plaatjes die hij maakt overtroffen mijn verwachtingen. Haarscherpe foto's en de kleuren zijn schitterend. De camera is gemakkelijk in het gebruikt en heeft toch veel futures. De macro stand is ook zeer goed. Eigenlijk zijn er geen minpunten. Dat de flitser niet handig is gesitueerd is niet onoverkomelijk. Is een kwestie van gewenning. De camera voelt trouwens ' lekker' aan. Wat ook prettig is is de snelle opstarttijd. Je zet hem aan en je kunt bijna direct foto's maken. Kort om, een echte aanrader!

rronnyboy 22-05-2010
Geschreven voor: Nikon COOLPIX S8000 zwart

Ik heb deze camera 1 week in huis.
Ik ben een persoon die veel kwaliteit wil met minimale inspanning, dus een automatische camera die direct zeer acceptabele foto's klikt.
na de vorige reviews bekeken te hebben ,heb ik besloten deze camera te verkiezen boven de tz7.

Ik kan alleen maar zeggen dat de eerste indruk extreem goed is in de automatische stand, het is inderdaad klikken en je hebt een perfecte foto.

Zoals andere al zeiden is het even wennen aan de stand van de flitser, maar daar valt zeker mee te leven , voor hetgene wat je er voor terug krijgt.

ik ga hem aankomende dagen nog ff verder uit testen en plaats later nog wel een uitgebreidere review

mhd 14-05-2010
Geschreven voor: Nikon COOLPIX S8000 zilver

Meest Sexy zoom camera op de markt!

Eigenlijk out of the blue gekocht, waren al een tijdje op zoek, maar ja onze oude coolpix 885 maakt nog steeds zulke leuke foto's. Kan zelfs nog op tegen alle nieuwe beestjes ondanks zn magere 3.15mp sensor!
Maar de accu begon nu kuren te krijgen al maanden geen foto's meer gemaakt, vrouw begon te zeuren dat met 2 kids en de vakantie in vooruitzicht er iets nieuws moest komen.

Nu dan even naar kieskeurig in de ochtend. Wat zoeken we? Tja, niet al te groot en eigenlijk aanzetten en meteen klikken en afdrukken, lekker snel dus en heeeeeeeel veel zoom. En het moet allemaal niet te ingewikkeld.

Beetje op de prijs letten ook natuurlijk en toen een lijstje gemaakt met welke camera's overeenkwamen met de wensen. Omdat we al Nikon hebben (onze coolpix en ook onze SLR nog met film) hadden de s3000 of s8000 al wel de voorkeur. Mijn vrouw vindt de reclame met Robbie Williams en Nikon ook heel erg leuk dus dat speelde ook mee.

In de winkel vertelde ik mijn vrouw dat we toch wat meer geld moesten uitgeven de s3000 heeft een goede zoom maar niet wat ik wilde, ik kreeg toestemming!

Even rondgekeken en wat geprobeerd eigenlijk oordeelde ik alleen op snelheid en zoom, kwaliteit zie pas echt als je de foto op het notebookscherm ziet, dus dat is gewoon duimen ;-)

Nou het werd hem! hij is mooi, snel en echt heel sexy!

Thuis het menu tot op het bot uitgepluist, eigenlijk gewoon kinderlijk eenvoudig. Maar bijna alles kan hoor voor degene die het wil, ik niet meer hoor.

Maar wat is het ding lekker simpel en wat gaat hij snel. En ja donker of licht het is scherp.

Vertrouw je scherm `dat is de tip` die laat namelijk precies zien hoe de foto gaat worden, dit doet ook alleen een Nikon al va oudsher. Is je scherm donker haal alvast je vinger maar van de linkerbovenhoek want je flitser komt omhoog. Is je scherm wazig laat je vinger los en laat de autofocus even herstellen, ubersimpel.

Waar het op neer komt; aanzetten en klikken. Geen gekke knoppen en wieltjes die verkeerd kunnen staan gewoon klikken. Het resultaat de perfecte scherpe en natuurgetrouwe familiefoto.

Ja hoor nogmaals het kan wel alles fine-tunen en verschillende scenes maar deze zijn allemaal toegankelijk in het menu voor als je wat meer tijd hebt voor het instellen van je perfecte RECLAMEFOTO.

voordelen;
Sexy uitstraling en compact.
Snelle opstarttijd bijna nihil.
donker of licht opnames zijn echt goed en scherp.
Simpel, Klikken en afdrukken.
Scherm laat echte eindresultaat zien.
Lekkere zoom.

