Panasonic DMC-FX100EB Black zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic DMC-FX100EB Black zwart op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

Lindsey1983 16-02-2009

Maakt erg mooie foto's en is gemakkelijk te bedienen.
Veel handige en leuke extra mogelijkheden, kortom een topcamera!

Ray1978 07-02-2009

Sinds een jaar in het bezit van deze camera. Het is echt een toppertje.
Probeer wel wat met de ingestelde programma's te spelen om het mooiste resultaat te behalen.

De leica lens zorgt voor gruwelijk scherpe beelden en de Lumix batterij heeft een enorme capaciteit; Laatst heb ik er ruim 300 foto's mee gemaakt (allen met flits) en de batterij was nog niet leeg.

Als je ermee film is het geluid ook erg goed, probeer alleen filmen in de richting van lampen te vermijden, dat geeft strepen.

Ps, wel in combinatie met een SDHC kaart gebruiken omdat de foto's zo'n 5 mb per stuk zijn en het anders te lang duurt om ze op te slaan.

Het gebruiksgemak geef ik maar een 8 omdat er zoveel opzit, dat je soms wel even moet zoeken om iets te vinden.
Degelijkheid een 10, hij is al 2x op de grond gestuiterd en doet het nog perfect.

Have fun!

pvermet 05-08-2008

Ik heb deze camera nu 5 weken en heb veel foto's gemaakt op vakantie. Deze zijn geweldig , en in combinatie met een 4gb sdhc kaartje worden de foto's zeer snel opgeslagen met goede kwaliteit.

Melkmeisje 30-03-2008

Na uitgebreid getest te hebben ben ik erg tevreden over de camera. De Leica lens blijft bijzonder. Hoe goed foto's worden hangt vooral af van jezelf of je de camera in juiste stand/instellingen weet te stellen en dat is kwestie van testen.
Ruis 's avonds vind ik met de juiste instellingen ook erg meevallen.

Rogi81 18-01-2008

Prima camera! Hele mooie foto's en op een hdtv hele mooie filmpjes!

DeeMeS 07-01-2008

Op zoek naar een vervanger voor mijn Sony DSC-V1 en uitgekomen op de Panasonic DMC-FX 100 en wat een openbaring!

Ging op zoek naar een, deze keer, 'echt' compakt toestel wat ook makkelijk moest zijn voor een 'leek' ( lees 'echtgenote' ) en wat voor mij een breedhoeklens moest hebben (en wat voor één heb ik me hier !!! ), min. 10MP, moest snel zijn ( en of ik dat gevonden heb !!! ) en moet ook vooral 'degelijk zijn.

Wel, ik kan kort zijn, deze DMC-FX 100 van Panasonic heeft het dus allemaal en zelfs nog veel meer!

De vele mogelijkheden die zeer logisch terug te vinden zijn via de menu, de fantastische snelheid van werken ( icm een SanDisc type SDHC), het hogekwaliteitslensje -lees schitterende foto's met min vertekening-, de degelijkheid, de compaktheid cq lage gewicht, slotconclusie prijs/kwaliteitsverhouding, etc... maken van dit toestel(letje) een ware aanrader.

Een uitermate tevreden PANA-fan erbij!!!

Virgil 27-12-2007

Mooie camera. maakt goede foto's ook in de avond met beperkt licht en de breedhoek lens is inderdaad erg handig. Schaf wel een SDHC kaartje aan dan werkt hij een stuk prettiger. advies minimaal 9mb /s beide richtingen.

Rodger 17-11-2007

Heb het toestel vlak na verschijning een paar weken in bezit gehad, voldeed niet aan verwachting, mijn tz1 bevalt veel beter. Met name de kwaliteit van de foto en de afdruk snelheid en de belichting waren tegen vallend.
Toestel op zich zeer mooi, compact, degelijk en easy to use. En als grootste voordeel een groothoek lens.

