Panasonic DMC-FZ7 zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 55 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic DMC-FZ7 zilver op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Henk_B 21-01-2009
Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ7 zilver

Een heel aardige camera met een hele fijne lens. In bijna twee en een halfjaar duizenden foto's gemaakt. Tot gisteren. Gejat dus.
Vanzelfsprekend wil ik iets soortgelijks weer kopen. Maar dan let ik wel op die enkele min puntjes.
1e. De camera kan niet tegen een stoffige omgeving. Ben van mening dat dit technisch heel goed op te lossen is. Voor de lens heb ik doorgaans een uv-filtertje geschroefd. De bedieningsknoppen zou de fabrikant kunnen afdekken.
2e. Meer groothoek bereik i.p.v. idioot veel telezoom.
Van ruis heb ik niet zoveel last. ISO-waarde meestal op 100. Belichting hierop aanpassen. Veel gebruik maken van een statief!

KristofD 10-06-2008
Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ7 zwart

Hierbij geef ik Mr Walter volkomen gelijk. De FC-7 is een prima (!!) camera in zijn klasse. Heb de camera nu bijna 2 jaar in gebruik, en al meerdere duizenden foto's mee gemaakt.
Zoals je schrijft, is er inderdaad veel ruis op hogere ISO waarden. Maar dat heb je helaas met veel compact- of bridge-camera's. Vooral Panasonic is ervoor bekend. Wat me ook stoort is de beperkte kracht van de ingebouwde flits, zoals ook met alle andere compactcamera's. Daarom dat ik deze week overgestapt ben op een reflexcamera (Canon EOS 40D) met bijbehorende lenzen en externe flash.
De nieuwe FZ-18 van Panasonic heeft wel breedbeeld, misschien kan je daar beter in investeren dan in een voorzetlens ?

jsmbijl 09-06-2008
Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ7 zwart

Na ruim een jaar nog dik tevreden over deze camera. Ook de accu gaat nog steeds lang mee. De foto's die ik heb gemaakt zijn erg mooi en sinds ik deze camera heb krijg ik vaak complimentjes en zelfs verzoeken om foto's te maken. Ik maak er na afloop dan meestal een hele diashow van en werk de foto's hier en daar wel wat bij qua uitsnede, zodat er geen overbodige ballast op staat of ik werk zaken die er niet op horen weg weg met de kloonstempel in photoshop. Dat gaat fantastisch.
Ook binnenfoto's zijn erg mooi, alleen bij erg inzoomen kan je beter een statief gebruiken, want anders is de kans op een bewogen foto erg groot. Ook komt bij ver inzoomen de ruis om de hoek kijken, maar bij normaal zoomgebruik en niet té hoge ISO-waarden worden de foto's ook binnen zeer bruikbaar. Kortom, ik heb geen moment spijt gehad van deze aankoop!

Mr Walter 07-06-2008
Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ7 zwart

Na jaren gefotografeerd te hebben met een analoge spiegelrefex (minolta 9 XI) besloot ik 1.5 jaar geleden de overstap naar digitaal te maken en heb, mede vanwege de uitgebreide instelmogelijkheden de panasonic DMC FZ7 aangeschaft. Ik heb hem nu dus ruim 1,5 jaar in gebruik, en ben na het maken van duizenden foto's nog steeds dik tevreden. ik heb eigenlijk maar 2 minpuntjes, het zoombereik is natuurlijk fantastisch, maar ik had liever gehad dat hij wat meer in het groothoekbereik had gedaan, bijvoorbeeld 24 tot 250 mm. Een ander minpunt, en daarom krijgt hij slechts een 8 voor de fotokwaliteit is de ruis bij hogere ISO waarden, en/of slechte lichtomstandigheden (Bij goed licht krijgt ie van mij wel een 9a10, in z'n klasse) Verder niets dan lof voor deze camera! Hij heeft alles wat mijn spiegelreflex ook had, en door het enorme zoombereik is het niet kunnen vervangen van het objectief geen probleem, wel overweeg ik een groothoek voorzetlens aan te schaffen.

JAN1956 23-12-2007
Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ7 zwart

na honderden foto's nog steeds dik tevreden over het resultaat.
fijne camera, puike lens.
Goed alternatief voor een spiegelreflex.

Tjeerd de Jong 19-10-2007
Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ7 zilver

Toestel nu ruim een jaar in het bezit. Maakt geweldige foto's. En gezien de vele instelmogelijkheden en de prijs een echte aanrader. Enig minpunt van het toestel is de lader. (waar kennelijk veel op is bezuinigd) Wanneer ik deze in het 220V druk gaat de laadled eerst even branden en daarna weer uit. (hij laadt de accu dan ook niet meer) en na de lader een beetje heen en weer te doen in de 220aansluiting laadt hij als je geluk hebt de accu weer op.