Nadelen;
Flister is echt goed maar zit op de plek waar je vaak je linkerwijsvinger houdt, ik wen er wel aan!
Scrollweel kan iets zenuwachtig reageren, slaat dan iets over of reageerd iets anders dan je verwacht.

Kortom wij zijn er echt heel blij mee!

M_Mulder 28-04-2010
Geschreven voor: Nikon COOLPIX S8000 zwart

Wij hebben de camera gekocht naar aanleiding van de reviews op Kieskeurig. Na een Sony powershot te hebben gehad is dit een verademing.

De Camera is bijzonder snel, steld snel scherp en maakt echt super foto's! Ik heb wel een snelle grote SD Card in de camera gestopt (8MB, sandisk Ultra). Zelfs de filmpjes zijn van verrasende kwaliteit.

Scherpstellen gaat ook snel en goed. Geen lege foto's meer als de kinderen al voorbij zijn.

Enig klein nadeel is soms de plaats van de flitser. Deze zit bovenop en klapt op wanneer de flitser nodig is. Maar daar zit nou net een vinger..

Flitser is erg laat nodig doordat de camera goed overweg kan met donkere omgeving.

Kortom een aanrader.

senna2010 23-03-2010
Geschreven voor: Nikon COOLPIX S8000 zilver

Na de camara`s panasonic dmc tz10, canon powershot sx 200si en nikon coolpix s8000 op de vergelijkingssite te hebben gezet, heb ik voor de nikon gekozen. Alhoewel het prijsverschil tussen de panasonic(320 E) en de nikon(225 E) wel leidde tot enig nadenken(kwaliteitsverschil!?).
Ik heb de nikon nu ca. 2 weken. Het maakt uitstekende foto`s in zowel de automatische stand, handmatige instelling, macro-stand, alsook het corrigeren van gemaakte foto`s.
Waar je aan moet wennen is de flitser en je moet een lange nagel hebben om het klepje te openen om de accu op te laden.
De vraag van YEA of de coolpix 8000 hetzelfde doet als de coolpix 4100 is ja.

ad2010 10-03-2010
Geschreven voor: Nikon COOLPIX S8000 zwart

Camera paar dagen in bezit, had hiervoor een Canon Ixus 4.0. Deze camera is handzaam, eenvoudig te bedienen en maakt scherpe foto's met en zonder flits.
De opklapbare flits is een kwestie van wennen.
De kwaliteit van de foto's is voor een compactcamera uistekend.

markv1970m 07-03-2010
Geschreven voor: Nikon COOLPIX S8000 zilver

Camera een week in bezit.
Hiervoor had ik een spiegelreflex camera een Nikon D70s.
Omdat ik veel foto's maak maar niet steeds veel wilde meenemen heb ik deze gekocht.
totaal anders fotograferen maar foto's zien er allemaal verbazingwekkend goed uit.

Hogere Isowaarde bij slecht licht is erg netjes en goed weinig ruis in de foto's en een ongekend goede flitser.
nadeel van deze camera vind ik wel de opklapbare flits.

je bent gewend de camera met je linkerhand bovenop vast te pakken echter indien de flits gebruikt moet worden houd je met je vinger de flitser tegen.
Kwestie van aanpassen manier van vastpakken....

Foto's zijn geweldig scherp en zelfs op A3 zeer scherp.
Al met al zeker een aanrader.

positief: Snelheid foto's maken, scherpstellen Macro erg dichtbij te maken 1 cm geen probleem. Goede foto's in avond.

Nadeel: flitser die opklapt.

Ramaker 27-02-2010
Geschreven voor: Nikon COOLPIX S8000 zilver

Echte aanrader. Paar dagen in bezit. Was bedoeld als tweede camera naast Panasonic Lumix FZ18. Gewoon een dunne en kleine camera die je makkelijk in je jas steekt. Moet zeggen dat de eerste foto's die we hebben gemaakt beter zijn dan die van de FZ-18. Zowel binnen als buiten hele mooie foto's. In deze klasse een supercamera. En bovendien reageert camera zeer snel op afdrukknop.