Myradas 21-08-2007

Zeer compacte en gebruiksvriendelijke camera.
Ik heb er foto's meegemaakt onder verschillende lichtomstandigheden en de resultaten waren verbluffend. Met het groothoekobjectief zijn hele goede lanschapsopnamen te maken. Het leicalensje is erg lichtsterk voor het formaat. Het apparaat doet echt niet veel onder voor een spiegelreflexcamera.
De camera is ook tamelijk snel in vergelijking tot de voorgaande generaties camera's van dit type. De kleuren zijn zeer natuurgetrouw.
Een echte aanrader dus en ik heb echt veel ervaring met fotografie. Het enige minpuntje vind ik dat het menuselectiewieltje van kunststof is en dat dit net als de overige onderdelen ook van een wat duurzamer metaal had mogen zijn.

roedy 16-08-2007

aan rbbbby.
bedankt voor u réaktie.
ik heb een redelijk goede 4:3 vidéo beeldkwaliteit in vga - 640x480 pixels - 30 fps . op mijn plasma-tv. en ben dus toch tevreden.
natuurlijk kan je met een echte vidéocamera betere vidéofilms maken, maar het grote voordeel is dat je zo een kleine fotocamera gemakkelijk meeneemt (bijv. in je hemdzakje).

Hans14 03-08-2007

Ik heb deze camera gekocht omdat het de enige compactcamera was die ik vond met een 28mm lens (een Leica!) en >10mpix. De foto's zijn zeer goed van kleur en prachtig scherp. De bediening van de camera is snel onder de knie. Met een 4GB kaart er in geen gebrek aan opslagruimte, ook niet in 12mp stand. Batterij gaat lang mee. Beeldstabilisator werkt perfect. Er is bij weinig licht inderdaad iets meer ruis (bij sterk r uitvergroten) dan op mijn 5 MP Ixus. Verdere nadelen: geen doorzichtzoeker (wel een mooi groot lcd scherm), weinig instelmogelijkheden voor de echte fotograaf (wel een uitgebreid scenemenu), geen standaard USB contact op de camera. Verdere voordelen: ligt goed in de hand, zeer snelle start, minieme afdrukvertraging bij direct indrukken, filmmogelijkheid (maar dan geen zoom)

H. Pieterse 28-07-2007

Sinds een aantal dagen in het bezit van de FX-100.

Ben aangenaam verrast door de kwaliteit en de mogelijkheden van dit toestel.

Zeer mooie foto's ook bij weinig licht, al is wel even zoeken om bv een langere sluitertijd te gebruiken (dit is niet direkt in te stellen maar wel via de scenemode)

De camera is heel snel opgestart, afdrukken en opslaan van de opname gaat ook heel snel.

Ook de menustructuur is zeer duidelijk en gebruiksvriendelijk.

Deze camera is echt een topper!!!

Yaske 28-07-2007

goede camera, maar vergis je niet op het aantal megapixels. wat nog belangrijker is, is de beeldsensor.
en wat voor type lens erop zit, deze camera vervulde bijna al men wensen wat ik wilde hebben op een camera. maar de fotos die ik heb gemaakt zijn ongeloofelijk mooi en scherp.
ik heb een foto gemaakt van een dooie spin dicht bij, en later gekeken op men pc, je ziet dingen wat je normaal niet met je blote ogen kunt zien. alsof je met een mega vergroot glas erop kijkt. en de fotos die ik snachts heb gemaakt ook schitterend, te verglijken met een nacht kijker. alls is zo helder te zien.
wat ook belangrijk is ,als je zo'n camera koopt, en je gaat een sd kaart kopen, koop wel een snelle. gemiddelde foto is 5,5 mb. duurt anders wel lang om weg te schrijven.

tevereden klant 15-07-2007

vervanger voor Sony DC N1 - 8 Mp nooit tevreden over geweest, matige foto's.

de technisch informatie doorgelezen kwam tot de conclusie dat dit hem moest worden.
sony 12 Mp / Nikon 10 Mp ook nog overwogen, maar de specificatie en de ongelofelijk lage prijs was de keus snel gemaakt.
Tetest de macro stand - omgelooflijk wat een dieptescherpte. zelfs de dunste spinnedraadjes zichtbaar, ben gaan kijken of ze er wel echt waren.

Bij maken van foto's enorm snelle tijd van opslag.
op groot pc scherm de foto's bekeken viel van verbazing van mijn stoel, kwaliteit doet niet onder voor
dure spiegelreflexcamera
mooi klein en compact niet te veel knoppen, en superkwalitet lens Leica, daar gaat het echt om.

ik zou zeggen zoek niet verder kopen dat ding.