Samsung Digimax S600 rood

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung Digimax S600 rood op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

mieksje 03-11-2009
Geschreven voor: Samsung Digimax S600 zilver

Ik heb dit toestel een aantal jaren. Het is een heel handig toestel, mijn man gebruikt altijd de auto functie:snel klaar, makkelijk fotograferen, altijd goed. Ik gebruik de prog functie. je kunt van alles instellen en het valt me op dat de foto's echt heel goed zijn. Met een beetje stoeien met belichting, witbalans, ISO en sluitertijd in moeilijke situaties (tegenlicht, donker) krijg je nog steeds heel mooie foto's. Soms onscherp, maar dat ligt dat echt aan mij: net ernaast scherp gesteld. Ik heb een heel klein buigbaar statiefje om in het donker toch nog zonder beweging heel mooie foto's te maken. Met een beetje stoeien zijn ze mooier dan je het zelf ziet. Echt helemaal geweldig. Als ik een probleem had afgelopen jaren, dan kwam dat doordat de batterij op was. Maar ik neem gewoon oplaadbare en heb altijd een reserve setje oplaadbare bij me. Nooit een probleem. Gaat trouwens best lang mee, met misschien de juiste batterijen? Valt me trouwens op dat soms B-merk batterij beter presteert dan A-merk. Lijkt volkomen willekeurig...

Difference 28-09-2008
Geschreven voor: Samsung Digimax S600 zwart

Ik heb deze camera nu al een paar jaar in mijn bezit en ik ben er nog steeds weg van.
Als je snel een foto wilt maken, zet je de camera-stand op automatisch en krijg je voor de standaard foto's een geweldig resultaat.
Als je meer mogelijkheden wilt kun je voor deze goedkope compact camera nog ongeloofelijk veel. Licht instellingen zijn op verschillende manieren te regelen. Het is mogelijk om een paar simpele dingen in te stellen. Zo kan de iets minder ervaren gebruiker toch nog begrijpen wat deze instelt.
Maar ook de ervarene gebruiker kan allerlei dingen instellen. Zo kan er gekozen worden uit een aantal verschillende iso-waarden, sluitertijd en diafragma grootte.

Er zijn uiteraard ook een paar gebreken aan deze camera.
Zo is het niet mogelijk om een sluitertijd in te stellen langer dan 8 seconden. Ook zijn er maar 2 diafragma-waarden in te stellen.
Er zit een hele korte periode tussen het indrukken van de foto-knop (hoewel vele andere camera's een langere tussenperiode hebben, is het soms toch storend).
Er zijn nog een paar kleine gebrekjes, maar al met al zijn deze gebreken bij andere camera's in dezelfde prijsklasse als deze samsung nog veel erger.

Ik heb met deze camera nog nooit grote problemen ondervonden. Ik heb goedkope batterijen, een goedkoop SD-kaartje en een simpel tasje erbij gekocht. Maar dat heeft geen enkel probleem opgelevert.

Kortom, deze camera is een super aankoop, zeker in zijn prijsklasse. Ook is het mogelijk om door te groeien naar een proffessionelere camera, doordat je kan kiezen hoe ingewikkeld je alle instellingen maakt. Met accesoires erbij kun je erg goedkoop klaar zijn, wat misschien wel de beste aankoop van uw leven kunnen zijn.

mk2008 20-08-2008
Geschreven voor: Samsung Digimax S600 rood

Ik heb zojuist deze camera na ruim 1 jaar weggedaan. Ik had die voor moederdag aan mijn vrouw gegeven, maar ze is er niet echt vrolijker door geworden....

bij mooi weer en goed licht kun je spreken over een foto. De scherpte van de foto is echter nooit echt super
Voor kinderen/dieren fotograveren kun je wel vergeten, die zijn NOOIT goed.
Altijd bewogen beelden ( of delen daar van)
Binnen wordt de sluitertijd nog langer, dus is het nog erger, samen met een behoorlijk hoeveelheid ruis.

Wat wel goed is is de filmpjes die hij maakt....

mister-justin 03-06-2008
Geschreven voor: Samsung Digimax S600 rood

Ik heb de samsung Digimax S600 al een tijdje, maar ik overweeg hem weg te doen.
Dit zijn de voornaamste redenen:
-Lange sluitertijd
- maakt alleen mooie foto's onder optimale omstandigheden.
- Kan heel erg slecht omgaan met bewegende foto's
----------
Als ik een foto wil maken in volle zon wil er nog wel eens een mooie tussen zitten maar in donkere ruimtes moet je echt een professionelere camera hebben want in donkere en slecht verlichte ruimtes kan je deze camera beter in je tasje laten.

