Kodak EasyShare Z812 IS zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Kodak EasyShare Z812 IS zwart op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Laurens2222 16-10-2008

Na inbraak kan ik een nieuw toestel kopen. Kom weer op de Kodak Z812 uit.

Fotokwaliteit is goed en haarscherp.
Heb de camera vergeleken met een Panasonic FZ8 en dan scoort deze kamera op vele punten beter.
- veel lichtgevoeliger, binnen zonder flits langer goede foto's en filmen.
- Snellere scherpstelling
Verder sterke flits die het gelijk doet.

Ten opzichte van de Canon S5 (2x zo duur)(ook stereo) is de kleurindruk iets anders. De kodakfoto is scherper en lichtgevoeliger.
Marcofunctie en handmatig scherpstellen is van de canon beter.

Ook het full HD filmen is ideaal en van goede kwaliteit.

Een goede accu gaat heel leng mee, 100 foto's is geen probleem.

Normale baterijen geven een te lage spanning. Als het warm is gaat het nog, maar in ons land...

Nadelen zijn het
-Minderlichtgevende scherm, in de zomer buiten dus zoeker gebruiken.

-Het langzamer opslaan (als de foto maar goed is, vind ik dat geen probleem)

Zoomknop achter op de camera. Erg vervelend.

De scherpstelling en fotokwaliteit zijn in deze klasse ongeevenaard.
Een echte aanrader voor dat geld! Wel een echte Kodak click 8000 accu kopen. De 2 immitatie accu's zijn reeds overleden.Hoewel de kodak accu minder mAh was ging deze langer mee.

Diesta 25-09-2008

Nou ik heb de camera nu een half jaar
En bevalt mij zeer goed een echte aanrader
Voor de mensen die een baterij willen hebben die
lang meegaat kies dan voor een accu met lader
gaat wel twee dagen mee
en heb ik het over 900 foto's dan pas weer laden
type CR-V3 LI-ION DCAM CRV3
Enigste nadeel is de film functie slecht geluid en beeld
echt geen hd kwaliteit
Maar daar heb ik hem niet voor gekocht
De camera maakt ook binnen zeer mooie foto's
Wil je echt mooie fotos ga dan oefenen in de
handmatige afstelling je zult verbluft zijn
van het resultaat
Groet Dimitri

Torero 30-08-2008

Gekocht als opvolger van de DX6490 en Kodak gaf tevredenheid. Wat een domper. De foto's zijn prima en de filmpjes ook. Maar de batterijen gaan belachelijk snel leeg. De bijgeleverde -eenmalig bruikbare!- batterij heeft een levensduur vergelijkbaar met de accu van de DX6490, te doen dus. Maar Duracell penlites zijn letterlijk na het maken van 10 foto's helemaal leeg.
Dure oplaadbare fotobatterijen gekocht, gaan nauwelijks langer mee dan penlites, ongeveer 15 foto's.

Hij lijkt goedkoop, maar dat is misleiding door Kodak. Doordat die batterijen zo snel leeg zijn, ben je een fortuin kwijt.

Jorem 02-08-2008

Super camera voor het geld. Maak eenvoudige foto's overdag en dus nog niet met alle instelmogelijkheden te maken gehad.

Batterijen gaan naar mijn idee wel snel leeg. Dus nog wel een keer voor wat zwaardere kijken. Maar altijd 2 extra mee voor de zekerheid.

Rene vS 26-07-2008

Hallo, ik heb deze camera nu een aantal maanden. Ik ben niet tevreden over de foto kwaliteit. Ik heb nu naar aanleiding van een eerdere bericht de instellingen nagekeken en alleen 7 mg naar 8 mg moest aangepast worden ( daar kan het toch niet aan liggen. Batterijen lopen leeg waar je bijstaat dus ook maar de Klick 8000 bestellen. Ik ga weer testen en anders opsturen naar Kodak. Bericht gevingen over dit product zijn toch zeer wisselend.

Bruno belgie 11-07-2008

Terug van vakantie. Ongeveer 300 foto's gemaakt waarvan 5 niet bruikbaar, meestal door mijn eigen fout.
De panoramafunktie werkt perfect.
Simpele bediening van het menu.
Zeer snelle opstarttijd van het toestel, fractie van een seconde.
Ligt ZEER goed in de hand.(daarom een 10 voor vormgeving)
Makkelijke bediening.
Prachtige filmpjes in HD. Hier heb je natuurlijk dan wel een grote SD-kaart voor nodig.(Ongeveer 60min per 8GB). Je kan de resolutie natuurlijk lager zetten. De stand 640X480 levert ook nog een mooi resultaat. Enig nadeel aan de HD filmpjes is dat je een snelle computer moet hebben om deze dan te bekijken.