Eric68 02-07-2007
Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ7 zwart

Wat een waardeloze camera van de 50 foto's die je maakt is minstens de helft on scherp bij binnen foto's in een grote zaal word het al helemaal niks je blijft kijken of ze gelukt zijn heb nu een canon S5 IS daar lukt gewoon alles mee ...

Marja Sangers 01-07-2007
Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ7 zwart

Dit toestel nu een kwartaal in mijn bezit en vind het nog steeds een super toestel. Zelfs bij bewegende beelden en bij flink inzomen krijg ik haarscherpe foto's. Ik heb al heel veel mogelijkheden uitgeprobeerd. Echt fantastisch qua mogelijkheden. Dat het menu niet in het Nederlands is, is absoluut geen gemis, want het wijst zich allemaal vanzelf. Gisteren heb ik er een filter op gekocht tegen vuil en water. Handig als we dadelijk naar Terschelling gaan. Ook zo'n draaibaar statiefje (Joby Gorillapod) gekocht. Kan je overal aan hangen, neerzetten. Ik ben echt blij met deze aankoop!

Mario47 14-06-2007
Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ7 zwart

Ben twee maanden in het bezit van de FZ2. Erg tevreden. Ook de filmpjes die je er mee kunt maken zijn van goede kwaliteit. Ik ben geen kenner maar met enig geduld kom je achter alle mogelijkheden. Gaaf torestel!

jsmbijl 29-03-2007
Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ7 zwart

Eergisteren de FZ7 gekocht in zwarte uitvoering. De FZ8 was al wel uit, maar toch voor de FZ7 gekozen omdat het om een aanbieding ging en de verschillen hoofdzakelijk in de megapixels zit. Bij de camera kreeg ik een tasje, een 1 gb sandisk en een extra accu. Meteen een 1 gb er extra bij gekocht en een schoonmaaksetje en ik ben er helemaal klaar voor. Meteen uitgeprobeerd. Veel mogelijkheden. Zelfs met 48x zoom (optisch + digitaal) maakt 'tie goede foto's. Bij het uitproberen kreeg ik wel een aantal keren een foto die half donkerder was en half lichter. Waarschijnlijk iets aangedaan dat dit veroorzaakt. Verder ben ik er tot nu toe zeer tevreden over.

theo1719442006 06-03-2007
Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ7 zwart

Ik moest toch even wennen aan het wat lichte en plastic-achtige gevoel tov de soliditeit van mijn (oude) Canon T-50 en HP 945 ! Maar een fractie steviger-zwaarder en het had je meer het gevoel gegeven een top-product in handen te hebben; jammer gemiste kans. Helemaal zwart is hij het meest solide en mooist !
Ook het LCD-scherm is wat kwetsbaar omdat het niet diepliggend is en een beschermrand ontbreekt. De fotokwaliteit qua scherpte en kleur etc staan buiten kijf zoals al in eerdere reviews aangegeven.
Ik denk dat veel van de kritieken voortkomen uit onvoldoende fotografiekennis mbt de gevolgde camerainstellingen. Je moet echt een paar weken spelen met de camera en de manual zeer goed doorlezen en ook begrijpen. Nederlandstalige worden nogaleens alleen op CD-meegeleverd of zijn te downloaden van de Panaonic-site. Er zijn zeer veel instelmogelijkheden en programma's. Dit is ook geen camera voor beginners of voor iemand die toch vnl op de automaat gaat. Deze kan maar beter een andere type (panosonic) camera kopen.
Het belichtings histogram is een prachtig controle- en hulpmiddel. Ook handig is dat je veel belangrijke fijn-instellingen, direct op de camera zonder eerst in menus te gaan, kunt doen. Je moet dan wel (snel) weten wat je wilt en wat je eigenlijk instelt! Er is geen automatische, preview na de foto opname met directe delete mogelijkheid. Wel kun je drie proefopnamen direct achterelkaar maken.
Voor wie de (vele) mogelijkheden weet te gebruiken, een sublieme camera voor een zeer scherpe prijs !

ESCH 26-02-2007
Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ7 zwart

Ik ben het volledig met RedFox eens, ook ik snap al die positieve reviews niet. Ik heb de camera na een maand weer verkocht daar de kwaliteit foto's me heel erg tegenviel en er heel erg gepuzzeld moest worden om een goede foto te schieten, de meeste kon ik zo weer weggooien, enkele mazzeltjes waren wel gelijk errug mooi. Zeker geen camera voor mensen die even snel een foto willen schieten, er komt heel veel oefenen bij kijken om tot het gewenste resultaat te komen, geduld dus.....en als de foto dan mooi was dacht ik....hoe deed ik dit nu ook alweer....??? Een cursus zou voor deze camera geen overbodige luxe zijn.
Nog een nadeel, geen Nederlands menutaal, en dat terwijl we volgens mij toch echt in Nederland wonen, en met alles wat mogelijk is met deze camera....is het dan zo moeilijk om de taal nederlands toe te voegen....