Camera heeft dan ook veel last van ruis.
Kortom, het is best een goede camera maar laat voor mij wat te wensen over.

avanerp 09-04-2008
Geschreven voor: Samsung Digimax S600 zilver

De samsung digimax is een zeer gevoelige camera, je moet er speciale batterijen in doen. Je kan niet elk soort er in doen want dan doet hij het niet. Niet erg handig.
De foto's zijn van goede kwaliteit.

RuudMusic 20-07-2007
Geschreven voor: Samsung Digimax S600 rood

erg tevreden over dit toestal. maakt scherpe foto's, alleen bij weinig licht wordt het stukken minder, maar dat is met de meeste van deze camera's. veel interessante en nuttige mogelijkheden, die heel makkelijk onder de knie te krijgen zijn. het meest lukt zonder handleiding, de kleine kneepjes weet je na 1x doorlezen.

ik zie veel mensen klagen over de batterijen, dat snap ik niet. ik kan met 1 setje ruim 1 festivaldag schieten, dus dat is uren achter elkaar tientallen foto's nemen, aan, uit, aan, uit, terugkijken, enz. zijn gewoon 2100mAh.

iets wat ik erg vervelend vind, en ben benieuwd of meer mensen daar last van hebben, is de audio bij het filmen. regelmatig valt voor een seconde of 1-2 het geluid weg, het lijkt willekeurig.

overall: prima toestel voor een mooie prijs, aanrader.

dens 14-07-2007
Geschreven voor: Samsung Digimax S600 zwart

Deze camera gekocht omdat ik iets zocht wat ik zo in mijn broekzak kan steken. Heb niet altijd zin om met onze (overigens perfecte) Panasonic DMC-FZ7 op pad te gaan (is toch wel groot).

Mooi design en prettig aanvoelende materialen.

Bediening en menu zijn gebruiksvriendelijk, ik heb de gebruiksaanwijzing nog niet nodig gehad.

De foto's zijn van prachtige kwaliteit, vooral als er voldoende licht is. Wilde eerst de Canon owershot A450 kopen maar die heeft veel meer last van ruis bij minder licht. Hier heeft deze Samsung minder last van.

De camera heeft geen (optische) zoeker maar het scherm is groot en van goede kwaliteit dus dat ga ik niet missen (gebruik het op onze Panasonic eigenlijk ook nooit).

Er gaan maar 2 penlight (AA) batterijen in dus de camera is daardoor lekker licht en plat. Keerzijde is dat je vaker batterijen moet wisselen. Wie mooi wil zijn moet pijn lijden...

Esme 21-06-2007
Geschreven voor: Samsung Digimax S600 rood

De digimax s600 is een mooie camera en maakt over het algemeen mooie, heldere foto's. (Af en toe wil er wel eens een slechte tussen zitten, maar dat komt denk ik, omdat ik nog wel eens wat te enthousiast ben met de zoomknop).
In het begin had ik een beetje moeite met de bediening van het toestel, maar ik kreeg het al snel door toen ik er even de tijd voor nam. Wel een minpuntje aan mijn camera is de degelijkheid. Nog geen twee maanden na aankoop wilde ik een foto maken en blokkeerde mijn lens, waarna de camera niet meer reageerde. Omdat dit defect binnen de garantieperiode viel heb ik deze terug gestuurd naar Samsung met een begeleidend briefje. Drie weken later kreeg ik de gerepareerde camera terug. Goede service!
Ik vind de digimax s600 een fijne camera met voldoende mogelijkheden om mooie foto's te maken!

maurice22 04-06-2007
Geschreven voor: Samsung Digimax S600 zwart

ik was opzoek naar een goed fototoestel. uiteindelijk heb ik gekozen voor de S600. hij mooie scherpe foto's (ook bij inzoomen) alleen af en toe is die een beetje overbelicht. ik heb er een 1gb sd kaartje ingedaan voor extra foto capiciteit. kortom, is dit een echte aanrader!