Kortom: zeker GEEN spijt dat ik dit toestel gekocht heb. Bravo voor KODAK

Monique1 11-07-2008

Een camera die foto's maakt van prima kwaliteit plus dat je er mooie filmpjes mee kunt maken. Voor de serieuzere fotograaf.
Ik fotografeer veel met weinig licht en dan gebruik ik lange sluitertijden. De z812 doet dat prima. Je kunt zowel diafragma alswel de sluitertijd instellen. Volgens sommige (engelstalige site's) zouden de foto's niet van de beste kwaliteit zijn maar ik merk daar helemaal niets van.
Met de z812 kun je geen snelle serie achter elkaar maken, dus qua mogelijkheden hoort ie een minpunt te krijgen.

Henny Bomans 13-10-2011

Hallo Monique,

je schrijft dat je geen snelle foto's kunt maken, maar dat kan dus wel degelijk, n.l. met het 4e knopje bovenop, enkele keren indrukken (na de tijdvetragingen van 10 en 2 sec

Groet,

Henny

GijsB 09-07-2008

Erg fijne en snelle camara. Ook de opname in HD is een leuk pluspunt. Tevens zijn kodak acc. goedkoop via de kodak site te bestellen.

maureenmatser 17-05-2008

Ik heb deze camera nu een paar weken.
Heb heel lang getwijfeld tussen verschillende camera's. Ik had mijn zinnen wel op deze camera gezet vanwege het grote zoombereik maar twijfelde steeds doordat je er extra (oplaadbare) lithium-batterijen en lader bij moet kopen. Uiteindelijk heb ik deze (oplaadbare kodak clic-8000) lithium-batterijen (2x) en de oplader aangeschaft. Uiteindelijk dus heel erg blij dat ik me niet door deze assecoires heb laten afhouden van de koop.

De camera ligt heerlijk in de hand en is ook helemaal niet zwaar (ook niet als je hem aan je nek hangt).
De foto's zijn prachtig mooi en de zoom is fantastisch!

De volautomatische stand is super handig, maar als je alles zelf wilt instellen is dit ook heel simpel, (ik gebruik dit nog niet veel maar dat ligt meer aan mijn onwetendheid qua fotografie dan aan de mogelijkheden van dit toestel)

Hoewel ik niet veel ervaring heb met gelijksoortige andere toestellen zou ik dit toestel aan iedereen aanraden die in deze prijs/kwaliteit categorie een camera zoekt.

Freddy4 18-04-2008

Zo nu een tijdje de camera gebruikt.
Ik ben op zich zeer tevreden met de camere.
Pluspunten :
Degelijke camera ligt goed in de hand.
Veel instelmogelijkheden.
Mooie scherpe foto's
Beeldstabilisatie is ook OK
Burst mode

Minpunten :
Met flits is er altijd een voorflits, is niet uit te krijgen.
Lange schrijftijd naar de SD kaart (wordt in veel gevallen gecompenseerd door dat de camera tot 5 foto's in het geheugen kan hebben)
Kodak geeft aan snelle reactietijd maar niet heus. Zit een behoorlijke vertraging in.

Op zich zeer tevreden hoop dat er nog iets gedaan wordt met de firmware om met name die voorflits er uit te knutselen.

fred 2008 16-04-2008

Heb de z812is gekocht, heb hem nu 6 weken in bezit, en ik moet zeggen wat een fantatishe camera, haarscherpe foto's, video opname in hoge resulutie (1280X720 HD) perfect, heb de klic 8000 batterijen + oplader k7600-c gekocht en zeker 200 foto's en video's mee gemaakt op een batterij in div standen rondom een geweldige camera, voor degene die hem slecht beoordeelde, je had hem terug moeten brengen voor onderzoek. want deze camera is gewoon GEWELDIG, daarom geef ik deze camera de volle mep. (6 weken in bezit).

Kodak Z812IS 15-04-2008

Schitterende camera.

Ik zocht iets wat de foto cursus die ik ooit gedaan had, niet nutteloos zou maken.
Echter het zeulen met een spiegel reflex, zag ik niet meer zitten.