RedFox 24-02-2007
Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ7 zwart

Ik begrijp alle positieve recensies over deze camera echt niet. Ben dagen bezig geweest om me in de mogelijkheden te verdiepen, maar de foto's vallen me tegen. Ofwel bewogen, onscherp, overbelicht, onderbelicht, ruis. Echt 3 van de 4 foto's zijn ronduit slecht. Tja, die ene op de vier is dan wel weer erg goed. Maar om nu bij elke situatie constant bezig te zijn met tig instellingen lijkt me niet de bedoeling. Mijn ouwe Minolta maakte betere foto's; zeker 3 op de 4 goed. Ik stap weer over denk ik.

peter1954 23-02-2007
Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ7 zilver

Ik heb dit toestel nu een maand in mij bezit en ben driftig aan het oefenen met de mogelijkheden van dit toestel. Dezelfde opname aan het maken via de diverse opties en dan leer je wat de beste mogelijkheden zijn. Die zijn bijna eindeloos. Ben zeer tevreden over de behaalde resultaten. Heb geen spijt van de aankoop.

wilfred_nl 11-02-2007
Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ7 zwart

Ik heb dit toestel nu een paar dagen en ben er zeer tevreden over. Moet nog wel wat oefenen met de handmatige instellingen maar dat gaat wel lukken.
Alleen heb ik dat programma geinstalleerd wat er wordt bijgeleverd om je foto's op de pc te zetten ( photo viewer of zoiets..) maar dat is onleesbaar, volgens mij in de taal ''vraagteken''.
Verder perfect toestel, ook voor de beginner.

Erik07 30-01-2007
Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ7 zwart

Heb deze camera sinds gisteravond (toch alvast een review).Heb binnen foto's gemaakt, SUPER! zonder flits kan zelfs ook nog (is iets lastiger) scherp worden gefotografeerd. Voordelen tot nu toe: Scherm is groot en duidelijk + foto's snel achter elkaar schieten (zonder Ultra-kaart!) + duidelijke foto's binnenshuis.

Ton van de Kraak 15-01-2007
Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ7 zwart

Ik heb deze camera nu een maand maar ik ga niet meer zonder de deur uit echt
een topper. ik maak veel binnen foto's in circussen en die zijn verassend mooi,
je heb inderdaad wel iets ruis maar met de ruisonderdrukker is het meer dan
aanvaarbaar. je kan hem uit de doos gelijk gebruiken want als je hem op het
hartje zet is hij vrij eenvoudig en als je wat verder bent dan kan je echt
alles apart instellen. het enige probleem die ik er aan gevonden heb is foto's
met tegenlicht maar dat ligt aan me zelf dat moet ik nog uitzoeken. de
beeldstab. is erg goed voor de beweging die je zelf maakt en ik heb voor erg
ver in zoomen een 1 poot statief gekocht om dat ik uit de rolstoel foto's maak.
de snelle opstart tijd is erg prettig net zoals de accu's die erg lang mee gaan
( ze zijn trouwens erg snel opgeladen) ik heb heel lang zitten twijfelen of ik
een spiegel reflex zou kopen maar dit is een erg goed alternatief. het scheelt
een hoop geld en je heb een heel groot zoom bereik 16 x op 3 mp en dan toch nog
erg mooie foto's maken. hij voelt alleen erg licht aan . ik heb wel standaard
de lens beschermer er op zitten want de uitschuif gedeelte van de lens is
kwetsbaar.

Jolanda L. 11-11-2006
Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ7 zwart

Wat een fantastische camera. Scherpe foto's zelfs bij kunstlicht. De ruis bij
hogere iso-waarden vind ik zelf helemaal niet storend, wat in diverse testen
wel als nadeel wordt genoemd. Het enige minpuntje vind ik dat je in de
videostand niet kunt zoomen. Maar ik heb de camera ook voor de foto's gekocht
en die zijn boven verwachting. Ik heb met deze camera pas 200 foto's gemaakt
met verschillende standen P,A, simple mode etc. maar allemaal waren ze
haarscherp. De vele mogelijkheden maken het echter in het begin even lastig
maar ik heb zeker geen spijt van deze koop!! Een aanrader.