Mieks 22-05-2007
Geschreven voor: Samsung Digimax S600 zilver

geweldig apparaat, handzaam, best wel snel, hele mooie foto's. Ik heb hem nu een maand of 5 en echt, de foto's zijn heel goed. Soms een foutje wat betreft het scherpstellen, maar dat ligt aan mij (het onderwerp staat dan buiten het midden, moet natuurlijk eerst op onderwerp scherpstellen en dan pas de compositie maken).
Net naar Spanje geweest en wat opviel was dat de camera onder moeilijke omstandigheden prachtige foto's kan maken. Ik heb hem zelf vaak op Programma staan: kun je echt alles (en dan ook alles) instellen.
Maakten foto's in grotten: ze waren mooier dan wij ze zelf zagen. Evenzo bij ondergrondse baden: met flits was dat nogal saai, maar met flits uit: geweldig, spannend licht. Heel mooi. Wel zorgen voor statief of een muurtje als je in donkere ruimtes foto's maakt. Maar buiten of binnen: het resultaat is verbluffend. En dat voor zo'n kleine camera. Heb 2 1 Gig SD kaartjes gekocht, per SD kaart is dat toch wel zo'n 300 foto's. Video: veel beter dan gedacht. Goed op een grootbeeld (!) plasmascherm. Geluid: microfoon zit dichtbij de opnemer en wat verder van de opgenomene: hou je mond dicht en zet het geluid bij afspelen luid. Maar voor een fotocamera toch een bijzondere prestatie. Batterij verbruik: terugkijken van filmpjes en foto's kost ook energie. Heb op 6 batterijen 200 foto's gemaakt (2 keer opgeladen).

tamarow 18-04-2007
Geschreven voor: Samsung Digimax S600 rood

Heb de camera nu 1,5 maand en hij maakt hele goede foto's! Heb altijd met spiegelreflexen gewerkt en was erg huiverig voor digitaal, maar absoluut klasse! Goedkope camera met heel veel mogelijkheden. Batterijen zijn wel gauw op dus koop goede oplaadbare! Het helpt ook door de camera snel op standby te laten gaan. Overweeg om voor de kinderen de S500 aan te schaffen. M.i. identiek met iets minder pixels. Maar de hoeveelheid pixels zegt niets, de kwaliteit van bijv. de lens is veel belangrijker. En die is gewoon goed! Levering incl. kabels en software is prima. Nu nog even de trouwjurk winnen.... en verkopen!! :)

R_Lee 24-03-2007
Geschreven voor: Samsung Digimax S600 zilver

Ik vind het een topcamera. Na eens wat rond te hebben gezocht en meningen van anderen te hebben gehoord, heb ik de proef op de som genomen en de camera besteld.
Ik moet zeggen, werkelijk een topcamera. Dit is weer een bewijs dat 'goedkopere' camera's zeker ook TOP kunnen zijn! Enige nadeel is dat er geen standaard 16 MB geheugenkaartje bij zit, maar gelukkig voor mij had ik nog mijn 256 MB van de vorige, welke hier ook in past.

Foto's zijn heel helder (géén beeldruis) en bediening is zeer makkelijk. 9/10 ker zijn de foto's in de automatische stand prima. Daarnaast is de kleurechtheid ook top. Iets waar andere camera's naar mijn ervaring nog weleens moeite mee hebben (vollere of doffere kleuren).

Werkelijk een aanrader, deze Samsung Digimax S600.

Erik 187 22-03-2007
Geschreven voor: Samsung Digimax S600 rood

Wij hebben deze camera nu 9 maanden. We zijn er zeer tevreden over. Alleen hebben wij kort geleden de foto's laten ontwikkelen en welk formaat kregen wij? 10 x 13, terwijl er tegen ons was gezegd dat hij ook 10 x 15 afdrukt (3:2). Dit is het enige wat ons tegenvalt. Waarschijnlijk mogen we een andere uitzoeken, want we willen graag dat de foto's 10 x 15 zijn, deze passen tenminste in een foto lijstje.
Maar het is een perfecte camera! Goede duidelijke foto's en zeker gebruiksvriendelijk.