Het moest een uitgebreide zoeker camera worden.
Veel modellen bekeken, en deze had precies wat ik nodig had.
Indien gewenst, is de camera volledig handmatig in te stellen.
De optie om te filmen in hd (720p) was mooi meegenomen.
En wat een verassing, het beeld is werkelijk verbluffend, beter dan die van mijn filmcamera (die gaat mooi de kast in nu).
Alleen bij heel weinig licht is er ruis tijdens het filmen.

De steady shot werkt perfect, ook tijdens het filmen.
De foto's zijn loep zuiver.
Alle opties geprobeerd, en alles doet wat het doen moet.
Dat de camera 3 fotos maakt, als je handmatig de belichting wat stops verhoogd of verlaagd, is een fijne bijkomstigheid, je kan nu kiezen welke van de drie fotos je wil bewaren. dat is een dikke plus.

Ik heb de iso waarde op 64 staan, het geeft het mooiste resultaat.
Ook binnenhuis, de flitser is uitgebreid in te stellen, om het wat bij te lichten.
Het resultaat is een ruisvrije foto.
Hogere waardes dan 200 geven binnenhuis, toch net dat storende ruis, het kan een mooie foto helemaal verknoeien.
Maar 200 over lager is schitterend en aan te raden.

Ik heb de camera nog te kort, om serieus een punt te geven.
Maar ga het toch doen.
Punten gebaseerd op prijs van de camera, en wat je ervoor terug krijgt!
Degelijkheid kan ik eigenlijk nog niets over zeggen, maar alles voelt ssolide aan ...

Nederlandse handleiding (Quikstart).

wokman1961 12-04-2008

Heb deze camera nu 1 week in bezit heb er ongeveer 350 foto's meegemaakt en twee keer een filmpje op 1280x720.
De foto's zijn mijn inziens gewoon slecht, in huis zeer korrelig en wazig, dit omdat het toestel in automatische stand niet verder komt met een sluitertijd van 1/30.
De scn functie: sport, hoge sluitertijd laag diafragma, fotos altijd overbelicht en zeer onscherp,kinderen, onscherp en overbelicht, op M, diafragma 8,0 en sluitertijd van 125 en meer, iso100, allemaal zwaar overbelicht en niet om aaan te zien, en over de rest van de instellingen maar niet te spreken. Video opname op 1280x720 HD ronduit zeer slecht, een grote korrelbak met een lens vol met sneeuw zo lijkt het.Het toestel heeft firmeware 1.04 en werkt met een extreme 133, 2gb card, dus daar kan het niet aan liggen, heb er ook andere sd kaarten ingehad maar alles wat deze camera opneemt of vastlegd is gewoon slecht. Ik heb een panasonic dmc-lx2 gehad, verkocht en de kodak genomen om dat dit toestel makkelijker vast te houden is, maar wat heb ik een spijt dat ik dit toestel heb gekocht, deze kodak z812is mag nog niet in de schaduw staan van een panasonic dmc-lx2.
Had deze kodak gekocht door de reviews op KK, maar wat een domper, en wat kan een mens zich vergissen in de mening van een ander!!!!!!!!!!!!.Ik ga dit toestel snel van de hand doen en snel een echte camera kopen de panasonic FZ 50.

Willeke2008 05-04-2008

Ik heb deze camera nu 2 weken en ik ben maar iemand die voornamelijk foto's maakt als hobby. Ik ben niet thuis in de materie maar had toch snel door wat alle functies in hielden. De camera maakt hele scherpe en heldere foto's die gewoon werkelijk schitterend zijn!

Hij is niet duur en daarom voor iemand zoals mij gewoon ideaal, het enige nadeel vind ik de reactienelheid van de camera. Als je een foto maakt wordt de foto een fractie later gemaakt waardoor je dus vaak net te laat bent. voornamelijk foto's buiten zijn daardoor net te laat..

Kodakfrik 19-03-2008

heb de Kodak Z812IS Nu 6 maanden mede genomen uit mijn vaderland Het in bezit Heben van deze Camera te is zo'n verademing op Fhoto gebied daar het gewoon een fantastiche Camera is met heel veel mogelijkheden en de eingste Grote Zoom die tegen de SRL aan zit wat scherpte betreft onder alle omstandigheden en geen barel verlies heeft op Volle zoom Dus deze camera moet ik geven de volle Punten

wisper 15-03-2008

Mijn partner heeft deze camera nu een paar dagen in bezit en maakt er werkelijk hele mooi foto's mee. Mogelijkheden te over en zeer makkelijk in gebruik. Ik zou zeggen gewoon kopen deze camera, daar krijg je echt geen spijt van. Zij heeft hem gekocht bij een goede foto zaak en was echt niet duurder uit, als op internet.