Gertjan1980 10-11-2006

De fz-7 heb ik nu sinds een weekje. ik was al heel lang van plan om dit toestel
te kopen, maar twijfelde na het lezen van de reviews, i.v.m. ruisproblemen.
Maar ik ben toch blij dat ik hem toch gekocht heb. In het begin was het wel
lastig om een goeie mooie foto te maken. vooral in wat schemerige ruimtes. maar
na de gebruiks aanwijzig goed doorgenomen te hebben, en de man van de winkel
nog een keer gesproken te hebben, heb ik dit toestel heelemaal onder de knie.
dit is echt een hele goeie camera, en maakt prachtige heldere foto's. zelfs bij
het inzoomen valt het mij niet tegen.
Na een week in bezit vind ik dit echt een goeie camera voor relatief weinig
geld. een aanrader dus...

MW TELECOM 30-10-2006

Het is een gewoon weg een super camera voor dat geld.Zelfs op 12x zoom waren de
foto,s nog mooi.Ik heb lang getwijfeld om hem te kopen maar ik ben blij dat ik
het gedaan heb.

Ukraina 16-10-2006
Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ7 zwart

Zeer tevreden na 3 weken in bezit te hebben.
Mooie vakantie foto's mee kunnen schieten.

Foto's zijn altijd scherp en mooie kleuren.
Het meeste ligt gewoon aan de gebruiker.
Daarom is het belangrijk vtv de gebruiksaanwijzing goed door te lezen.

Ook mooie nachtfoto's mee kunnen schieten.

heegmond 13-10-2006

Ik heb de FZ7 nu zo'n 3,5 maand in bezit en ben intussen 4 weken in amerika
geweest. Prachtige foto's er mee gemaakt (ligt natuurlijk ook deels aan de
natuur). Goed scherp, inzoomen is heel makkelijk (klein statiefje erbij voor de
12x zoom) en hij ligt heerlijk stabiel in de hand (maar dit is weer afhankelijk
van hoe groot je hand is). Ook is hij erg snel in het opstarten. Alhoewel in de
meeste gevallen buiten de P functie (automatische functie) voldoet, heb je
juist in de bijzondere gevallen veel aan de handmatige functies! Ik ben echt
super tevreden!

Natasja vd B 09-10-2006
Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ7 zwart

Dit toestel sinds enkele dagen in mijn bezit, na lang twijfelen, wikken en
wegen, kon door de bomen het bos haast niet meer zien zoveel keuze (haha),
echter na het lezen van de reviews toch voor deze FZ7 gekozen. Slechts 60
foto's genomen, nog vele bewogen, onscherp, maar ook hele, hele mooie ertussen!
Ik ben echt een amateur, geen verstand nog van sluitertijden e.d. maar toch
lukt het al aardig om iets moois te produceren, tot nu toe dus erg tevreden!
Ben druk aan het oefenen om alles onder de knie te krijgen en dat kost tijd.
Want wat een mogelijkheden heeft deze camera zeg, en joystick erg handig! Ook
makkelijk schakelen tussen verschillende menu's. Ben erg blij met ieders op- &
aanmerkingen hier op kieskeurig, want daar leer ik veel van wat betreft de FZ7.

Tjedde 01-10-2006
Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ7 zilver

Na een lange periode van zoeken en vergelijken kwam ik keer op keer bij deze
camera uit. Uiteindelijk deze gekocht vanwege zijn grote optische zoom in
combinatie met de optische stabilisator voor een gunstige prijs. Aangezien ik
een wereldreis ga maken, vind ik het belangrijk om een groot zoombereik te
hebben in combinatie met veel pixels, omdat ik achteraf evt. op groot formaat
wil kunnen afdrukken.
Het menu is erg eenvoudig en wijst zich vanzelf, na een paar uurtjes proberen
weet ik het meeste nu wel. Het is wel in het engels, maar dit is voor mij geen
enkele belemmering. Een groot voordeel vind ik verder dat je als amateur kan
fotograferen met vooraf ingeprogrammeerde instellingen zoals sluitertijd en
belichting, maar het is ook mogelijk om dit allemaal zelf in te stellen!

Kortom ik ben heel erg tevreden met dit toestel en ik ben benieuwd met wat voor
een prachtige foto's ik terug kom van mijn reis!

Frans vdw 30-09-2006

Ik heb de fz7 sinds mei '06. Hiervoor verschillende analoge spiegelreflexen en
een nikon digi coolpix 3100. De fz7 beantwoorde aan behoeftes voor veel zoom,
Lieca lens, groot venster, beeldstabilisator, 6m pixel, licht gewicht en
allerlei handinstellingen. je moet het boekje goed doorlezen voor al de
mogelijkheden. maar ik sta versteld van mogelijkheden. Het is een aanrader voor
iedereen die meer uit een klein toestel wil halen en niet veel sjouwen met een
zware spiegelreflex.