Schiedammer 21-03-2007
Geschreven voor: Samsung Digimax S600 zilver

Net een paar dagen in bezit, maar nu al heel tevreden over de kwaliteit van de foto's. Natuurlijk is het altijd raadzaam de bijgeleverde batterijen niet te gebruiken maar meteen goed opgeladen 2300 mAh's te gebruiken. Ligt goed in de hand, vooral door die ronding. Mooi groot beeldscherm. Er zit geen zoeker op maar wie gebruikt dat tegenwoordig nog? ik niet in elk geval. Zoals al eerder opgemerkt, sluit de camera niet meer zodra de batterijen bijna leeg zijn, maar zover laat ik het meestal niet komen. Tijdig vervangen dus. Neem dus altijd een reserve opgeladen setje mee.
Deze camera voor tienerdochter gekocht, goede keuze geweest !

naam236567765 27-02-2007
Geschreven voor: Samsung Digimax S600 zwart

Ben ik heel tevreden omdat:
Mijn belangrijkste punt mooie foto's.
Veel instel mogelijkheden.
De cammera batterijen is wel een min punt je moet dus een opladen met goede AA penlites aanschaffen.
Filmpjes zijn in AVI formaat dus mooi op PC aftekijken alleen jammer dat je ze niet kunt bewerken en in AVI wegschrijven.
Bij lage accu spanning kan toestel zomaar uitvallen maar foto of film wordt wel opgeslagen.

kortom goed toestel voor een scherpe prijs.

niceman26 14-12-2006
Geschreven voor: Samsung Digimax S600 zwart

heb de camera nu een paar weken in bezit en ben er zeer tevredeen over.
hiervoor had ik een fuji 1.3mp dus ben een grote stap vooruit gegaan. Mijn
motivatie was het gebruikersgemak van deze camera, en ook de prachtige foto
kwaliteit die je er mee kan maken. om ook even het probleem op te halen van de
batterijen die snel leeg. Ik heb dat prbleem opgevangen door direct ook
baterijen te bestellen van 2700Mah. deze zijn ruim voldoende om veel plezier
te hebben met je camera zonder het probleem van snel de baterijen leeg

Lei 05-10-2006

Ik ben supertevreden met de Samsung digimax S600. De kwaliteit van de foto's is
superhelder. Bij het pakketje zit ook een software CD-rom, daar staan o.a. ook
nog een fotobewerkings en filmbewerkings programma op. Super handig dus. Je kan
er ook verschillende frames omheen doen, je kunt verschillende composities erop
zetten. Je kunt hem instellen in: normaal, sepia, zwart-wit, rood, groen, blauw
en negatief. Er zit niet alleen een filmcamera op maar ook een voice-recorder
met een superheldere klank. Als je de filmpjes en andere upload op je programma
opent zich het meteen in Windows Media Player. Dat is ook wel handig. Er zit
wel een nadeel bij, de batterijen die je meegeleverd krijgt als je hem koopt
zijn maximaal na een uur op. Maar dat is dan ook alles. Verder ben helemaal
tevreden met mijn aankoop.

Jos de blauw 30-08-2006

Heb 'm nu 2 maanden in bezit, inclusief het dockingstation en accuus. Ben er
dik tevreden over, ook over de levensduur van de batterijen. Zoomen: niet doen,
uitsnijden opde pc gaat met 6 megapixel beter en mmoier. Leuke filters, kortom,
dik tevreden.

Lajo 27-06-2006
Geschreven voor: Samsung Digimax S600 zwart

Heb deze camera nu een paar dagen in m'n bezit.
Het is een zeer eenvoudig te bedienen apparaat en de kwaliteit van de foto's is
perfect.
Wat erg handig is dat je het aantal megapixels kan instellen (6,5,4,3,2,1Mp)
zeker als je geheugenkaart bijna vol is.
Een prima camera voor relatief weinig geld.

Peter35 01-05-2006

In mijn onderstaande review ben ik nog vergeten te vermelden, dat de S600 ook
als bijzondere eigenschappen heeft:

- AEB (automatic exposure bracketing). De camera neemt dan drie foto's snel
achter elkaar met resp. 0.5 EV onderbelichting, de standaard belichting en 0.5
EV overbelichting. Dit is handig als de lichtvalling slecht is en je snel moet
werken, je hebt dan meer kans dat je onderwerp toch goed is belicht. Je kan ook
een reeks foto's met dezelfde belichting snel achter elkaar maken (zolang je op
de ontspanknop drukt en tot je geheugen vol is).
- Spraakmemo. Je kan de camera tevens als geluidsrecorder gebruiken (neemt tot
1 uur geluid op). En bij iedere foto kan je een kort commentaar (van ca. 10
sec) inspreken.
- Nederlands als menutaal (en een goede Nederlandse handleiding op papier)
- 20MB ingebouwd geheugen (goed voor 6 foto's of 17 sec video). Dit is vooral
handig om onderweg foto's van de ene geheugenkaart naar een andere te kopiëren.
Als je geheugenkaart vol is en je hebt meer geheugen nodig dan kan je met deze
camera de bestandsgrootte van de foto's die je al hebt gemaakt verkleinen. Zo
komt er geheugen vrij om (in noodgevallen) nog een paar extra foto's te kunnen
maken.
- Diashow. De S600 kan foto's achter elkaar in een diashow weergeven op het
scherm of op een tv. Daarbij kan je diverse overgangseffecten en
tijdsintervallen instellen. Staande foto's kan je draaien, om ze rechtop te
kunnen bekijken. Je kan diverse foto-effecten toevoegen zonder dat je daarvoor
een PC nodig hebt (o.a. beelduitsnede apart opslaan, deel van foto scherp
weergeven/rest out-of-focus, foto's samenvoegen, kleuren veranderen, kaders
toevoegen, e.d.)
- PictBridge en DPOF (Digital Print Order Format). De S600 kan ook rechtstreeks
(dus zonder PC) afdrukken op een fotoprinter voorzien van PictBridge. Met DPOF
kunnen de foto's worden voorzien van afdrukinformatie, zoals het afdrukformaat,
voor het afdrukken via een fotocentrale. Datum en tijd kunnen op ieder
fotoformaat worden afgedrukt.
- Foto's kunnen één voor één van de geheugenkaart worden gewist (de
automatische teller telt wel door) of allemaal tegelijk (na overzenden naar de
PC). Afzonderlijke opnamen kunnen worden beveiligd tegen per ongeluk wissen.
- VGA video modus (de hoogste kwaliteit filmpjes is 640 x 480 pixels per beeld
bij 30 beelden per sec). In de film stand gebruikt de camera elektronische
trillingscompensatie om een stabiel beeld te krijgen als je uit de hand filmt.

De S600 maakt goede dichtbij foto's (macro stand). Je kan scherpstellen vanaf 5
cm afstand en de flitser gebruiken vanaf 20 cm. De camera focussed dan continu
(normaal werkt de autofocus alleen op het moment als je de ontspanknop half
indrukt) om je onderwerp steeds in het kleine scherptegebiedje te houden. De
beste macro foto's maak je vanaf een statief(je) en met zo egaal mogelijk
omgevingslicht. Die continue scherpstelling gebruikt de camera ook in de
kinderfotografie stand (samen met groot diafragma, snelle sluitertijd en anti
rode ogen flits). Die stand is ook goed te gebruiken voor alles wat snel
beweegt (sportfotografie, dieren, e.d.). In de landschap stand kiest de camera
juist een klein diafragma voor een grote scherptediepte en staat de focus vast
ingesteld op oneindig, de flitser staat dan automatisch uit (ook handig als je
door een glazen ruit heen moet fotograferen en de autofocus daardoor niet goed
werkt). Ook in de vuurwerk stand staat de focus vast op oneindig waarbij een
lange belichtingstijd er voor zorgt dat de vuurwerksporen in de lucht goed
zichtbaar worden, vuurwerk foto's dus altijd vanaf een statief maken !
Ondersteun de camera ook in de avond/nacht stand. De camera gebruikt dan wel de
flitser om het dichtbij gelegen onderwerp scherp af te beelden, maar hij kiest
tevens een lange sluitertijd om ook de achtergrond goed belicht op de foto te
krijgen. In de zonsondergang stand voorkomt de camera dat de rode lucht te
licht wordt afgebeeld en in de dageraad stand benadrukt de camera het koele
blauwe ochtendlicht. In de strand/sneeuw stand kiest de camera automatisch voor
0.5 EV overbelichting om te voorkomen dat door de lichte achtergrond het
onderwerp te donker wordt afgebeeld. Bij de tegenlicht stand gebruikt de camera
juist een invulflits om een te groot contrast tussen onderwerp en omgeving te
voorkomen. In de portret stand kiest de camera een groot diafragma om de
persoon scherp te kunnen afbeelden tegen een onscherpe achtergrond. Dit effect
wordt groter als je de zoomlens in de tele stand zet. De beste portretten maak
je met de zoomlens in de tele stand, het gezicht vertekent minder en de
flitsbelichting is veel egaler dan in de groothoek stand. Veel succes !