Tukko 03-03-2008

Wat een fijne camera. Kheb hem nu 3 dagen in het bezit en al veel foto's gemaakt. Foto's zijn haarscherp en goed belicht. Bij het inzoomen blijft de foto mooischerp zodat je hele mooie close up foto's krijgt. macro werkt ook goed. Ik ben er zeer tevreden over tot nu toe. Het menu is mooi uitgebreid en erg eenvoudig door te bladeren zou bijna zeggen dat een kind de was kan doen. Kortom een mooie camera voor iemand die mooie foto's wil maken en niet zeker weet dat hij een spiegelrefllex wil want voor mij is dit een super alternatief.

mark 18-02-2008

De kodak enkele dagen in bezit.
Prima ding, werkt ook op AA batterijen.

Veel instelbaar, je kan met optie veel foto's maken binnen 5 seconden.... flitst goed, iso instelling.
Niet te zwaar in de hand, compact.
Perfect inzoemen... kortom perfect ding.. en gelukkig met SD kaart en niet met XD.

Kwaliteit van de foto's zijn perfect.. maar dat ligt ook aan de fotograaf......

nordsea ned 17-11-2007

gaarne een opmerking ik heb U een uitgebreid Reviews geschreven over de Kodak Z812IS Wat EEN SUPER CAMERA DEZE KODAK IS tot op heden heb ik geen bevesteging mail ontvangen.
hier bij bevestig ik nogmaals mijn punten voor deze BESTE KOOP VAN 2007 de besate Super Zoom die het presteerd op zijn volle Zoom Scherpe en Super fhoto's te maken. en over de andere vele mogelijkheden maar niet te spreken deze Kodak Z812IS Staat duidelijk hoog boven alle andere merken die een Super Zoom heben,
hoogachtend tony burgs romania

thea.f 26-10-2007

ik heb sinds kort een kodag easyshare Z 218 en echt ik vind hem geweldig!! ben er erg blij mee.

Ribbi 26-10-2007

Ik heb mijn oude minolta Z1 vervangen door een Z812.
Op het eerste zicht is het een degelijke camera.
Foto's zijn van goede kwaliteit.
Het programma past zich perfect aan.
Enkel de levensduur van mijn batterijen is verschrikkelijk.
Ik heb gp van 2300 MAH erin zitten en kan amper 30 foto's trekken.
Terwijl met men vorige camera ik er 100den kon trekken.
Voor de rest is het een subliem toestel.

Jamms 05-10-2007

Ik heb deze camera nu een week. Echt hele goede foto's komen hieruit!

Hij start snel op en is erg licht. De flits werkt zeker goed, soms subtiel en soms goed fel.

Intern kan de camera panorama's aan elkaar stitchen tot 3 foto's. Werkt super goed! Foto's kunnen ook mooier gemaakt worden, werkt goed. Mara via de PC werkt het beter. Maar een leuke en snelle oplossing als je even snel een foto wilt aanpassen.

Nadeel, je krijgt van kodak geen oplaadbare batterijen erbij. Voordeel: er kunnen AA batterijen in. Dus een GP powerbank kopen en je hebt een super goede accu.

Voordeel: Je kan de Brigthness van het LCD scherm instellen, zo bespaar je batterijduur, goede functie dus. De optische image stabilalizer werkt heel erg goed. 12x ingezoomd en dan nog scherpe foto's maken zonder statief.

Al met al een erg goede camera, foto's zijn heel goed. Aanrader, zeker voor het geld.

De gebruiksvriendelijkheid is verbeterd sinds de DX7590 (mijn vorige camera), het scrollwieltje zit bovenop en het menu is beter te besturen, ze hebben er zeker over nagedacht. Nog een voordeel, als je een foto wist kan je deze terughalen. (niet het menu uit en dan terughalen, maar wel als je perongeluk hebt gewist).

Video's zijn erg goed. Je kan tijdens het filmen inzoomen en hij stelt zelf dan weer scherp. Zels van TV kan je goed opnemen zonder strepen of gekke dingen. (LCD tv)