Sony DSC-H50 zwart, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony DSC-H50 zwart, zilver op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

robste 18-05-2009
Geschreven voor: Sony DSC-H50 zwart, zilver

Na de goede reviews gelezen te hebben, deze digitale DSC-H50 gekocht.De kwaliteit is zeer goed; Een groot min-punt:Voor buitenopname is het beter om de bijgeleverde zonneklep te gebruiken om reflectie te vermijden, en om een scherper foto te maken.Maar je moet deze telkens opschroeven.
Als je van buiten naar binnen gaat,vb:kerk, museum en vergeet deze af te doen, dan krijgt je een zwarte rand op de foto doordat de zonnekaprand het flitslicht voor een deel tegen houdt.Heeft iemand daar een oplossing voor.Het is vervelende telkens de zonnekap af te schroeven.

foto-review 06-05-2009
Geschreven voor: Sony DSC-H50 zwart, zilver

Deze week de Sony H50 gekocht.
In eerste instantie wou ik een Canon SX10 maar omdat ik liever, ivm met eventuele problemen met de camera, via een reguliere winkel wou bestellen, kwam in de winkel deze camera tegen. Ik had er wel wat reviews over gelezen. De ene review was lovender dan de ander. Maar uiteindelijk moet je het toch zelf ondervinden.
Wat het leuke aan deze camera is is dat je zelf met de sluitertijd en het diafragma kunt spelen. Zo kun je de mooiste belichting kiezen voor je onderwerp. De automatische stand is op zich ook prima maar als je zelf in de hand hebt hoe je je foto kunt maken, is dat veel leuker! Zo kun je binnen, zonder flitser hele mooie foto's maken door een geschikte isowaarde te kiezen met een bepaalde sluitertijd en diafragma. Ik had er eerst totaal geen verstand van, maar als je even op internet zoekt naar die termen, dan kom je al gauw er achter hoe je de mooiste foto's kunt nemen.
Naast het instellen hiervan, kun je ook de witbalans regelen, de sterkte van de flitser (zachter of harder in stappen) en een kleurfilter kiezen of een scenestand. Het is gewoon een camera die heel veel biedt zodat je de leukste momenten gemakkelijk vastlegt. Een kind kan de was doen met dit apparaat. Het ligt soepel in de hand, het weegt niet veel, das ook wel prettig, je hebt een flink groot lcd scherm, wat erg prettig werkt. De beeldstabilisator zorgt er ook het overgroot deel van de foto's die je maakt, dat ze allemaal, ook ingezoomd, scherp worden opgenomen.
Heeft de camera dan ook nog minpunten? Ja, wanneer je de foto's in het volledig bereik, op 100 procent bekijkt, zul je enig ruis ontdekken en vind je ook zgn. purple fringing terug bij bepaalde randen in je foto. Zoals om daken heen, of bladeren e.d. Dat zie je dus alleen echt goed wanneer je foto's op 100 procent in Photoshop bijv, bekijkt. In de praktijk druk je toch in normaal fotoformaat af, en zal dat waarschijnlijk niet meer te zien zijn. Wie drukt nou zijn foto's op a4 formaat of groter af? Het kan wel met dit hoge megapixel gehalte van 9 mp! Maar goed da's mooi meegenomen. Een ander minpunt is de kwaliteit van de filmpjes die je kunt maken met de H50. Die zijn niet echt supermooi en je hoort het op de film als je inzoomt tijdens het filmen. Het geluid is trouwens stereo en van erg goede kwaliteit. Dus voor youtube zal ie zeker voldoen denk ik.

katoo 11-02-2009
Geschreven voor: Sony DSC-H50 zwart, zilver

sinds een paar dagen de sony h50 in huis.
Hiervoor een nikon d40 gehad het is wel een stapje terug maar deze camera heeft veel meer voordelen.

Wat ik lastig vind is dat ik steeds mijn duim op de w/t knop houd dus als ik een foto wil maken moet ik eerst de lens weer terug zoomen.

Voor zover een leuke camera!

Remko2000 04-11-2008

Positief:
- Groothoek, scheelt echt veel!
- Gemak voor beginner tot prof. Alles is mogelijk, maar ik laat hem eigenlijk altijd op automatisch staan en de H50 zorgt voor perfecte foto's in het licht en in het donker (flits uitzetten)
- Heldere foto's in het donker.
- Super zoom (15x optisch) met super steady shot! Uit de hand met volle zoom roofvogels gefotografeerd en alles haarscherp.
- Groot LCS scherm
- Macrostand werkt fantastisch tot zelfs bijna met je lens bijna tegen het object aan!
- Optische zoom in filmstand
- Diavoorstelling met verschillende opties om je zelf aangegeven favouriete foto's af te draaien.

Negatief:
- LCD-scherm lijkt altijd 'vettig' te zijn.
- Geluid motor van inzoomen bij filmen hoor je zachtjes op je opname (dus gewoon van te voren zoomen en dan pas filmen of simpelweg niet zoomen tijdens filmen).

2 maanden in bezit waarvan 5 weken vakantie in Australie heel veel gefotografeerd.
Sommige mensen dachten dat we de foto's gekocht hadden! Zo scherp en mooi van kleur.

Edjuuu 02-11-2008

Heb sinds 1 week de sony dsc h50
Een heel fijn toestel met een sterke flitser.
ook is het verstelbare scherm ideaal.daarbij de groothoek die ook goed is, is het een pretig toestel.Ik ben nog wel op zoek naar een goede tas, dus als iemand mij een hint kan geven ....graag.

sonyfan 15-10-2008
Geschreven voor: Sony DSC-H50 zwart, zilver

Sinds 2 maanden in bezit van Sony DSC-H50 aangeschaft voor een rondreis van 3 weken in Zuid-Afrika.Ik heb ongeveer 750 foto`s gemaakt en heb deze thuis op de televisie afgespeeld in HD met een speciale kabel. De beelden zijn vergelijkbaar met een uitzending van DISCOVERy in HD.Ik ben daarom zeer tevreden met mijn keuze.

Fred.K 03-10-2008
Geschreven voor: Sony DSC-H50 zwart, zilver

Prima camera met erg veel mogelijkheden. Tot nu toe ongeveer 100 foto's gemaakt en zeer teveredn.

nick d 14-07-2008
Geschreven voor: Sony DSC-H50 zwart, zilver

Hallo, na lang twijfelen en duizenden reviews te lezen heb ik deze camera gekocht. Gelukkig maar, ik ben er uiterst tevreden over. Foto's zijn mooi, duidelijk en scherp (ook bij minder goede lichtomstandigheden), mogelijkheden zijn eindeloos en smileshutter is super de max, zeker met 2 jonge kindjes!!! Niks dan lof.
(de enige minpunten die je hier en der kan lezen zijn waar, maar ik stoor er mij niet aan, dit zijn: ongeveer 2 sec start up, slechts een 290 tal foto's en dan is de batterij leeg, nightshot gaat gepaard met veel ruis).
De perfecte camera bestaat niet, maar deze benadert hem wel, zeker in deze prijsklasse!!!

Dewe 21-06-2008
Geschreven voor: Sony DSC-H50 zwart, zilver

Sinds 1 maand in bezit en niets dan lof. alles werkt uitstekend en is erg duidelijk. de handleiding op de cd is verhelderend en geeft veel tips over hoe te fotograferen en hoe men kan verbeteren. zo kan je alles snel onder de knie krijgen.
de nightshot is de uitblinker van de camera. snacht foto maken met infrarood zonder dat je met het blote oog maar iets ziet. wil je iets beters ben je zeker het dubbele kwijt. na alles te hebben bekeken komt er weinig in de buurt.

dus advies: kopen allemaal

youri13 01-06-2008
Geschreven voor: Sony DSC-H50 zwart, zilver

Ik heb deze camera reeds enkele dagen in mijn bezit nu, mijn vorig toestel was eveneens een Sony maar een DSC H3, zo ene met 10x zoom en 8.1 megapixels. Ik was uitermate tevreden met dit toestel, maar ik wou gewoon (nog?) meer instellingen. Ik ging dus naar de winkel voor het gedacht een DSC H50 te halen, maar ik stond nog in twijfel met de Panasonic Lumix FZ18. De verkoper heeft me beide toestellen voorgesteld en wat uitleg gegeven. Mijn beslissing werd genomen door het simpele feit dat als je de Lumix in zijn menu gaat gebruiken, dat het lcd scherm direct vol staat in verschillende kleuren, kortom het was niet overzichtelijk en gebruiksvriendelijk. Trouwens die 18 keer zoom verschilt niet opmerkelijk veel van de 15 keer van Sony. tevens heeft ook Sony de auto matische scene keuze, hij neemt er zelfs 2 foto. enne ... Sony heeft ook 1milj pix meer... Nu ja, even serieus nu. Hij ligt goed in de hand en foto's maken met dit toestel lukt heel goed, er zit zelfs een easy stand op moest het gebeuren dat je het toestel uit handen moet geven voor een foto. De zoom, 15 keer, is heel goed en snel alsook de digitale zoom, werkt ook heel goed, beter dan de DSC H3 vind ik persoonlijk. Het gewicht is een beetje aan de zware kant als je hem gewoon opneemt, maar eenmaal in de hand, klaar voor een foto valt dat heel goed mee, hij is een beetje in balans. De afmetingen zijn al van een behoorlijk formaat, maar hij laat zich wel gewillig wegsteken in een tasje (ik gebruik een heuptas van Eastpak) maar diegene die zo een toestel wil aanschaffen neemt de afmetingen erbij; ze zijn het waard. Als laatste had ik graag medegedeeld dat de knopjes beter liggen en makkelijker te bedienen zijn. Per ongeluk u zoom instellingen veranderen of in een andere modus gaan is niet meer, tenzij u ergens een rare beweging maakt.

pluspunten
- 15 keer zoom - Gebruiksvriendelijkheid - Lay-out menu's - Kantelbaar en duidelijk afleesbaar LCD schermpje - De zoeker geeft alle info weer zoals op groot LCD scherm - Het draaiwiel is extreem handig voor het dartelen in de menu's - Nightshot - Alles is regelbaar qua instellingen voor de foto te nemen

minpunten
- Tijdens het verdraaien van dat handig wielletje gebeurt het wel eens dat ik tegen de uitschakeling flitser of macro zit. - Alles is regelbaar qua instellingen voor de foto te nemen > teveel? - Bepaalde zaken in handleiding konden beter worden uitgelegd, vooral de geavanceerde instellingen. - Klein laatse iets; de handleiding is computer vertaald en dat uit zich soms in de rare zinsbouw zo moet je zelden, maar toch gebeurt het, eens een zin of stukje herlezen.